Feedback

Din culisele Mini: britanicii nu au în plan lansarea unui Mini electric cu baterii mai generoase. Modelul nu va primi nici versiune de performanță

de Cornel Șocariciu
Vineri, 24.04.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Oficialii Mini au pregătit o conferință online în cadrul căreia au oferit o serie de informații noi cu privire la noul Mini electric. Pentru moment, reprezentanții producătorului britanic spun că nu au în plan lansarea unor versiuni cu mai puțini cai putere sau a unor variante cu baterii mai generoase. Totodată, nu există planuri referitoare la o versiune de performanță.

La jumătatea anului trecut, MINI a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Cooper SE. Listele de precomenzi dedicate primului model electric de serie dezvoltat de Mini au fost deschise la scurt timp de la prezentare, iar pe piața din România, Cooper SE poate fi achiziționat la un preț de pornire de 33.201 euro (fără bonusul de aproximativ 10.000 de euro acordat prin intermediul programului Rabla Plus).

Conform reprezentanților Grupului BMW din România, până în acest moment a fost acoperit 20% din obiectivul de vânzări pentru piața noastră în ceea ce privește noul Cooper SE.

"20% dintre contractele pe care ni le dorim (n.r - pentru Mini Cooper SE) au fost deja semnate", a declarat Josef Reiter, managerul general al BMW Group România.

În același timp, reprezentanții Mini au pregătit o conferință online în care au oferit o serie de informații noi referitoare la Mini Cooper SE.

Conform oficialilor companiei, în viitorul apropiat, actualul Mini electric nu va fi echipat cu baterii mai generoase care să sporească autonomia.

Acumulatorii folosiți de britanici dispun de cea mai nouă tehnologie dezvoltată la nivelul Grupului BMW. Deși Cooper SE preia o serie de elemente de pe BMW i3, bateriile vin cu celule produse de CATL și nu de Samsung, așa cum se întâmplă în cazul modelului german.

Pentru dezvoltarea lui Cooper SE, britanicii au optat pentru o amplasare în fromă de T a bateriilor, astfel încât spațiul dedicat pasagerilor să nu fie afectat. Tot din acest motiv, inginerii Mini au decis ca motorul să fie amplasat în față, în compartimentul dedicat în mod normal propulsoarelor cu ardere internă.

Mini Cooper SE dispune de o baterie cu o capacitate brută de 32.6 kWh (capacitatea netă este de 28.9 kWh) care asigură o autonomie cuprinsă între 235 și 270 de kilometri (valoare calculată conform standardului WLTP, dar transformată într-o valoare conformă cu vechiul standard NEDC). La o priză de 50 kW, acumulatorul poate fi încărcat de la 0 la 80% în doar 35 de minute, în timp ce pentru o încărcare completă clienții vor avea de așteptat o oră și 25 de minute.

În cazul utilizării unei prize de 11 kW, oficialii Mini anunță un timp de 2 ore și jumătate pentru 0-80% sau 3 ore și jumătate pentru o reîncărcare completă.

În cadrul aceleiași conferințe, reprezentanții Mini au declarat că modelul electric a fost gândit doar într-o singură variantă de putere, ceea ce înseamnă că, pentru moment, nu vom asista la debutul unor versiuni de performanță.

Totodată, din ecuație sunt scoase și variantele cu puteri mai mici.

Mini Cooper SE este echipat cu un motor electric capabil să dezvolte până la 184 de cai putere (puterea maximă care poate fi livrată continuu este de 102 cai putere) și 270 Nm. Accelerația de la 0 la 60 km/h are loc în 3.9 secunde, în timp ce pentru sprintul 0-100 km/h, modelul britanic are nevoie de 7.3 secunde.

Noul Mini Cooper SE a fost echipat cu un instrumentar digital de bord care oferă informații specifice modelelor electrice. Șoferul va avea acces tot timpul la informații despre nivelul de încărcare al bateriei, autonomia rămasă și nivelul de putere utilizat. Totodată, britanicii au pregătit patru moduri de rulare (Green+, Green, Mid și Sport) și un sistem pentru recuperare a energiei extrem de eficient care permite utilizarea folosind o singură pedală. Modul de lucru al acestui sistem va putea fi și el modificat, astfel încât Cooper SE să poată oferi și senzații apropiate de cele ale unui model convențional.

Pentru a asigura în continuare un comportament dinamic bun (masa lui Cooper SE este mai mare cu aproape 145 de kilograme față de cea a unui Cooper S), inginerii au pregătit arcuri și amortizoare modificate și au introdus și sistemul ARB care asigură un răspuns mai rapid în momentul în care aderența scade.

În versiunea de bază, Mini Cooper SE va fi echipat cu un sistem de navigație, cu faruri cu LED, cu un sistem auxiliar de încălzire și cu aer condiționat automat pe două zone.

Pentru a asigura o eficiență sporită, anumite componente ale sistemului de încălzire au fost modificate, astfel încât energia necesară funcționării acestuia să fie cât mai mică. Tot standard, modelul britanic va fi echipat cu jante din aliaj cu diametrul de 16 inch, iar opțional clienții vor putea alege și jantele Corona Spoke (denumirea acestora va fi schimbată în scurt timp) de 17 inch cu design asimetric.

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru