Dacia Duster va avea din nou cutie automată EDC la lansarea facelift-ului din 2021: informația apare într-un document intern al Grupului Renault

de Daniel Popescu
Marti, 24.11.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia Duster facelift va fi disponibil și cu o cutie de viteze automată EDC, potrivit unui document intern al Grupului Renault. SUV-ul de la Mioveni a mai avut temporar transmisie automată în 2017-2018.

Presa internațională a relatat recent că Dacia Duster va primi un facelift în cursul anului 2021, ca parte a unui plan mai amplu al Grupului Renault de a relansa gama de modele.

Informațiile nu au fost confirmate oficial de constructorul român, însă pe forumul internațional Worldscoop, specializat în informații pe surse, a apărut un document intern al Grupului Renault redactat de Direcția Comercială Renault din Franța.

Documentul intern oferă un rezumat al anului 2021 pentru marca Dacia, iar una dintre noutățile menționate este lansarea unui facelift pentru Duster. În plus, în cadrul documentului este menționat faptul că Duster va avea din nou o cutie automată EDC.

"Profităm de facelift-ul pentru Duster pentru a readuce cutia EDC, un argument cheie pentru clienții din segmentul SUV-urilor compacte", se menționează în documentul intern.

Dacia Duster a primit pentru prima oară cutie automată EDC în mai 2017 pe motorul diesel dCi de 1.5 litri, însă a dispărut din ofertă în iulie 2018 după introducerea noului motor Blue dCi de 1.5 litri, ca urmare a noilor regulamente pentru emisii.

La începutul anului trecut, oficialii Dacia au confirmat că transmisia automată EDC va reveni la un moment dat pe Duster, fără să avanseze însă o dată concretă.

Potrivit informațiilor apărute cu numai o săptămână în urmă, Dacia Duster facelift va avea noutăți la nivelul farurilor și a barelor de protecție față și spate, pe lângă introducerea de noi jante.

La interior, Duster facelift ar urma să aibă un ecran mai mare, posibil cu diagonală de 9.3 inch.

Noutatea majoră va fi însă reprezentată de introducerea unei versiuni mild-hybrid E-Tech cu motor pe benzină TCe de 1.3 litri și 130 de cai putere.

În rest, documentul intern al Grupului Renault menționează că 2021 va fi un an "inedit" pentru Dacia ca urmare a disponibilității pe piață a noilor generații Sandero și Sandero Stepway, dar și a lansării modelului electric Spring.

Via Worldscoop

Comentarii (14)

  • Hai cu EDC + 4x4 si sunt printre primii cu comanda.
    17 4
  • @Sak
    Eu am Duster 4x4 de 10 ani. In 99,99% a stat pe modul Auto, știi de cate ori a trecut din 4x2 in 4x4 in 10ani, o sigura data! Cand am dat de un pic de nămol pe un deal mai abrupt
    Ști de cate ori am folosit in mod conștient 4x4 in 10 ani, de 6 ori, de 4 ori ca sa vad cum funcționează si o data Tulcea-Chilia Veche (tur/retur) si Toplița-Bilbor-Glodu-Panaci (pe harta este notat drum județean, nu ai ce sa cauți pe acolo) acolo chiar îți trebuie.
    Daca nu ai nevoi speciale, 4x4 este un moft!
    29 8
  • Nevoi "speciale" nu am dar suntem oameni diferiti si utilizam masinile diferit. Nu ne cunoastem si ca atare nu poti spune ca am un moft. De exemplu eu am 4x2 si iarna tot timpul o lopata in masina. Sti de cate ori am folosit lopata iarna? Nu sti. Te asigur ca nu e un moft. Dar pot sa te asigur ca tu ai cumparat un produs de care nu aveai nevoie.
    13 13
  • @sak
    Îmi cer scuze ai dreptate!
    Da, eu am cumpărat ceva care nu-mi trebuie, asta este adevărul! Un moft care m-a costat 2100€. Am făcut 2 drumuri (cele pe care l-am menționat) numai de dragul aventurii si sa încerc sa-mi justific investiția, care a fost inutila!
    Ca sa ști, pe o zăpadă apoasa sau nămol moale, pneurile M+S care sunt puse pe Duster(vorbesc de fabricație 2010, nu știu ce au acum, dar cred ca din cauza CO2 nu sunt mai avantajoase) nu te ajuta foarte mult deci mai trebuie sa faci o investiție de 3000lei pneuri (tot ca sa ști, pneurile acestea sunt înfiorătoare pe autostrada atât ca zgomot cat si aderenta mai ales cand este cald) + 1200 lei 4 jante tabla de 16’’
    17 2
  • @ esti un pic obraznic
    eu ii dau dreptate lui xxx.
    situatiile de iarna descrise de tine, sunt infime % din cazurile in care ai nevoie de 4x4.

    am si eu un vecin care gandeste la fel si ravneste la un 4x4, dar el mai degraba vrea sa inlocuiasca lopata+lenea cu 4x4. deci in acest caz, xxx are dreptate, 4x4=moft.

    sigur, nu ne cunoastem, poate tu ai anumite deficiente sau probleme fizice care te impiedica sa dai la lopata, atunci da, lopata nu e o optiune si 4x4=nevoie reala.
    12 12
  • Anonim
    4X4 iti trebuie doar daca esti padurar sau lucrator forestier poate hai santierist in rest......Multi cumpara 4X4 doar sa faca gasca cu alti limitati si sa se urce cu masinile in creierii muntilor pe trasee de multe ori inchise accesului auto . Daca vrei la munte mergi nene pe unde este asfalt cu masina apoi pe jos la drumetie ca de aia ai venit la munte miscare natura aer curat . Daca folosesti masina in mod normal garda la sol si un 4x2 este suficient . Vecinul meu are Kadjar 4X4 si a confirmat si el ca taraie 100 de kg in plus tot sistemul 4 X 4 degeaba in 99^ din cazuri masina este in 4x2 . Bonus consuma cu 1 litru mai mult decat un 4x2 . Zapada si iarna grea in ultimii 10 ani eu nu am vazut .
    18 5
  • Ce grija avem noi sa spunem unui ca nu ii trebuie 4x4?

    Daca omul are casa la tara si nu are asfalt, va garantez ca ii e foarte util 4x4.

    Daca vre sa scape de lopata, e foarte util. Si de ce i-ar fi rusine ca nu vrea sa isi rupa carca si consume timpul?

    Nici altora nu le trebuie 180 de cai dar sunt cei mai mandri de 3-ul lor la a 3-a mana.
    25 9
  • Ce usori judecati. Va prieste confortul de la oras, unde da cineva curata zapada. Daca nu o face... radeti ca i-a luat prin surprindere si apoi rabufniti. Unii stau la sate unde nu se curata drumul si fac naveta zilnic. Dar cand esti obosit si ca sa ajungi acasa trebuie sa mai transpiri un pic, sa dai la lopata, sa impingi masina sau sa te mai traga un vecin este o placere, o sa-mi revizuiesc atitudinea si o sa-mi induc ca 4x4 este doar pentru categoriile descrise de voi.
    10 4
  • Revin, nu vreau sa transform frustrarea mea, pentru ca am ales prost, într-un discurs in contradictoriu fata de alta persoana, care poate chiar are nevoie de un 4x4. Ce am scris este adevărat pentru mine si foarte posibil pentru majoritatea utilizatorilor , dar de aceea mi-am cerut scuze.
    Duster are capacitați off bune atunci cand este uscat așa cum este făcută in fabrica, dar nu este un adevărat vehicule off
    15 4
  • @Anonim: E alegerea fiecaruia, dar unui padurar sau unui lucrator forestier ii trebuie un 4x4 serios. Nu Duster, Vitara, Sportage, Kadjar sau alte...4x4 ocazionale.

    Moft? Moft mi se pare inchiderea electrica a portbagajului(Ca ex), dar nu 4x4. Ca unii nu au nevoie si-l iau doar ca sa se laude, e problema lor.

    Dar daca pot sa urc fara sa mai pun lanturile, mi se pare ca 4x4 merita 100%. Si de 4 ori pe an. Tot merita!
    9 2
  • Careva
    Sistemul 4x4 poate nu este moft. Fiecare are scenariul lui de utilizare. Sistemul 4x4 cuplat la o cutie automata in schimb este.
    Pentru situatia descrisa mai sus mai rau face decat bine. Cu cutia manuala ai un bun control asupra masinii, mai ales asupra franei de motor, care la Duster functioneaza impecabil.
    Si eu mi-am dorit cutie automata avand un Duster 4x4 manual. Mi-am luat una care este extrem de comoda si face exact ceea ce trebuie sa faca. Dar in situatii extreme cum este cea cu drumul inzapezit tot cu Dusterul manual ma simt in mai bine. Automata (orice model ar fi ea) este pentru asfalt curat, nu pentru situatii extreme.
    Discutia ar trebui sa fie nu despre utilitatea sistemului 4x4, ci despre utilitatea unui 4x4 EDC care anuleaza toate avantajele unui 4x4 veritabil. Iar daca scopul este recreational si nu necesitate, cu atat mai mult manuala este ceea ce trebuie. Altfel tot factorul "fun" este transferat catre un computer care nu il va aprecia atat de mult ca voi.
    9 1
  • Din ce știu nu s-a fabricat EDC cu variantă 4x4
    3 0
  • eu nu mi as mai lua niciodata masina fara 4x4, chiar daca ai nevoie cu adevarat de el de 2-3 ori pe an cum spuenti unii, ceea ce e fals. Am scos asta iarna un Nissan din asta 4x2 din aceeasi zapada cu mazda mea 6 awd, daca avea 4x4 iesea singur.
    2 0
  • Am duster, 430 000km, 4X4 , nu te mai intereseaza starea vremii, pe versiunea automat consumul fata de 4X2 este cu cca 300 ml motorina , f putin in comparatie cu beneficiile tractiunii integrale!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru