Primul preț oficial pentru Dacia Spring: modelul electric costă aproximativ 17.800 de euro în Ungaria

de Daniel Popescu
Marti, 20.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia Spring, primul model electric al mărcii de la Mioveni, are un preț de vânzare de aproximativ 17.800 de euro în Ungaria. Clienții maghiari au epuizat deja toate cele 100 de unități disponibile la pre-comandă.

Dacia a prezentat săptămâna trecută primele imagini și informații oficiale despre modelul electric Spring, însă nu a oferit niciun fel de detalii cu privire la prețul de comercializare.

Oficialii Grupului Renault s-au limitat să afirme că Dacia Spring va fi cea mai accesibilă mașină electrică din Europa, în condițiile în care până de curând acest titlu îi revenea lui Skoda Citigo-e iV, cu un preț de pornire de 19.990 de euro în România.

Iată însă că Dacia a lansat deja o campanie de pre-comenzi pentru Spring pe piața din Ungaria și a anunțat că toate cele 100 de unități alocate în această fază au fost deja epuizate. Mai important este însă că reprezentanța Dacia din Ungaria a anunțat și primul preț oficial pentru Spring: 6.490.000 de forinți, echivalentul a circa 17.800 de euro.

"În Ungaria, prețul modelului va fi de 6.490.000 de forinți pentru primele 100 de unități vândute în campania de pre-comenzi, iar clienții care beneficiază de bonus guvernamental pot obține mașina electrică pentru 3.990.000 de forinți (n.r - 10.900 de euro)", menționează Dacia pe site-ul oficial al reprezentanței din Ungaria.

În plus, clienții maghiari au în continuare posibilitatea de a pre-comanda Dacia Spring prin plata unui avans de 100.000 de forinți (circa 280 de euro), chiar dacă stocul inițial de 100 de unități a fost epuizat.

"Primele 100 de unități au fost epuizate, dar merită în continuare să pre-comandați Spring prin plata unui avans de 100.000 de forinți.

Este posibil să obțineți o unitate în cazul creșterii capacității de producție sau dacă o comandă anterioară este anulată", mai precizează Dacia.

În Ungaria, TVA-ul este de 27%, ceea ce înseamnă că prețul fără TVA și fără subvenții de la stat este de aproximativ 14.000 de euro. 

În cazul în care un astfel de preț fără TVA ar fi valabil și în țara noastră, românii ar putea cumpăra Dacia Spring cu un preț de circa 16.700 de euro cu TVA (19%) sau cu numai 8.350 de euro prin programul Rabla Plus, care asigură un bonus de 45.000 de lei (9.200 de euro) sau maxim 50% din prețul mașinii. Nu este însă clar dacă programul Rabla Plus va continua și anul viitor și dacă bonusurile oferite vor rămâne aceleași. 

NECLARITĂȚI ÎN PRIVINȚA PREȚULUI PENTRU DACIA SPRING

Cu toate acestea, pagina oficială Dacia Spring de pe site-ul din Ungaria nu menționează explicit o serie de amănunte importante cu privire la cele 100 de unități deja pre-comandate.

La prezentarea lui Spring, oficialii Renault au confirmat că livrările vor începe în primăvara anului 2021 doar pentru versiunea pentru serviciile de car-sharing, în timp ce persoanele fizice vor avea posibilitatea să comande Spring abia din martie 2021.

Prin urmare, este posibil ca lista de pre-comenzi să fie deschisă doar pentru companiile de car-sharing din Ungaria.

Pe de altă parte, nu este clar dacă prețul de aproximativ 17.800 de euro este pentru versiunea de bază a lui Spring sau pentru versiunea superioară, care include o serie de opțiuni suplimentare, printre care se numără și port CCS pentru încărcare rapidă cu 30 kW, senzori de parcare spate, cameră de marșarier sau sistem de navigație.

Nu în ultimul rând, Dacia menționează că prețul este valabil pentru primele 100 de pre-comenzi, ceea ce înseamnă că prețul pentru următoarele loturi ar putea fi diferite.

Cel mai probabil, pre-comenzile deschise pentru Spring în Ungaria reprezintă un experiment prin care Dacia vrea să testeze reacția potențialilor clienți cu privire la avansul perceput și prețul de comercializare.

Dacia Spring are un motor electric de 44 de cai putere și un cuplu maxim de 125 Nm, iar viteza maximă este de 125 km/h.

Între timp, bateria Li-Ion are o capacitate de 26.8 kWh care asigură o autonomie mixtă de 225 de kilometri, în timp ce autonomia în regim urban este de 295 de kilometri.

Bateria lui Dacia Spring poate fi încărcată în mai puțin de o oră la utilizarea unui stații de încărcare cu curent continuu (DC) cu până la 30 kW. De asemenea, bateria poate fi încărcată și la stații de încărcare cu curent alternativ (AC) cu până la 6.6 kW. Prin urmare, încărcarea până la 100% la un wallbox de 7.4 kW (caz în care bateria "trage" curent cu 6.6 kW), durează mai puțin de 5 ore.

Producția lui Spring va avea loc la o uzină a Grupului Renault din China.

Via Dacia Ungaria, PushEVs, L'Automobile Magazine

Comentarii (49)

  • Deci puteam sa ma jur ca aceasta masina nu va depasi pretul in cea mai echipata varianta cu mai mult de 14.000 - 15.000 EUR si ca probabil va avea un pret de pornire de vreo 12.500 EUR dar se pare ca nu e asa. De cand a aparut oficial puteam sa ma cert cu oricine ca masina asta va fi o revolutie, ca nu ai nevoie de mai mult de 45 cai pentru urban, ca autonomia este foarte ok, efectiv imi placea masina maaaxim. Dar dupa ce am vazut pretul se pare ca iarasi chestia cu masini electrice e doar o gogoasa, sustinuta prosteste si comunist de guverne prin reducerea de pret sau prin acordarea de granturi (la noi de pana la 45.000 lei!). Asadar, va invit sa facem un calcul, masina aceasta este bazata pe Renault KWID care se vinde in India si stim ca nu are ranforsari sau cine stie ce protectie acolo, insa are un pret de plecare de $3900 pentru varianta de baza cu motor 0.8 55 cai sau pana la $5700 pentru varianta de 1.0 si 67 cai, buuun. Deci sa presupunem ca pentru Europa trebuie ranforsari si niste sisteme in plus de siguranta, airbag-uri, etc. Sa presupunem ca masina pentru europa ar costa $7000 in varianta mai dotata, sa presupunem ca o sa convertim in EUR in defavoarea noastra, deci 7000 EUR, deci, o diferenta de 10.000 EUR doar pentru ca este electrica si atentie, are mai putini cai.
    Acum hai sa vedem in cat timp se amortizeaza investitia. La o masina asa mica, consumul urban ar trebui sa fie undeva la 6%, deci pentru 1000 KM mersi consumam 60 litri = 270 RON, pentru a merge 1000 KM electric consumam sa zicem ~ 13 KWh * 0.7 RON/kwh = 91 RON / 1000 KM. Deci o diferenta de 180 RON sau 37 EUR la 1000 KM. Sa mai presupunem ca nu avem costul cu revizia. Daca facem tot calculul, vedem ca abia dupa vreo 250.000 KM masina aceasta electrica isi amortizeaza costul (ajunge efectiv 0) asta in cazul in care bateria are garantie de 8 ani si 120.000 KM.

    Iar in discutia asta nu am adus faptul ca cei care o iau pentru taxi spre exemplu, isi pot pune GPL si pot iesi mai ECO si mai ieftin, in plus toate calculele facute de mine au fost facute foarte mult in detrimentul masinii pe benzina. Nu mai aduc in discutie faptul ca in China masina se vinde cu $9000 si bonusul de la stat este de $3000-4000 si in curand se va scoate si acest bonus. Deci pana la 18.000 EUR cat vor ei sa o vinda, e caleee mare.

    In concluzie, masina asta realistic nu merita mai mult de 12.000 EUR varianta entry si 14.000 EUR varianta cu dotari, efectiv nu mertia. Este o masina pe care o poti folosi strict in oras si te limiteaza foarte mult, de aici ar trebui sa fie si pretul foarte mic, insa cei de la Renault cred ca 18000 EUR e o revolutie :)), pai mai pun 2000 si iau Skoda, are si motor si baterie mai mare. Ce prosteala...
    37 12
  • E atat de romaneasca Dacia asta ca aflam preturile de la unguri :))
    In Ungaria,toate modelele de Dacia (care are preturile in forinti nu in euro ca la noi) erau mai ieftine ca la noi cu cateva sute de euro,asta ultima oara cand m-am uitat.
    32 11
  • netam-nissan
    deci primul pret pt varianta cheala de taxi ar fi vreo 17 mii la noi cu tva 19%.
    adica 8.500 cu e-pomana inclusa, daca o mai fi atita.
    intrebare de cumparator sh insa : care e ultimul pret cu ceva brizbrizuri?
    24 6
  • Las si eu asta aici "au epuizat deja toate cele 100 de unități disponibile la pre-comandă" pentru toti care inca ii invatati cum trebuie facute afacerile pe cei de la Renault. Nu ma faceti probleme o sa mai vedeti probabil foarte des stoc epuizat la ele.
    12 6
  • Flavius
    Ca sa fim corecti - la unguri TVAul e 27% .Pretul masinii e 14025 euro +TVA. La noi ar veni cam 16.700euro.(16.690euro) Oricum mult daca e pret de pornire. Ziceam mai de mult , in alte postari ca daca trece de 18.000 va fi nevandabila , ca la 15.000 s-ar vinde ca painea calda si intre 16 si 17 se va vinde dar destul de greu.Imi mentuin opinia. Se pare ca nu prea ii intereseaza volumul vanzarilor. Vor sa dea bine pe hartie , la emisii si cam atat. Cat despre "revolutie"-mai usor cu pianul pe scari la asa pret! Au mai facut ei planuri ca vor vinde cate 100.000 de Zoe pe an si abia au dat 350.000 in peste 10 ani , (majoritatea in ultimii trei ani de cand au mai imbunatatit-o) pentru ca au cerut initial chirie lunara pe baterie mai mult decat ar fi costat benzina.
    22 8
  • Întrebare de contabil amator: dacă bacteriile îi costă pe români - pardon, pe francezi - (scuze, pe chinezi :-)) 5 mii € și e-motorul + e-cutiuțele vreo mie, rezultă preț coajă 11.000 €.
    (Calculat, evident, cu TVA și profitul aferent.)

    Cam mult, zic și eu să n-adorm -- cât un Sandero Stepway cu motor turbo+cutie viteze+dotări.
    ...Nu cumva câteva mii bune sunt cerute de francezi în contul electro-bonusului, că pomana îngrașă nu doar prin deal-valea noastră?!
    30 8
  • Tuk tuk-ul, in varianta cu romb (asiatic) sau cu fata latareata ala Ilici (pentru Batranul Continent) nu difera prea mult unul fata de celalalt.

    Greutatea sa redusa il face un candidat perfect pentru obtinerea a maximum 3 stele la EURONCAP!

    Cine vrea siguranta ceva mai mare il poate burdusi cu saci/sacuti de nisip, pe toate partile, ca in transeele de razboi - ai mai multe sanse, in cazul unui impact, frontal, lateral sau din spate!!!

    In ceea ce priveste protectia la partea superioara - Dumnezeu cu mila - altii cu ....Milla Jovovich!
    20 14
  • netam-nissan
    sa nu fim prea rai dle X ca arata comparabil cu volvăul XC90 daca tot le vedem acu una linga alta.
    ba chiar mai frumusica ar fi dacia spring cu roti pe 16, banuiesc ca merg si pe 17 cu tuning si electro-paratraznete eventual.

    de siguranta la busituri nu ma leg ca e alta poveste, dar la ce viteza baga in oras nu prea se pune.
    17 4
  • @MarDark e parca 100 de bucati precomanda inseamna mare lucru :)). As fi curios daca ar costa 18000 EUR si statul nu ar acorda nici un bonus, cate s-ar vinde, chiar as fi foarte curios.
    13 6
  • Totuși, 6 airbaguri de serie plus toate sistemele alea de școală ajutătoare :-) îmi par onorabile.
    Și clima manuală e parcă de serie.
    ...Dar tot e prea umflată-n preț la 17-18.000 € -- 13-14.000 € ar fi fost după mine corect.
    Sau 9-10.000 scăzând un bonus mai puțin aberant.

    @Nelu.Pantofaru: câte s-ar vinde fără e-bonus? -- Nici măcar una.
    24 9
  • Spring
    Sunt curios ce masina noua cu cutie automata itii iei la 8-9 k euro? Ca sa nu mai spun de masina electrica la banii aia. 8-9k Euro va costa Dacia Spring dupa aplicarea reducerilor.

    Chiar daca pretul cu toate dotarile ajunge va ajunge la 20k,masina tot la 8-8.5k euro se va vinde dupa deduceri. (rabla 1.5k euro + rabla plus 10k euro).

    Daca o incarci acasa te costa 8 lei/100 km (asta daca nu ai tarif preferential per kw). Mai pui faptul ca nu ai ce sa schimbi la ea in afara de placute de frana (cam o data la 100k km, pentru ca franarea se efectueaza cu ajutorul motorului electric) si practic masina e pomana. Daca o iei si pe firma, nu mai zic.

    Zicea cineva mai sus de Skoda Citigo IV, ca mai pui 1-2k euro si o iei. Ei bine, Citigo IV nu se mai produce si nici nu se va mai produce vreodata. Mai ramane VW e-up, care e pe la 23k euro. Dar asta pana cand va fi scos din productie pt a fi inlocuit cu VW ID.1. La alt pret, desigur. Mai mare.

    Culmea e ca desi e o masina ieftina, tot cei cu bani o vor cumpara. Pentru ca ei inteleg utilitatea unei masini si nu au nimic de demonstrat celorlalti. In vest o sa se vanda ca painea calda.

    Sper sa prinda si la noi, ca m-am saturat sa respir noxele tuturor putorilor din trafic. Fereasca sfantu` sa trebuiaca sa stai la semafor in spatele unui cazan si sa trebuiasca sa respiri noxele lui ca ajungi acasa cu dureri de gat.
    17 24
  • hazard
    eu ofer 3000 de euro
    14 12
  • Danuț Alin Niță
    Va fi mai ieftină in Ungaria decît in Romanica....nu imi vine să cred !!!! Rușine !!!
    9 12
  • Manu Mugurel
    Brovo să le dăm de muncă Chinezilor....comandanți frați Români
    13 10
  • netam-nissan
    statu roman ar trebui sa ofere maxim 3 mii de euro dle hazard.
    si cu dl marean deghizat in Spring as fi de acord, dar nu indraznesc ca sarantoc care nu bunghesc utilitatea unei masini.
    17 6
  • Ding Ding
    O petarda dau maxim 4000 de euro pe ea
    8 7
  • @Spring, bre, numai din calculul parantezelor tale statul da pentru aceasta masina 11500 EUR! 11500 EUR din banii munciti de noi. Comparatia nu e facuta corect. In calculul meu de mai sus tocmai am spus ca in India, masina asta este $5900 cu cele mai multe dotari si cu motor de 1l cu mai multi cai decat varianta electrica, sa presupunep ca ar costa 7000 EUR in Europa, sa presupunem ca mai punem 1000 EUR pentru o cutie automata low cost. Ajungi la 8000 EUR, dar de la 8000 EUR pana la 18000 EUR, e cale luuuunga. Anul asta s-au pus la dispozitie 3000 de astfel de tichete in toata tara, hai sa vedem ce o fi la anul si ce s-ar intampla daca statul nu ar mai acorda aceste bonusuri, sa vad atunci oamenii aceia rationali care vor ei sa fie eco.

    @Kiro, exact, nici macar una nu ar vinde. La 12-14k EUR chiar ar fi fost un deal bun asa cum a fost Logan si Sandero prima data cand au aparut, asa, e doar un fasss..
    15 5
  • Andrei
    Bravo Dacia, aflam de la unguri preturile si, probabil, va fi mai scumpa decat la noi, pentru ca Ungaria e mai aproape de China si aduc masinile prin Pacific.
    14 6
  • Spring
    @Nelu.Pantofaru

    Programul Rabla NU are ca sursă bugetul de stat, ci Fondul pentru mediu.

    Banii la Fondul pentru mediu provin din diverse taxe - cea mai cunoscută este cea de 2 lei pentru ambalajele puse pe piață. Banii din acest fond se alocă pe diverse programe - Rabla, Rabla pentru electrocasnice, Casa verde..

    În momentul de față în toate țările există există forme de subvenție pentru mașinile electrice, nici măcar țările care au un parc electric avansat nu au renunțat încă la subvenții.
    11 15
  • Spring
    @Nelu.Pantofaru Asa vorbesti de 12 mii varianta entry si 14 mii in conditiile in care o alternativa electrica la banii astia nu exista. Ai stabilit tu pretul bazat pe ce?

    Ia-ti Skoda la 20k euro, cine te opreste?

    Cei ce stau in orasele aglomerate precum Cluj, Bucuresti, Sibiu, Brasov, Oradea si 95% din timp il petrec in trafic vor gasi Spring ca fiind o alternativa ft buna si vor intelege rostul ei.

    Ahh..ca romanu isi ia diesel desi 99% din timp il petrece in oras, si si-l ia pentru ca stie el ca consuma putin si pentru ca ''cuplu" (care la electrica e peste by the way) si pentru ''Da cand ma duc la mare ce fac? stau sa incarc?" Desi el merge pe an o data pe an la mare" . La fel si cu masina mare..sa incapa bagajele...desi el foloseste capacitatea aia tot o data pe an..cand ar putea inchiria o masina sau ar putea merge cu trenul/avionul/etc.

    Pana la urma, mergi cu bicicleta in spatele unei masini termice si apoi in spatele uneia electrice. Sau stai pe bicicleta intre 2 SUV uri termice si simti caldura aia infernala, fierbinteala si apoi stai intre 2 electrice unde vei simti... nimic.


    In oras e clar ca aduc un beneficiu electricele. Dar problema e ca deocamdata sunt doar 1% din masini, deci realist contributia lor la scaderea poluarii e mica deocamdata.
    15 13
  • Andrei
    Eu vad un paradox aici: cu cat mai multe electrice se vor vinde, cu atat mai mare va fi, cel putin la inceput, poluarea in Bucuresti. Spring e clar o a doua masina, ca atare va ocupa loc in plus si parcata si in mers. Mai multe masini in trafic vor insemna o viteza de deplasare mai mica si un consum mai mare penttru restul masinilor (9x% din masini vor fi cu carburant). Interesant, nu?
    16 8
  • @Andrei
    Super tare Andrei, chiar nu meriti sa fii strungar cu istetimea asta.
    3 18
  • @andrei.Da,da,exact asa,le-ai dat sah mat electrizatilor cu come tariul tau ,fix asa o sa fie,o masina de oras cica eco si una de tavaleala pentru drum lung .
    6 4
  • Cred ca 44 cp sunt totusi mult. Intre timp la Paris:

    Propunerea primarului face parte din așa-numitul "Manifest pentru Paris" lansat înainte de alegerile locale. Pe lângă limita de viteză de 30 km/h, manifestul propune ca circulația mașinilor diesel să fie interzisă în oraș începând din anul 2024. În plus, jumătate dintre parcările Parisului ar urma să fie transformate în zone pietonale.

    În Franța există deja mai multe orașe care au limitat viteza maximă la numai 30 km/h.
    7 4
  • @iar ala de ti-a raspuns mai sus la 20:31 e un mare carnat .
    5 5
  • LUCCI LUCIANO
    Si , uie cum, hotul de francez, a reusit sa vanda in Europa, cu 17.000 euro, o masina de 4.000, din India. P.S. Simplul fapt ca am aflat pretul Daciei de la unguri, este un scuipat dat pe obrazul nostru de romani ,de catre ,,colaboratorul economic'' Renault ! Azi am vazut pe Calea Giulesti( iesea de la un Peco-MOL :):):):)) noua Dacia Sandero Stepway. Portocalie. Frumoasa, ce sa zic, atat cat am putut vedea din viteza. Dar....vazand pretul electricei......nu cred ca va exista varianta sub 13.500. Nu, in Romania. Poate in Ungaria, Franta, Germania, da.
    11 6
  • Nu se mai fabrica nici up... cel puțin din ro nu mai poate fi comandat
    5 3
  • Mai bine ar oferi statul bonusuri pentru achizitionarea de masini noi euro 6 pe benzina, ca tot apare loganul nou si au preturi tot mai ridicole. Sa iei un logan nou chel la 4k euro sau unul dotat la 7-8k euro , parcul auto ar fi mult mai nou. Asa sprijina masinile electrice, infrastructura pentru ele nu avem, serviceuri capabile nu avem (aia de la dacia nu se pricep sa repare scaunele din duster ce se misca, dapoi o electrica, iar cand era o problema ceva mai mare, asteptau cateva zile un inginer de la dacia, care oricum nu rezolva nimic), iar performantele si autonomia ridicola, nu o face deloc ok pentru drumuri extraurbane. In conditii reale pe iarna , autonomia chiar si in oras nu va depasi 150km si e chiar misto sa ai electrica la bloc, o incarci cu prelungitorul ? Deja pe la kaufland te cam taxeaza la incarcare, iar in alte parti incarcarea costa destul de mult. Pana la urma care e avantajul in a avea o trotineta din asta electrica de mii de euro ?
    Sa aibe macar o viteza maxima de 150-170km/h (sa poti merge la 120 lejer fara sa o fortezi), si o autonomie in conditii grele de minim 250km , atunci sa spunem ca ar merita. Sa nu uitam ca bateria se degradeaza, dupa cativa ani autonomia nu o sa mai fie la fel si nu vreti sa stiti cat costa inlocuirea bateriilor. Macar bine ca nu cer chirie lunara pe baterii, ca aia de la Renault pe ZOE.
    12 6
  • @Tatraurs
    eu cel de la 20:31 imi cer scuze, chiar n-am vrut sa jignesc strungarul.
    1 12
  • @s... dar de ce subvenții pentru benzina și de ce nu și pentru diesel?
    6 6
  • Un Reno cam Maro
    Loganul (prima variantă) a fost lansat în Maroc.
    Acum aflăm că în Ungaria se poate precomanda deja noul Spring și acolo se știe și care e prețul.
    În România - ciuciu!

    Încep să cred că franțujii ne desconsideră grav și încearcă în mod deliberat să ne enerveze.
    11 7
  • Spring
    Subventii pt diesel? Diesel-ul o sa dispara in 5-10 ani din oferta masinilor noi. Nu cred ca stiti ce amenzi aplica Uniunea Europeana pentru fabricantii masinilor diesel. De ce credeti ca se renunta la ele incet incet? De ce credeti ca Dacia nu mai ofera motoare diesel pe logan si sandero? Asta pe langa poluarea fonica. Imagineza-ti 1000 de masini diesel pornind la unison intr-un cartier la 7:00 dimineata. Zgomotul si mirosul e de vis. D e ce sa faci asta cand ai alternative?

    De ce majoritatea producatorilor pun motoare mici cu cai putere putini? Pentru ca e tot mai greu de respectat normele impuse de Uniunea Europeana, de-aia. Nu pentru ca ar avea sens Sce de 64 de cai pe Logan, ci pentru ca scade media emisiilor a producatorilor si unii utilizatori nu au nevoie de mai mult.

    Vw vrea ca pana in 2028 sa scoata 80 de modele de masini electrice. Vreti nu vreti, asta e viitorul. Pentru ca electricitatea se poate produce sustenabil, prin centrale eoliene/solare, fara impact asupra mediului. As impanzi toate terenurile nefolosite din Romania cu centrale Eoliene. Ca ne e greu sa sccrptam schimbarea, aia e. O sa ne obisnuim. Cand amenda/taxa pentru masini euro 2-3-4-5 o sa fie prea mare, nu vom avea de ales.

    Ca nu toti isi vor permite sa tina o masina, e alta poveste. Masina e un lux, nici nu trebuie sa aiba toti, cu conditia sa existe alternative decente de transport in comun. Problema e ca pt multi masina numai ‘mijloc de transport’ nu e, ci un mod de a epata, deseori chiar o groapa de inghitit bani in reparatii.

    Peste 30 de ani cand ne vom uita in urma o sa vedem ca au fost 2 producatori ce raman in istorie pentru favorizarea trecerii la
    Masini electrice. 1. Tesla - pentru ca le-a facut atractive, performante. 2. Dacia - pentru ca le-a facut accesibile omului de rand.
    4 12
  • @Un Reno... mda, iar ne credem buricu' pămantului. Ar trebui să-i învățăm să facă afaceri. Pe banii lor, bineînțeles.
    3 8
  • @Ioeugen: Dupa cum vezi, dieselurile dispar de pe toate masinile de clasa mica sau compacta ce urmeaza sa fie lansate. O sa mai ramana pe suvuri si pe cele de clasa mare pentru o perioada probabil.
    Ultimul diesel pe care o sa-l cumpar, o sa fie euro 6 fara adblue (adica o masina de an 2016-2018 maxim), dupa majoritatea aveau adblue, inclusiv dusterul. Dupa trec la benzinar.
    3 4
  • Nu mai pot cu ecologistii.
    Andrei ai dreptate!

    Cu ce ajuta un oras ca Bucuresti sa mai apara alte masini? Fie ele electrice.

    Sa scoata subventia aia si sa-i vad pe ecologisti daca o sa mai cumpere electrice.

    @Spring Ce spui tu sunt povesti! Lumea reala arata altfel si se invarte in jurul banilor. Nu intereseaza pe nimeni sanatatea ta, pentru ca daca i-ar interesa nu ar subventiona cumpararea de masini.

    Pana o sa apara eoliene, fotovoltaice si "Sanziene" mai este cale lunga.
    De ce nu se subventioneaza construirea de centrale electrice "ecologice". Poate pentru ca nu iese banul de acolo?

    Nu am nimic impotriva electricelor, dar personal nu vad viitorul acolo. In electrice.
    8 5
  • Cu electricele nu am nimic, dar cu subventia aia, DA!
    9 4
  • Si ma refer aici strict la Romania, care are una dinte cele mai mari subventii.
    5 4
  • Un Reno cam Maro
    @ds
    Ai înțeles greșit, dar nu mă supăr pe tine.
    Priceputul nu e accesibil oricui.
    5 6
  • @ Un Maro... Amice, ar fi chiar culmea să te mai și superi. De fapt puțin îmi pasă. Ideea e alta, si chiar ai dreptate, priceputul nu ți-e accesibil. Mai și semnalizezi chestia asta. Hai să-ți explic:

    E fix problema lor de marketing. E afacerea lor și dreptul lor de a o conduce cum vrea mușchiu' lor. Sunt banii lor investiți. Suntem cumva acționari majoritari la Renault pentru a hotărî ce este bine și ce nu?
    Pînă una alta problema noastră, da, exact cum spuneam, credem că pămantul se opreste în loc dacă nu ne întreabă ăia ce și cum.
    Ai auzit de bancul ăla în care un american bogat a hotărît să de fiecărui locuitor al unui sat amărît din Romania cate 100 de euro pe lună? După 20 de ani în care a dat banii fiecărui amărît a hotărît să sisteze chetuiala pe motiv că avea de făcut nunți pentru copiii lui. Bineînțeles că romanii au sărit imediat:
    - Ia uite al dreacu, își face nunta copiilor pe banii noștri.

    Cam așa stă treaba. Dacă pricepi...
    3 6
  • @NeluPantofaru: Excelent primul comentariu. 100% de acord.
    Ma bucur ca incet-incet se ridica valul de pe ochii tuturor. Incepe lumea sa-si dea seama ce minciuna gogonata e toata pocararia asta cu masinutzele cu baterii.

    Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor! :)
    4 7
  • @Spring
    Sunt vise frumoase astea cu disparitia dieselului.
    Pe masinile medii si mari, dieselul are mai mult sens decat orice, deocamdata. Pe camioane la fel. Pe utilaje agricole si industriale, la fel.
    Cat despre diesel in oras sunt deranjante intr-adevar cele vechi fara DPF. Cele noi cu dpf si scr au emisiile la fel de scazute ca la o benzina deci nu vad motive sa le banezi doar pentru ca diesel.
    Apoi electricele sunt inca scumpe. Cea mai ieftina subcompactga e in jur de 30k euro. Cea mai ieftina compacta cred ca sare de 35k euro. Chichineata asta de Spring, cu toate ca e facuta in China dupa un model deja existent, e in jur de 17k euro, cu ~10k euro mai scumpa decat varianta ei pe benzina.
    In oricare caz, diferenta de pret dintre o electrica si o masina clasica este greu sau foarte greu de recuperat.
    9 3
  • Este doar un auto Renault produs in China. Nu inteleg de ce ar fi ciudat/neplacut pt. unii ca aflam preturile de la unguri. De urmarit de unde vom afla preturile la noile Sandero/Logan . Despre pretul acestui autoturism (??) nu sunt prea multe de zis , se pare ca este considerat "pomana", ce poti sa spui... cand vezi ca cineva mai sus viseaza sa impanzeasca toate terenurile nefolosite cu eoliene ...ca sa nu fie probleme cu incarcarea atator Spring-uri..!
    3 3
  • https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/fiecare-bucurestean-pierde-in-medie-3-000-de-euro-pe-an-din-cauza-poluarii-aerului-1388133
    1 3
  • @Spring, in regula, hai sa raspund punctual.

    1. Ideea cu banii este ca tot noi ajungem sa platim pentru acel fond prin achizitiile pe care le facem, fie el cum vrei sa il numesi (Fondul de mediu). Iar, aici ideea principala este, de ce sa acordam 10000 EUR la un numar mic de persoane cand putem sa acordam 1000-2000 EUR la un numar mult mai mare de persoane. Ce faci daca sunt multi care isi doresc masina si se duc fondurile? Asta ma enerveaza pe mine, ca datorita tarilor care au astfel de fonduri mari, companiile auto precum Renault au decis sa umfle grav pretul doar prin prisma aceasta. Iti spun eu ca daca aceste subventii erau mult mai mici in intreaga uniune sau spre 0, si preturile masinilor erau altele.

    2. Comparatia mea cu Skoda era ca pentru 2-3k EUR primesti mult mai mutla masina, primesti un motor mai mare, o autonomie mai mare, un brand mai cunoscut. Pretul de 12-14k l-am scos dupa rationamentul cu masina pe benzina. Cand vine vorba de costul masinii putem sa mergem si mai in detaliu sa vezi cat costa de fapt bateriile motorul, etc. eu estimez ca toata masina nu costa mai mult de $8500-9000 cost de productie in China.

    3. Dacia cand a lansat masina a spus ca asta va fi o revolutie, in niciun caz la pretul asta. Revolutie a fost logan-ul cand s-a lansat si care costa vreo 6000 eur in varianta cea mai cheala fara aer si servo. Era o masina simpla, te ducea din a in b fara prea mari pretentii si cam atat. Si o puteau cumpara toti, nu stiu cati o sa isi permita Dacia Spring dupa ce se termina fondurile.

    4. Cei ce stau in orasele mentionate de tine, cum si eu de altfel stau in Bucuresti, pot sa isi cumpere ca mine o motocicleta/scuter si sa scape de probleme cel putin 6 luni pe an. Nu doar masina este singura solutie.

    Acum ca sa concluzionez si sa repet ce am mai spus: masina asta daca va fi oferita la 17-18000 va fi mult prea scumpa pentru ce ofera, va exista in oferta doar pentru acele cateva mii de comenzi atat cat statele isi permit sa mentina aceasta cerere. Daca vrei sa revolutionezi piata, vii cu o masina modesta si ieftina.
    5 3
  • @PMC, da, este mare vrajeala asta cu masinile electrice care ne scapa de poluare. Insa este incredibil cum lumea nu vede ca daca este sa cuantifici emisiile de CO2, practic orice actiune pe care o faci emite mai mult sau mai putin CO2. Daca mergi cu avionul emiti CO2, daca mananci carne de vita in loc de mazare emiti mai mult CO2, daca iti comanzi ceva din China in loc de Romania spre ex. emiti mai mult CO2, daca iti schimbi hainele mai des, emiti mai mult CO2, si lista asta poate continua.

    Hai sa dam cate 10k de euro la niste oameni privilegiati in loc sa ne gandim realistic la cum putem sa ajutam cu adevarat masele de oameni.

    Insa nu ma intelege gresit in privinta masinilor electrice, mie personal chiar imi plac, dar in conditiile de fata majoritatea nu au rost sau cel putin dpdv economic nu isi justifica pretul. Singurii care au construit masini electrice fara sa se gandeasca la faptul ca cererea lor de masini este sustinuta de subventii sunt cei de la Tesla. Acolo cand platesti 45k EUR stii ca aia sunt banii de un seria 3 mai bine dotat insa cu performante poate mai bune si cu autonomie si functii de masina normala.
    7 3
  • Va recomand atat celor care îndrăgesc acest model cat si celor care nu sa caute pe youtube crash test global ncap cu ,,dacia kwid,,. E o coaja, cu toate ranforsarile posibile. E facuta doar sa iasa bine la normele de noxe, eventual pe banii statlor europene. Probabil masina asta costa exact cat media europeana a subvențiilor. Restul este castig.
    3 1
  • Valoare tichet
    Ministerul Mediului: "Românii pot cumpăra mașini electrice Tesla prin programul Rabla Plus"
    Asta spune totul. Problema cea mai mare nu ar fi neaparat valoarea subventiei, ci modul in care se ofera. In Franta nu primesti pt orice fel de masina si sunt reguli clare in functie de valoarea/venituri etc. Nu ca la noi...esti milionar in euro,dar primesti 10 subventii sa iti faci firma de taxi sau mai stiu eu ce.
    Aici e problema. Subventia pentru electrice nu il ajuta pe omul de rand ce are pe bune salariul mediu(spre exemplu).
    Si da, a doua problema e si valoarea. E clar ca producatorii profita de pe urma acestei subventii si pluseaza preturile. Scria cineva ca ar fi 9000 pretul de productie al Daciei Spring. As zice ca e mai jos. Daca poti sa vinzi un Renault Clio cu 9450+Rabla, si sa faci ceva profit, cred ca Spring e mai jos.
    2 0
  • Un ds cam maro
    @ds
    Într-adevăr, ai priceput absolut tot, ceea ce dovedește că ești deștept.
    Chiar foarte deștept.
    Superdeștept.
    Cel mai mare deștept din lume.
    Deșteptul galaxiei!
    1 4
  • Flavius
    Am citit azi in "Automobile propre " ca pretul de mai sus ar fi pentru varianta "top-end"-varf de gama iar pretul de versiunii mai ieftine ar fi in jur de 15-16.000 euro.. Asta ar mai schimba un pic lucrurile.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru