Feedback

Studiu: Bucureștiul este cel mai aglomerat oraș din lume la orele dimineții

Publicat Miercuri, 05.06.2019
de Paul Cosma
Comenteaza 14
Studiu: Bucureștiul este cel mai aglomerat oraș din lume la orele dimineții - Poza 1
Bucureștiul este cel mai aglomerat oraș din lume la orele dimineții, potrivit unui studiu realizat de compania TomTom. Pentru fiecare jumătate de oră petrecută în trafic în orele de vârf ale dimineţilor lucrătoare (luni-vineri), şoferii din Capitală mai pierd încă 27 de minute.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Șoferii din București au parte de cele mai aglomerate dimineți în trafic, la nivel mondial. O arată un studiu realizat de compania TomTom pentru anul 2018.

Pentru fiecare jumătate de oră petrecută în trafic în orele de vârf ale dimineţilor lucrătoare (luni-vineri), şoferii din Capitală mai pierd încă 27 de minute. Mai exact, pentru un drum prin Bucureşti care ar dura o oră, în altă perioadă din zi, în afara orelor de vârf din dimineţi şi din după-amiezi şi seri, conducătorii auto parcurg aceeaşi distanţă într-o oră şi 54 de minute, aproape dublu. Mai precis, timpul petrecut este cu 89% mai mare, în cele mai aglomerate ore ale dimineţilor.

Astfel, Bucureștiul este cel mai aglomerat din lume la orele dimineții, depășind alte orașe precum Mexico City, Istanbul, Moscova, New Delhi, Bangkok, Beijing, Paris, Londra, New York sau Los Angeles.

Cea mai aglomerată oră pentru traficul de dimineaţă din Bucureşti (zile lucrătoare) este ora 8. Atunci congestia atinge valori cuprinse între 77% şi 93%. Cele mai lejere ore de vârf din dimineţile lucrătoare sunt în zilele de vineri (77%) şi joi (88%). Cele mai grele dimineţi sunt în zilele de marţi şi miercuri, ambele la un nivel de congestie de 93%.

Via economica.net


Comentarii (14)

  • Hai ca ne-a rezolvat bine Firea. Doamne ajuta sa mai ia un mandat.
    17 9
  • andrei
    sa mai ia, de ce nu, dar sa fie la Rahova sau la Jilava. oricum, la cat de rea e au inceput sa ii creasca sarme pe unde nu trebuie. si sa nu uitam cat de hoata.
    16 4
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Toti vrem sa lucram in centru si sa locuim la periferie, fiecare cu masina sa, ca altfel nu se vede "level"-ul atins... viata de corporatist pe plaiuri mioritice.
    18 3
  • @Liviu

    Și ce vrei să facă Firea? Să dea ordin ca Ceaușescu să circule mașini cu număr par în zilele pare și cele cu număr impar în zilele impare?
    Să demoleze blocurile ca să facă bulevarde?

    Uită-te pe Google Earth sau Maps să vezi ce planificare de rahat are orașul ăsta. Ceaușescu ce s-a mai străduit să mai sistematizeze, dar din considerente estetice ("să arate bine"), nu din considerente funcționale.

    Până și capitalele africane au o planificare mai bună (nu mă refer la infrastructură, ci la planificare).

    Aș face o analiză aici, dar n-are rost.

    Orașul nu are planificare nici infrastructură pentru atâtea mașini. Punct.
    14 7
  • Titlul cred ca e gresit. Ar trebui: "Bucurestiul, orasul cu cea mai inapoiata infrastructura si cei mai incapabili consilieri."

    Una din consecinte ar fi cea din titlu.
    13 1
  • Corocsenie Adrian
    @ignis
    Exact ! Strazile din Bucuresti vazute de sus, arata ca o panza de paianjeni. Nimic logic, nimic rational cu exceptia catorva bulevarde. Unirii, Calea Victoriei , Aviatorilor, Kiseleff si Dacia. Practic orasul ala a fost gandit pt. trasuri si eventual maxim 100 de mii de masini in perioada de dupa Ceausescu. Ori astazi vb de milioane. Nu se poate rezolva niciodata aglomeratia decat daca se lasa lumea de masini.
    12 3
  • @Ignis

    Da, si asta cu zilele pare si impare e o varianta. Mai sunt destule ca sa faca lumea sa se lase de masini. Taxa pe centrul orasului, taxa de tranzitie pentru masinile din afara orasului, interzicerea masinilor sub euro 3 in tot orasul, imbunatatirea transportului in comun, diverse bonificatii daca nu mergi cu masina sau o aplicatie de ridesharing pentru oras (care sa nu fie ca uber, ci chiar ride sharing), grabirea lucrarilor de infrastructura, semafoare inteligent corelate etc.. Se poate merge pe oricare pista si rezultatele s-ar vedea.
    9 3
  • @Ignis, ce sa faca? Are muuulte de facut.
    Acum, eu nu sunt vre-un expert in ale logisticii insa as putea propune cateva: centura capitalei facuta modern cu 2 benzi si cu pasarela/pod/tunel pentru fiecare intrare in oras, inel de centura (autostrada) dupa cum vor sa faca acum, linii de metrou in plus, imbunatatirea mijloacelor de transport in comun, locuri de parcare in tot Bucurestiul pe baza de abonament in functie de zone, taxare pentru Euro 3-4 in jos, linii de tren pentru zonele extraurbane, ridesharing in conditii legale si cat de cat competitive, ridesharing cu posibiltatea mai multor persoane in aceeasi masina, etc.
    Sunt multe de facut, iar dupa cum vad, tendinta mobilitatii urbane in viitor va pune foarte mare accent pe transportul in comun sau modalitati alternative de transport.
    9 1
  • Dumitru
    Este evident pentru toata lumea ca infrastuctura rutiera a Bucurestiului este subdimensionata pentru numarul de masini existent (peste 1,3 milioane de vehicule, fara a tine cont de cele in tranzit).

    Situatia este inrautatita de numarul insuficient de locuri de parcare (iar asta nu se poate schimba peste noapte). Toti cei care locuim in Bucuresti stim ca in cartiere, strazi intregi sunt transformate in parcari, cu masini ocupand ambele trotuare si cate o jumatate de banda de circulatie, astfel incat circulatia nu mai e posibila decat pe un singur fir, la buna intelegere intre soferi. Sa te fereasca Cel de Sus sa nimeresti joi dimineata in spatele unei masini de salubritate pe una din strazile astea...


    In rest, chiar si pe bulevarde, circulatia e ingreunata deseori de cei care isi lasa masinile pe avarie, blocand o banda de circulatie, ca sa ia neaparat ceva de la buticul sau macelaria X. Pe acestia din urma cred ca ii detestam cu totii in trafic...
    6 0
  • mircea badea
    sa fie ridicate masinile, semafoare mai inteligente-unde sunt it-istii?

    si o educatie mai buna, pe langa sarea dauneaza grav sanatatii sa vedem la tv etc si dieselul si masina dauneaza foarte grav...iar ceva electrice inclusiv biciclete/scutere electrice sunt solutia(cu clima 360* )
    3 2
  • Rudolf D.
    Nimeni nu va schimba Bucurestiul in mai bine pentru ca asa ceva nu e posibil. Nu in tara asta, nu cu romanii, nimic. Amin.
    Solutia? mutati-va altundeva.

    P.S. Si nici Clujul, aici se impotriveste si natura.
    3 2
  • Anonim
    Nu Garbriela Firea va cumparat cate 2-3 masini / familie . Romanul sa nascut cu, curul in masina asta este adevarul
    6 1
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • hazard
    nu v-a placut la tara, ati dat buzna in Bucuresti si acum veniti cu idei comuniste. Si daca Firea candideaza din nou, din nou o s-o votati.
    Urat din partea voastra!
    1 1
  • Ne învârtim în jurul cozii…filosofice. Realitatea pură (adică brutală, necosmetizată, uşor constatabilă chiar şi de către oligofreni/autişti) este că…suntem (cam) mulţi. Pe tot cuprinsul nepreţuitului nostru Glob socialisto-liberal. Iar a fi sau a constitui un furnicar uman, în mod continuu, invariabil şi…nerezolvabil = PROBLEME.

    Culmea orbirii raţionale este că, în general, prostimea consideră că doar “autorităţile” sau “aleşii” trebuie să “gestioneze” situaţia dificilă, să facă ordine, să impună, să “investească”, să amenajeze, să, să, să etc. În mod ironic, dacă Puterea de stat ar fi reprezentată exclusiv de roboţi/cyborg-i, aceasta tot n-ar reuşi mare chestie. Iar culmea idioţeniei noastre incorigibile se referă la faptul că atât de (inutil) dezbătuta şi (utopic) râvnita descongestionare a traficului rutier nu se poate cununa cu şanse reale de succes în condiţiile unei urbanizări tot mai accentuate! De aceea mă bucur că @hazard nu s-a sfiit să pună degetul pe rană.

    Aspectul cel mai hazliu este că urbanizarea s-a petrecut şi pe vremea “împuşcatului”, numai că diferenţa (oricum, neesenţială) este că atunci ne simţeam cumva forţaţi să ne dezrădăcinăm şi să devenim, astfel, vajnici “oameni ai muncii” în fabrici şi uzine – acum însă, de bună voie (avantajele “libertăţii”, de!), migrăm către “centrele dezvoltării” (din nefericire, nu ne dezvoltăm ŞI pe planul inteligenţei & eticii personale), unde întotdeauna, prin legea firii, se…rumegă mai bine – exclusiv d.p.d.v. cantitativ, căci calitativ…globalizarea a avut grijă să elimine inconvenientele de ordin geofizic, deşi deliciile de la ţară încă ne put a anacronice, pe când cele “de oraş” ne ameţesc cu miresmele lor…occidentale.

    La urma urmei, singurul nostru scop viabil (şi nemărturisit, ca nişte autentici făţarnici ce nu ne mai lecuim odată să ne “afirmăm”) priveşte doar…gradul “democratic” (adică euro-reglementat), “civilizat” şi “avansat” de rumegare. Numai că n-are niciun rost să ne plângem de expansiunea…concurenţei (inclusiv ca factor automobilistic), fiindcă dreptul constituţional al fiecăreia dintre vitele…supermoderne de a rumega (în linişte şi pace, protejate de “stat”, adică de vita-etalon) trebuie perceput ca sacru şi inviolabil :D

    În loc de concluzie – optimist de felul meu, nu-mi rămâne decât să decretez: cale bătută, omenire! Către ce? Către abisul suprem; către ce, logic, altceva? Axioma axiomelor: “ce va semăna omul, aceea va şi secera” (Galateni 6:7).

    P.S. Până şi devizele “evoluează”, astfel că “Scapă cine poate” i-a lăsat locul lui…”Scapă cine ştie” (când, unde, cum…) – (doar) în acest sens se vor tria caracterele (statornic) distincte, puternice. În schimb, conformiştii strălucesc prin consecvenţă “principială” şi tocmai de aceea “merită toată încrederea” (reciprocă, desigur).
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru