Raport CNADNR: Secțiuni ale lotului 3 din Autostrada Sibiu-Orăștie vor fi reconstruite

de Sebastian Toma
Marti, 13.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
România Liberă a obținut o notă de constatare internă a CNADNR în care se recomandă demolarea stratului de rulare al lotului trei al autostrăzii Sibiu-Orăștie. Segmentul are o lungime de 22 de kilometri și a fost ultimul deschis circulației.

Esential 604 milioane de lei este valoarea fără TVA a contractului de construcție a lotului trei din Autostrada Sibiu-Orăștie.
Autostrada A1 Sibiu-Orăștie ar putea să rămână temporar fără un segment de 22 de kilometri, titrează România Liberă. Potrivit unui document oficial al CNADNR obținut de cei de la RL, se recomandă demolarea căilor de circulație a lotului trei al autostrăzii Sibiu-Orăștie. Vorbim despre ultimul segment inaugurat din această autostradă, care a fost închis circulației la nici un an de la ceremonia grăbită de deschidere a circulației. Aparent, fisurile de suprafață ale covorului asfaltic ascund în spate probleme grave de infiltrări de apă. Acestea din urmă ar pueta fi remediate doar prin demolarea secțiunilor afectate și reconstruirea lor.

Segmentul de 22 de kilometri a costat 604.791.600 de lei fără TVA și a fost construit de italienii de la Salini Impregilo SpA. Încă din timpul construcției, compania responsabilă de segment a întâmpinat probleme legate de alunecările de teren și de infiltrațiile de apă.

Potrivit România Liberă, lucrarea nu este în garanție pentru că nu a fost finalizat procesul de recepție a lucrărilor, deci reparațiile actuale nu sunt efectuate în baza garanției, care ar fi fost obligația companiei italiene. Altfel spus, lotul trei al autostrăzii Sibiu-Orăștie a fost inaugurat circulației pe riscul CNADNR și există riscul, într-o situație extremă, ca situația să aducă implicarea Uniunii Europene, responsabilă de acordarea fondurilor pentru lucrări.

Urmareste Automarket
Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăștie a fost inaugurat cu întârziere, fiind ultimul sector inaugurat al acelei Autostrăzi, iar reprezentanții CNADNR care au anunțat problemele în cadrul unor emisiuni televizate au fost sancționați serios de către această regie. În aceste condiții, Autostrada Sibiu-Pitești ar putea să rămână doar un vis frumos, deoarece proiectul este văzut drept unul de dificultate ridicat și nu ar fi exclus ca secțiunile autostrăzii dorite atât de Dacia, cât și de românii care vor să ajungă mai ușor cu mașina în Europa, să sufere probleme similare.

Via Digi24 | România Liberă | Sursă foto 

Comentarii (11)

  • Draga Sebastian,

    Uniunea Europeana nu poate actiona pecuniar si sa refuze finatatarea altor proiecte. In primul rand vorbim de perioada de programare 2007-2013 pentru lucrarea de mai sus, iar in al doilea rand noile proiecte vor fi finantate din Programul Infrastructura Mare 2014-2020. Deci e alta poveste.
    Pe de alta parte, exista un risc foarte mare ca Uniunea Europeana sa ceara toti banii inapoi (suma de mai sus) si sa intre pe fir OLAF si DLAF, posibil DNA ulterior, ceea ce nu ar fi rau avand in vedere muntele de neregularitati efectuate.
    24 0
  • @Paul
    Corect.
    Mulțumim pentru completare.
    11 0
  • someone
    vai de pusca mea....nu cred ca mai exista in istorie asa ceva, anume demolarea unei autostrazi data destul de recent in folosinta
    18 0
  • E absolut incredibil !!!

    Pur si simplu am ramas fara cuvinte fata de nesimtirea,bataia de joc, si din nou nesimtirea unora si altora....

    Oare pana cand vom tolera asa ceva in Romania?

    Pana cand ?!?
    12 0
  • Pai deja mai sunt alte probleme. Pe A10, CNADNR inca nu a rezolvat autorizatiile de constructie si avizele de mediu din cate am citit. Erau mai multe drumuri nationale in reabilitare. Toate sunt finantate din POST si vor ramane fara finantare dupa decembrie 2015. La fel si tronsonul Timisoara-Lugoj. CNADNR e un adevarat dezastru pentru infrastructura nationala.
    12 0
  • Cetateni, asezati-va linistiti. Vine tovarasul Dragnea si rezolva tot.
    10 0
  • @Andrew.30
    Răspuns : Până când cei din ,,guvern,, și ,,parlament,, vor fi scoși și duși să refacă ei însuși (inclusiv cu banii lor) o astfel de autostrada. Amin.
    6 0
  • Usurel, nu va aruncati cu titluri din astea
    doar 300 m se demoleaza, se face drenaj si casetare la cota -14m (adica se sapa la 14m si apoi sub actualul nivel al autostrazii si se fac niste drenaje casetate cu beton). Cel putin asta a comunicat si CNADR si constructorul.
    Nu se demoleaza 22 de km de autostrada :)
    7 0
  • antonny
    eu vreu pe cei de la CNADR ,pe cei care au facut studiu si pe Ministrul Transportului de atunci la PUSCARIE
    2 0
  • Asta e mai tare ca orice stire facuta de Times New Roman sau Catavencii. Ce e mai trist este ca aia glumesc in timp ce asta e o stire cat se poate de serioasa.
    6 0
  • razvanis
    @dumbravaandrei

    CNADR a mai spus ca nu sunt probleme, CNADR a sanctionat angajatii care au comentat pe subiect. Asa ca ce spune CNADR are credibilitate fix zero.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru