UPDATE: Dacia Spring a înregistrat 4000 de comenzi în doar 48 de ore, în România

de Bogdan Mirică
Sambata, 20.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia a deschis precomenzile pentru primul său model electric. Interesul afișat de români pentru Spring a fost uriaș: site-ul s-a blocat, dar s-a reușit înregistrarea a 1500 de comenzi în doar 4 ore.

UPDATE: După ce comenzile au fost deschis în data de 20 martie, iar românii au dat năvală să achiziționeze cea mai accesibilă mașină electrică din România, impulsul fantastic a continua și în zilele următoare. Platforma Dacia dedicată plasării precomenzilor a înregistrat un total de 4000 de comenzi în doar 48 de ore. Vă reamintim că pentru a plasa o precomandă este nevoie de un avans de 100 de euro. Pe baza codului primit, clienții merg la dealer și plasează o comandă fermă. Așa cum veți citi și mai jos, primele exemplare comandate zilele acestea vor ajunge în toamnă.


Data de 20 martie va intra în istoria Dacia și, de ce nu, în istoria României, țara cu care se identifică marca de la Mioveni. În 20 martie, Dacia a deschis precomenzile pentru primul său model electric, o realizare pe care nimeni nu ar fi putut să o anticipeze în urmă cu 16 ani, atunci când am făcut cunoștință cu primul Logan, modelul care a și marcat renașterea mărcii de la Mioveni.

Noul Dacia Spring a devenit disponibil pentru precomandă în data de 20 martie, la ora 14:00. Interesul pentru acest automobil a fost uriaș, Dacia fiind luată prin surprindere de numărul mare de aplicații.

În momentul deschiderii, pe platformă erau conectați 6000 de utilizatori. Asta în condițiile în care, de la începutul zilei, pe platformă fuseseră înregistrați 24.000 de utilizatori.

Interesul pentru cea mai accesibilă mașină electrică din Europa s-a menținut, Dacia reușind să înregistreze peste 1500 de precomenzi în doar patru ore. Nici nu se putea altfel, având în vedere că modelul românesc se califică pentru ecobonusul oferit de statul român mașinilor electrice, în valoare de 45.000 de lei. În condițiile în care el poate fi cumulat și cu tichetul pentru Rabla Clasic (6500 de lei), Dacia Spring devine un adevărat chilipir.

Chilipir este și avansul plătit de client în momentul plasării configurației: doar 100 de euro. În schimbul sumei, clientul primește un cod alocat configurației sale. Pe baza acestuia se plasează precomanda la dealer.

Foarte important de reținut este că aceste precomenzi plasate în luna martie se vor concretiza cu mașini reale, livrate clienților abia în toamnă. Dacia Spring este disponibil din luna martie doar în regim de car-sharing în cadrul unor companii din Franța.

Pentru cei care au ratat știrea noastră despre prețurile noului Dacia Spring în România, vă reamintim că Dacia a deschis precomenzile pentru o echiparea Comfort Plus.

Aceasta costă 18.100 de euro și oferă standard sistemul multimedia Media Nav, sistem automat de frânare în situații de urgență, limitator de viteză, ABS, ESP, repartitor electronic al forței de frânare, 6 airbag-uri, apel de urgență (buton SOS), aprindere automată a farurilor, aer condiționat manual și geamuri electrice. Opțional, clienții pot comanda și un cablu pentru încărcarea rapidă.

Ulterior va fi disponibil și un nivel de echipare Comfort, care va costa doar 16.800 de euro, însă lista de dotări va fi modestă.

Mașina dispune de un motor electric de 33 kW (45 CP) și o baterie de 26.8 kWh, care poate fi alimentată atât la o priză casnică de 220V, cât și la un Wall Box sau o stație DC. Modelul are o autonomie de 230 km în regim mixt, conform ciclului WLTP, și de 305 km în oraș, conform ciclului WLTP City.

Comentarii (83)

  • Niță
    Dacia=Daca Ai Cap Ia-ti Alta
    57 78
  • Daca aveam cap nu mai era Romania groapa de gunoi a Europei, plina de cazane conduse de doctori, piloti si batranici.
    56 54
  • Român
    Așa luați cu pâine
    Comenzile se duc in CHINA
    61 24
  • Ionuț
    Nu mai este Dacia noastră
    Este o mare CHINĂZĂRIE
    O să vă convingeți Românilor
    Banii pleacă în CHINA
    67 29
  • @Roman

    De muncit vor munci chinezi, cu piese locale.

    Iar profitul, in buzunarele Reno....

    Despre siguranta "primaverii" Dumnezeu cu mila.
    59 14
  • Si care e problema?
    Nu mai pot unii ca banii se duc in China. Cei care vor sa o cumpere, o cumpara pentru ca vor o electrica de oras la pret bun. Ce naiba conteaza pentru ei unde se duc banii? Sunteti dusi cu pluta unii. Daca nu se duc banii in Romania nu mai trebuie cumparata? Dar voi cate produse chinezesti aveti prin casa ipocriti de doi bani ce sunteti?
    58 71
  • Edikkk
    Vezi băi Renault ce vor oamenii ?

    Cum mulţi constructori reuşesc să îşi facă fabrici de baterii şi maşini electrice în SUA şi Germania - ţări nu prea ieftine cu salariile şi taxele şi tu măi Renault nu eşti în stare să faci Dacia electrică în România?

    Renault Zoe o faci în Franţa, dar Dacia electrică în România nu....
    70 15
  • @Si care e problema
    Ia cauta tu pe google Dongfeng Aeolus EX1 si Venucia E30. Te-ai uitat la poze? Acum mai faci le desteptul? Tu nu vezi nici o problema ca Renault a rebranduit o chinezarie pe care o platim toti romanii prin ecobonus.
    62 20
  • Am incercat timp de 5 ore sa fac o precomanda, am dat de 2 ori datele personale si ale cardului bancar, mi s-au luat de pe card de 3 ori cate 99 euro, iar apoi pe site aparut o eroare neinteligibila in loc de confirmare a precomenzii. Nu am primit nici pe mail vreo confirmare, nimic, am ramas si fara comanda si cu banii luati.
    Nici la o firma de apartament nu ma asteptam la atata amatorism, dar trebuia sa ma astept, doar am si acum un Logan cu care, la prima vizita in service mi-au spus clasica fraza "N-avem ce-i face, asa face toate".
    Cand o aplicatie (care include plati cu cardul) face asemenea figuri, e inacceptabil sa o lasi sa-si faca mendrele si sa ia banii aiurea de pe cardurile oamenilor, ca sa enervezi mii de potentiali clienti si sa-ti faci o asemenea imagine de neseriozitate.
    Dupa maxim 5 minute de functionare defectuoasa trebuia pusa o pagina cu "Scuze, platforma e momentan indisponibila. Reveniti." si alocai resurse hardware suplimentare, cu load balancing.
    Asta nu e platforma de comenzi, care se blocheaza la cateva mii de clienti. Pur si simplu e bataie de joc.
    Nu mai cumpar niciodata nimic de la Dacia sau Renault (nu intamplator sunt in pragul falimentului), mai bine imi iau o masina second hand decat sa mai am de-a face cu asemenea companie.
    42 17
  • Dincolo de faptul că nu aș cumpăra mașina pentru că e fabricată în China, Dongfeng Aeolus EX1 și Venucia E30 sunt rebranduite de la Renault și nu invers. Da? Pentru că Spring (aka Kwid) a apărut întâi în India și apoi în China. Chinezii o fabrică sub mărcile lor ca parte a înțelegerii cu Renault, dar conceptul e al Renault și nu al chinezilor.
    31 26
  • @Moldovean
    Daca esti atat de bun cunascator,baga pana la capat si preturile masinii sau iti e lene? La chinezi costa 9.520 dolari adica 8000euro fara nicio subvebtie. Aceeasi masina,cu airbag-uri si esp pt. piata din China(sa n-o dai ca e ca la Indieni si ca e cheala de sisteme de siguranta). Asa,Renault ia o masina chinezeasca care se vinde de la 8000euro in China,mi-o aduce mie cu 18 000euro iar dupa ce platim ca fraierii ecobonusul de 10 000euro din buzunarul tuturor,apari tu sa ne spui cum o fabrica chinezii ca parte a intelegerii cu baietii buni de la Renault.
    50 15
  • Adrian
    Dacia Spring e o chinezarie facuta pentru Renault nu un Renault rebranduit in chinezarie. Asta e intelegerea chinezilor cu francezii,va facem o masina,punem doua butoane de la Renault pe bord,o emblema si o vindem prin voi in Europa ca si cand ar fi facuta de voi. China e peste europeni la constructia de masini si autobuze electrice,voi nu intelegeti cate marci si modele au.
    36 10
  • Danuț Alin Niță
    Dacia = O mare CHINĂZĂRIE
    Ps: după 1 ani de folosință o să îmi dați dreptate
    :)))))
    39 23
  • @@Moldovean

    Ai înțeles total pe dos. Nu am comentat nimic de preț, ci am corectat o informație eronată a celui de mai sus care dădea de înțeles că de fapt mașina e dezvoltată de chinezi și rebranduită de Renault când de fapt e dezvoltată de Renault și făcută la chinezi, iar chinezii au rebranduit-o și pentru mărcile lor.

    Mie îmi place Dacia în general, dar Spring nu aș cumpăra-o din mai multe motive. Și nici nu-mi place.

    Asta am spus, citiți mai cu atenție.

    Și apropo, în China era în 2019 8600 $ mașina după scăderea stimulentului. Deci în China se oferă (sau se oferea stimulent) - cred că încă se oferă. Sursa? Asta: https://insideevs.com/news/373767/renault-city-k-ze-available-china/
    19 21
  • ATENȚIE! China oferă stimulent la achiziția unei mașini electrice, doar că în 2021 l-au scăzut cu 20%. Iar stimulentul depinde de mai mulți factori comparativ cu al nostru. Asta pentru cel care zicea că e ieftină mașina fără stimulente în China.

    Sursa: https://fortune.com/2021/01/05/china-electric-vehicle-subsidies-sales-tesla/

    Acum dați cu minus chiar dacă vi se arată cu surse :)
    18 22
  • Fluviul Galbejit
    Nu ma mira ca s-a blocat platforma,pseudomasina asta cu tot cu subventia de 10 000e din banii nostri se adreseaza romanului pomanagiu care si-a facut el niste calcule ca ii da statul moca exact ca pe timpurile trecute niste cascaval.Nu-l intereseaza pe el ca e o chinezarie,ca electrotroaca are 40cai,ca e mai mica decat un Matiz, sau ca prinde 120 viteza maxima si acceleratia de la 0-100 se calculeaza cu clepsidra,el a vazut ca e rost de mocangeala de la stat si s-a calcat in picioare exact ca la oferta cu tigai la reducere.Parca si vad cum a gandit,dau 8000euro pe ea si apoi ma duc gratis la supermarket sa car baxurile cu apa si tot gratis ma plimb prin Bucale cu ea,daca e moca,cu placere.Bunastarea prosteste intelectul,asta e dovada.Pt. rezistenti,10 000euro subventia ori 1500 masini in primele patru ore cati bani va dau?Nu mai tipati ca vreti spitale nu catedrale?Sau asteptati sa va scoata afara ca pe maimuta cu flasneta in parc.Ca asa tipa septelu' acum doi-trei ani,eu asa imi amintesc,ca nu sunt bani pt spitale.
    42 19
  • Uite așa importurile cresc MADE IN CHINA
    Cresc profitul Renault
    Care este avantajul nostru
    Rușine
    :))))))))))
    39 12
  • Pun pariu ca 90% din cei 1500 de "patrioti romani made in Romania" care au blocat platforma din disperare sa prinda pomana de la stat, sunt din cei care radeau de votantii psd ca stau cu mana intinsa la o galeata,o punga de pui si o faina.Eu nu vad nicio diferenta intre ei in afara de cea a venitului mediu
    40 20
  • Victor
    @si care e problema
    Ești un prost
    30 16
  • LUCCI LUCIANO
    Indiferent ce marca nouă iti cumperi, banii nu raman in Romania. Asa că....tot aia e. Mai degraba raman vani i tara de la Mercexes care fabri a aici diferite componente:volan, cablaje, amortizoare samd
    26 7
  • @Fluviu galbejit cry me a river sau câinii latră ursu trece...merg mai multe aici la ce zici tu.
    8 30
  • Robert
    @ MarDak
    Esti varźă omule
    Lacrimile tale îmi spală picioarele
    :))))))
    27 11
  • Fluviul Galbejit
    @MarkDark. Sigur ca merg mai multe cum merg si mai multe subventii pe chinezaria asta,nu?Eu propun s-o dea gratis platita chinezului din taxele luate cu japca de pe masinile noastre pe benzina si motorina.
    24 10
  • @robert ce fumezi? Pari obosit la minte.
    @fluviu aveți casa plină în proporție de 90% de produse din alte tari. Preferi unele subvenționate din Turcia democrată sau din altă zonă? Care e problema că e din China? Dacă vor oamenii să cumpere? Telefon chinezesc, laptopul chinezesc, televizorul chinezesc, toate prin China sau în zona asta democrată Taiwan... Ăstea nu te supără?
    12 31
  • @MarkDark
    Iti scriu acum de pe al meu telefon chinezesc,nu ma deranjeaza produsele chinezesti cat ma deranjeaza produsele chinezesti SUBVENTIONATE din banii mei cand mai traiesc si intr-o tara foarte saraca care nu mai are aproape nimic in materie de industrie.Stiu ca e greu sa intelegi asta dar fa un efort intelectual si poate reusesti.
    41 7
  • Mircea
    Mi-as dori o “electrica” ,dar parca nu a venit ,dpdv utilizarii zilnice, timpul ei. Putine statii,putina autonomie pentru cele cu pret rezonabil,durata inca mare pentru incarcare,etc,dar aceastea le stiti! Spring,ca si altele cu baterii de cca 25 kw utili, le poti folosi doar in oras sau pana la Ploiesti daca esti din Bucuresti. Testele arata un consum real de pana la 20 kw/100 km in anotimpul rece si asta doar daca esti foarte putin grabit. Deci, o autonomie de cca 100 km este tot ce poti planifica pentru Spring. Adica,daca mergi cu masina din cand in cand,in oras numai si ai o priza casnica pentru incarcare pe care sa o poti utiliza saptamanal,Spring este foarte bun. Sper ca ,fata de modelul K-ZE ( in China sau Kwid pe alte piete) pe platforma caruia Spring a fost construit, aceasta masina a fost imbunatatita structural. Altfel,va primi tot 1* la testele de siguranta la impact ca si ruda ei Renault K-ZE(Kwid in India sau America de Sud unde a obtinut chiar 0 stele inainte de faceliftul din 2019).
    29 3
  • Unul si altul
    Eu nu am vrut sa fac nici o precomada. Sunt foarte multumit de Audi-ul meu A5 din 2015 2.0 tdi care de aproape 3 ani de cand il am merge impecabil. Scriu si eu ca sa ma laud un pic.
    38 12
  • Eu am luat un loc de trotineta electrică
    28 4
  • Seriff
    @Unul si altul - Felicitari pentru achizitie, ma bucur ca mai sunt oameni care apreciaza un 2.0 diesel, putere, confort si autonomie mare, daca te urci in Spring o sa regreti amarnic, tine Audi.
    26 12
  • Al Bundy
    Pentru mine nu contează unde se produce, mă deranjează foarte tare faptul că se folosesc banii produși de cetățenii țării pentru subvenție. Asta este o nesimțire crasă. Uitati-va câte neajunsuri există în țara asta si îmi veți da dreptate. Dacă aș avea putere de decizie, as sista programul Rabla. Cine are bani să cumpere mașini, sa cumpere fara ajutorul ipocrit de la statul mafiot!
    44 7
  • Bull”s eye, @Al Bundy! Inutilă însă apelarea la logică, caravana e-teatrului kafkian fiind de neoprit, la fel ca știți-voi-care alta.

    Pure coincidențe deci creșterea economică a Chinei ”dacice” :-) după erupția LOR inițială de carcalaci și achizițiile de Spring preponderent de către firme de curierat (printre puținele prospere de-o vreme) .
    ...Move along, nothing to see here.
    53 10
  • Pai si cand cumparati epave SH-uri sau masini noi fabricate in Germania de ce nu va plangeti ca banii nu raman in tara? Problema de fapt e ca aveti boala pe "chineji"... cu toate ca si Iphone-ul e facut tot acolo, dar acolo nu avem o problema...
    14 30
  • Fluviul Galbejit
    @Vali. Ne enerveaza ca asa mult trambitatul concept de "piata libera" e doar la misto pe hartie,ce piata libera e aia unde un produs e subventionat din banii tuturor ca altfel nu s-ar vinde iar pe un alt produs nu primesti nicio subventie,din contra,taxe si impozite marite? Nu d'asta am sarit toti in sus ca nu raman banii in colonia de mana a treia Romania ci ca trebuie sa platim noi aerele ecologiste ale unor dezaxati. Vrei chinezaria,foarte bine,plateste-o cat face ea pe bune nu imi lua prin subventie banii din buzunarele tuturor.
    31 5
  • @Fluviul Galbejit, pai subventia asta se acorda si pentru VW ID3, pentru BMW I3, pentru Nisan Leaf... etc, care nu sunt nici alea fabricate in Romania... dar din nou, acolo nu avem o problema. Nu am vazut pe nimeni pe aici sa se autosesizeze si sa faca scandal ca se acorda subventie si la ele. Problema noastra principala e ca avem boala pe Dacia si pe ce e Made in China... si asta pt ca romanul e hater din nastere! Subventia la electrice e chiar necesara dpmdv daca e sa ne raportam la vechimea parcului auto de la noi si la cate epave Euro minus 5 ruleaza pe strazi.
    11 28
  • Gresesti,ne-am luat si de alea,ne-am luat de orice fel de subventie pana acum,inclusiv de programul rabla.
    27 4
  • @Si care e problema?
    Ai demonstrat cat de terminat esti. Te obliga cineva sa o cumperi? De ce ai folosit "noi"? Nu te obliga nimeni sa o cumperi si nu te f*te grija pe ce dau altii banii. Ai inteles acum? Du-te si cumpara o electrica facuta de altii. Simplu ! Sau nici macar nu te intereseaza masinile electrice dar te-ai bagat si tu in seama.
    25 17
  • stai linistit @tatraurse si tu @kiro ca si la fosile se cheltuie din banii tuturor, dar sub alta forma. banii tai se cheltuie pe sanatatea distrusa aiurea, dai la medic cand mergi sa te tratezi de astm sau alte chestii mult mai grave pe care le genereaza poluarea cu noxe si particule cancerigene. doar uita-te ce dezastru e in bucuresti, zeci de mii de rable fumegatoare in fiecare zi care ne otravesc aerul. eu n-am nicio problema, ba chiar ma bucur cand vad ca din banii mei, platiti la impozite, altii isi subventioneaza achzitia unei masini electrice, bravo lor, pentru ca in felul asta ma scutesc pe mine si pe tine de otrava din esapament. m-am saturat sa nu pot sa respir pe strada, m-am saturat sa trag aer din cot cand trec pe langa sh-uri stationate la semafor sau de-a 'mpixu pe avarii cu motorul pornit.
    7 36
  • Chiulasa bengoasa,calingura,lasa ba frustrarea ca nu e vina noastra ca esti tu prea putin inteligent,iar vorbesti aiurea in tramvai neintrebat? Ce iti mai face e-up-ul?,tot moca il incarci? Sau e p baterii,e se jucarie?:))))
    29 7
  • Foarte multa liniste la articolul cu noile BMW M3 si M4 de peste 80.000Eu.
    10 25
  • Pentru cei interesați:
    forococheselectricos.com/2020/09/renault-city-k-ze-dacia-spring.html/amp
    21 1
  • Felicitari Dacia ! Atentie insa: 4000 de masini electrice vandute vor 'rade' de la bugetul statului subventii de minim 180.000.000 lei, o suma uriasa echivalenta cu veniturile anuale ale unui oras cu circa 100.000-150.000 de locuitori !
    19 0
  • Lucian
    Masina electrica Allview?

    Asa cum fac Allview si multi altii, iau modele de telefoane chinezesti isi pun sigla, isi pun adaos si apoi o vand in tara, sau cum face Carrefour cu plasticaraie de 2 lei de pe aliexpress, la care adauga un logo marca proprie si pret "redus" de la 100 la 60 de lei... Si asa se fac banii... doar ca la masini iau mai multi bani dintr-o lovitura + bonusul de la Stat...
    24 2
  • Sunt convins că va fi ȚEAPA anului 2021
    NU am incredere in produsele chineze
    23 1
  • NU sunt de acord cu MEGA subvenții pentru marca Dacia care nu mai este a noastră, Franța, Maroc,Rusia China
    Ajunge cu jocurile politice pe banii Românilor
    Hooooooooo
    28 1
  • Cici de la bucatarie
    Astept sa vad daca e mai buna ca Matizul ! Sa faca motoare electrice la japonezii de la Ana IMEP ! Taxele pe baterii cand incep sa fie adunate ? Cate incarcari tine bateria ? 1000 incarcari asa cum este bateria unui laptop si care ti le si numara ?
    Bagati 5 oameni in ea porniti aerul conditionat si vedeti daca urca dealul ? inca o intrebare : Cand la craiova si la pitesti vor scoate autoturisme cu axa spate independenta ? Sau asta nu mai conteaza ?

    E SMECHERIE CA LA FIREA @ FORD KA + HATCH cu toate bonusurile ajunsese 5000 de euro de la 11000 euro .... asa da a trait industria auto din india , ford india , acuma traieste pe spinarea amaratului din romania alta fabrica din china . E recesiune in Romania , si ei scot banii iar din tara prin programul rabla care ar trebui interzis . E o stimulare artificiala a pietei auto . Ce fac universitatile tehnice ? Nici macar sa asambleze un auto din bucati nu fac . Revin la bateria cu cobalt . Fara cobalt bateria nu are viata nici dupa ce e scoata din auto . Vrei ieftin , ieftin primesti . Economie circulara , sa puna mana sa sustina Rabla si reconversiile termic / electric . daaa: Ai un matiz termic .... te ajuta statul roman sa l faci electric . De ce nu se sustine si aceasta idee ? Apropos : cat e rca ul la masinile hybride sau electrice cu recall de foc sau scanteie pe 4 continente ? A .... prostii multi sustin pe desteptii putini , inteleg , multumesc .
    20 1
  • Tuturor celor innebuniti de noua minune cu baterii: uitati-va bine la dimensiuni inainte sa comandati. Si uitati-va la fulminantul motor de 45 CP. Si ganditi-va daca merita sa dai chiar si 7000 de Eur pe o masinuta care e nesigura si n-o sa te poata urca un deal. Ca sa nu mai vorbesc ca o sa te duca cca. 100 de km cu o baterie plina.

    Eu nu spun sa nu cumpere cine si-o doreste, dar ganditi-va foarte bine pe ce va dati banii. Voua nu va da guvernul subventii de mii de Eur, cum le da producatorilor auto.

    Ganditi! O sa va prinda bine! Hai noroc si spor la cumparaturi! :)
    19 3
  • Ramona
    Dragi Români
    Cu AC pornit sigur nu urcă o pantă abruptă ca la munte
    Cu 2 stele NCAP siguranță pasagerilor zero ( CHINA )
    :))))
    25 6
  • inexorabil
    Mafănel: “M-am săturat să nu pot să respir pe stradă”…Păi, soluţia nu poate fi decât una singură: dă-ţi jos porcăria aia de mască!
    21 7
  • inexorabil
    Electrikkk, tabără pe ea, adică pe Primăvara chineză.

    Eh, deocamdată n-ai permis, bani sau liceu (le-am enumerat în ordinea cuvenită?), dar nu-i bai, ţi-o cumpără mami, apoi dânsa va juca (să sperăm că nu pentru multă vreme) şi rol de şofer (tu musai în dreapta – apropo, scoate degetul din gură şi pune-ţi centura!), dar, după aceea, ai ocazia sublimă să ne povesteşti despre e-peripeţii trăite în mod real. Adică să ne arăţi cât eşti de bărbat (chiar şi cu gleznele descoperite).
    18 4
  • nu conteaza
    mda la autonomia aia reala de vreo 100km ,daca ti se mai fute si bateria(daca nu ma insel dacia zice ca daca bateria se degradeaza pina la 60%,NU face obiectul garantiei) o sa ai o autonomie reala de vreo 60km...o sa ma pis pe mine de ris... aia 4000 cred ca are autonomia lu tesla..aaaa si multi or sa aiba un soc,din foto masina aia are dimensiunile unui sandero,da am inteles ca e cam ca un matiz...cit de idiot poti sa fii sa comanzi o masina fara sa o vezi?chiar daca costa 8000 dupa subventii?
    22 0
  • javrele latra....

    proverb romanesc
    0 23
  • inexorabil
    Da, măi loază, dujmanii latră, dar latră a…adevăr, în faţa căruia voi, “avansaţii înainte”, sunteţi tot mai dezarmaţi…
    18 5
  • ....si caravavana trece

    constructorii declara renuntarea la dezvoltarea unor motoare noi, politicul isi impune restrictiile, investitiile in fabricute de baterii se numara cu miliardele, investitorii se orienteaza catre domeniul al electrificarii si tot felul de prostii de astea...
    0 18
  • Seriff
    @Fanel, da, dar asta nu inseamna ca e bine, daca e sa gandim asa politicul ne interzice sa mai iesim din casa si in ritmul asta nu o sa ne mai distram niciodata, o sa stam toata viata in casa pititi sub pat cu 2 masti si 3 viziere.
    14 2
  • @Seriff
    Nu si daca o sa te intepi de doua ori pe an,atunci o sa primesti puncte si ca un bun cetatean,o sa ai voie sa mananci un gyros la greci sau sa iesi dupa ora 22 din casa sa te plimbi singur prin parc.
    14 0
  • @seriff

    e o bulibasheala infernala si in ceea ce priveste acest "interzis iesirea din casa". Cat timp vom avea bipede de tipul sosoance, luis lazarusi si olivii stear vor aparea si indoieli.
    2 11
  • Al Bundy
    Practic, prin achiziția acestei mașini de jucărie, statul român doar pierde, prin aplicarea subvenției, banii fiind plătiți din bugetul nostru. Pe noi nu ne întreabă nimeni, Romania având cea mai consistentă subvenție pentru mașinile electrice. Bani există în România, dar se cheltuie total aiurea (vezi hoardele de bugetari, vezi achiziția de armament inutil, vezi furtul masiv din sistemul sanitar, etc..).
    12 1
  • Seriff
    Singurul motiv pentru care s-a inghesuit lumea este ca jumatate de masina e platita de stat, daca era 18.000 nu se mai inghesuia nimeni, poate renunta statul la pomana, sa vezi atunci distractie
    14 1
  • @cativa
    Bine ca nu se iau producatorii dupa voi.
    Ba ca are baterie mica si motor de Trabant, ba ca e mica.
    Acum ca lumea s-a inghesuit sa cumpere si n-a tinut cont de sfaturile voastre e ca e la jumatate de pret. Turbati ca lumea se schimba pe langa voi.
    Intelegeti o data babelor ca mizeria se plateste.
    La fel e si la canalizare, la fel si cand iti ridica gunoiul, platesti sa nu-ti arunci mizeria in strada. In sectorul 1 de exemplu ridicatul gunoiului e subventionat 100%.
    E plin de obligatii si restrictii pe care le luam ca atare fara sa ne mai gandim la ce a fost inainte.
    Lumea din reflex e impotriva schimbarii, si se uita mai intai daca burta lui e plina.
    Vreau sa merg cu caruta si cal, ce ai cu mine?
    Noroc ca sunteti putini, insa sunteti foarte galagiosi.
    Dupa cum vedeti, nu-si mai pune multa lume mintea cu voi.
    La acest comentariu fac un concurs de manute rosii.
    Scorurile de la celelalte postari imi confirma teoria.
    Dacia Spring rupe la vanzari, cumparatorii isi vad de treaba lor, in schimb babutzele voteaza aici de mama focului.
    1 14
  • tot eu de la 12:55
    Hai ca sa nu va supar de tot.

    Uite un argument legitim pentru care sa trecem pe electrice, fara caterinca:
    POLLUTION IS SHRINKING HUMAN PENISES, WARNS FAMOUS ENVIRONMENTALIST
    "NOW, IT SEEMS, HUMANITY IS REACHING A BREAKING POINT."


    https://futurism.com/neoscope/pollution-shrinking-human-penises-warns-famous-environmentalist
    0 17
  • Tot tu de la 12:55
    Eu te cred ca iti doresti sa ai parte de penisuri cat mai multe si cat mai mari,dar nu mai bine ti-ai lua si unul electric daca tot esti atat de iubitor de electrocasnice?
    14 0
  • Tot tu@(si care e problema)
    "lumea s-a inghesuit sa cumpere" si "Turbati ca lumea se schimba pe langa voi". :)))) Mai inteleptule, tu asta ai inteles pana acum? Ia si da subventie de 10 000 euro si la un Trabant si iti garantez ca o sa se calce in picioare muștereii. Sa te iau cu usurelul poate pricepi si mata,1-s-au inghesuit ca se dau bani moca,2- nu se schimba ba lumea pe langa noi ca isi iau romanii chinezarii subventionate,pe pariu ca mai mult de 5000 de buc(cu indulgenta) n-or sa vanda la persoane fizice in Romania? Ca n-or sa vrea ei sa vanda ca fraieri cu iq-ul ca al tau cat numarul de la pantofi se gasesc sa isi doreasca sa cumpere asemenea cazatura electrica.
    13 0
  • @13:22
    Deci pe tine te enerveaza ca-s cativa prosti care-si cumpara Spring? :))))
    Daca ar fi asa ti-ai vedea de treaba, dar se vede treaba ca nu e chiar asa.
    Tot bugetul statului e o subventie, nu cred ca mai trebuie sa-ti explic ca esti tare istetel: radet, ratb, stadioane, biserici, scoli, ajutoare sociale, chiar si autostrazile pe care le folosesti.
    Daca nu urmaresc fotbal, n-am copii si nici nu ma duc la biserica, n-ar trebui sa le aloce statul nimic(si din banii mei)?

    PS: Nu cred ca ai putea vreodata sa te compari cu profilul unui cumparator actual de electrice, evident ca-i mult prea prost fata de tine :))
    Pe viitor(urmatorii 5 ani) veti face si voi parte din categoria de cumparatori de electrice si nu va mai exista un profil anume.
    1 12
  • @13:54
    Normal ca n-ai copii,ne-ai zis mai devreme ca esti iubitor de p****.Sigur ca n-as putea sa ma compar cu un cumparator de electrica,se stie ca ei sunt cei mai buni,cei mai frumosi si cei mai destepti oameni dintre pamanteni.
    10 1
  • Dănuț Alin Niță
    @tot eu de la 12:55
    Esti un mare prost ...m..e
    Si sigur lucrezi in Dacia !!!
    :)))))
    12 2
  • Pana una, alta Spring a dat lockdown tuturor electricilor in Romania in momentul de fata!
    La 4000 de comenzi ce sa zic, citez aproximativ o replica din literatura romana: Prosti, dar mulți...
    Acum daca vrem ca, corectitudinea sa țâșnească prin toți porii, sa aplicam regulile/taxele din Danemarca, după care ne număram câți dintre noi mai avem mașină (acolo nu contează Sh/mașină noua/electrica/hibrid)
    8 4
  • Din ciclul "Tara frumoasa pacat ca-i locuita". Si aici cu procentajul de exceptii aferent fiecarei statistici. Am plecat in tara de prin '97 si in toti anii astia nu am vazut o natie mai doritoare sa ii moara capra vecinului ca a noastra. Invidioasa si sfatoasa fara nici o baza intelectuala. Numai gura mare si ura. Ma uit la toate comentariile astea si majoritatea abia asteapta sa se intample ceva negativ sa se incarce cu energie.
    1-Nu stiu cat de calitativa este aceasta Dacie pentru ca nu am condus-o sau atins-o (asta este valabil pentru toti "Gica-contra" de pe aici) dar masina arata bine. Stiu ca perceptia este realitate si frumusetea este subiectiva dar as vrea sa vad exemple de alte masini la nivelul acesta de preturi care arata la fel sau mai bine. Eu, unul, nu stiu prea multe.
    2.-Este un produs "chinezesc". Inteleg aversiunea tuturor pentru China si in oarecare masura este corecta, dar pana la urma ei au vazut cel mai bine ceea ce o sa se intample de vreo 25 de ani si au facut ceea ce este cel mai bine pentru ei. Pentru ca celelte tari le-au aruncat in brate tota productia lor pentru a satisface profitul si consumarismului populatiei nu este vina lor. Ei au luat ce au putut si sunt acum cea mai mare economie in functie de PPP. Si asta este doar inceputul. De asemenea, produsele fabricate in China nu mai sunt precum cele de acum 20 de ani. Mai au ei porcarii si lucruri slab calitativ? Sigur cau si chiar mai mult de 50%. Dar spre deosebire de acum cateva decenii, produc sii o gramada de produse apropiate calitativ si chair la acelasi nivel cu oricare alta tara dezvoltata. Nu tot, dar un procentaj din ce in ce mai reprezentativ in mod sigur. Deci aberatia cu faptul ca e facuta in China-deci e proasta nu mai este atat de sigura, as putea spune ca ma astept sa fie decenta pentru ce a fost produsa.
    3.- Motor cu putere mica, autonomie redusa. Alta ineptie-pai Renault/Dacia nu a spus niciodata ca se vrea a fi vre-un vehicul GT cu care sa mergi in vacante de-a lungul continentului ci STRICT o masina de oras. Cati kilometrii sunt facuti pentru transportul zilnic de la munca si inapoi sau mersul la piata? Sunt sigur ca nimeni mu merge mai mult decat autonomia masinii. 45 CP pentru oras este de ajuns. Cine vrea sa faca be Senna prin oras greseste masina. Cate depasiri se fac in traficul de oras sa ai nevoie de cine stie ce reprize?
    4.-"Banii platiti pentru programul Rabla sunt din banii nostrii si merg la Chinezi." Programele de genul acesta nu sunt gandite sa umple buzunarul unui constructor sau altu ci sa reinnoiasca parcul auto, sau sa ajute anumite tehnologii noi si mai bune sa fie competitive pe piata precum automobilele electrice, iar aceste programe exista peste tot nu numai in Romania. Deci banii pot ajunge in orice buzunar care ofera produsul respectiv pentru ca astea sunt regulile capitalismului, nu doar la chinezi sau la martieni.
    5.-" De ce nu fabrica acest model in Romania?". Pai asta este o afacere sau caritate pentru o tara destul de nesemnificativa in domeniu auto? Renault/Dacia sunt convins ca au toate motivee logice sa o produca in China si nu aici (deoacamdata). Probabil vanzarile cele mai mari sunt in zona asiatica deci pana la evaluarea cererii pe piata Romaneasca/Europeana o sa fie ( logic) produsa acolo. De asemenea, daca fabrica respectiva poate sa acopere toata cererea curenta ( probabil pentru un pret mai mic)
    de ce ar cheltui bani sa construiasca alta fabrica sau sa cheltuiasca pentru extinderea capacitatii de productie in Romania? Doar sa satisfaca "nationalismul" nostru? Toate industriile sunt foarte pragmatice, deci si aici se procedeaza corect si logic, la fel.
    Dar sunt convins ca daca masina va fi de calitate ( nu stiu inca) se va vinde foarte bine in toata Europa. Oamenii cu cap vor sa aiba mereu alternative si aceasta masina nu va fi " miezul" dar o alternativa corecta sigur va fi.
    5 9
  • @alpine77
    Cat e subventia la electrice in tara care te-a adoptat? Raportat la salariul minim si mediu din tara respectiva,te rog. In


    Tara adoptatoare tot asa are scolile cu buda in curte,te mananca viermii in spitale,n-ai autostrazi,nu are bani de pensii si salarii dar de subventii babane se gasesc imediat? Ai plecat in 97,lasa ne pe noi care traim aici sa ne plangem si vezi-ti de noua ta tara ca nu platesti tu aici 75% impozite sibtaxe din venituri ca sa n-ai nimic.
    13 4
  • Tara are buda in curte si te mananca viermii in spitale din vina populatie care isi alege mereu aceiasi ticalosi la conducere pentru o sticla de ulei si o punga de zahar. De asemenea lenea si ignoranta tot acolo contribuie si asta este o boala veche la noi. Am crescut in Codlea langa Brasov si am stat la etajul 4. In spatele blocului, la strada era un sir de case de-a lungul drumului national. De pe geam, puteam sa spun unde locuiesc sasi, unde locuiesc unguri si unde locuiesc romani. Unde era curtea cu iarba frumos taiata, cu flori si bancute, erau sasi. Unde vedeai si cate ceva frumos dar mai vedeai si cate o tufa printr-un colt, erau unguri. Unde curtea arata a jungla cu o gramada de vechituri claie peste gramada, erau romani. Nimic nu s-a schimbat. Mergi astazi prin sate si vezi indivizi band bere la 12 dupa amiaza la poarta, cau gardul cazand pe ei si cu tencuiala din al doilea razboi mondial. Asa ca nu mai da tu vina pe "saracie" pentru ca Romania nu este o tara saraca, nici de departe, dar este o tara de plangaciosi, lenesi si invidiosi. Nu toata populatia dar un procent indeajuns de mare ca sa franeze dezvoltarea tarii la adevaratul ei potential. Nu aveti spitale dar construiti gunoaie de biserici peste tot ca parca toata lumea va locui in ele si se va tarta tot acolo. Nu aveti buda in casa dar ingrasati toti popii in toate satele si orasele cu mii de euro. Multi se sterg la fund cu coceni dar vad normal ca primarii si popii conduc masini de zeci de mii de euro si au case cu etaj si o caruta de animale. Toti va plangeti ca este rau ca nimeni din politica nu face nimic de 30 de ani dar doamne fereste sa zici ceva de PSD sau PNL sau orice gunoi de partid, ca iti sar in cap o groaza de mameluci. In consecinta, cand ai din cand in cand un program logic si normal in orice stat civilizat, nu trebuie sa il darami pentru ca restul este mizerie, ci trebuie sa gasesti solutia pentru a ridica mizeri ala nivelul normal.
    Iar de lasat sa va plangeti, eu va las pentru ca multi doar atat pot face. Miorita este si va ramane un etalon al spiritului romanesc. Reciteste balada si o sa te regaseti in ea si nun numai tu.
    5 8
  • @@alpine77

    Este un discurs care mă enervează din 2 motive:
    1. Nu te obliga nimeni sa stai in Romania daca nu-ti convine
    2. 95% din cei care au plecat, o duc la fel de greu ca cei din tara (daca scrie vreunul de afara ca nu mai poate de bine, îți garantez ca minte)
    Așa bucura-te ca ești aici si nu mai compara mizeria de afara cu cea de la noi. Majoritatea vin in concediu in Romania, ca sa ce? Sa-si pună dantura, sa-si facă prin munca proprie o casa mare in care nu vor locui, sa-si etaleze SH-ul lor, sa dea de permis, sa epateze într-o bunăstare pe care nu o au... si tu crezi ca nu mai pot de bine!
    Daca am fi un pic mai „civici” si uniți Romania ar fi un rai!
    Înafara de 1987 Brașov (de care nu mai vorbește nimeni) si Timișoara 89 si 21 Decembrie 89 București ști vreun exemplu in care am murit de gat cu ei, ca nu ne convine?!
    9 7
  • @Alpine77
    O pledoarie bine argumentata insa nu ai nici o sansa cu audienta de pe aici.
    Eu am iscat discutia ca ma plictiseam.
    Nici macar stirea cu penisul nu le-a starnit simtul umorului. Au ales sa ma injure in loc sa-mi raspunda si ei cu vreo alta poanta.
    Ironia sortii e ca si daca sunt votanti PSD nu o scot la capat, ca practic surprinzator ei au introdus-o.
    Poate AUR sa aiba in doctrina ceva de genul dar nu stiu.
    Daca le zici de stadioane, biserici, pensii speciale nu se simt.
    Eu traiesc in Romania si sa stii ca-s destui cu care poti discuta.
    Dar ca oriunde exista si ce vezi pe aici.
    4 8
  • In 1989 au fost cateva mii de oameni care au ramas in strada.
    Ai mei au fugit cu noi copiii la tara.
    Sa nu extindem curajul de a fi revolutionar la tot poporul. Cred ca si daca ar fi vot la liber, un popor subjugat de 60 de ani ar fi votat to Ceausescu.
    Vezi voturile de dupa 1990
    5 2
  • @alpine
    Asa e,suntem needucati si puturosi,daca am investi in pkus macar si banii de subventii pentru electrice in educatie,poate ne-am mai civiliza si noi. Noi suntem niste papuasi desculti si saraci dar platim 10 000euro pe masini straine facute prin alte tari,asta era ideea. Cat e subventia la electrice in tara in care stai? Si pibul pe cap de locuitor comparat cu al nostru,rogu-te. In garantez ca nu din vina votului o ducem greu,oricum n-ai pe cine vota,toti sunt niste papusi corupte manuite de altii.
    7 4
  • @xxx- 1-stiu foarte bine ca nu ma obliga nimeni la nimic deci nu stau in Romania pentru ca in acest moment nu este logic sa o fac, dar nu as avea nici o problema sa ma intorc ( pentru ca orice s-ar intampla sunt roman si imi iubesc originea atat cat logic este posibil).2. procentajul ala este total eronat. Nicaieri in lume nu te asteapta nimeni cu paine si sare, dar, daca te duci la altceva decat mica gainareala sau jecmaneli, sunt ceva mai multe oportunitati. Cei pe care ii vezi tu cu SH venind in tara in vacanta sunt ori oameni cu o pregatire profesionala medie sau joasa si atat pot face ei oriunde s-ar afla ( si nu este nici o problema cu asta atata timp cat muncesc cinstit), sau jmecherasi care se duc mla mica ciupeala si se intorc sa arate ce-au mai invartit pe acolo. Sunt si romani care au meserii foarte bine platite, afaceri proprii, dar ei nu epateaza ci sunt mai discreti. Nu o sa vezi un doctor roman de prin Franta sau Germani sa vina acasa sa dea ture cu vreun Passat obosit ca sa vezi tu cati bani a facut. Asa ca multi oameni plecati o duc foarte bine tocmai ca muncesc intr-un mediu mai echilibrat decat la noi unde se plateste munca lor la adevarata valoare. Iar majoritatea vin in concediu acolo, nu pentru ca nu sunt alternative mai bune din punctul de vedere al ofertei turistice, ci pentru ca asa bine sau rau este ACASA.
    Faptul cu unitatea sunt de acord cu tine dar tocmai asta este unul dintre marile probleme ale tari. Ne-am omorat conducatorii de-a lungul istoriei, ne punem bete in roate pe unde ne intalnim asa ca nu vad ca asa ceva sa se intample.
    5 5
  • @Alpine
    90% din doctorii romani plecati afara sunt aia care au luat nota mica la rezidentiat si licenta si n-au gasit un post caldut intr-un spital dintr-un oras mare de prin Romania sau chiar la privat. Mai usor cu mitul ca ne pleaca creierele si repet,90% realist.
    4 5
  • @@alpine-incercarea ta de sarcasm nu isi are rostul si adevarul mereu doare, te inteleg. Mai toti romanii cu care vorbesc se impart in 2 mari categorii.Prima este formata de cei care cred ca suntem cei mai saraci, prosti, corupti, inapoiati de pe pamant si nimic nu poti face sa schimbi asta sau folosesc discursul asta pentru a justifica lenea si lipsa de ambitie pe care o au. A doua categorie este formata din cei care spun ca noi suntem miezul miezului, Dacii au civilizat planeta, traim in "gradina maicii domnului" si Arsenie Boca este noul Dalai Lama, deci de ce trebuie sa schimbam ceva cand suntem cei mai si cei mai. Problema este ca nu suntem nici unii, nici ceilalti, iar pana nu sti unde te afli, nu sti care este ermatorul pas necesar. Subventia in tara unde ma aflu nu ma intereseaza si nu o stiu pentru ca aici vorbim de Romania nu de alte tari. Si cei papuasi desculti sunt asa pentru ca asa aleg sa traiasca din lene. Putem sa avem in acest moment ce au americanii sau nemtii sau francezii? Sigur ca nu, dar in mod sigur purem avea mai mult decat avem acum. O idee inteleapta este aceea ca omul sfinteste locul si nu invers ( in masura posibilitatilor) iar chestia asta nu o vad. Bani pentru catedrale si biserici sunt dar pentru scoli sau spitale nu sunt "ca este saracie". In fiecare sat din tara sunt este cel putin o biserica, iar in majoritatea 2. Cu banii cheltuiti pe una (asa din saracia voastra) se putea construi o scoala sau un dispensar. Cu banii donati sa unflati toti popii de rahat de acolo puteati plati unul sau doi profesori daca educati ati fi vrut si nu pocaiala. Si astea sunt solutii fara a implica statul (ala foarte corupt votat tot de voi). Dar aveti ce ati vrut asa ca fara atata boceala. Programul de subventionare ajuta tot unul ca tine sau ca vecinul tau sa isi ia o masina mai noua pe care se poate baza si pentru a inlocui o fumigena de oras. Un program normal si acoperit de puterea economica a a tarii locul 35 in lume in functie de GDP PPP. Deci o tara care este aproape de mijlocul primului sfert al celor mai dezvoltate tari din lume isi poate permite acest program. Faptul ca o caruta de bani sunt cheltuiti anapoda este o alta discutie.
    6 3
  • breaking news
    https://www.g4media.ro/efectul-dacia-spring-bugetul-rabla-plus-se-dubleaza-in-acest-an-prima-pentru-rabla-clasic-creste-la-7-500-lei.html
    5 0
  • @Alpine-90% din doctorii plecati au fost aia care nu vor un salariu mizer intr-un sistem corupt si subechipat. Spitalele alea mari si bune de care vorbesti tu sunt tot alea ocolite de toti romanii cu bani care traiesc acolo, care se duc la tratamente prin Turcia sau Austria. Asta pentru ca avem doctorii cei mai buni care lucreaza in spitale mari si bine echipate. Si as fi curios de unde naiba ai tu statistica aia de doi lei pe care o scoti la inaintare. Nu de alta dar poate eu sunt ala ignorant si tu ai dreptate.
    In ceea ce priveste plecarea "creierelor", este un fenomen real. Nici un om cu cap care poate face fata in alta tara unde este mai apreciat, mai bine platit si cu posibilitati de a-si exercita meseria cu echipamente de ultima ora, nu va ramane acolo. Dar din nefericire am exportat si un numar si mai mare de gunoaie care ne-au facut de ras peste tot. Faptul ca suntem vazuti ca pe o natie de mana a doa este strict vina noastra. Dar asta este si punctul de unde trebuis sa plecam. Trebuie sa crestem o pereche de "c...oaie", sa punem mana la munca, sa ne "vindem" imaginea mai bine pe plan extern si atunci rezultele se vor cunoaste.
    9 1
  • @Alpine:
    Daca ai citi in general comentariile si nu ai avea optica clasica deja cu "Romania - tara de kko" ai sti ca exista extrem de multi romani care lauda Dacia pentru reusitele lor. Si pe buna dreptate. Eu sunt unul dintre ei. Confuzia ta e din cauza ca te uiti numai la un articol si tragi concluzii.

    1. Dacia nu s-a remarcat prin calitate deosebita. Strategia Renault a fost pretul accesibil. Initial sloganul era ca Dacia Logan e "masina de 5000 de euro". Deci ieftin. Apoi au schimbat-o pe varianta cu "smart buy". Pentru ca inevitabil preturile au crescut.
    Pretul fara acea subventie e foarte mare la ce ofera. Si pretul corect de luat in considerare e cel intreg, nu cel cu subventie, care e irelevant. Ca nu sunt altele care arata mai bine, probabil, pentru ca din nou, pretul e cel mai mic. Si chiar si asa e scumpa, oricum ai lua-o.

    2. Aversiunea fata de China e cauzata de terorismul economic pe care il practica de ani si ani de zile, ca politica de stat a unui regim opresiv. China are o strategie de copiere si eliminare a companiilor-sursa, odata ajunse concurente. Asa ceva nu e de natura sa-ti inspire admiratie. Daca nu esti sinucigas de meserie. China face asta CA POLITICA DE STAT. Daca asta e "au facut ce e mai bine pentru ei", cred ca nu stii ce vorbesti. Motivul aversiunii e lipsa oricaror reguli de bun-simt si fair-play a chinezilor. Nu are nimeni ceva cu ei pentru ca-s chinezi. Ci pentru ca au folosit metode abjecte de a acumula putere si bani in dauna celor fara de care ar fi tot in lanul de orez la ora asta.

    3. Nu e nicio ineptie sa vrei ca la 18000 sa primesti performante macar decente. Inclusiv Dacia 1310 avea putere mai multa. Si aia e o copie dupa un Renault din '78. Totusi, suntem in 2021. Oamenii care gandesc sunt oripilati de raportul pret platit vs. produs primit. Pret/performanta, pret/calitate. Cand la banii astia ai alternative infinit mai bune, e cat se poate de normal sa te gandesti ca nu merita carutza cu baterii. Cu toate astea, cine si-o doreste, sa si-o cumpere. Eu cred sincer ca nici macar 6000 de euro nu merita. Tu ai vazut dimensiunile masinii? E cat un Matiz. E pur si simplu o cutiuta. In care siguranta n-o sa ai. Nici practicalitate. Cu 4 persoane in ea, s-a terminat. Probabil n-o sa mearga nici 100 de km.

    4. In afara de noi, nimeni pe planeta albastra nu ofera o asemenea suma ca subventie pentru o masina noua. Asta ar trebui sa te puna din start pe ganduri. Masura nu a fost gandita sa reinnoiasca niciun parc auto. Masura e de parada, sa cantam si noi in corul ecologist, ca si altii de prin alte parti. Probabil ca nu a fost gandita sa umple buzunarele constructorilor, dar in mod efectiv fix aia face. Ponderea masinilor noi din inmatricularile anuale in Romania vorbeste de la sine. Parcul auto de la noi are o vechime de peste 12 ani in proportie de 70%. In conditiile astea, cele cateva mii de masini noi inmatriculate anual sunt exact egal cu 0 dpdv al poluarii/sigurantei. Hai sa judecam cu mintea noastra, nu cu dictoanele de la televizor, ok?

    Capitalismul nu inseamna etatism. Nu trebuie sa vina statul sa plateasca din banii contribuabililor tehnologii proaste si ineficiente.
    Asa cum am mai spus, motorul pe benzina nu a fost subventionat de stat in numele unor balarii eco-verzi. Pe vremea aia era capitalism real. Automobilele pe benzina s-au vandut cand au devenit rentabile pentru cumparatori. Nu cand a cascat Greta ochii si gura mare si a zis "How dare you?" Raport pret-calitate, regula pietei. That's it. Nu e treaba statului sa dicteze care tehnologie e buna si care nu. Sau poate ca tu asta ai invatat pe unde ai fost, ca e nevoie de stat-tatuc. Ma intreb de ce ai plecat din Romania. Oare nu din cauza statului-tatuc, care a adus Romania in halul in care era in anii '90? Ti-e dor? Ca o sa il ai din nou, stai linistit. Poate de asta aveti nevoie voi, astia, ca sa va treziti. De inca un pic de comunism. Socialism planetar. Va lipseste lesa.

    5. Da, ne-ar placea sa se fabrice in Romania/Europa. Vezi ce ti-am raspuns la punctul 2. Asa e normal sa fie, mai ales cand vorbim de o tara care ii da inainte cu "relatiile bune" cu Romania. Din pacate totul e vorbaraie, ca doar nu costa. Dar dorinta unora e justificata. Si mie mi-ar placea sa se faca in Romania.

    Cat priveste alternativa, aici sunt de acord. Asa e. Cine si-o doreste, sa si-o cumpere. Cu cat e mai variata oferta, cu atat e mai bine pentru client.
    9 4
  • @PMC- opinile mele au un fundament real si citesc toate articolele aici nu numai cateva. Faptul pentru care nu postez comentarii decat foarte rar este pentru ca majoritatea discutiilor sunt mai degraba certuri. Nu am spus ca Dacia nu este apreciata in Romania pentru ca vad asta prin vanzarile pe care le are peste tot ci m-am referit la acest forum unde sunt postate o gramada de chestii fara fundament. Dar si in general vorbind romanii au ce au cu alti semeni cand au succes. Si nu am spus ca Romania estye o tara de rahat ci am spus ca este o tara in care populatia majoritara este plina de bocitoare needucate si lenese. Si asta o sa spun mereu pentru ca am avut posibilitatea sa vad si sa compar cu situatia in multe alte tari pe care le-am vizitat, unde am locuit sau muncit.
    1 Dacia intial a fost gandita ca o marca low cost dar datorita cererii mari in Europa au trebuit sa regandeasca produsul pentru a fi competitv peste tot nu doar in Romania. Iar subventia este un lucru care ajuta populatia din cate stiu eu, sa achizitioneze un produs mai bun. Aici cu ce trebuia facut cu banii din buget la modul general este o alta discutie. Dar subliniez, subventiile sunt in favoarea clientului in primul rand, iar daca podusul este fabricat in romania, ajuta si industriile adiacente si constructorul local. Daca tu nu vrei sa profiti de programul Rabla, poti merge sa iti cumperi o masina noua la pret intreg, nici o problema. Iar trendul catre electrice ( unul normal) este global pentru un motiv bine intemeiat chiar daca tu vrei diesel pentru vesnicie. Nu ca am ceva impotriva diselului in acest moment, sau in viitor.
    @-Chiar daca nu am o afinitate pentru China sau produsele lor, nu poti sa nu apreciezi inteligenta lor in modul in care a facut afaceri cu restul lumii. Normal ca in media din vest china este dusmanul cel mai mare, dar tot ei uita sa mentioneze cine l-a creat. Chian este cea mai mare piata de desfacere si cel mai pare producator mondial si toate tarile au vrut o "felie" din beneficiile de a face afaceri cu China. Marcile vestice au vrut profit, deci au mutat productia in China. Marcile vestice au vrut sa vanda in China si sa produca, ei au pus o conditie: vreti fabrica aici, atunci trebuie sa faceti o colaborare cu o companie locala, iar cel putin 51% din noua entitate trebuie sa fie controlata de compania local. Vreti, bine, nu vret, la revedere. Deci marcile vestice au stiut de la inceput la ce se expun deci lacomia a fost mai importanta decat accesul chinezilor la tehnologie vestica. Nu asta este tocmai "problema" la noi ca ne fura strainii si noi nu facem nimica? Vezi ca ei, chinezii au fost mai destepti. Acum China are un monopol pe productia mondiala in mai toate domeniile si face ceea ce ar face ORICE alta tara, adica vrea sa castige cel mai mult pe spatele altora. Daca America sau Anglia ar fi fost in aceasta pozitie de forta ar fi facut la fel. Daca tu ceri fair play economic trebuie sa mergi pe alta planeta, aici nu exista din nici o directie, estica sau vestica.
    3- Performate decente? Asa cum am spus, pentru ce a fost gandita, masina are performante decente. Faptul ca pusti inca umezi pe pene vor sa isi ia masina care costa cat un Warburg, merge repede ca un Ferrari si arata ca un Aston Martin cu un motor de 1.2 litri ca sa fie ieftin la asigurare nu are nici o acoperire in lumea reala. Faptul ca Dacia vinde foarte bine si o sa vanda si aceasta masina foarte bine este dovada ca strategia lor de marketing si vanzari este foarte buna, indiferent de aversiunea unor postaci de pe aici. Iar chestia cu optiuni mai bune, eu unul ma indoiesc. Dar este o chestie subiectiva deci daca tu crezi ca sunt variante pe care le placi, du-te si cumpara-le pe alea si lasa-i pe ceilalti sa cumpere Dacia. Doar de dragul conversatiei, care ar fi acele variante mai bune? Aici vreau sa comparam mere cu mere nu cu pere.
    4-. nu sunt la curent cu subventiile din alte tari si nu ma intereseaza. Pe de-o parte va plangeti ca sunteti saraci si neajutorati si pe de alta ca statul va da prea multi bani ajutor sa cumparati o masina. Care este logica aici. Iar chestia cu miscarea ecologica, trebuia sa se intample odata si odata. Si o sa dureze mult timp pana cand o sa se vada mai clar avantajele, dar este o directie normala care trebuie ajutata. Asta gandind cu capul meu si nu altau sau de la televizor( Nu o suport pe Greta care este doar un copil prost caruia i se acorda mult prea multa atentie). Dar parte din evolutie este schimbarea si omul este reticent cand se intampla asta. Deci elctricele reprezinta una din variantele viitorului fie ca iti place tie sau nu, fie ca acum sunt scumpe si au o infrastructura nu prea dezvoltata.).
    Si este treaba statului sa aiba o viziune si sa sprijine dezvoltarea infrastructurii si a tehnologiei in orice tara. Iar aici problema este din nou mai complexa si discutia mai lunga. Si care sunt tehnologiile alea proaste si infciente de care vorbesti? Motorul electric? Atunci habar nu despre ce vorbesti. Motorul electric este folosit de multe decenii si este fara nici un dubiu superior unuia cu ardere interna la orice ora. Ceea ce trebuie lucrat vorbind strict de industria auto este infrastructura si viteza de incarcare si capacitatea/ autonomia/ marimea bateriei. In momentul de fata, fiind o tehnologie noua si volumul de vanzari mic, pretul este cam singura mare problema ramasa. Dar cu dezvoltarea rapida a bateriilor, marirea infrastructurii osa fie "game over" foarte curand pentru motorul cu ardere interna. Acesta nu are nici un avantaj fata de cel electric in afara de minusurile specificate mai sus si care foarte curand vor fi corectate.
    % Ce treaba are "Sulla" cu prefectura? Renault este o afacere si o sa se conduca (precum toate afacerile care nu vor sa moara) dupa logica profitului si marketingului. Ca vrei tu asa pe ochi frumosi ca ei (sau oricare altii )sa cheltuie Renault bani intr-un mod inutil inseamna sa fi naiv. Si mie mi-ar placea ca Romania sa fie buricul si sa ma intorc acasa dar lumea nu ia in considerare ce vreu eu ci merge inainte cum vrea ea.
    5 1
  • @Alpine77: intre timp vad ca ai mai adaugat o insiruire lunga de sabloane care ma fac sa casc de-mi trosnesc falcile. De-alea cu "nu construim spitale, bagam bani in biserici, popii sunt grasi si nesatui, poporul e prost, suntem ultimii, buda in curte" blah-blah-blah.

    M-as pune sa-ti raspund, dar sunt convins ca nu poti fi convins. Cred ca esti de-ala care voteaza cu USR, are bascutza si se da cu trotineta electrica, visand la o lume fara proprietate privata. Ideal, o lume in care Romania nu mai exista. Prostii de romani au disparut demult ca natzie si cei care mai vorbesc din amintiri limba romana se grabesc sa-si schimbe numele si se uita ca la voma cand aud "Romania". Deci, esti clasicul stângaci plin de certitudini, fara străbateri.

    Tutea avea o vorba: "Dacă pâna la 30 de ani nu ești de stânga, n-ai inimă, dacă după 30 de ani mai ești de stânga și nu ești conservator, ești..." si nu mai stiu cum zicea chiar la sfarsit. :)

    Si am si eu o vorba, fara sa ma pot compara cu marele filosof: Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor!
    6 5
  • @PCM-tot ce am facut a fost sa iti raspund cu argument, punct cu punct la ceea ce mi-ai scris tu. Sabloanele alea sunt statistici nu pareri personale. Eu nu votez cu nimeni pentru ca toti sunt gunoaie, iar ceea ce ghicesti tu acolo nu se intapla. Nu port bascuta pentru ca am capul mare si convorbirile politice nu is au locul aici. Iar caracterizarea ta fata de mine este la fel de superficiala ca si cunostintele tale exprimate intr-o singura ideea prasta si fixa. Deasupra tuturor.
    Cred ca tot Tutea a fost ala care a zis ca s-a sacrificat pentru o tara de prosti. Acuma pe care Tutea il venerezi?
    6 4
  • Al Bundy
    Stați calmi, nu va mai certați. Mașina în discuție e supraapreciată, iar fara ecobonus nu s-ar vinde deloc. Nu merita cei 18.000 de euro.
    3 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru