Parteneri
Turul României cu 8 maşini electrice. Oferit de
Audi
e-tron Sportback
446KM
Autonomie max
86.5kWh
Baterie net
408CP
Putere max
Hyundai
Kona electric
449KM
Autonomie max
64kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Kia
e-Niro
455KM
Autonomie max
64kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Mini
Cooper SE
234KM
Autonomie max
28.9kWh
Baterie net
184CP
Putere max
SUV Peugeot
e-2008
320KM
Autonomie max
45kWh
Baterie net
136CP
Putere max
Porsche
Taycan
462KM
Autonomie max
93.4kWh
Baterie net
761CP
Putere max
Renault
Zoe
395KM
Autonomie max
52kWh
Baterie net
135CP
Putere max
Volkswagen
ID.3
549KM
Autonomie max
77kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Volvo
XC60 Recharge T8 Polestar
SAFEST
SAFETY CAR

#ElectricRomânia 2020, ziua 8, final de tur: Valea Oltului în loc de Transfăgărășan în drumul către casă

de Cornel Șocariciu
Sambata, 19.09.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Vremea ne-a dat peste cap planurile de a traversa Transfăgărășanul cu cele opt mașini electrice din #ElectricRomânia, așa că ne-am întors acasă pe Valea Oltului. Turul țării cu mașini electrice a ajuns la final.

Ultima zi din Electric România 2020 a început la primele ore ale dimineții. Cu bateriile încărcate, cele opt mașini care au luat parte la acest tur s-au trezit repede la viață în parcarea hotelului Hilton din Sibiu, în ciuda faptului că pe fețele participanților se citea oboseala acumulată pe parcursul a aproape 2.000 de kilometri. Urma o zi mare pentru toate cele opt vehicule electrice, însă nimeni nu a anticipat modificarea din program.

Inițial, programul ultimei zilei bifa traversarea Transfăgărășanului, perla Coroanei în materie de drumuri spectaculoase din România. Conform planului, urcam până la Bâlea Lac, iar apoi coboram pe partea argeșeană până la Pitești, primul punct de alimentare din plan.

Vremea din septembrie deja a devenit instabilă și în ciuda faptului că în restul zilelor am avut parte de soare și de temperaturi de peste 28 de grade Celsius, la Bâlea Lac, toate aplicațiile dedicate anunțau ploaie și temperaturi cuprinse între 5 și 9 grade Celsius. Nu am vrut să riscăm, mai ales că toate mașinile din tur au fost echipate cu anvelope de vară, pneuri care nu garantează siguranță deplină la mai puțin de 7 grade Celsius.

În plus, munca echipei foto-video nu s-ar fi putut desfășura în condiții de siguranță (ridicarea dronelor pe ploaie ar fi fost imposibilă), ceea ce ar fi însemnat că n-am fi putut ilustra aventura de pe Transfăgărășan așa cum v-am obișnuit până acum în restul zilelor.

Am recalibrat lucrurile din mers și am optat, la fel ca în Electric România 2019, să mergem pe Valea Oltului. Ne-am urcat optimiști în mașinile electrice și am pornit către unul dintre cele mai aglomerate și periculoase drumuri din țară, dar nu înainte de a face un mic pit-stop la stația Mol din Veștem pentru cafea și răcoritoare. Cei care sunt în trecere se pot bucura atât de produsele de la Fresh Corner, cât și de energia necesară mașinilor electrice livrată de stația de încărcare Mol Plugee.

Am pornit către Pitești și am urmat ritmul lent al traficului de pe Valea Oltului. Am valsat ușor pe drumurile care străbat satele din Sibiu, însă odată trecuți în județul Vâlcea, "șarpele" care urma cu sfințenie cursul râului Olt s-a oprit. Un accident a blocat complet mersul și așa lent al traficului.

Am stat nemișcați la ieșirea din satul Robești mai bine de o oră și am avut suficient timp să admirăm natura în schimbare și să reflectăm la cele întâmplate în #ElectricRomânia în ultima săptămână. Ne-am gândit și la infrastructură și la modul în care o autostradă ar fi putut schimba complet ultima zi din turul României cu mașini electrice

Am urmat coloana de mașini care șerpuia pe limba de asfalt așezată de-a lungul Oltului și la puțin timp după ora prânzului eram în Pitești.

Aici era programată ultima încărcare din acest tur. Audi e-tron Sportback, Porsche Taycan și Volkswagen ID.3 au jucat din nou pe teren propriu și și-au pus la punct procentele din baterii la stația MOON de 75 kW din curtea dealerului Euro Tehno Group Pitești. În scurt timp, stațiile MOON vor intra într-o rețea disponibilă contra cost publicului larg, dar dacă vă gândiți la o soluție pentru acasă, compania oferă și o gamă de wallbox-uri rezidențiale.

În tot acest timp, restul mașinilor din caravana electrică s-au împrăștiat la stațiile din oraș, cu excepția SUV-urilor Kia e-Niro și Hyundai Kona Electric, cele două modele care de-a lungul acestui tur ne-au binecuvântat cu autonomii generoase. Cele două asiatice au ales să se "relaxeze" și să privească cu încredere către ultimul sprint până la București.

Puțin peste 100 de kilometri ne despărțeau de casă, iar autostrada care leagă Piteștiul de București ni s-a părut o binecuvântare după orele petrecute pe Valea Oltului. Și asta în condițiile în care în ziua precedentă am învățat că drumurile rapide nu sunt cele mai prietenoase cu autonomiile mașinilor electrice.

Ghidați de aplicațiile de navigație, toate cele opt mașini electrice din acest tur s-au întâlnit, pentru o ultimă ședință foto și video, în parcarea restaurantului Vacanța Culinară de pe malul Lacului Mogoșoaia. Am încheiat #ElectricRomânia 2020, turul țării cu opt mașini electrice. A fost un workshop, un test, o provocare și lecție din care am învățat atât despre mașinile pe care le-am condus, dar mai ales despre infrastructura dedicată modelelor electrice din România.

Așa cum v-am obișnuit până acum, în următoarele rânduri vă prezentăm impresiile actorilor care au luat parte la acest tur.

CORNEL ȘOCARICIU (AUTOMARKET.RO) ȘI KIA e-NIRO

Deși Kia e-Niro și Hyundai Kona Electric împart aceeași platformă tehnică, cele două modele propun un comportament diferit. Singurul numitor comun este autonomia generoasă. La fel ca în cazul lui Kona Electric, Kia e-Niro reușește să treacă de o autonomie de 400 de kilometri, iar acest lucru s-a văzut și în zilele pe care modelul asiatic le-a petrecut în #ElectricRomânia. 

În rest, cele două companii au pregătit produse diferite. Kia e-Niro este mai mare, oferă mai mult spațiu și este mai practic. E adevărat, și mai scump. În același timp, suspensia a fost reglată pentru un plus de confort, iar interiorul propune materiale mai bune și un layout diferit. Și comportamentul dinamic este diferit, iar dacă la Kona Electric se observa cu ușurință fenomenul de torque steer în modul Sport, calibrarea lui Kia e-Niro estompează astfel de ieșiri. 

KIA E-NIRO - ZIUA 8
CONSUM MEDIU  13.5 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 57.3 km/h
TIMP EFECTIV DE MERS 292 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 279 kilometri
COST EFECTIV 0 lei
ENERGIE CONSUMATĂ 37.7 kWh
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 8 474 km
Zilele anterioare
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 7 392.64 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 6 423.8 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 5
453.9 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 4 435.4 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 3
381 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 2 500 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 1 395.1 km

ADRIAN MITREA (0-100.RO) ȘI AUDI e-tron SPORTBACK

Audi e-tron e mare, confortabil și extrem de spațios.

Este tipul de mașină care sfidează convenționalul, chiar dacă unele soluții sunt controversate - cum sunt oglinzile retrovizoare digitale bazate pe camere video.

Instalația audio Bang & Olufsen sună excepțional, iar finisajele sunt de calitate foarte bună. În categoria lui de performanțe și preț, deja poate fi luat în calcul ca alternativă la benzină sau diesel, autonomia fiind relativ mare: adesea peste 350 de kilomeri.

Pe de altă parte, se simte masivitatea și masa ridicată, iar sistemul de conectivitate cu telefonul mobil este confuzant. Consumul per total e destul de ridicat, undeva spre 22-24 kWh/100 km - valori sub care cu greu poate coborî.

AUDI E-TRON SPORTBACK - ZIUA 8
CONSUM MEDIU 23.2 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 50 km/h
TIMP EFECTIV DE MERS 348 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 289 kilometri
COST EFECTIV 0 lei
ENERGIE CONSUMATĂ 67 kWh
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 8 372.8  km
Zilele anterioare
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 7 312.27  km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 6 353.06 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 5
415.9 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 4 384.4 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 3
294.2 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 2 384.1 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 1 316.9 km

ROBERT STAN (LIFENEWS.RO) ȘI HYUNDAI KONA ELECTRIC

Ultima zi dintre cele opt ale #ElectricRomânia a început cu confortul dat de bateria de 64 kWh a SUV-ului electric Hyundai Kona care promite un drum Sibiu - București fără a fi nevoie de pauze la stațiile de încărcare. De altfel, de la Sibiu la Pitești mașina a consumat mai puțin de 25% din energie. (Atenție, în sens invers, valorile vor fi cu totul altele).

Pe lângă o autonomie de cira 400 de kilometri, ba chiar mai mare dacă avem în vedere că o mare parte a drumului este în coborâre, Kona Electric pune la dispoziția șoferului 204 CP, ceea ce se traduce prin accelerații excelente pentru a depăși la nevoie, plus un pachet de dotări care nu lasă prea mult loc de mai bine.

Toate acestea la un loc înseamnă un drum liniștit, dacă nu luăm în calcul pauza forțată de mai bine de o ora de pe valea Oltului (deja "obișnuitul" si tragicul accident care oprește complet traficul și iți dă peste cap orice estimare de timp), la bordul unei mașini cu un pret de 42.935 euro (Hyundai Kona Electric, Luxury+).

HYUNDAI KONA ELECTRIC - ZIUA 8
CONSUM MEDIU  12.9 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 56.2 km/h
TIMP EFECTIV DE MERS 299 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 281 kilometri
COST EFECTIV 0 lei
ENERGIE CONSUMATĂ 36.2 kWh
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 8 496.2 km
Zilele anterioare
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 7 415.58 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 6 547.01 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 5 551.7 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 4 421.1 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 3
426.7 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 2 484.9 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 1 410.3 km

BOGDAN MIRICĂ (LA VOLAN - DIGI24 ȘI REVISTA ECOWHEELS) ȘI VOLKSWAGEN ID.3

Așteptările au fost ridicate. Mai ales după ce livrările au întârziat, iar unii clienți au început sa se gândească de două ori. Dar pot spune acum, după ce ID.3 a ajuns oficial în România și mi s-a destăinuit astăzi, că așteptarea a meritat. ID.3 este suma lucrurilor pe care clienții Volkswagen sunt obișnuiți să le primească: o ergonomie exemplară, tehnologie revoluționară, confort în atingerea destinațiilor și funcționalitate. Nu mai vorbesc de spațiu intrerior (portbagaj, bancheta spate, spații pentru obiectele tale personale). Volkswagen ID.3, împreună cu Hyundai Kona EV și Kia e-Niro, face parte din acea specie de vehicule electrice care nu se teme de vreo 200 de kilometri de autostradă. În oraș, lucrurile sunt mult, mult mai relaxate.

În concluzie, Golf-ul electricelor e prezent la datorie și promite să recupereze teren la fel cum creștea Făt-Frumos în basme: “cât alții în 10”.

VOLKSWAGEN ID.3 - ZIUA 8
CONSUM MEDIU  15.7 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 56 km/h
TIMP EFECTIV DE MERS 310 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 294 kilometri
COST EFECTIV 0 lei
ENERGIE CONSUMATĂ 46.2 kWh
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 8 370 km
Zilele anterioare
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 7 322.22 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 6 318.68 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 5
391.9 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 4 391.9 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 3
379 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 2 384.1 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 1 316.9 km

CRISTIANA OPREA (PILOT DE RALIU ȘI JURNALIST EMOTICAR.RO) ȘI PORSCHE TAYCAN TURBO

A fost vedeta turului, indiscutabil. Porsche Taycan a atras toate privirile prin silueta lui de operă de artă tehnologizată, iar experiența la volan este unică. Într-adevăr, nu se va auzi și nu îmi va face sufletul să vibrez niciodată cum o face un V8, dar - și aici este cheia #ElectricRomania - niciodată nu vei avea 680CP instantaneu atunci când apeși pedala de accelerație. Cele 2380kg dispar și îți rămâne exact esența brandului Porsche: sportivitate dusă la extrem într-un habitaclu luxos și, în același timp, optimizat pentru pilotaj.

Cele două baterii sunt suficiente pentru o autonomie de peste 350km, testată de noi în cele mai dure condiții pentru o electrică: Valea Oltului și autostrada. Taycan se poate încărca la stații de până la 270kW, în condițiile în care cea mai puternică stație de la noi ajunge la 150kW. Concluzia mea este că Porsche Taycan este o mașină de colecție, cu o atitudine și un design futurist care anunță revoluția electrică. Reprezintă tot ce ne imaginam în urmă cu 10 ani despre viitorul futurist al autovehiculelor și te face să visezi la ce va fi și mai departe, peste alți 10-15 ani.

PORSCHE TAYCAN TURBO - ZIUA 8
CONSUM MEDIU  24.1 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 51 km/h
TIMP EFECTIV DE MERS 357 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 303 kilometri
COST EFECTIV 0 lei
ENERGIE CONSUMATĂ 73.1 kWh

AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 8

347.3 km
Zilele anterioare
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 7 310.00 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 6 279.9 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 5
368.7 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 4 328.2 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 3
396.7 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 2 465 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 1 378.7 km

DRAGOȘ BĂLTĂȚEANU (AUTOEXPERT ȘI AUTO TEST) ȘI MINI COOPER SE

Ultima zi m-a adus față în față cu un prieten.

Mini Cooper SE, primul model electric produs de marca britanică este atât de agil și plăcut la condus încât nu îl uiți ușor. Anterior, am luat contact cu Cooper SE în oraș, mediul în care se simte cel mai bine. Agilitatea specifică modelelor Mini a fost păstrată intactă, dar reversul medaliei este autonomia redusă. Bateria de capacitate mică este ideală pentru oraș, însă la drumuri lungi necesită alimentări mai dese. Însă, sunt suficiente 10-20 minute la o stație rapidă pentru ca modelul să primească o infuzie suficientă de energie electrică.

Mini Cooper SE s-a achitat cu brio însă și de traseul parcurs azi între Sibiu și București, alimentările de pe traseu însumând doar 30 minute.

MINI COOPER SE - ZIUA 8
CONSUM MEDIU 13.5 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 54.6 km/h
TIMP EFECTIV DE MERS 316 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 281.5 kilometri
COST EFECTIV 41 lei
ENERGIE CONSUMATĂ 38 kWh
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 8 214 km
Zilele anterioare
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 7 218.9 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 6 171 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 5
240.1 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 4 186.5 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 3
180.6 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 2 227.6 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 1 192.7 km

DANIEL TOMESCU (STACS TV) ȘI Renault Zoe

Renault Zoe este o mașină de oraș cu autonomia unei mașini de familie și cu care poți face peste 380 de kilometri fără alimentare. Și toate acestea într-o mașină mai micuță, mai de oraș, dar cu un șasiu foarte confortabil, cu un portbagaj încăpător și cu niste finisaje interioare peste medie. Îmi place că mașina se conduce elegant, fără smucituri la accelerație, fără o pedală de frână sensibilă și cu o insonorizare bună la viteze mari. Îmi place sunetul de deplasare până în 30 km/h (lucru care la multe mașini electrice nu există) și îmi plac consumul de 10,7 kWh în afara orașului și autonomia generoasă.

RENAULT ZOE - ZIUA 8
CONSUM MEDIU 13.1 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 54.1 km/h
TIMP EFECTIV DE MERS 320 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 288.5 kilometri
COST EFECTIV 0 lei
ENERGIE CONSUMATĂ 37.8 kWh
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 8 397 km
Zilele anterioare
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 7 361.11 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 6 358.62 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 5
376.8 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 4 390.1 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 3
403 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 2 444.4 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 1 323 km

TUDOR RUS (DOUĂLOCURI.RO ȘI TOPSPEED.COM) ȘI Peugeot e-2008

Înveliș sci-fi, interior pe aceeași linie, dar totuși foarte primitor, deloc rece și impersonal. Direcția din burete e un deliciu în oraș, dar tot ea te trage de mânecă la drum lung că Peugeot e-2008 este exclusiv dedicat confortului tău și al pasagerilor. Dacă Peugeot ține rețeta identică pe partea de design, materiale și tactic, cel puțin pe echiparea GT care acum marchează doar modelele electrice din gamă, viitoarele îmbunătățiri ar trebui să vizeze capacitatea bateriei. Între timp, e-2008 se descurcă binișor și în afara orașului, dar va fi preferatul celor cu tabieturi predominant urbane.

PEUGEOT E-2008 - ZIUA 8
CONSUM MEDIU  12.5 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 52 km/h
TIMP EFECTIV DE MERS 336 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ  292 kilometri
COST EFECTIV 0 lei
ENERGIE CONSUMATĂ 36.5 kWh
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 8 360 km
Zilele anterioare
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 7 198.24 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 6 252.81 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 5
326.1 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 4 274.4 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 3
316.9 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 2 348.8 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 1 283 km

În zilele următoare vom reveni cu un material în care vom prezenta concluziile, dar și cele mai importante valori (în trafic real și cu șoferi diferiți) pe care le-am descoperit despre cele opt mașini din #ElectricRomânia.

#ElectricRomânia 2020 este turul României cu 8 mașini electrice lansate în România în ultimele 12 luni.

Proiect conceput și dezvoltat de Automarket.ro

OFERIT DE
Vitesco Technologies

PARTENERI
Renovatio e-chargeEnel XMichelinMOL PlugeeMOONServer ConfigSYNLAB

ASISTENȚĂ RUTIERĂ
A24assistance

Comentarii (25)

  • Indiferent ce vor zice unii sau alții, că vrem, sau nu, clar viitorul va fi electric. Iar pentru asta un cuvânt greu îl vor avea producătorii de baterii și echipamente de încărcare. Dacă ei reușesc vor reuși și producătorii de mașini. Probabil și prețurile vor deveni un pic mai accesibile. Deocamdată pe segmentul de lux, Porsche și Audi E Tron, e clar au piața lor și aici nu mai contează prețul, contează rafinamentul și performanțele. Pentru Zoe și Mini s-ar putea ca în câțiva ani să ne putem aventura și la drumuri mai lungi, de concediu. Deocamdată, pentru oraș și naveta Zoe e opțiunea cea mai avantajoasă. Pentru segmentul de mijloc, exact cum ma așteptam, asiaticele vin tare și cu folos din urmă. În cele șapte zile au demonstrat un echilibru perfect între confort, preț și consum. Practic cred că au avut cel mai constant consum. Repet, cred. Iar ca preț, cu un ecotichet, cred că ar fi oarecum rezonabile. De văzut cum va evolua VW, deocamdată are mai multe necunoscute.
    14 10
  • ACE - Craiova
    Felicitari tuturor participantilor la aceasta caravana electrica si sponsorilor care au facut mai accesicil acest tur al Romaniei!!!

    Asteptam concluziile finale si detaliile promise privind autonomia fiecarei masini in parte.

    Felicitari si doamnei pilot de raliu, in mod special, a inseninat si mai mult atmosfera expeditiei.

    BRAVOS - va asteptam si prin Craiova, anul viitor!!!
    23 7
  • Amuzant e ca Mini a avut rca facut pe o luna fix pentru testul asta si atat,s-au uitat la costuri"B182min
    are o polita RCA valida cu urmatoarele coordonate:
    data de inceput valabilitate: 05.09.2020
    data de sfarsit valabilitate: 04.10.2020". Mai amuzant e ca zoe,azi pe 19,nu are o polita rca valabila,e expirata deja :)))"Pentru numarul de inmatriculare B117ZOE nu a fost gasita nicio polita valida la data de 19.09.2020." Deh,costa bani sa ai o electrica ,te mai uiti apoi si la costuri:)))
    18 8
  • @Tatraurs... ca sa vezi ce descoperire nemaipomenita si epocala ai facut.Asa si? Care-i problema? Sunt masini de drive test si pot fi vandute in orice moment. Ce sens ar avea sa faca rca pe 6 sau 12 luni. Ai stat mult sa te gandesti?
    2 10
  • Sa ii dea cineva o ciorba de burta si un mic lui Tatraurs. Fara el, nici Dumnezeu nu ar exista.
    1 9
  • P.s. Domnisoarei pilot foarte draguta si sexy i se potriveste manusa Porschele Taycan si atat,singura masina din test care merita din cauza pedigree ului pe care-l are in materie de sportivitate. Cu Zoe merge de minune sa te pozezi cu el la Remat sau in fata la intitutul de geriatrie.
    10 12
  • *datorita
    10 5
  • Iar pt Vianu & @co manute rosii,hai sictir!
    11 10
  • Hyundai Kona EV pe care ati probat-o are anvelope Michelin Primacy 3 iar pentru generatia 2020 compania anunta un model cu anvelope Michelin Primacy 4 cu autonomie de 484 km WLTP (mai mare cu 8% decat varianta din circuit).
    18 3
  • Edikkk
    Felicitări!!!
    12 12
  • Edikkk
    Măi oameni buni

    1) Shenzen care are vreo 12 MILIOANE de locuitori, iar zona metro are 23 MILIOANE de locuitori!!!

    dar TOATE TAXIURILE SUNT FULL ELECTRICE !

    toate AUTOBUZELE SUNT FULL ELECTRICE !

    2) în TOATĂ China poţi să înmatriculezi o maşină electrică, dar una termică NU POŢI decât prin LOTERIE sau cu o TAXĂ IMENSĂ !


    şi noi ne plângem că Uniunea Europeană a mai înăsprit puţin regulile, dar încă mai poţi înmatricula liber DIESEL SH ??!!??!

    Treziţi-vă babelor plângăcioase.... că UE face rău, omoară economia.... dar China este mult mult mai dură şi uite că nu omoară economia ci devin / sunt în curs să devină lideri mondiali la electrificare !!!

    Toyota care zicea că nu face FULL electrice , că nu crede.... Şi????

    În China, Toyota deja vând 100% FULL ELECTRICE !

    hai dom'le... ce dreak....
    14 16
  • Ba edik
    du-te in China daca iti place asa de mult acolo.
    Iar nu intelegi niste lucruri si inghiti pe nemestecate totul.
    1) Cand intr-o zona de marimea Bucurestiului + Ilfov, adica imprejurimea, sta toata populatia Romaniei cu masini cu tot, vorbesc de Shanzen aici, este normal sa existe poluare. Este normal sa incurajezi automobilul electric care e ideal pentru oras si atat. In Romanica asta, care este o tara slab populata si destul de intinsa ca suprafata nu ar avea sens asemenea masuri.
    La punctul 2 da si tu un link sa vedem ce taxe au chinezii. Loterie zici? M-am spart de ras. Iti dai seama ca rad de tine. Stii care e numarul de masini cu MCI vandut in China. Nu stii, ca altfel n-ai mai vorbi prostii.
    19 16
  • In primul semestru din 2020 s-au vandut mai multe electrice in Europa decat in China, iar cand spun Europa ma refer la Vest in proportie de 90%, daca facem o comparatie la populatie, reiese ca electricele in China reprezinta foarte putin in parcul auto si la vanzarile de masini noi.

    Asadar treziti-va, luati electrice, ca Edikk merge cu o vechitura de 20 de ani care nu polueaza, pana isi cumpara cei ca el o electrica vor fi motoare cu antimaterie, fuziune nucleara, zburatoare, cu levitatie.
    21 6
  • ACE - Craiova
    Teste la volan recente, cu ID.3 1st - posesor din Germania (gasiti filmuletele pe youtube.com):
    - autonomie obtinuta 280 km - deplasare cu viteza medie de cca. 130 km/h pe Autobahn, la temperatura exterioara de cca. 26 grade Celsius (AC in masina reglat pe 21 grade Celsius si consum mediu de cca. 20 kW/100 km);
    - autonomie obtinuta 444 km - deplasare cu viteza medie de cca. 86 km/h pe Autobahn, la temperatura exterioara de cca. 23 grade Celsius (AC in masina reglat pe 21 grade Celsius si consum mediu de aproape 13 kW/100 km)...

    Putin surprinzator ca masina ID.3 1st din caravana automarket nu a reusit sa atinga, in 8 zile de calatorie, in conditii climaterice asemanatoare celor din testele neamtului de mai sus, borna autonomiei medii calculate de 400 km - e drept ca aveau 2 persoane in masina si bagaje... totusi...
    18 10
  • Viteza pe autostrada e relativ constanta si pe cale de consecinta (la aceeasi viteza medie) consumul va fi chiar mai mic pe autostrada in comparatie cu unul realizat pe un traseu dificil asa cum sunt cam toate cele facute pe drumurile nationale, indiferent ca e Romania, Italia sau Germania.

    Prin scurt NU POTI COMPARA un traseu autobahn cu unul pe nationale.
    9 15
  • "Secretul" unei autonomii cat mai bune in acest traseu l-au "dezvaluit" doar 3 masini electrice:
    - Hyundai Kona Electric
    - Kia e-Niro si
    - Renault Zoe,
    care au reusit sa consume, atunci cand au avut cele mai bune zile, intre 11,5 - 13 kW / 100 km.

    Restul masinilor nu au putut obtine acest lucru!
    20 3
  • Edikkk
    Autostrada.... da... dar există şi factorul
    ... vânt !!

    La un vânt puternic dinspre Marea Neagră / Est spre Vest... consumi mult mai mult mergând spre Constanţa, decât spre Bucureşti, la aceiaşi 130 km/h !!!

    Sunt mulţi factori.

    Baterii să ţină 400-500 km și să încarce 80% , adică vreo 320 km în 30 minute sunt deja în prezent, la unele maşini ...

    cred că, cel mai important, rămâne - preţul - şi care va scade în continuare.
    11 9
  • Profu' de română și alte mater
    @Edik.
    Ți-am mai zis. Nu mă las până nu te educ și pe tine, să vorbești și tu corect românește. Viitorul (știi, timpul ăla) se construiește în limba română astfel: forma specifică a verbului a avea (voi, vei, va, vom, veți, vor) + infinitivul verbului de conjugat (fără particula a firește).
    In cazul ăsta infinitivul verbului este -a scădea-
    Se scrie, deci, va scădea. Ai grijă, e deja greșeală sistematică la tine.
    Încă o chestie, nu uita! Am văzut că scriai câteodată v-a la timpul viitor. Văd că te-ai corectat și mă bucur pentru tine. Ai șanse să elimini în viitor și restul deficiențelor încă prezente. Niciodată nu e târziu să corectezi ceea ce nu ai învățat la timp.

    Iar în ceea ce privește încărcarea parțială a bateriei la 80% în 30 de minute, asta nu e posibil încă în România, nu pentru simplul fapt că nu există încă stații de mare putere, ci pentru că nu e posibil fizic.

    Și ca să vezi că n-am nimic cu tine, dimpotrivă, vreau să te dezvolți, iată un site unde sunt date reale despre mașinile electrice, nu cifrele fantasmagorice pe care ni le livrezi de obicei.

    https://ev-database.org
    18 6
  • Dupa umila mea parere a fost o greseala de marketing sa propuneti Transfagarasanul si apoi sa renuntati la el. Indiferent de motive. Cineva poate sa inceapa sa presupuna ca masinile nu prea au cum sa ajunga la varf din alte cauze decat de cauciucuri.

    Transfagaraseanul nu trebuia mentionat. Nu se stie de ieri de azi ca vremea la +2000m altitudine e imprevizibila, in orice anotimp, cu atat mai mult cu cat ai intrat bine in Septembrie. Am vazut zapada proaspata in Piatra Craiului in fiecare luna a anului (ani diferiti, bineinteles), daramite in Fagaras.
    24 6
  • @zarne
    acum nu e zapada in Crai ca e incalzire globala, aaa, pardon, schimbari climatice. Asa ca nu este niciun pericol la Balea sa ramai inzapezit. Nimeni n-a ramas niciodata inzapezit acolo in septembrie. Drumul prin Transfagrasan e cu 40 km mai mult ceea ce ar fi facut posibil faptul ca unii sa ramana cu caruta-n drum sau sa fie nevoiti sa opreasca in Pitesti pentru incarcare, ceea ce ar fi lungit excursia care si asa devenise plicticoasa (80km/h pe autostrada!!! de exemplu) Asa ca s-a optat pentru variant mai scurta ca sa ajunga toti in Bucuresti. Ceea ce vreau eu sa zic e ca asa cum avantajele BEV-urilor trebuie facute cunoscute, asa trebuie sa evidentiem si dezavantajele lor, ca asa e democratic si de bun simt.

    Intreb si eu ce zapada au anticipat organizatorii, ca toate site-urile meteo dadeau precipitatii zero nu numai in toata tara, ci si in Fagaras...
    17 1
  • Edikkk
    @profu de română

    Dom'le câtă grijă ....

    .... mulţumesc, ce să zic...

    Dar idei despre teme de discuţie reale, aveţi?

    Sau doar aşa staţi să îmi gasiţi paiul din ochi ?
    2 10
  • Superba initiativa. :))))) Sa fiti sanatosi cu masinutzele voastre cu baterii.

    https://www.facebook.com/ThatRacingChannel/videos/318253319452389

    Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor! :D
    6 2
  • Profu' de română
    Necunoașterea limbii române este o temă de discuție foarte reală. Nu poți pretinde să te ia lumea în seamă, dacă tu dovedești mereu și mereu, că ai tratat bazele elementare ale educației cu superficialitate sau chiar ai chiulit de la lecții.
    Sau cum să discut cu tine lucruri complicate, când tu nu te descurci cu alea simple. 'nțeles acum?
    8 2
  • https://www.autoexpress.co.uk/electric-cars/353209/energy-firms-want-right-switch-electric-cars-charging-home

    Deci voi rade cum n-am mai ras niciodata. :)))))))))))
    5 1
  • @Profu' de romana: te rog, daca tot prestezi servicii de corectare si adaptare pe text, spune-le romanasilor nostri dragalasi si plini de skill-uri auto, cum se scrie corect "mi foame/frig". Am scris intentionat gresit. Si da-le variante, rogu-te. :)
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru