Obiectivul UE: 30 de milioane de mașini electrificate pe șosele până în 2030

de Paul Cosma
Vineri, 04.12.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Uniunea Europeană vrea să aibă 30 de milioane de mașini electrice și hibride pe drumurile sale publice până în 2030, potrivit unui document oficial citat de Bloomberg și care ar urma să fie publicat săptămâna viitoare. Analiștii estimează că totalul vehiculelor electrificate din UE se ridică la 1.4 milioane de unități în acest moment.

Autoritățile europene pregătesc un plan de măsuri prin care să ajute industria auto să accelereze tranziția către electrificare și promovarea masivă a vehiculelor fără emisii sau cu emisii reduse de CO2.

Un document oficial citat de Bloomberg arată că Uniunea Europeană își dorește ca 30 de milioane de vehicule electrificate să circule pe drumurile publice din UE până în 2030.

În prezent, numărul total al mașinilor electrice și hibride de pe șoselele europene este de aproximativ 1.4 milioane de unități, conform estimărilor analiștilor.

Noua strategie UE ce vizează “înverzirea” tuturor tipurilor de transport (rutier, feroviar, maritim și aerian) - pentru atingerea anumitor ținte de reducere a emisiilor CO2 - ar urma să fie publicată în cursul săptămânii viitoare.

Via Automotive News

Comentarii (10)

  • Lucrurile au o logica evidenta, in conditiile in care bateria de acumulatoare costa circa 30-35% din valoarea unei masini electrice:

    Conform Benchmark Mineral Intelligence costul celulei de baterie este situat acum la valoarea de 110 USD/kWh (acesta era de aproximativ 290 USD/kWh in anul 2014).

    https://insideevs.com/news/458106/battery-cost-110-kwh-prices-decreasing-slower/
    13 7
  • Văleu
    ca alea din poză?
    10 7
  • se vede ca a scazut costul bateriilor. Uita-te la Tesla, tocmai s-a ieftinit cu 5000 de coco. Era o stire pe AM.
    9 9
  • Clique
    Cred că ar trebuii să citești din nou articolul respectiv :

    " Tesla a mărit cu aproximativ 5.000 de euro prețurile solicitate clienților europeni pentru Model S și Model X "

    Nu știam că ieftinirea unui lucru, înseamnă de fapt să scumpești.
    12 2
  • @Clique
    nu te mai uita pe a3 :)
    0 11
  • Clique
    Eu știu foarte bine ce am scris și la ce m-am referit, dacă faci parte din categoria ăstora " dacă nu-mi convine ceva ce zice altu, zic că e PSD-ist, comunist, securist, spălat pe creier de televiziuni" îmi pare rău pentru tine.


    Eu nu mă uit la TV, pot gândi și singur fără să-mi zică unii de la așa zise emisiuni sau jurnaliști-youtuberi " independenți" ce trebuie să fac într-o societate, ca să sa nu dau nume pe aici, fiindca mi-aș pierde timpul cu acele personaje.

    În al doilea rând am cunoștințe domiciliate în state, am și foști colegi ce au fost în state pentru schimb de experiență, iar treburile cu electricele în state stau în felul următor.

    Tesla este cumpărată de cei care au BANI, iar aceștia sunt puțini, majoritatea preferă mașinile convenționale sau hibride (toyota prius, honda accord hybrid, )

    Un fost coleg lucrase la o fermă în state, iar patronul de acolo avea câteva camionete Ford, Chevrolet, Toyota etc. și venise vorba despre Tesla și mașinile electrice în general. iar răspunsul acelui patron fost următorul :

    " I don't need those toys with batteries, with those cars you can't make money, thats why I got these trucks, and for my daily driving i have my Honda, cheap to maintain" ( râzând)

    Sper că ai văzut recall-ul celor de la Tesla la noul lor "suv" modelul X dacă îmi aduc aminte bine.

    Ce se întamplă la acest model ? Păi să zicem că există riscul ca unele componente de caroserie să se desprindă și să se trezească cel din spatele tău, cu un geam, o aripă, sau o bară peste el

    (foarte...foarte interesantă calitatea asamblării ce pot să zic)
    9 1
  • Edikkk
    1) ieftinirea maşinilor Tesla datorită bateriilor mai ieftine este un adevăr, fapt

    2) scumpirea (cam cu aceaşi sumă) nu este datorită bateriilor ci sistemului de conducere autonomă, care are nevoie de hardware și software noi !!

    Dar ieftinirea a fost pentru toate modelele, scumpirea a fost doar pentru modelele a căror clienţi au ales şi pachetul conducere autonomă

    Asta ca să fim clari
    2 10
  • @Edikkk
    as zice ca este de bun simt explicatia ta si pe intelesul tuturor, cine vrea sa se clarifice ca asa stau lucrurile, spor la documentat.
    1 4
  • Eu faceam o ironie. N-a inteles nimeni?
    @Clique & co.

    Ideea e ca masinile electrice cu baterii nu se vor ieftini niciodata.
    2 1
  • @Edikkk si @@Edikkk
    Voi credeti tot ce va toarna astia pe gat? Ia documentati-va la reprezentante sa vedeti care-i adevarul. Nu mai muscati propaganda.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru