Feedback

Industria auto reacţionează la Brexit: constructorii speră să nu plătească taxe vamale pentru exportul maşinilor în UE

Publicat Vineri, 24.06.2016
de Daniel Popescu
Comenteaza 9
Industria auto reacţionează la Brexit: constructorii speră să nu plătească taxe vamale pentru exportul maşinilor în UE - Poza 1
Constructorii care deţin fabrici în Marea Britanie speră să nu fie nevoiţi să plătească taxe vamale când vor exporta maşinile în Uniunea Europeană după ieşirea ţării din blocul comunitar.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Referendumul prin care Marea Britanie a luat decizia de a părăsi Uniunea Europeană ar putea avea efecte semnificative asupra industriei auto din această ţară.

A doua piaţă europeană după vânzările de maşini noi depind într-o mare măsură de Uniunea Europeană, în condiţiile în care 57% dintre cele 1.6 milioane de maşini produse în Marea Britanie în 2015 au fost exportate în ţări UE.

Cel puţin teoretic, Uniunea Europeană va putea impune taxe vamale asupra importurilor de orice fel din Marea Britanie, însă constructorii auto care au fabrici în această ţară speră ca negocierile dintre cele două părţi să păstreze actuala piaţă liberă. De altfel, Elveţia şi Norvegia fac parte din aşa-numita Zonă Economică Europeană care presupune schimb liber între mărfuri chiar dacă nu fac parte din Uniune.

Urmareste Automarket
Pentru moment, producătorii evită să anunţe potenţiale efecte ale Brexitului asupra fabricilor din Marea Britanie, însă Toyota a avertizat că preţurile maşinilor pe care le exportă în UE ar putea creşte cu 10%. BMW, care produce modele Mini şi Rolls-Royce în UK, susţine că este prea devreme pentru a cunoaşte efectele Brexitului. "Nu putem spune ce înseamnă asta pentru operaţiunile noastre din UK până când nu sunt stabilite înţelegerile legislative", precizează germanii într-un comunicat.

Opel, care activează pe piaţa britanică sub brandul Vauxhall, a cerut în mod deschis păstrarea liberei circulaţii a bunurilor, la fel ca şi producătorul de maşini sportive premium Aston Martin, ale cărui vânzări au loc în mare măsură în UE.

Între timp, Ford anunţă că va lua orice măsuri la cele 3 fabrici de motoare şi transmisii pentru a păstra competitivitatea afacerilor europene.

Toyota are o fabrică în Marea Britanie unde produce 190.000 de maşini, dintre care 75% sunt exportate în UE, o situaţie asemănătoare fiind şi în cazul celor de la Nissan, care produc anual în Marea Britanie circa 475.000 de unităţi. Nu în ultimul rând, jumătate din producţia Honda din UK este vândută în UE, iar în acest an este programată şi începerea construcţiei modelului Civic la uzina din apropierea Londrei.

În schimb, Volkswagen a refuzat să comenteze efectele Brexitului asupra mărcii Bentley, în timp ce oficialii Daimler sunt convinşi că impactul va fi unul nesemnificativ.

Până la ieşirea efectivă a Marii Britanii din Uniunea Europeană vor trece însă cel puţin doi ani, iar până atunci constructorii vor putea profita de devalorizarea lirei sterline, care asigură venituri mai mari din exporturi la transformarea banilor în euro.

Via Automotive News


Comentarii (9)

  • Invitam japonezii in Romania ... daca au curaj !
    18 5
  • Nu ne intereseaza japonezele, sa le arda la taxare .
    5 21
  • Alex: Se poate face un Tiguan 2009 4x4 sa fie 4x2? Raspunde
  • Deja m-am săturat de mustrarea, “deplângerea” și persiflarea britanicilor de către continentul euro-aglutinat. De ce nu sunt acceptate rezultatele unui referendum aplicat ȋn mod legal și desfășurat corect? Or fi ei perfizi, dar tare-mi place istețimea lor. Cei care au optat pentru “ieșire” trebuie considerați tâmpiți sau obtuzi? Din ce motiv? Ce nu le convine? Faptul că fac parte din turma de oi păstorită de Noul Babilon (Bruxelles), cred eu. Apropo, eu, unul, vreau o Europă a națiunilor cooperante, dar de sine stătătoare, nu un mastodont eclectic, suprastatal, birocratic și tehno-totalitar. Iar acela care ar zugrăvi scenarii “apocaliptice” (sanchi, “consecințe politico-economice grave”…cică pentru soarta "tuturor" europenilor), oricine ar fi el, s-ar cununa cu ridicolul sublim…

    La urma urmei, insularii au destule companii auto ca să aleagă ce le-ar plăcea și sunt sigur că aceastea ar supraviețui rupându-se de tutela germană, indiană sau mai știu eu de care. Să fie naționalizate, dacă n-ar exista altă soluție! De ce nu? Formula de succes din care s-ar putea inspira englezii o dețin autoritățile americane :D

    Ȋn altă ordine de idei, voi susține cu entuziasm cele trei “Naționale” britanice din “optimile” C.E. de fotbal. Și nu uitați: M.B. va ieși din U.E., nu din Europa (ceea ce ar fi imposibil din toate punctele de vedere, inclusiv cultural). Ȋn aceste condiții, logic că trebuie percepute taxe vamale. Și reintrodus pașaportul pentru persoanele străine dornice de a pătrunde pe teritoriul britanic.

    Totul să revină la normalitatea rânduită pe pământ de Creator, pe care, forțând nota (aiurând, exagerând de-a dreptul), aș vedea-o fără internet, fără televizor și fără telefon mobil, așa cum lumea a dăinuit milenii la rând, dar și de acum ȋncolo Raiul ar putea fi populat cu “inapți tehnologic”. Da, fraților: știți câte bijuterii din celuloză (cărți, vă dați seama) zac necitite pe lumea asta? N-avem timp de ele, mda, am ȋnțeles. Păi cum, dacă o tot ardem cu taciscrinu’, zi de vară până-n seară…
    9 15
  • Draga Honda, te asteptam sa deschizi o fabrica in Romania! Si, mai in gluma mai in serios, daca ar veni si alti producatori auto/moto japonezi, si-ar putea testa modelele off-road direct pe drumurile noastre "europene" :)
    10 3
  • Ba sa ii taxeze de sa-i gaseasca dracii. Acum au nevoie de ,,saracii,, din Est? Sa-si vanda intre ei rablele, ca poate asa dispar panaramele cu volan pe dreapta din Romania. Ei vor ruperea de UE dar sa nu le afecteze exporturile. Si noi vrem acelasi lucru, dar nu ne referim la Dacia, ci la tigani. Sa-i importe ei pe toti ca oricum sunt de-un neam cu primarul pakistanez al Londrei.S-ar integra perfect (in peisaj) ca la munca....p..l..a! Sa nu caute UE peste veo 2 ani...Oricum or sa ceara scutiri de taxe vamale pt. orice si cred ca le vor obtine. pt. ca ne conduc geambasii.Geambasii de tzari, nu de cai. De fapt au dorit stoparea valului de cersetori , hoti si oportunisti care le afectau bugetul asigurarilor sociale dar isi vor aduce aminte repede cum e sa speli masini, vase, sa dai cu mopul in institutii, sa vezi de batrani etc.Si....poate se rup in bucati, ca oricume zanzanie si intre ei; unii da, altii ba!
    25 6
  • someone
    ba sa ii taxeze, la fel ca pe orice alt producator din afara UE. ca sa nu mai plateasca taxe, hyundai a construit o fabrica in cehia; sa faca si ei la fel. iar daca la nissan , honda nu le convine, sa mute productia pe continent. locuri sant destule, si sigur vor primi si facilitati.
    pentru ca si cu aia in aia, si cu aia in aia nu se poate, desi e mai mult decat evident ca englezii vor cere si incerca sa obtina cat ,mai multe avantaje de la ue dupa acest exit
    9 1
  • AndreiRN
    Normal ca or sa trebuiasca sa plateasca taxe.
    Sa mute fabricile in EU.
    2 0
  • scamel
    @ razvan ai putea fi mai diplomat, dar ai putea avea dreptate.
    cu respectivii au convietuit din interes pentru a le fura resursele. cu romanii situatia s-a schimbat. enlezii se simt furati ! cum e vorba noastra. si rezolvat ,si cu banii luati.
    0 0
  • Cică să susțin Naționala de fotbal a Angliei…Penibilă idee :(( Dar Brexit-ul ȋn sine…mă extaziază.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru