Formula 1: Max Verstappen câștigă Marele Premiu al Chinei! Lando Norris și Sergio Perez, pe podium

de Tiberiu Safta
Duminica, 21.04.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Max Verstappen a câștigat Marele Premiu al Chinei în fața lui Lando Norris și Sergio Perez. Triplul campion mondial reușește să-și adjudece a 4-a victorie a sezonului și completează un weekend aproape perfect.

După 4 ani de pauză, Formula 1 a revenit în China, pe circuitul internațional de la Shanghai. Totodată, cea de-a 5-a etapă a sezonului 2024 a fost și prima în care am avut o cursă de sprint, câștigată de Max Verstappen. Acum, același triplu campion mondial și-a adjudecat o nouă victorie și în cursa mare de duminică, care a fost plină de acțiune în spatele olandezului.

ALONSO AMENINȚĂ PRIMA POZIȚIE LA START

Startul cursei a fost curat pentru toți piloții, iar acțiunea a început imediat din primul viraj. Fernando Alonso, plecat de pe locul 3, a reușit să treacă de Sergio Perez pe exteriorul virajului. Apoi, spaniolul de la Aston Martin a venit și lângă Max Verstappen într-o manevră asemănătoare cu cea făcută de Lando Norris asupra lui Lewis Hamilton la începutul cursei de sprint de sâmbătă. De această dată, Alonso a păstrat mașina pe circuit și a ieșit pe locul 2 după al doilea viraj, cu Verstappen în frunte și cu Perez imediat în spate.

În tot acest timp, Nico Hulkenberg a reușit să depășească ambii piloți Ferrari după primele două viraje, însă pilotul de la Haas nu avea să rămână foarte mult timp în fața Scuderiei. Înainte de finalul primului tur, Charles Leclerc a trecut de german, urmat un tur mai târziu de coechipierul său de la Ferrari, Carlos Sainz Jr.

DUEL ÎNTRE ALONSO ȘI PEREZ

Au urmat câteva tururi în care Fernando Alonso și Sergio Perez s-au duelat pentru poziția secundă, în timp ce Max Verstappen începea deja să se distanțeze. Ritmul de cursă al monopostului Red Bull a fost superior celui Aston Martin, iar depășirea era doar o chestiune de timp. Manevra lui Perez a venit în turul 5 cu o depășire pe frânare în virajul 6, acolo unde nu există zonă DRS. Astfel, după numai 5 tururi, ordinea clasamentului începea cu cele două mașini Red Bull în față.

Pe parcursul următoarelor tururi, a fost evident că ritmul de cursă al monopostului Aston Martin era net inferior față de ritmul piloților McLaren și Ferrari. Mai întâi, Lando Norris a trecut de Alonso în turul 7 pentru locul 3. Pilotul spaniol era acum amenințat de cel de-al doilea monopost portocaliu, dar și de George Russell și de piloții Ferrari.

În turul 9, pilotul Mercedes a fost depășit de Leclerc pentru locul 6, o manevră importantă având în vedere că se apropia prima serie de opriri la boxe. Cu acest prilej, Ferrari i-a transmis lui Sainz Jr, aflat în spatele lui Russell, că se va trece la o strategie alternativă.

NORRIS LIDER DUPĂ PRIMELE OPRIRI

Printre primii piloți la boxe a fost Lewis Hamilton. Fostul campion mondial a plecat în cursă de pe locul 18 cu un set de anvelope soft, care nu l-au ajutat să urce foarte mult în clasament. La prima oprire, Hamilton a schimbat anvelopele cu dungi roșii cu unele noi de compoziție medie.

Înapoi pe circuit, Leclerc a reușit să treacă de Piastri în turul 12 pentru locul 5. Acesta a devenit locul 4 după ce Alonso a intrat la boxe pentru un set de anvelope hard, urmat de Russell care a schimbat pe un set nou de pneuri cu dungi galbene.

După oprirea sa, Lewis Hamilton a reușit să urce în clasament cu o depășire asupra lui Yuki Tsunoda pentru locul 15.

În fruntea plutonului și deja la o distanță relativ mare față de restul piloților, Verstappen a oprit la boxe în turul 14 pentru a trece de pe medium pe hard.

Olandezul a fost urmat în același tur de coechipierul său mexican, care a trecut și el pe cea mai dură compoziție de anvelope. Acest lucru l-a urcat pe Lando Norris în poziția de lider, în fața lui Leclerc.

Monegascul, care încă nu trecuse pe la boxe, a fost depășit cu ușurință de Verstappen în turul 16. Un tur mai târziu, Oscar Piastri a intrat la boxe pentru un set nou de anvelope medium. Australianul a fost urmat un tur mai târziu de Sainz, care a trecut pe anvelope hard.

Între timp, Verstappen și-a recâștigat poziția de lider în turul 19 cu o depășire efectuată asupra lui Norris, care nu oprise pentru schimbul de anvelope.

PRIMUL SAFETY CAR, CAUZAT DE VALTTERI BOTTAS

Cursa avea să se schimbe semnificativ în turul 21. Valtteri Bottas, aflat pe locul 11, a fost silit la abandon după ce motorul Ferrari al monopostului Kick Sauber a cedat. A urmat o perioadă de Safety Car Virtual, timp în care piloții care nu opriseră pe steag verde au profitat de situație și au oprit la boxe. Astfel, Leclerc și Hamilton au oprit în turul 22 pentru anvelope hard, fiind urmați de Norris un tur mai târziu, care a trecut și el pe hard.

În același timp, regimul de Safety Car Virtual a fost înlocuit cu Safety Car-ul fizic, deoarece comisarii de cursă nu reușeau să scoată monopostul lui Bottas în afara circuitului. Astfel, plutonul avea să fie compactat, însă nu înainte ca Verstappen, Perez, Alonso și Russell să mai treacă încă odată pe la boxe. Piloții Red Bull și Russell au trecut pe un nou set de hard-uri, în timp ce Alonso a aruncat cu zarul și a ales anvelopele cele mai moi.

După toate opririle efectuate în spatele Safety Car-ului, ordinea arăta în felul următor: Verstappen era lider, în fața lui Norris, Leclerc, Perez, Sainz, Alonso, Russell, Piastri, Daniel Ricciardo și Lance Stroll. Mai în spate, Hamilton a urcat până pe locul 13.

INCIDENTE LA FINALUL PRIMULUI SAFETY CAR

Cursa avea să fie reluată în turul 27, odată cu revenirea Safety Car-ului la boxe. Însă, imediat înainte ca întrecerea să fie reluată, a avut loc un incident în pluton, în care au fost implicați Piastri, Ricciardo și Stroll. Canadianul de la Aston Martin l-a lovit în pe australianul de la RB și a cauzat avarii și lui Piastri, care era în fața celor doi.

Primul tur după intrarea Safety Car-ului a fost marcat și de un incident între Kevin Magnussen și Yuki Tsunoda. Danezul de la Haas a încercat să-l depășească pe japonezul de la RB, însă cei doi s-au atins și s-au ales cu avarii. Tsunoda a fost silit la abandon, în timp ce Magnussen a făcut pană și a trebuit să treacă pe la boxe pentru a schimba roțile.

ALONSO ÎN DUEL CU SAINZ ÎNAINTE DE UN NOU SAFETY CAR

În același timp, Fernando Alonso a reușit să-l depășească pe Sainz Jr după un mic duel. Depășirea a venit la fix, deoarece cursa avea să fie din nou neutralizată cu Safety Car, din cauza incidentului dintre Tsunoda și Magnussen. Mai mult, până la neutralizare, Hamilton a reușit să urce pe locul 11 în clasament, în spatele lui Nico Hulkenberg.

A doua perioadă de Safety Car a luat sfârșit în turul 32, de această dată fără incidente în pluton. Imediat după afișarea steagului verde, Daniel Ricciardo a fost depășit mai întâi de Hulkenberg și apoi de Hamilton.

Australianul s-a ales cu avarii mari după incidentul cu Stroll, lucru care l-a forțat să abandoneze. Un final dezastruos pentru echipa RB.

DUEL ÎNTRE LECLERC ȘI PEREZ, ALONSO MIZEAZĂ PE O NOUĂ STRATEGIE

Mai în față a început să se dea o luptă strânsă între Leclerc și Perez pentru ultima treaptă a podiumului. În ciuda eforturilor sale de a-și apăra poziția, Leclerc a fost depășit de mexicanul de la Red Bull în turul 39.

Ceva mai în spate, Hamilton a reușit să-l depășească pe Nico Hulkenberg pentru pozița a 9-a. După această mutare, cursa părea că se va liniști până la final. Nu avea să fie așa. În turul 44, cu doar 13 tururi rămase, Alonso a decis să mai treacă încă odată pe la boxe pentru a schimba de pe soft pe medium. Spaniolul a căzut până pe locul 12 și părea că Aston Martin a ales o strategie neinspirată.

Alonso, însă, a făcut un show de depășiri în ultimele tururi ale cursei. Prima "victimă" a fost Alex Albon, acesta fiind urmat de Esteban Ocon și apoi de Nico Hulkenberg. Trei poziții câștigate în 3 tururi, iar următorul pe listă era Hamilton. La intrarea în cel de-al 49-lea tur, Alonso era cât pe ce să piardă controlul monopostului său, salvat doar de reflexele sale incredibile. Apoi, a urmat o depășire pe interiorul lui Hamilton în virajul 6.

A mai urmat încă o depășire în turul 50, după ce Alonso a reușit să treacă de Piastri pe locul 7.

O NOUĂ VICTORIE PENTRU VERSTAPPEN

După 56 de tururi pline de acțiune, Max Verstappen a câștigat Marele Premiu al Chinei și a completat un weekend aproape perfect. Olandezul a fost urmat de Lando Norris pe locul 2, la 13.7 secunde distanță și de Sergio Perez pe 3, aflat la 19.1 secunde în spate. Apoi, pe locul 4 a venit Leclerc, urmat de Sainz, Russell, Alonso și Piastri. Lewis Hamilton și Nico Hulkenberg au completat pozițiile din zona punctelor. De asemenea, Fernando Alonso a obținut punctul bonus pentru cel mai rapid tur al cursei.

În afara primilor 10, clasamentul arată astfel: Esteban Ocon (11), Alex Albon (12), Pierre Gasly (13), Zhou Guanyu (14), Lance Stroll (15), Kevin Magnussen (16) și Logan Sargeant (17). Trei piloți nu au reușit să termine cursa: Ricciardo, Tsunoda și Bottas.

Așadar, Max Verstappen obține victoria cu numărul 58 din carieră. Triplul campion mondial conduce clasamentul piloților cu 110 puncte, fiind la 25 de puncte în fața coechipierului său, Perez. La rândul său, mexicanul are un avantaj de 9 puncte față de Leclerc pe locul 3, monegascul fiind urmat de Carlos Sainz Jr la o diferență de 7 puncte.

În clasamentul constructorilor, Red Bull are 195 de puncte în cont și este în fața celor de la Ferrari cu 44 de puncte. Pe locul 3 este McLaren cu 96 de puncte, urmat de Mercedes cu 52 de puncte și Aston Martin cu 40 de puncte. În continuare avem 3 echipe care nu au reușit să obțină puncte în 2024: Williams, Alpine și Kick Sauber.

Următoarea etapă din sezonul 2024 al Formulei 1 va avea loc în Statele Unite, la Miami. Această rundă se va desfășura în perioada 3 – 5 mai.

via Formula 1

Comentarii (27)

  • Frumoasă cursă, asortată cu de toate.
    0 1
  • Daniel Ricciardo
    ‘F*ck that guy’ (n.r. Lance Stroll)
    0 0
  • Helmut Marko
    „Dacă Max Verstappen ar fi într-un Ferrari, Red Bull nu ar mai fi de neînvins.
    Max într-un Red Bull este o combinație imbatabilă, dar dacă l-am pune pe Max într-un Ferrari, povestea ar fi alta.
    Avantajul lui Max de 20 de secunde față de Checo este în concordanță cu superioritatea sa la volan.
    Max, asa cum e si firesc pentru orice pilot, isi doreste sa fie în echipa care are cea mai bună mașină și aceasta este Red Bull.
    Nu e nimic altceva la orizont pentru Max in 2025.”
    2 2
  • Lando Norris
    "Sunt foarte îngrijorat că fanii se vor îndepărta de F1, din pricina dominației plictisitoare a lui Verstappen.
    Dacă vedem același pilot câștigând de fiecare dată fără luptă, atunci, desigur, începe să devină foarte plictisitor.
    Asistăm la mai multă dominație decât oricând din partea lui Max, iar singurele curse interesante au fost cele în care Max nu a fost prezent.
    Avem de-a face cu unul dintre cei mai buni piloți care au fost vreodată în Formula 1, într-una dintre cele mai dominante mașini și este o combinație care este cu adevarat mortală. Dacă Max nu ar fi fost acolo și RedBull ar avea doar doi de Perez, atunci nu ar mai fi cazul sa-mi fac griji.
    După ziua de vineri din China, Verstappen și-a flexat mușchii sâmbătă pentru a câștiga Sprintul de pe locul patru pe grilă, dar și cu 13 secunde avans.
    Apoi, în calificarea pentru Marele Premiu principal, a fost cu aproape o jumătate de secundă în fața următoarei mașini non-Red Bull.
    Fug oamenii de noi, fanii își pierd interesul pentru Formula Unu."
    1 2
  • Helmut Marko
    „Nu este deloc plictisitor.
    Dacă performanța unui sportiv este extraordinară, atunci ar trebui să accepți asta, dar și să-l poți aprecia. Și, mai presus de toate, nu spune că este plictisitor.
    Este meritul exclusiv al lui Max ca exceleza.
    În ceea ce privește calificările, Max chiar a făcut un pas inainte.
    Era și timpul, pentru că în ceea ce privește pole-urile este încă puțin în urmă față de victorii.
    Norris n-are niciun fundament pentru afirmatiile sale, cifrele de vizionare continuă să crească, iar din ce în ce mai multe Grand Prix-uri se vând.
    Deci, în această privință, epoca Verstappen nu seamănă încă cu epocile anterioare când fanii chiar au încetat să apară la curse, iar audientele TV se aflau la cote ridicole."
    0 1
  • Helmut Marko
    "....Dar Lando este inca foarte tânăr și se afla pe radarul nostru de ceva vreme.
    Tatăl său glumește mereu cu noi că Lando nu va câștiga prima sa cursa de Grand Prix până când Max nu se va retrage.
    I-am spus să vină la noi, atunci cu siguranță va fi mai rapid."
    (ServusTV)
    0 2
  • 3 proşti
    Nu ne interesează australianul expirat, Lando Nowins şi mumia Marko.
    0 1
  • Charles Leclerc
    "Pun piciorul drept cat se poate de viguros pe pedala inovației și deschid porțile către noi oportunități.
    În timp ce continui să concurez in Formula 1, vreau sa anunț cea mai recentă performanta cu conținut scăzut de calorii: LEC.

    Înghețata este plăcerea mea vinovată.
    Visul mi s-a împlinit în cinci arome delicioase: „VANILLOVE”, „SALTY CARAMMMEL”, „SWIRLY PISTACHI-OH!”, „PEANUT CARAMEL TANGO” și „CHOCOLATE CRUNCH.”

    hypebeast.com/2024/4/charles-leclerc-low-calorie-ice-cream-brand-lec-release-info
    0 0
  • Charles Leclerc
    "Sunt foarte supărat pe Carlos după ce mi-a făcut in China. Carlos se luptă mai mult cu mine decât cu ceilalți.
    Fred mi-a promis ca vom vorbi despre asta.”
    0 1
  • Andrea Stella
    „Am pierdut ceva teren in fata celor de la Red Bull. Eram în fața lor, înainte să facă ultimele upgrade-uri.
    Trebuie să ne uităm la lucruri pe termen lung și dacă menținem traiectoria asta puternică pentru următoarele 12 luni, de ce să nu ajungem Red Bull?”
    1 1
  • De ce nu acoperiti si cursele de anduranta? A fost cea de la imola de 6 ore. A fost foarte spectaculoasa!
    4 0
  • Cat despre spectacol in F1, Alonso va ramane cel putin pana in 2026, deci din partea lui va merita vizionat acest sport.
    4 1
  • nu mai dati stiri despre verstappen, ca nu le citeste nimeni. incepeti cu locul 2 in jos.
    a stricat spectacolul aceasta echipa cu verstappen....la fel ca si hamilton acum cativa ani. totul e plictisitor.
    3 1
  • Christian Horner
    @ Săndele,
    "Cred că trebuie să apreciezi succesul.
    Max este un talent deosebit. Este un moment de aur pentru el.
    După cum am văzut cu fiecare șofer, nu durează pentru totdeauna.
    Nu există nicio garanție că îi vom putea oferi lui Max o mașină ca aceasta în fiecare an în următorii cinci ani."
    0 2
  • Helmut Marko
    "Trebuie sa găsim o soluție cu Perez in ceea ce priveste viitorul contract.
    Mai intai Checo s-a hazardat, a vrut un contract pe trei ani, aspect cu care nu suntem de acord.
    Afirm ca nu are nimic de-a face cu schimbarea regulamentelor in 2026.
    Checo știe că trebuie să facă performanță, iar performanța sa o sa inlesneasca prezenta sa pe termen mediu alaturi de Red Bull."
    (ORF)
    0 0
  • Attenzione!
    Ferrari nu doarme, Ferrari este reactiv !

    Ferrari urmează să semneze un acord extrem de profitabil cu o companie care va deveni noul său sponsor principal.
    Ferrari se va lega în curând cu Hewlett Packard (HP) într-o afacere masivă care se va potrivi cu contractul care este în vigoare în prezent între Oracle și Red Bull .
    Se așteaptă ca Ferrari să anunțe tranzacția la Miami și se spune că va implica un contract în valoare de 90 de milioane de dolari până la 100 de milioane de dolari pe an - totuși, afacerea nu constă doar într-o sumă de bani.

    Asemenea înțelegerii dintre Oracle și Red Bull, se poate forma și o colaborare tehnologică între Ferrari și HP, iar compania americană de tehnologie poate oferi Ferrari mult sprijin în dezvoltarea mașinii.
    (SportBusiness)
    0 0
  • Daniel Ricciardo
    Am primit penalizare de trei locuri pe grila pentru depășire sub Safety Car in China.
    Penalizarea o s-o ispăşesc la Miami.
    0 2
  • BLACK FLAG
    Corect, cei de la HP au anunțat despre un posibil acord cu Ferrari. Să ne aducem aminte că după 2021, Ferrari nu a mai concurat în F1 cu un sponsor de titlu, care până în 2021 a fost „Mission Winnow”.
    În prezent, Ferrari are patru parteneri principali și anume Shell, VGW Play, Santander și Puma, dar nu are un sponsor inclus în numele său, așa cum se întâmplă, de exemplu, cu Oracle Red Bull Racing sau Aramco Aston Martin.
    Această situație s-ar poate schimba în curând. Așa cum au relatat și cei de la sportbusiness.com , de altfel, compania multinațională americană de IT Hewlett-Packard (HP) este aproape de a anunța acordul în calitate de nou sponsor titular al celor de la Ferrari.
    Ca și cifre de sponsorizare, nu ar fi mai mici decât cele recunoscute de Oracle către RB (acordul pe 5 ani oficializat la începutul lui 2022 valorează jumătate de miliard de dolari, deci 100 de milioane de dolari pe an).
    HP este încă în F1 sub numele HPE (Hewlett-Packard Enterprise specializată în servere, stocare, rețele, software de containerizare, consultanță și asistență) ca sponsor la Mercedes și Sauber.
    Ferrari ar fi a doua operațiune la scară largă a HP, după ce și-a „plasat” deja logo-ul pe tricourile lui Real Madrid .
    3 0
  • BLACK FLAG
    Deloc întâmplător, scuderia italiană va folosi 2 nuanțe de albastru pe monoposturile sale, o imagine specială care va fi folosită exclusiv pentru cursa de la Miami. Așteptarea prezentării modelului care va caracteriza Ferrari la Miami se adaugă așadar la posibilitatea ca italienii să anunțe în curând un acord de sponsorizare cu compania HP - în plus, albastrul este și culoarea HP.
    3 0
  • Statisticianu'
    Există șanse mari ca Max Verstappen să-l depășească pe Lewis Hamilton la următorul Grand Prix de la Miami in ceea ce priveste procentele de victorie, ele fiind în prezent aproape egale.
    Când Verstappen a debutat în sezonul 2015, Hamilton câștigase 22,3% din toate cursele pe care le-a început. El a atins un record personal de 36,3%. De atunci, procentul de victorie al șoferului Mercedes a scăzut.
    Nu a reușit să câștige nicio cursă de la sfârșitul anului 2021, avand astazi o rata de victorie situata la 30,56%, în timp ce cea a lui Verstappen este de 30,53%. O victorie la GP de la Miami îl va pune în frunte pe Max.
    0 1
  • Benedetto Vigna
    „Fondatorul nostru ne-a transmis dorința sa continuă de a progresa.
    Din aceasta rezultă ansamblul nostru de a inova pe sosea și pe pistă, precum și angajamentul nostru pentru un viitor durabil, de la neutralitatea carbonului până la educația tinerei generații.
    În HP am găsit aceleași valori, care îl fac un partener ideal. Așteptăm cu nerăbdare să începem colaborarea și să ne confruntăm împreună cu noi oportunități și provocări.”
    0 0
  • Enrique Lores CEO HP
    „Cu tehnologia, performanța și măiestria excepțională care alimentează viitorul, parteneriatul dintre HP și Ferrari se potrivește firesc.
    Ambele mărci sunt construite pe istorii bogate care au rezistat testului timpului. Prin această colaborare unică, avem, de asemenea, oportunitatea de a ajunge la noi audiențe, de a stimula creșterea afacerii și de a crea un impact de durată pentru clienții și comunitățile noastre comune.
    Împreună vom valorifica etapa globală a curselor pentru a accelera inovația durabilă.”
    0 0
  • John Elkann
    Începând cu Miami ne vom prezenta: Scuderia Ferrari HP
    0 0
  • situaţia la Ferrari devine...violet
    5 0
  • Breaking News!
    Hulkenberg urmează să semneze pentru Audi, devenind astfel pilot Stake în 2025, înainte ca concernul din Ingolstadt să sosească în '26.
    0 0
  • Maverick
    A plecat Newey. Nasol ot Red Bull.
    1 1
  • Amatorii trebuie înlăturați
    Reputatul comentator de Formula Unu, Olav Mol, bănuiește că retragerea ar putea fi cea mai logică opțiune pentru Adrian Newey dacă decide să părăsească Red Bull Racing .
    Acest lucru se datorează faptului că contractul designerului de top ar putea să nu-i permită să se alăture unei echipe rivale înainte de 2027.

    "Dacă Adrian Newey decide să plece de la Red Bull, contractul pe care îl are este până în 2025, plus apoi și o clauză de neconcurență de un an. Așa că nu ar putea lucra la altă echipă până în 2027, iar optarea pentru pensionare, avand la acea data circa 70 de ani, ar putea fi mai mult decat previzibila si evidenta.”
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru