PREMIERĂ: Noua generație Opel Astra debutează cu versiuni electrificate cu până la 225 CP

de Alexandru Monenciu
Marti, 13.07.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul din Russelsheim a lansat oficial noua generație Astra. Modelul de clasă compactă are un design nou, a crescut în dimensiuni și poate fi comandat inclusiv cu o motorizare plug-in hybrid în două versiuni de putere.

După o lungă perioadă de promovare, Opel a publicat acum primele informații și imagini cu noua generație Astra. Modelul compact al constructorului din Russelsheim este dezvoltat pe arhitectura EMP2, una pe care o împarte cu alte modele ale grupului Stellantis, cum ar fi Peugeot 308.

MAI MARE DECÂT VECHIUL MODEL

Comparativ cu vechiul model, noul Opel Astra a crescut în dimensiuni. Lungimea măsoară 4.374 milimetri (+4 mm), lățimea este de 1.860 mm (+51 mm), iar în dreptul înălțimii sunt trecuți 1.470 mm (-15 mm). Ampatamentul măsoară 2.675 milimetri, fiind cu 13 milimetri mai lung decât înainte.

Cu toate scaunele în poziție normală, volumul portbagajului este de 422 de litri, cu 52 de litri mai mult decât oferea vechiul Astra.

Din punct de vedere al designului exterior, noua generație Astra s-a aliniat la actualul limbaj de design Opel. Partea frontală Opel Vizor (introdusă de noul Mokka) a fost adaptată pentru modelul compact și integrează farurile Intelli-Lux LED.

REVOLUȚIE LA INTERIOR

Despre o revoluție putem vorbi și la interior.

Ceasurile de bord analog sunt istorie, locul lor fiind luat de tehnologia Pure Panel. Aceasta integrează două display-uri de 10 inch, unul pentru instrumentarul digital de bord și celălalt pentru sistemul multimedia.

Butoanele fizice au fost reduse la minim și, susține Opel, pasagerii nu au nevoie nici de cabluri pentru încărcarea telefonului mobil sau pentru conectarea lui la sistemul multimedia.

Tot în habitaclu se observă noul volan cu trei spițe, dar și scaunele față, ergonomice, cu funcție de masaj. Acestea sunt certificate de asociația germană AGR și sunt poziționate cu 12 milimetri mai jos decât înainte. Opțional, pot fi îmbrăcate în piele Nappa sau Alcantara.

ÎN PREMIERĂ, VERSIUNI ELECTRIFICATE

Gama de motorizări include atât propulsoare convenționale cât și versiuni electrificate (premieră). În prima categorie intră agregatul de 1.2 litri turbo, pe benzină, disponibil în versiuni de 110 și 130 de cai putere, dar și motorul diesel care dispune de 130 CP.

Transmisia manuală cu șase trepte este standard în aceste cazuri, dar clienții pot bifa și o cutie automată cu opt rapoarte.

Motorizarea plug-in hybrid de bază combină un propulsor de 1.6 litri turbo, pe benzină, cu o unitate electrică.

Cele două dezvoltă împreună 180 de cai putere. Același motor electric poate fi alăturat și unei versiuni mai puternice a unității de 1.6 litri, caz în care puterea ansamblului urcă la 225 de cai putere.

Ambele integrează o baterie de 12.4 kWh și pot parcurge până la 50 de kilometri în modul electric.

Lista cu sisteme de siguranță include, printre altele, Cruise Control adaptiv cu funcție Stop&Go, Head-up Display, cameră video cu vedere la 360 de grade, Rear Cross-Traffic Alert și monitorizarea unghiului mort.

LIVRĂRILE PROGRAMATE PENTRU ÎNCEPUTUL ANULUI VIITOR

Opel va deschide lista de comenzi în toamna acestui an, urmând ca primele exemplare să fie livrate la începutul anului viitor.

via Opel

Comentarii (34)

  • De cand a trecut sub PSA, Opel pare din ce în ce mai atractiv. Nu eram fan Opel, dar n-aș zice pas la ăsta. Hibrid, bineînțeles!
    Și nici nu mi se pare că ar fi redus numărul de butoane fizice, par la fel de multe.
    33 10
  • Versiunea plugin singura care merită atenţia.

    Din păcate 50 km range, cam mic, ideal ar fi fost spre 80-100 km.

    Apoi nu zice nimic despre viteza de încărcare.

    Există încă mare neseriozitate la constructorii europeni, îşi bat joc de propriile maşini.

    Tesla, după terminarea fabricii în Europa, o să îi măture de pe piaţă.

    Care o să fie idiot să cumpere la acelaşi preţ sau chiar mai mare maşini care au doar jumătate range, viteză, acceleraţie, viteză de încărcare decât maşinile Tesla?
    12 54
  • arata chiar fain
    28 8
  • Dacă Tesla încarcă mult peste 500 mile range pe oră... cum dreaq o amărâtă de baterie de 50 km range să îţi ia mai mult de 15 minute? Sau acasă mai mult de o oră?

    Cam despre asta e vorba, unii serioşi (Tesla) iar alţii cu vrăjeala

    https://youtu.be/5FWlFdLwV94
    8 46
  • Catalin
    În 2-3 zile vezi ca anunță că s-au comandat 2 catralioane...
    17 3
  • tot e mult frate. Eu incarc 500 de mile in 60 de secunde deci de 60 de ori mai repede.
    Cand va ajunge Tesla la performanta asta?
    26 12
  • andrei
    bai edikkk, dar habar nu ai pe ce lume traiesti. toate plug-in hybridele (ma rog, cu vreo 2 -3 exceptii la clasa premium) se incarca lent pt ca nu au fast charge. probabil din motive de pret, nu stiu. dar tesla nu are nimic plug-in ca daca aveau sigur si la ei se incarca incet. deci compari mere cu pere si iti da prune. dar e tipic pentru tine.
    de exemplu la noul GLA plug-in are un charge mult mai rapid, dar ala e mercedes si costa de iti pica parul si oricum nu e la nivelul unei electrice pure.

    dar nu tine de faptul ca nu sunt seriosi. bine ca sunt tesla seriosi, ma umfla rasul. numai cand vad ca tot ce faci faci din tableta aia imensa si ma iau ametelile. ai condus vreo masina americana? pun accentul pe cu totul alte aspecte decat pun europenii.
    30 7
  • Tu incarci 500 mile in 60 de secunde in conditiile in care te deplasezi ca sa alimentezi. Eu am curent de acasa, deci evit sa ma abat din drum.
    Iar ca tu sa alimentezi in 60 de secunde, multe procese imputite au loc intre timp incluzand transportul motorinei la statia peco cu camioane care folosesc motorina sa transporte motorina :))
    Si tu poti alimenta asa rapid ca esti super inteligent, nu te compari cu amaratii care isi pot lua electrice si PHEV. Trebuie sa existe in continuare diferenta intre statele mult mai evoluate si cele sub evoluate si tu poti face diferenta.
    12 23
  • Edikk,ce viteza si acceleratie visezi la Tesla? Pai vrei sa iti arat aici cum ti se parea ok limita de 30km/h in Paris? Sau 80km/h intre 6:00-21:00 pe autostrazile din Olanda?Totul in numele ecologiei. Ca ne bateai obrazul ca n-avem nevoie de mai mult de 130km/h ca atat e limita pe autostrazi? Auzi la el acum,tesla-viteza si acceleratie,pai e kușer cuane asa? Acum sunt bune viteza si acceleratia la Tesla? Si cine esti tu sa ne spui care versiune merita si care nu? Ce te recomanda? Ce conduci zi de zi? Permis ai?Unii seriosi ca Tesla? Atat de seriosi ca e la secret cum au dat de atatea miliarde,ca tot cresc dar nu au profit,merg pe pierdere si nici macar nu ofera dividende pe actiuni cu toate ca sunt listati la bursa,pai asta e seriozitate,pomana din banii din taxele alora care alimenteaza cu benzina?
    25 9
  • @Tatraurs
    La limitele din Franta si Olanda s-a ajuns exact datorita putorilor care au dus la cresterea poluarii. Cand vor circula majoritatea masinilor electrice pe strazile lor, nu mai vad rostul limitelor asa scazute si pot reveni la 130km/h pe autostrazi atat timp cat nu se produc multe accidente din cauza vitezei.
    Deci cauza limitarilor este datorita masinilor care polueaza.
    6 22
  • Andrei, ştiu bine ce vorbesc.

    Este evident că nu au pus inverter, charger de putere la PHEV, dar dacă ei ar vrea să rupă la vânzări la PHEV, ar trebui să fie serioşi şi să pună un charger serios, care în 10-15 minute îţi încarcă acele amărâte 50 km range.

    Mercedes a pus? Foarte bine, dar nu sunt AUR asta cu preţurile aşa mari e o chestie pur comercială (idioată).

    Dacă ar produce în serie maşini PHEV care să aibă range de 100 km și să încarci în 10 minute
    (da, se poate, Tesla azi deja încarcă peste 100 mile range pe 10 minute)
    rezolvi 80-90% din poluare, pentru că 90% din noi mergem în oraşe / zone limitrofe / metropolitan 90% din timp.

    Aproape nici nu mai trebuie full electrică.

    Înţelegi?

    Dar NU sunt serioşi. Asta este realitatea. Se dă cu ţârâita (dinozauri europeni) ceva ce alţii deja dau din plin (Tesla).
    6 21
  • Andrei
    Arată foarte bine, deși ma așteptam să fie o idee mai îndrăzneț, designul. Dar, Opel, în general, merge pe un design mai cuminte, deci nu e surprinzător.
    Oricum, tot un Cazan 4, 1.9 TDI, e mai bun.
    16 8
  • @ Tatra rus

    Dacă unul are maşină electrică şi o încarcă acasă din panouri solare deci 100% verde (există mulţi în România, Buhnici este singurul care a pus video că deh e de meserie cu infuencer)
    poate să facă liniuţe pe unde legal are voie şi să facă Bucureşti - Ploieşti dus întors non stop cu 13X km/h sau (nu recomand lucruri ilegale, neregulamentare :) şi cu 180 km/h

    Ok?

    Apoi, România va termina şi cele două reactoare 3 şi 4, numai nuclear vom fi 35% deci probabil vom ajunge perioade mari din an cu 100% verde, energia electrică.

    So?

    Are electrică? Zero poluare?
    Dăi viteză (legală) cât vrei.
    Ce mă interesează pe mine.
    4 21
  • Nu mi-l da exemplu pe mercenarul ala de B,la ala e un biznis,cine sare cu banul face un review,oricum nu ma uit la el,nu dau un ban pe parerea lui,bine,rau,gandesc cu capul meu nu cu al lor. Sa nu mai zic,ce incredere sa am in el dupa ce si-a bagat filmat live cip sub piele si ne explica apoi cat de bine e sa n-ai portofel si doar sa platesti cu o atingere de mana,apropo,cainele meu are si el cip.Esti trol,intotdeauna deturnezi discutia de la ceva,mereu cand ti se arata verde in fata,o intorci ca la Ploiesti si o dai in altceva. Tatra rus..edi k k
    20 7
  • Foarte interesant design-ul, inspirat din acel concept Manta electric. Iar culoarea ii vine bine foc. Am zis ca poate doar Civic s-au pus pe acest trend retro, dar si Opel vad ca face la fel si le iese.

    Vad butoane fizice pentru climatizare, deci din start e peste Golf ca si ergonomie :) O sa incerc sa o testez cu prima ocazie, cand va aparea varianta break cred ca ma voi activa spre varianta hibrida. Intre Astra si noul 308 cred ca se va da lupta finala.
    16 7
  • @Tatraurs: Bați din păcate la uși ferecate încercând să dialoghezi omenește cu e-cyborgul abulic E-dick.
    Care a reușit totuși ceva pozitiv ”calling us names” = nemernici (fără ca AM să miște ceva !!!)
    Fiindcă m-a făcut să-mi schimb decizia de-a nu mai comenta prin zonă - ba chiar o să-l faultez verbal dureros cu orice ocazie, falsul precept ”înțeleptul cedează” garantând doar dominația prostimii sfertodocte.

    Back ontopic, Astrageotul ăsta nou e OK ca design, mai puțin kitsch-agresiv decât noul 308 cu aere de Aventador și rășniță de 110 CP.
    ...Dar tehnic vorbind pare conceput tot special pentru malus-ul hexagonal criminal al eco-distopicului micronic Macron, cu tricilindri anemici și basta.

    Golful o fi el criticabil pe ici-pe colea, dar păstrează măcar motoare cu 4 cilindri, un GTI sau R 4WD de 320 CP ori GTD de 200 CP.
    Rămâne deci cum am stabilit: R.I.P. Opel. :-(
    31 11
  • Eviti sa te abati din drum? Pai tu cu electrica ta nici n-ai cum sa faci drumuri! Acasa serviciu sau mol astea nu sunt drumuri.
    Incarci acasa pentru ca la Kaufland n-au paturi, nici macar canapele n-au. Nu te mai lauda cu acasa ca acasa trebuie sa tii in priza troaca circa 12 ore sau te pomenesti ca ti-ai montat o statie tezla de 250kW?

    In concluzie eu incarc de 720 de ori mai repede decat incarci tu acasa. Intrebarea e ce faci cand nu dormi acasa? Iete, se mai intampla si din astea.
    14 4
  • Cand masina sta parcata 22 de ore din 24, nu vad de ce as avea nevoie de o viteza de incarcare asa mare, de 500 mile in 60 secunde.
    Oricum astia care iau diesel alimenteaza cu bidonul de 2 litri ca sa mai miste putin BMW-ul 320D sau 520D prin cartier (sau pe ulita) sa le arate la vecini ce avutie tine el in fata blocului si cum o admira de la ultimul etaj, stand la garsoniera la care are rate.
    5 15
  • Iti raspund iar ca am omis ceva,las-o la gara cu Cernavoda,am anulat contractul cu chinezii pt reactoarele 3 si 4 si am primit doar promisiuni de la americani ca undeva in viitor le facem cu ei la un cost de cateva ori mai mare,reactoarele 1 si 2 se apropie de durata de expirare,mai au putini ani,(parca 2023-2025)trebuie retehnologizate total pentru a li se prelungi durata de functionare cu inca 25-30 de anj,ca sa stii,nu te joci cu nucleara ca ajungi apoi un fosforescent cu 3 ochi si 6 maini.Un reactor de la Cernavoda poate scoate teoretic 650 MW dar niciodata nu merge la capacitatea maxima,acum fa un calcul cate Tesle incarci rapid dintr-un reactor la viteza de 350kw/h cum se lauda ei. Dupa,fa un calcul daca toate masinile din Bucuresti si Ilfov ar fi electrice,cam de cate centrale nucleare am avea nevoie tinand cond ca in capitala sunt inmatriculate 1.4 milioane de masini iar in Ilfov in jur de 250 000 mii. Ziceai ca esti as la matematica,baga mare.
    20 3
  • cine naiba se mai uita la opel? sa fi total inconstient sau necunoscator de masini sa te uiti la marca asta...
    9 16
  • la ce vanzari au...normal ca incearca orice sa isi revina. ce sa le fac, daca au trecut sub francezi. asa le trebuie
    7 9
  • dupa vectra din 2000 cumparata de noua la reprezentanta si la care au picat "toate", m-am lecuit de opel. pana la urma a calat motorul si a trebuit sa o dau la fier vechi. am incercat sa conving prietenii sa nu isi cumpere opel, altii si-au luat corsa, insigna, si la fel...si-au dat pumni in cap ca nu m-au ascultat. pana la urma faceti ce vreti cu banii vostri dar eu nu mai calc in opel cat oi trai.
    12 10
  • Ma asteptam la mare scandal pe tema design spate, numai eu vad stopurile alea transbordate de la Golf ? Mai rar am vazut asemenea copieri grotesti ale unor elemente de design asa de ...vizibile. Au dat-o in bara rau cu spatele in opinia mea ,au stricat tot ce castigasera cu design-ul fata original .Sunt curios de unde au scos cei 52 litrii in plus la portbagaj, sper ca doar latimea in plus e responsabila si nu au luat din spatiul spate -capitol unde abia ce recuperasera cu ultima generatie.
    p.s. : pana cand aceleasi inevitabile discutii si fara sens cu mult prea bagatul in seama electrificat ? Mai avem vreo doua generatii de masini pana cand aceste discutii chiar isi vor avea vreun sens.
    11 5
  • At pipo
    Draga pipo , ai dreptate. Spatele e nașpa rău. Puteau să pună niste stopuri rotunde de manta și ar fi spart la vânzări.
    Astea sunt nașpa. Rămân la fordul meu focus 2017, la care btw îmi plac stopurile f mult. Arată a stopuri nu a chestii desenate de copii autisti
    6 5
  • Bla bla
    @trataurs e bine ca au anulat contractul cu Chinezii pt reactoare. Aia construiesc într-o bătaie de joc. Cauta pe YouTube "China fragile steel". La un proiect de mare importanță și risc, prefer sa vina oricine în afara de chinezi.
    8 4
  • Abramescu Coman Caragiale
    @inexorabil

    Tocmai am condus azi un saab 9-5 2011, adica model de la fosta ta marca preferata care din nefericire a "decedat". Direct urcat la bord influentele Opel s-au observat de la o posta ....volanul,comenzile, mai tot.
    7 6
  • @blaba Nu faceu galbejitii decat munca de chinez, tot firma canadiana care le-a si construit pe primele lucra si la astea,ba chiar si-n 2020 salutasera din nou faptul ca vin printr-o firma chinezeasca . Aia e,politicul,sper sa nu ne alegem cu praful de pe toba.

    https://www.google.com/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idCAL6N0Q040T20140725
    7 2
  • @Edikk, si eu am electrica, sunt fan masini electrice dar tu ai o obsesie. Plus ca compari mere cu pere, nu stii ce vorbesti acolo. Documenteaza-te, gandeste si tu inainte sa dai "trimite"
    10 1
  • Am mai zis la un moment dat.
    Si daca am avea destula putere electrica, puterea electrica trebuie distribuita si distributia costa.
    Totul e pe bani. Si cand ai nevoie de 350kW(echivalentul unui cartier mai mic) pentru a incarca intr-un timp decent o masina electrica, faci un calcul si tragi niste concluzii. Pentru cine poate...

    Eu muncesc in domeniul constructiilor si vad ca au inceput sa se ceara si incarcatoare pentru masini electrice, dar dezvoltatorii sunt niste fluturasi. Totul e minunat pana aud de costuri. Din 10 se fac 5 si apoi ajung la maxim 2 incarcatoare.

    Cel putin la case, daca vor incarcator electric, se dubleaza puterea electrica. Se ajunge de la un standard de 32A/trifazat la 63A/trifazat.
    13 0
  • Dublarea puterii la case, este valabila ptr cei care vor incarcatoare de 22kW.
    10 0
  • Cică au apărut electricele zburătoare. La decolare, au agăţat întâmplător şi textul meu anterior.
    13 2
  • Bravo dle Ciprian Bi

    63A trifazat este cel care va deveni uzual.

    Cum se va face transormarea, prin paşi mici, prin evoluţie.

    Prima dată chargere pe mono fazat, apoi trifazat, apoi cel de putere mai mare...

    Este foarte posibil ca mulţi clienţi să se limiteze la costuri şi să încarce mai lent, mai ales că nu o să îi deranjeze dacă noaptea maşina încarcă într-o oră sau 8 ore.

    Al doilea front, va fi că energia va fi produsă loco!

    Panouri solare spre 18 kw și oricum cu lucratul de acasă, de fapt, ţii maşina încărcată ziua şi pleci seara în oraş cu soţia / familia !

    Nici nu îţi mai trebuie power wall , pentru încarcarea maşinii (gen noaptea din energia solară a zilei).

    Deci nu există probleme şi costuri cu distribuţia, dacă o produci loco !!

    Binenţeles este puţin prohibitiv azi, pentru majoritatea românilor dar în viitor va fi ceva uzual!
    2 8
  • Astra da
    Arata super și e clar din nou mult mai interesant și frumos decât golf sau decât focus care parca are plafonul bătut cu ciocanul spre spate .
    7 3
  • Abidabate Stamate Brancoveanu
    Nu-mi vine sa cred ca nu s-au lecuit de asa-zisele vicii ale "vietii". Cum sa furi frate ochii prin leduri si tehnologii de filme SF ( de acum 10-15 ani ) pe care oricum nu le folosesti pe durata de exploatare a masinii, si sa imi vinzi osie de caruta pe spate in epoca moderna ? Pai asta e epoca lui Frend Flinstone.
    3 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru