Hypercar-ul electric Rimac C_Two începe procesul de omologare: cum au loc testele de siguranță cu modelul croat de 1.900 CP

de Daniel Popescu
Luni, 30.09.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul croat Rimac a dezvăluit modul în care decurg testele de siguranță pentru omologarea hypercar-ului C_Two echipat cu patru motoare electrice de 1.914 cai putere.

Constructorul croat Rimac a luat prin surprindere industria auto în primăvara anului trecut, atunci când a prezentat hypercarul electric C_Two.

Până va putea produce noul model în cele numai 150 de unități pe care le-a promis, Rimac trebuie mai întâi să treacă de o serie de teste de siguranță pentru omologare.

Croații au oferit acum mai multe detalii despre procesul prin care va trece hypercar-ul electric înainte de omologare. Astfel, primul pas a fost realizarea unor simulări computerizate cu unități virtuale, urmate de o serie de teste de siguranță cu diverse componente și apoi testarea propriu-zisă a unui prototip real.

Inginerii au fost surprinși că prototipul s-a dovedit atât de fiabil, încât a putut fi reutilizat pentru alte patru teste de siguranță.

Iată procesul complet pe care mizează Rimac pentru testarea lui C_Two:

Hypercar-ul Rimac T_Two este echipat cu patru motoare electrice care dezvoltă în total echivalentul a 1.914 cai putere și un cuplu de 2.300 Nm, ceea ce îi permite să ajungă de la 0 la 100 km/h în numai 1.85 secunde. De asemenea, repriza până la 300 km/h are loc în 11.8 secunde, în timp ce viteza maximă este de 412 km/h.

Hypercar-ul are o baterie cu capacitatea de 120 kWh care îi permite să ajungă la o autonomie de 650 de kilometri.

Toate cele 150 de unități au fost deja precomandate, iar prețul de bază este de 1.7 milioane de euro.

Primele livrări sunt programate pentru 2020.

Via L'Argus

Comentarii (3)

  • La o producţie sub 1.000 buc. pe an, legislaţia e f. laxă (excepţie: noxele, dar cum e electrică...) şi nici ABS sau airbaguri nu-i obligatoriu să aibă.

    Crash-testele astea, pe lângă liniştirea clienţilor miliardari, au deci şi rol de publicitate... aproape gratuită.

    p.s. Jos pălăria-n orice caz pentru (doar aparent) rookies-ii norocoşi de la Rimac, la know-how-ul cărora nu degeaba apelează nume grele gen Pininfarina.
    ...Chiar dacă nu maşinile de 2.000 CP ar fi domeniul de elecţie al electrificării.
    20 1
  • someone
    @ kiro; si trebuie sa recunoastem ca platforma si sasiul sant foarte rezistente, daca aui facut 6 ( saaaseee) crash-teste cu aceeasi unitate
    6 1
  • 1900 cai... nici Ginghis Han nu avea atâţia !!

    Oricum deja de la prima versiune, am văzut pe youtube o prezentare, erau impresionanţi la nivelul de modificare, configurare din tabletă a multor elemente... cât să tragă faţa, sau spate, pe fiecare roată individual, şi multe.. impresionant.
    10 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru