Tesla Motors va lansa un model accesibil în 2016

de Sebastian Toma
Miercuri, 05.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla Motors pregăteşte lansarea unui model accesibil, care să aibă un preţ comparabil cu cel al lui Nissan Leaf în SUA şi să ofere o autonomie de 320 kilometri, informează Automotive News.

Esential 320 kilometri este autonomia ţintită pentru viitoarea berlină de la Tesla, care va avea un preţ accesibil.
Tesla Motors va lansa o berlină electrică în 2016 care va avea un preţ apropiat de cel al lui Nissan Leaf pe piaţa din SUA. Potrivit informaţiilor obţinute de cei de la Automotive News, modelul va avea o autonomie utilă de 320 kilometri şi va fi la jumătate de preţ faţă de un Model S, ceea ce înseamnă că viitorul model accesibil de la Tesla va costa aproximativ 31.200 de dolari, dacă ne raportăm la preţul din SUA al versiunii de bază a lui Model S. Cei de la Tesla vor putea comercializa noul lor model accesibil în 2016 sprijinit de o reţea de încărcare performantă, dezvoltată pentru actualul Model S. Reţeaua Supercharger a celor de la Tesla vizează introducerea de puncte de încărcare rapidă la distanţe bine stabilite între ele pentru a asigura mărirea autonomiei lui Model S şi a modelelor care îl vor succeda.

Evoluţia Tesla Motors din ultimul an a putut fi observată şi la nivel de acţiuni, indicele TSLA crescând de la 27.91 dolari în 2012 la 94.84 dolari în doar un an, săptămâna trecută anunţând o valoare de peste 110 dolari pentru o acţiune Tesla.

Mai mult decât atât, Tesla Motors şi-a achitat integral împrumutul primit de la Departamentul de Energie al SUA şi încă are lichidităţi de peste 760 milioane de dolari. ”Ne permitem chiar să supravieţuim unui dezastru natural, cum ar fi un cutremur în California sau insolvenţa unui furnizor, deci nu zburăm razant peste copaci. Bineînţeles, asta nu înseamnă că vom fi neatenţi cu lichidităţile noastre, dar rezervele noastre ne asigură supravieţuirea chiar dacă nu ne-am pricepe la managementul resurselor interne”, completează Elon Musk, CEO Tesla.

Urmareste Automarket
Viitorul model accesibil de la Tesla va prelua partea frontală a fraţilor săi de gamă şi ţinteşte o autonomie reală triplă faţă de cea oferită de Nissan Leaf.
Până atunci, japonezii ar putea îmbunătăţi la rândul lor autonomia lui Leaf, dar Tesla ar putea să aibă un produs mai competitiv atât din punctul de vedere al tehnologiei din dotare, cât şi din punct de vedere estetic şi al imaginii de marcă. Tesla lucrează deja cu Panasonic pentru dezvoltarea unei noi generaţii de acumulatori, iar producţia în volume mari la modelelor Tesla care vor debuta în 2016 va duce la un preţ şi mai redus al acestora.

Via Automotivenews (înreg.)

Comentarii (8)

  • Tesla au facut cea mai misto chestie posibila si si-au extins reteaua de "superchargers" in SUA si Canada si cam in maxim un an posesorii de Tesla vor putea sa-si incarce de acolo masinile, pe gratis. La punctele astea masina se incarca pentru 300 de km in jumatate de ora si ii gratuit. Incep sa devina destul de dese in SUA deci detinatorii Tesla vor putea sa calatoreasca complet gratuit.
    24 10
  • Nu suna rau deloc. Oricum,ei sunt cei mai buni pe segmentul ''electric''.
    12 29
  • Imi place foarte mult cum gandeste omul asta. Stie sa-si asume riscuri, inerente intr-o afacere, dar stie sa-si faca si rezerve pentru a minimaliza impactul la viitoare furtuni. O gandire foarte sanatoasa.

    La mine in comunitate deja au aparut 2-3 Volturi si o Tesla. Deja ma gandesc foarte serios cand voi schimba masina sa o dau pe electric. Mai am ceva timp pana atunci si poate intre timp bateriile vor evolua si mai mult fata de nivelul actual iar preturile se vor duce in jos. Oricum, viitorul suna bine.
    15 6
  • Marius
    Tesla sa fie si in Romania in orasele mai mari si de ce nu in toata europa , sa poata incarca masinile repede (stand la o cafea etc) si atunci sa vezi explozie de electrice, Primarii ar trebui sa dea licente taxi noi numai celor cu masini electrice si curent moca de la eoliene etc.

    Le vom vedea si asta dar nu cred ca in romania si in USA s-au in vest ca de ce sa fie romanul mai destept s-o ia inainte....
    7 1
  • AndreiRN
    Si maine voi primi o vizita de la reprezentanul Tesla care deja ne-a "sugerat" o dublare a productiei in urmatoarele 6 luni la manerele pt usi. Lucram 20 din 24 de ore si .........
    Ne va trebui a cladire noua dedicata numai pt ei.
    5 9
  • @ Automarket
    Cand o sa prezentati principala stire auto a saptamanii si anume refuzul Chrysler de a face un recall de 2.7 milioane automobile Jeep impus de NHTSA ? Este o premiera si o mutare extrem de riscanta a lui Marchionne ce se poate deovedi sinucigasa pentru viitorul Chrysler si de ce nu Fiat-Chrysler . Majoritatea americanilor au ramas socati de aceasta decizie si se tem sa mai cumpere un nou produs Chrysler, de teama ca odata ce au vandut produsul, Chrysler va refuza in viitor sa mai faca un recall . Unul din zecile de articole pe aceasta stire in link-ul urmator : http://www.autoblog.com/2013/06/05/chrysler-taking-big-risk-snubbing-nhtsa/
    3 1
  • Pentru mine nu e deloc cea mai buna electrica. Nu mai am 18 ani si nici la criza varstei a 2-a n-am ajuns, deci as vrea o masina de familie normala, 100% electrica bineinteles. Pentru oras, luat copii de la gradinita etc. un Leaf sau Zoe ar fi perfect.
    23 4
  • Sunt de acord ca masinile electrice trebuie sa vina in toate formele. Totusi pentru clientii sau mai bine zis pionierii electricelor, treaba e diferita acum la inceput.

    Ori ca dai 90.000 $ pe un Tesla, ori ca tii la incarcat noaptea in garaj un Renault Zoe, se presupune ca ai un nivel de trai superior majoritatii. Deci nu sunt persoane care au grija zilei de maine. Dispun deja de o alta masina conventionala. Sunt oameni relaxati si nu vor sa fie globetrotteri cu o masina electrica. Pentru rutina zilnica 150 km prin oras sunt arhisuficienti. De aceea mi se pare mai adaptat un Zoe de clasa mica decat un Tesla, cel putin pe plan european. Cine ar vrea sa plimbe o barca de peste 5 metri prin oras, cand locurile de parcare sunt atat de greu de gasit?
    15 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru