Noua generație Volkswagen Golf GTI ajunge în România în a doua jumătate a lunii septembrie: prețul de pornire pentru Hot Hatch-ul compact va fi de aproape 33.000 de euro

de Cornel Șocariciu
Joi, 14.05.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noul Volkswagen Golf GTI este echipat cu motorul pe benzină de 2.0 litri cu 245 de cai putere. Hot Hatch-ul de clasă compactă va ajunge în România în a doua parte a lunii septembrie și va avea un preț de pornire de 32.817 euro.

La finalul lunii februarie, Volkswagen a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Golf GTI. Noua versiune a Hot Hatch-ului de clasă compactă propune un design ceva mai agresiv comparativ cu variantele "civile", un interior cu elemente sport și un comportament dinamic demn de numele GTI.

Prezentarea noului Golf GTI trebuia să aibă loc la Geneva, însă evenimentul elvețian a fost anulat din cauza pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2. Din acest motiv, Volkswagen a pregătit o conferință online pentru a prezenta cum se cuvine noua generație Golf GTI.

Conform oficialilor Volkswagen, actualul Hot Hatch de clasă compactă a fost gândit pentru a oferi un comportament dinamic excelent, acesta fiind unul dintre atuurile cu care prima generație Golf GTI reușea să cucerească publicul european.

Pentru a obține performanțe îmbunătățite pe circuit, inginerii germani au adus o serie de modificări la nivelul suspensiei. Astfel, amortizoarele, arcurile și cadrul suspensiei față au fost modificate, iar acum cântăresc cu aproape 3 kilograme mai puțin față de cele ale versiunilor "civile", în timp ce suspensia de pe puntea spate a fost și ea rigidizată.

În același timp, Volkswagen a pregătit un sistem pentru controlul dinamic capabil să gestioneze diferențialul electronic XDS și amortizoarele adaptive, astfel încât să elimine subvirarea și să imprime Hot Hatch-ului un comportament dinamic neutru.

Patru moduri de rulare sunt disponibile (Comfort, Eco, Sport și Individual), iar sistemul electronic pentru controlul stabilității va integra mai multe setări.

La nivel estetic, noul Golf GTI propune o serie de elemente noi: grila frontală a fost restilizată și are dimensiuni mai mari, cele două faruri au fost unite cu bandă LED, iar luminile de ceață cu LED formează litera X.

Standard, noul Golf GTI va fi echipat cu jante de 17 inch, însă opțional clienții pot comanda și jante de 18 sau 19 inch. Conform reprezentanților Volkswagen, acestea din urmă vor fi disponibile și cu anvelope de performanță Michelin Pilot Sport Cup 2.

În partea din spate, Volkswagen introduce un difuzor retușat, iar denumirea modelului poziționată sub logo-ul companiei a fost înlocuit cu numele versiunii (GTI). Sistemul de evacuare pregătit de constructorul german va avea două terminații rotunde.

Pentru interior, nemții au pregătit un volan sport nou echipat cu zone tactile, în timp ce detaliile centrale sunt fabricate dintr-un plastic de culoare roșie. Intrumentarul digital de bord va fi standard, iar ecranul sistemului de infotainment va putea fi comandat în versiuni de 8.25 inch sau 10 inch.

Tot la interior, clienții vor primi scaune sport și o tapițerie specială denumită Scalepaper cu accente de culoare roșie.

Noul Volkswagen Golf GTI va fi echipat cu motorul pe benzină de 2.0 litri care dezvoltă 245 de cai putere și 370 Nm. Standard, acesta va fi cuplat la o cutie manuală cu șase trepte, în timp ce opțional, clienții vor putea opta pentru o transmisie automată DSG cu șapte rapoarte. Indiferent de transmisie, viteza de top a noului Golf GTI va fi limitată la 250 km/h.

Pentru moment, Volkswagen nu a anunțat și timpul necesar pentru sprintul 0-100 km/h.

Noul Volkswagen Golf GTI va ajunge pe piața din România în a doua parte a lunii septembrie, iar prețul de pornire comunicat de constructorul german va fi de 32.817 euro cu TVA.

NOUL VOLKSWAGEN GOLF GTI VERSUS PRINCIPALII CONCURENȚI*
PUTERE
(CP)
CONSUM MIXT
(litri/100 km)
ACCELERAȚIE 0-100
(secunde)
PREȚ DE LISTĂ
(cu TVA)
Ford Focus
2.3 litri, Man
ST
280 8.2 5.7 30.050
Hyundai i30
2.0 litri, Man
N Performance
275 8.3 6.2 38.949
Renault Megane
1.8 litri, Man
RS
280 7.1 5.8 30.800
Volkswagen Golf
2.0 litri, Man
GTI
245 n/a n/a 32.817
*modele cu motorizări echivalente sau apropiate

Comentarii (19)

  • Wow, un articol publicat noaptea in Romania, tocmai bun pentru noi astia, dincolo de balta :)

    Se pare ca GTI-ul asta e de fapt pe platforma veche a lui Mk7. Suspensia fata a fost rigidizata cu 5% si 15% pe spate. Asta inseamna ca desi motorul n-a crescut foarte mult in putere, masina va fi mai rapida pe circuit / drum virajat fata de vechea generatie. Soaptele spun ca face suta la ora in putin peste 6 secunde.

    Cu toate ca nu are decat 245 CP, se pare ca versiunea R va avea cel putin 300 CP ceea ce ar pune-o pe picior de egalitate cu R-ul actual. Mi se pare putin ciudat sa se opreasca la 300 CP in conditiile in care A45 AMG atinge in variantele de varf 385 CP, respectiv 421 CP.

    Cam atat am avut de zis, nu c-as fi vrut neaparat, dar am zis sa comentez si io odata primul, la un articol postat la o ora atipica pentru Automarket.ro :):):) N-aveti somn baieti? Ori sunteti pe meleagurile astea?
    13 4
  • Niciodata nu a fost GTi-ul mai urat ca asta. Partea din fata e oribila!
    21 9
  • cu luminile alea de ceata copiate prost dupa cele ale lui Megane RS , ei bine la banii astia imi permit sa zic ca un RS este mai bun decat golful asta, desi nu s fan Renault.
    15 6
  • @Adi: Hai că nu-i chiar bocciu -- e doar un Golf și datu pe spate vizual nu e în targetul trade-mark-ului compact.
    Ce-i drept, culoarea roșie nu prea îl aranjează și nici hectarul de plasticăraie al grilei. Grila / griloiul = capitol subiectiv discutabil la infinit, de la BMW la Lexus... ba și la Mercedes, noul S-Klasse --
    pozat deja nemascat -- având și el o mega-grilă care-i face farurile să pară ochișori de viezure.:-)
    Pozitiv după mine: modelul UNOR jante, garda la sol omenească și textila *ecosez* a scaunelor cu grafică mai discretă ca înainte.

    @zărne (că tot veni vorba de Benz) -- Da, va fi ceva mai rigid și poate mai distractiv pe circuit/serpentine. Vor avea clar și un R-4WD de +400 CP, dar totul rămâne la nivel de zvonuri nebuloase -- misterele atrag clientela...

    Nu mai intru însă-n dizertații / mega-analize hot-hatchiste că vor protesta cei devotați mărcii preferate -- chiar dacă am schimbat la viața mea fix 5 bombițe d-astea (mărci diferite!) și am testat mult mai multe.
    VAG înjurații VW :-) au totuși meritul că, spre deosebire de PSA și nu numai, nu abandonează segmentul sportiv+practic *daily* și nici nu-l electrifică !!!.
    30 2
  • MuresMures
    WOW o masina noua de la VAG .... WOW incredibil 5% aici ...5% acolo....dar defap e cea veche ... ai de capul meu
    16 10
  • someone
    33k pt varianta de baza. nu tin minte exact, dar gti mk7 pornea de la undeva sub 29k. crestere mare pentru asa piutini caluti in plus.
    @ zarne: R va avea 330 cai, motor identic cu S3, deja confirmat. ca zvon, cei de la vag nu se gandesc la un r400 decat in varianta termic plus electric de cand audi au zis ca nu le dau l5-ul de pe rs3. dar inca se gandesc la varianta mai buna. si inca se gandesc. si se gandesc
    15 2
  • fan skoda
    Arata bine...
    Arata ok...
    8 13
  • Nimic nou sub soare. Noul VW GTI e de fapt tot cel vechi, dar un pic restilizat. Tot 245 cp, tot 370 Nm. Poate doar un pic mai ieftina, dar nu cred.
    6 5
  • masina arata intr-un mare fel. oricum cel mai bine dintre hothack. merita toti banii.
    6 9
  • Edikkk
    Dar WOWWW ce investiţie, ce inovaţii măreţul TDI GTI DIESEL POLUANT care îl ia im viteză până şi Tesla Model 3 chel !!!

    HA HA HA !

    E ca şi cum m-aş uita la cai cu căruţă (chiar dacă cai arabi) când aş vrea să îmi cumpăr maşină nouă.

    Uzată moral şi total inutilă.
    5 24
  • @AutoMarket: pai si preturile de la GTD? De simpaticii vostri fani Diesel nu aveti grija? Ntz ntz ntz...
    6 4
  • fan skoda
    @Edikkk

    Electrica nu este inutila ??!

    Este foarte clar (de ceva timp) ca nu stii NIMIC !

    Daca pentru tine electrikakul este pentru oricine si este perfecta si folositoare... e clar ca iti lipsesc niste tigle de pe casa :(
    Imi pare rau de tine !
    Dar e clar, din ce aberatii spui, ca nu stii NIMIC, si ca esti un electrizat e-frustrat !

    Tesla Model 3, nici macar varianta cu bateria cea mai mare, nu prinde 250 km/h.
    Varianta cea mai puternica prinde 225 km/h.
    Varianta cea mai slaba prinde 209 km/h.

    Este mult mai folositoare decat un PHEV (care este aproape INUTIL, poate INUTIL !), si decat o electrica cu autonomie mica si dupa care stai sa ti se incarce (iti creste barba pana se incarca) bacteria.

    Este clar ca nu intelegi nimic !

    Hai, stai jos !

    @PMC

    Vine si mirificul GTD !
    8 6
  • 1. Renuntam la LSD si punem XDS, mda, involuam.
    2. "Noul" Golf GTI cu "vechiul" motor de 245 CP si 370 Nm, adica fix cat avea versiunea 7 facelift performance pack.
    3. Pretul de pornire cu ~4k mai mare decat 7.5 PP, chel.
    4. Intarim suspensiile ca sa-i imbunatim performanele dinamice, deci nu mai e nici macar all-rounder, devine hot hatch doar la (lipsa) confortului, nu si la performanta efectiva.
    5. Design inferior lui 7/7.5, dar asta poate fi subiectiva.

    Probabil ar mai fi lucruri de punctat, dar nu stim inca toate detaliile.
    Personal, cred ca se va vinde mult mai slab decat 7/7.5
    10 2
  • @PMC: Uber-dizălu GTD (200 CP vs. 184 fostul) e încă... neprețuit, inclusiv nemții așteptând scorurile, dar se pare că nu vor fi mari diferențe raportat la GTI.
    A, să nu uit: jos dizălu și japonezele deasupra tuturor !!! :-)
    (Serios acu, un Polo GTI cu aceeași otorișcă un pic *frisiert* dar cu 10K € mai ieftin îmi pare preferabil.)

    @Madal: Da, XDS-ul e o soluție de compromis în raport cu *adevăratele* Limited Slip Diffs, dar tot se va vinde -- zic și eu.

    ...și @All: Noul A3 (hatch, egal cu ce motorizare) e de departe mai reușit ca design, dar și asta are un preț...
    19 1
  • Edikkk
    HA HA HA !!

    Aceştia care m-aţi votat negativ.... Fondul Rockefeller au anunţat că s-au retras complet din industria carbohidraţilor (fossel fuel divestment)

    Deci foarte foarte multe miliarde de $ s-au retras complet din industria petrolului

    Ca urmare, au început şi alţii, Oxford University au anunţat că absolut niciun ban, zero, va fi învestit în fosel fuel related economy

    Deci da VW TDI GTI este o porcărie dinozaur care este un zombi ţinut în viaţă pentru cei care mai cumpără antichităţi la preţ de maşină nouă.
    5 11
  • Edikkk
    Cine nu mă crede să îmi spună că se întoarce la PC cu dischetă şi nu îi place tableta sau laptopul cu SSD

    :)))
    6 11
  • @Kirotractor Eu sunt direct interesat sa se vada, lucrand in domeniu, insa nu pot sa nu observ dezavantajele sau minusurile, cel putin in comparatie cu versiunea anterioara.
    Cat despre XDS, e o solutie slaba, nici macar de compromis, as zice, la pretul afisat, evident. Nu poti sa porni de la 33k si sa ai o tentativa de sistem pentru performante dinamice. La 7.5, pretul pleca de la 27k pentru varianta cu XDS, deci diferenta colosala.
    9 0
  • @Madal: in sprijinul lor, pot sa spun ca asta are chestii incluse care pe 7.5 daca le puneai ajungeai la 30k. Mi se pare ca asta are farurile alea smechere in pachet incluse. La 7.5 alea erau peste 100 de eur si nu erau asa smechere. Am vazut de asemenea ca noul GTI e de fapt muuult peste 7.5:

    "The company took the Mk.8 GTI configured exactly like the MK.7 GTI Performance to its test track in Germany. So, we’re talking about two cars with identical power output on identical tires, and as it turns out, the MK.8 GTI was four-seconds faster around the two-mile test track than the MK.7 GTI Performance. "

    https://www.topspeed.com/cars/car-news/the-2021-volkswagen-golf-gti-is-faster-on-the-track-than-the-mk7-golf-gti-performance-ar188478.html

    In rest, da, la banii aia iei jahreswagen Merc C cu 200 CP automat si DIESEL!! Care n-o fi asa dinamic, dar are alte chestii infinit mai misto. Si e Merc, si e mai mare, si premium shit...
    3 0
  • @PMC Era cazul sa fie mai rapida pe circuit, ca era cam la coada clasamentului printre fratii de hot-hatch`areala. Cat despre optiunile incluse in pretul standard, iarasi e cazul, ca au urcat cate 2-3k la fiecare model nou, incepand cu G5 GTI. Daca o sa fie disponibil la dealer, chiar o sa fac un test drive, desi ma indoiesc ca aduc asa ceva. Sunt curios de diferente desi nu cred ca sunt atat de relevante, vazand...designul. In rest, sunt convins ca e o masina ok, proasta nu are cum/de ce sa fie.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru