Feedback

Grupul Volkswagen începe "negocierile concrete" pentru noua uzină din Estul Europei: România ar putea fi pe listă scurtă de opțiuni

Publicat Marti, 14.05.2019
de Daniel Popescu
Comenteaza 12
Grupul Volkswagen începe "negocierile concrete" pentru noua uzină din Estul Europei: România ar putea fi pe listă scurtă de opțiuni - Poza 1
Grupul Volkswagen a anunțat că va începe "negocierile concrete" pentru stabilirea locului în care va fi construită o nouă uzină în Europa de Est. Anterior, presa internațională a menționat că România este pe lista de opțiuni alături de Bulgaria, Serbia și Turcia.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Volkswagen a oferit în această săptămână o serie de informații cu privire la planurile de viitor, iar acestea vizează inclusiv construcția unei noi uzine în Estul Europei.

Germanii anunțaseră anterior că intenționează să construiască o nouă uzină care va avea în principal rolul de a crește producția celor de la Skoda. Totuși, construcția propriu-zisă a fost în dubiu ca urmare a protestelor manifestate de angajații Grupului Volkswagen, care au făcut presiuni pentru creșterea capacității de producție la uzinele actuale.

În cele din urmă, Grupul Volkswagen a anunțat acum că a decis să înceapă negocierile concrete cu cele câteva amplasamente pe care le ia în calcul. "S-a decis începerea negocierilor concrete cu potențialele locuri care au rămas pe listă pentru noua uzină multi-brand planificată pentru Europa", menționează Volkswagen într-un comunicat de presă.

Volkswagen nu a oferit până acum niciun indiciu oficial cu privire la țară va găzdui noua uzină, însă presa internațională a relatat în mai multe rânduri că lista inițială include patru țări: România, Bulgaria, Serbia și Turcia. Nu este clar dacă România se afla pe listă scurtă de opțiuni pe care le mai ia în calcul Grupul Volkswagen.

Anterior, Volkswagen a confirmat că noua uzină va produce în special SUV-urile Skoda Karoq și SEAT Ateca.

Via Volkswagen


Comentarii (12)

  • Hunter
    And the winner is.....Serbia !!! Sau poate Turcia. Romania si Bulgaria nu au cum sa intre in joc si sa mai si aiba sanse....pentru ca...stim noi de ce :)
    16 3
  • Rudolf D.
    pentru ca...stim noi de ce :)? Noi cine? Spune-ne si noua de ce, mai Hunter, lumineaza-ne. Sau stii deja cum arata lista de argumente pro si contra, dupa care se va lua o astfel de decizie?
    3 7
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • someone
    daca romania va fi castigatoarea printr-o minune a acestui concurs, ganditi-va la campia romana ca amplasament al fabricii. ca sa fie cat mai aproape de autostrazile europei din care ne scoate stim noi cine si de ce
    1 2
  • Nu pot decat sa sper ca aceasta serie de stiri cu privire la noua fabrica minune a Vag ajunge si este citita si de "stiti voi cine" din guvern( ca eu unul chiar nu stiu) ca mie unul mi s-a acrit deja de stirea asta !
    2 1
  • @Rudolf D. - Cred ca Hunter a vrut sa spuna ca suntem corupti noi (Bulgaria si Romania) Eu zic ca Turcia iese din schema (ca nu este in UE) Romania -clar iese pentru ca nu avem drumuri, Ramane Serbia si Bulgaria. Totusi - la cat de sistematic actioneaza germania in ultimul deceniu - cred ca in Bulgaria se vor muta - au mai multe drumuri bune ca noi, investesc acolo si in turism, deci de ce nu ar face si o fabricuta ?
    1 2
  • Hunter
    De ce Serbia ? Pt ca au infrastructura peste Romania si din acest punct de vedere sunt mai aproape de toata Europa, fie prin Ungaria, fie prin Croatia. Plus ca autoritatile sarbe sunt in discutie cu grupul VW si vin cu suport destept pt a atrage investitia. Printre ele este vorba de o linie de metrou de 40 de km, ce sa lege Belgradul de localitatea unde s-ar construi fabrica, fie Indjija, fie Jagodina.
    De ce nu Turcia ? Pentru ca aia deja au industrie auto suficienta, ca pozitie geografica nu stiu daca e un avantaj fata de Serbia de exemplu, iar climatul politic de la turci e cam....muci.
    De ce nu Romania si Bulgaria ? Pt ca sunt 2 tari corupte, unde toate merg pe dos, mediul politic e varza, economia e haotica, fiscalitatea se schimba de pe o zi pe alta, nu poti avea siguranta pe termen mediu si lung ca poate aparea stabilitate.
    Ma minunez uneori cum unii investitori nu isi iau catrafusele si se cara odata de la noi si sa ne lase cu ochii in soare. Cu parere de rau, cu oamenii care mai sunt in tara asta, care tac, inghit si nu fac nimic, voteaza ca oile sau nu voteaza deloc, cu cei care ajung la conducere si nu sunt dati jos de marea masa a populatiei in secunda doi pentru ca nu sunt competenti, tara asta nu merita sa fie in Uniune, nu merita investitii si investitori, nu merita nimic. Ar trebui sa fim lasati sa ne autodistrugem singuri si pe urma, daca ar mai fi cineva capabil, sa recladeasca totul....chiar si alta natie daca ar fi sa vina dar sa faca totul de la zero, ceva mai bine.
    8 10
  • hazard
    ce sa caute la noi? la noi romanul fura pe roman, cu atat mai mult o sa-l fure pe strain.
    0 2
  • Rudolf D.
    Deci am inteles. Rromania si Balegaria sunt tari corupte si cu infrastructura proasta. In schimb Serbia.... Ma prapadesc de ras. Dragutilor, cand ati fost voi in Serbia sa aveti de-a face cu autoritatile si cu oamenii de acolo. Va zic eu. N-ati fost niciodata. Pai pana sa ajunga ca mafia politica pro rusa din Serbia, Romania mai are ani lumina de parcurs. Drumurile in marea lor majoritate sunt mai proaste ca in Romania, iar calea ferata si mai si. Nefiind membra a UE toate marfurile exportate in Uniune sunt taxate suplimentar ceea ce nu acopera apropierea mai mare fata de vestul Europei. Iar de metroul pe care il vor construi, ha ha ha, asta e cea mai tare. Pai ei n-au metrou! Va vine sa credeti? Un oras mare ca Bucurestiul care n-are metrou! Si vor sa faca acum o line de 40 de km (nici mai mult nici mai putin) ca sa vina vw? Ma tavalesc pe jos de ras. Hunter baiatule, ce-ai fumat?
    Stati linistiti, Vanzarile auto in China si in Europa vor scadea, daca n-au scazut deja si multe investitii in industria auto, oem sunt deja puse pe stand by. Nu m-ar mira sa se evaporeze si asta. Deja se aude ca fabrica bmw de la Debrecen nu s-ar mai face.

    Iar despre coruptie, Romania nu e mai corupta la nivel inalt decat alte tari la care romanii se uita ca la icoane. Problema aici e mai mult incompetenta celor care incearca sa fenteze legea, + lipsa lor de imaginatie. Astea combinate cu mahalagismul romanesc de a-si spala rufele in public, fac ca Romania sa para mult mai rau decat este in realitate.
    17 2
  • Vorbind de costuri, Serbia pare câştigătoarea deşi mi-aş fi dorit Bulgaria.
    1 7
  • Anonim
    Serbia este varza la infrastructura va spune unul care merge des pe acolo . Serbia are un singur mare atu SALARIILE mult mai mici ca in Romania , Bulgaria , Turcia si disperarea atutoritailor din Serbia de a atrage un asa mare investitor . Ca somajul este in floare in tara vecina . Daca alege Romania clar va fi plasata in vest aproape de autostrada posibil intre Timisoara si Arad astfel putand atrage forta de minca din ambele orase . Plus in cele doua mari orase sunt o gramada de fabrici automotive care fac componente pentru grupul VAG
    7 0
  • Romania nu mai are forță de munca calificata sau dornica sa se recalifice.
    Din nefericire cei 70% din populația care lucrează in agricultura si fac 5% din PIB, nu vor sa se recalifice, este mai comod sa privești ploșnița in zare!
    Nu cred ca pe o linie de montaj autovehicule îți trebuie o mare calificare! Dar trebuie sa fi serios si sa respecți un flux tehnologic.
    Îmi aduc aminte ce am văzut într-o fabrica de cusut cămăși ale brandurilor de lux in județul Botoșani! Femeile de acolo pot sa facă fata foarte ușor pe o banda de montaj, producând lucruri cu plus valoare!
    2 0
  • @ Hunter, schimba-ti nick-ul in Hater ca-i mai scurt si iti vine mai bine.

    Cine crede ca o companie (oricare, orice domeniu) se uita la altceva decat la analiza cost/beneficiu si la strategia de viitor cand face o investitie, nu stie pe ce lume traieste.
    Dupa situatia politica, Rusia si Iran n-ar trebui sa aiba nici o fabrica auto. In realitate, au destul de multe pentru ca sunt rentabile intr-un fel sau altul.
    1 0
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru