OFICIAL: Parlamentul European a aprobat noile norme de poluare Euro 7

de Tiberiu Safta
Joi, 14.03.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice.

Noile norme de poluare Euro 7 au fost aprobate oficial de către Parlamentul European. Astfel, noile norme au fost aprobate cu 297 de voturi pentru, 190 de voturi împotrivă și 37 de abțineri. Așa cum am aflat anterior, noile norme de poluare urmează să intre în vigoare în 2026, dar nu înainte ca acestea să primească aviz oficial din partea Consiliului Europei.

În cazul autoturismelor și camionetelor vor fi menținute standardele de testare Euro 6 pentru emisiile de gaze de eșapament. În schimb, noile norme de poluare vor include limite de emisii de particule rezultate din sistemele de frânare și din anvelope. Mai mult, în cazul mașinilor electrice și hibride, vor fi introduse și noi cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriilor.

Odată cu intrarea în vigoare a noilor norme Euro 7, fiecare vehicul va include un pașaport de mediu. Acesta va include informații despre consumul de combustibil sau de energie electrică, despre limitele emisiilor de CO2 și de alți poluanți, precum și informații despre autonomie în cazul mașinilor electrice și starea de sănătate a acumulatorului.

Pentru autobuze și camioane, noile norme de poluare vor fi mai stricte cu privire la emisiile de gaze de eșapament.

Cu toate acestea, vor fi păstrate condițiile actuale de testare Euro VI.

„Am reușit să găsim cu succes un echilibru între obiectivele de mediu și interesele vitale ale producătorilor”, a declarat Alexandr Vondra, raportorul european. „Dorim să asigurăm accesibilitatea noilor mașini mai mici cu motoare termice pentru clienții casnici și, în același timp, să permitem industriei auto să se pregătească pentru transformarea preconizată a sectorului. De asemenea, în UE se vor verifica de acum emisiile provenite de la frâne și anvelope și se va asigura o durabilitate mai mare a bateriilor”, a mai adăugat Vondra.

Decizia de aprobare a noilor norme de poluare Euro 7 de către Parlamentul European a fost primită pozitiv și de către Asociația Constructorilor Europeni de Automobile: „Votul cu privire la Euro 7 a pus accentul acolo unde contează cel mai mult, pe provocările orientate spre viitor, cum ar fi emisiile rezultate de la sistemele de frânare pentru autoturisme și camionete și cerințele privind bateriile pentru vehiculele electrice”, a declarat Sigrid de Vries, directorul general ACEA.

Noile norme de poluare Euro 7 vor intra în vigoare în 2026.

via Economica

Comentarii (17)

  • Vrei nu vrei o sa cumperi masina electrica din 2027.R.i.p. motoare pe suc de dinozauri.
    8 37
  • X-zibit
    Mi se pare stupida aceasta trecere la un nou standard Euro la fiecare doi ani. Dar nici cand vezi la noi pe strada sobe diesel euro 2 si 3 cu dara de ulei dupa ele. Numai un prost ar merge cu un diesel in oras cate 3-400 de km pe luna.
    4 38
  • Cum s-a dat hotararea asta se poate da si alta care sa schimbe politica actuala. Sau poate UE se desfiinteaza, reformeaza, reorganizeaza, re re re... Nimic nu e vesnic. Tare mi-e ca se termina cu tampeniile astea inainte sa se termine petrolul si nu invers.
    21 8
  • George Simion
    niste putinisti, sufoca europa cu noxe. dintr-o data franele conteaza, nu stiau ca exista pana acum. ce e cu glumele astea?!

    ps: unde gasim noile placute "eco" euro 7, ca vreau si eu sa fiu euro 7 de acum.
    5 30
  • Analfabetul funcțional s-a prins imediat că dispare ICE, deși din 2026 nu se schimbă nimic în privința ICE. :)))))))))))
    Particulele emise de anvelopele și plăcuțele de frână ale electricelor sunt de câteva ori mai mari decât emisiile ICE. :))))))))
    Așa e cu politrucii, se radicalizează până rămân în offside. Totul se termină cu binecunoscutul nothing to see here, circulați! :)))))))
    33 20
  • Vine:
    Marea Britanie a decis deja că, din 2025, autovehiculele electrice, mașinile, utilitarele și motocicletele, vor plăti taxa VED (Vehicle Excise Duty, tarif anual standard de 165 de lire sterline), pentru compensarea accizei la carburanți.
    31 17
  • @michidutza
    ce-ai baut? ce poluare fac franele la electrice? ia uimeste-ne cu fizica ta. cum pui tu botul la toate fentele..
    7 28
  • Deci cum? E7 e actualul E6 cu aditii referitoare la frane si anvelope? Dupa 5 ani de discutii si frasuneli si intalniri si deplasari si adrese si rapoarte si studii si alte discutii si-au dat seama ca nu se poate staorce mai mult decat E6 la nivel de motorizare? Bravo bă, europarlamenta-v-aș!
    Bine ca nu se mentioneaza nimic despre anvelopele cu talon de 2-3 degete care ajung opinca in 20-30k km fata de 50-60 chiar 80k km in cazul unora normale. Evident tot cauciucul ala evaporat ajunge in emisii de particule dar ce mai conteaza cand salvam planeta cu electrice de 2 tone care fac suta-n 3 secunde.
    29 2
  • @papagal electric
    Găsești informații și singur. S-a spart balonul electric, bazat exlusiv pe prosteală, dezinformare, manipulare și samsarism pur!
    26 15
  • numai un oligofren ca @michi ar putea sustine ca electricele emana particule din frane...cum, cand ele franeaza din motor in 99% din cazuri?

    bine, conteaza mult si daca stii sa conduci, deoarece asa si cu o termica poti reduce viteza pana aproape de zero doar din frana de motor si atingi usor pedala de frana abia la finalul decelerarii, ca sa fixezi masina in loc. eu asa fac mereu si mi se rupe complet de gibonii agresivi care vin tare din spate fortandu-ma cu spume la gura sa fac ca ei, adica sa merg ca animalul cu viteza pana in ultimii metri la semafor, ca apoi sa ma infig blana in frana. sorry, nu voi face asta niciodata.

    ei o fac ca sa-si scurteze timpul destinat efectiv conducerii, ca sa prinda cat mai mult pe tiktok la semafor. eu prefer sa opresc mereu in siguranta pe orice vreme si sa economisesc carburant, discuri, placute si pneuri (in frana de motor consumul e zero, injectia e taiata complet). e adevarat, de multe ori mi se mai baga cate un agitat in fata observand spatiul liber in care vin eu lent spre oprire, dar nu ma mai deranjeaza, nu e niciun concurs, nu pierd nimic, ba dimpotriva, de multe ori, prind schimbarea semaforului catre verde cand, venind lent spre coloana care chiar atunci se pune in miscare, nici nu mi se mai opreste roata, merg fluid si fara sacadarile obositoare de la oprirea completa si apoi urnirea din loc. avand motorul permanent in rotatie, in treapta 2, la nevoie, chiar o pot zbughi fara efort pe langa ceilalti care trebuie sa invinga inertia pornirii din loc.

    @^^^^: nu se va intampla ce zici tu. cand oare in istorie omenirea s-a intors la ceva mai vechi si mai ineficient, cand solutia mai avansata e disponibila chiar aici in fata noastra?

    @alex_cu_a_mic: anvelopele cu talon de 2-3 degete, unul dintre cele mai enervante lucruri la masinile moderne si nu neaparat pentru ca se rod repede si produc particule, cat pentru faptul ca mergi cu ele ca prin bolovani, ca drumurile nu-s peste tot netede oglinda, nici macar in tarile cu apa calda.
    11 33
  • @prostantu
    Termicele frânează din motor, nu electricele. Se poate recupera energie, dar este opțional. Șoferul agresiv de ICE sau electric consumă anvelope și plăcuțe.

    Mai informați-vă și voi, trăiți numai în poezii de cunt.

    EVs, owing to their heavier weight, may emit significantly higher levels of particulate matter from brakes and tires compared to modern gas-powered vehicles equipped with efficient exhaust filters. According to the study, this disparity could be as much as 1,850 times greater.
    ...The study conducted by Emission Analytics, a firm specialising in emissions data analysis

    Salvatorii planetei, adepții orașelor verzi, erau proști de puțeau a brânză. :))))))))
    36 15
  • in plus, anvelopele se consuma mai serios in regim de viteza, deci extraurban, unde nu ne afecteaza.

    in orase, ne afecteaza mai mult particulele din placutele de frana si praful pe care il ridica rotile masinilor de la sol.

    mi-as dori sa vad si in romania autoritatile ca iau masuri sa spele strazile de praf, macar cu jet de apa, daca cu detergenti, cum se face in afara, nu ne permitem.

    avem in unele orase tarana la rigole de se afunda pantofii pana la siret. nu inteleg de ce masuri simple si care ar aduce reale beneficii oamenilor nu reusim sa le copiem, nu se cere creat nimic complicat sau sofisticat, doar copiere si atat.

    @michi samsarici iar se joaca cu labuta rosie si ne da doar exemple la extreme care sa ii sustina naratiunea defecta, in loc sa gandeasca cu creierul lui lipsa. pai labarici, chiar in textul citat de tine, acele "may" "could be" si "as much as" indica spre valori ipotetice maxime, care in viata reala nu ajung sa se concretizeze. tu ai habar pe ce lume esti? ai condus vreodata o masina electrica? daca nu, stai acolo in funinginea ta si nu mai deschide gura ca-ti pute a motorina.
    15 33
  • Pe bune “eu”, se spală străzile cu detergent??? Unde?
    Detergentul poluează în draci, detergentul folosit in casă merge în stațiile de purificare cu apele uzate, nu în canalizarea străzilor Străzile au canalizare pluvială nu pentru ape uzate.
    Euro 7 este… nimic nou!!!
    Cat despre BEV-urile de astăzi, din păcate pentru sutele de miliardele aruncate la gunoi, nu aduc nici o îmbunătățire (poate, din contră) și să nu uităm, NU sunt cu Zero Emisii!!!
    Bateria este singura lor mare problemă și vom afla cu siguranță când ceva se va schimba.
    Faptul că apar sau vor mai apărea “cutiuțe” la 25.000 plus, nu vor produce o mare schimbare în vânzări… cel mai probabil vor menține actualele cote de piață penibile.
    În plus, cei care au deja BEV de 2-3 ani, se apropie de limita de 4 ani, când de obicei ar trebui înlocuite cu o mașină noi, altfel cam nasol…
    16 3
  • Ba da, electricele sunt cu zero emisii, in utilizare chiar au zero emisii.

    Daca te referi la CO2, conteaza mai putin ca au emisii de CO2 la fabricatie - atentie, CO2 este gaz cu efect de sera, dar nu este un poluant in sine. Chiar si referindu-ne la poluantii generati de fabrici, reamintesc ca nu stam cu nasul pe furnalul fabricii. Fabricile oricum sunt amplasate departe de zonele dens populate, in cel mai rau caz sunt la margini de orase. Pe cand o masina termica produce in mod direct si imediat emisii de poluanti exact in zonele cel mai dens populate, in centrele oraselor, afectand nemijlocit oamenii din cauza concentratiei foarte mari de noxe si particule poluante. Plus emisia de CO2, dar am stabilit deja ca acela nu este un agent poluant, CO2 fiind inofensiv pentru sanatatea oamenilor.

    Sunt aproape sigur ca am mai avut pe tema asta o discutie cu tine, dar daca insisti, am zis sa explic din nou. Poate am fost mai clar de data asta. Cele bune!
    3 17
  • Mulțumesc ca mi-ai reamintit și ai păstrat un ton politicos (apreciez)… in consecință te invit sa fi rațional și să înțelegi ca zero înseamnă zero, adică nici în pădure, nici pe munte, nicăieri.
    Nu se poate controla sursa electricității unui BEV… pur si simplu nu se poate, în consecință nu se poate afirma ca sunt cu zero emisii. Ca pot fi cu zero emisii este una ca și sunt este alta, depinde cum a fost produsă electricitatea. În Anglia este interzis prin lege (sper ca nu am intel greșit) sintagma respectivă.
    La fel sunt perfect de acord ca producerea electricității în afara orașelor și utilizarea BEV-urilor în oraș ajută deci este un compromis bun… dar, rămân la părerea mea sintagma “Zero Emisii” este minciuna și înșelătorie prin omisiune.
    Un weekend plăcut!
    15 2
  • Mă eu vezi că turbatele n au frana de motor. Poți să ne zici de ce?
    2 1
  • ADN Mercedes
    Dacă nu mi redobândesc dreptul de vot am să recurg la lege pentru interdicție la libera exprimare.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru