Toyota, BMW şi Mercedes sunt cele mai valoroase branduri auto din lume în 2015

de Mircea Meșter
Marti, 06.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Topul anual realizat de compania Interbrand ne indică evoluţia valorii de piaţă a celor mai importante companii de pe Glob, indiferent de domeniul de activitate. 15 companii auto se află în Top 100 mondial.

Toyota, BMW şi Mercedes-Benz sunt cele mai valoroase branduri din lumea auto în 2015. Informaţia a fost confirmată oficial de celebrul Top 100 Interbrand, un studiu care analizează anual creşterile şi descreşterile valorilor companiilor din toate domeniile la nivel mondial.

Recordul industriei auto: locul al şaselea la General

La fel ca anul trecut, Toyota rămâne cel mai valoros brand al lumii auto, ocupând poziţia 6 la general. Constructorul japonez urcă două poziţii în comparaţie cu 2014 şi ajunge pe cea mai înaltă treaptă ocupată vreodată de un producător de maşini în clasamentul Interbrands. Valoarea estimată a celor de la Toyota este de 49.05 miliarde de dolari, în creştere cu 16% faţă de anul trecut. De notat şi faptul că în 2011 Toyota se afla pe locul al 11-lea la general, fiind şi atunci marca cel mai bine clasată în acest clasament.

Esential 49.05 miliarde de dolari este valoarea de piaţă estimată a brandului Toyota, cel mai bine cotat din industria auto.
+19% este cea mai mare creştere faţă de anul trecut pentru un brand auto, trecută în dreptul mărcii Nissan.
Pe locul al doilea în clasamentul constructorilor auto se află BMW, marca bavareză reuşind să crească cu 9% faţă de anul trecut. Valoarea estimată a brandului BMW este de 37.2 miliarde de dolari, valoarea care poziţionează constructorul german pe locul 11 în clasamentul general.

Locul al treilea pe podiumul industriei auto la capitolul valoarea de piaţă este ocupat de Mercedes-Benz, care vine în clasamentul general imediat după BMW: pe poziţia a 12-a. Conform analiştilor Interbrand, valoarea de piaţă a mărcii Mercedes-Benz este de 36.7 miliarde de dolari.

Topul auto adună în total 15 mărci de renume internaţional, cea mai interesantă apariţie fiind cea a brandului MINI, new entry în Top 100, care ocupă poziţia a 98-a.

De asemenea, este interesant de notat faptul că, deşi toate mărcile auto din Top 100 au crescut ca valoare de anul trecât până acum, recentul scandal Dieselgate a afectat Volkswagen, singurul producător auto în scădere (-9%, locul 35 la General). Audi a reuşit să treacă mai uşor peste şocul din grup, crescând cu 5% (locul 44 la General).

Apple domină topul Interbrand

În clasamentul general pe toate industriile, topul este dominat de companii care activează în zona tehnologică. Apple domină clar topul Interbrands, cu o valoare estimată de 170.3 miliarde de dolari (+43%), gigantul american fiind secondat de Google, locul al doilea, cu o valoare de 120.3 miliarde de dolari. Pe locul al treilea se clasează Coca-Cola, cu o valoare de 78.4 miliarde de dolari.

TOP 100 Interbrand
Poz. Brand Valoare de piaţă
(miliarde dolari)
+/- faţă de 2014
1 Apple 170.3 +43%
2 Google 120.3 +12%
3 Coca-Cola 78.4 -4%
4 Microsoft 67.7 +11%
5 IBM 65.1 -10%
6 Toyota 49.05 +16%
7 Samsung 45.3 0%
8 General Electric 42.3 -7%
9 McDonald's 39.8 -6%
10 Amazon 37.9 +29%
11 BMW 37.2 +9%
12 Mercedes-Benz 36.7 +7%
19 Honda 23 +6%
35 Volkswagen 12.5 -9%
38 Ford 11.6 +6%
39 Hyundai 11.3 +8%
44 Audi 10.3 +5%
49 Nissan 9.1 +19%
56 Porsche 8.06 +12%
74 Kia 5.7 +5%
79 Harley-Davidson 5.5 +14%
85 Chevrolet 5.13 +2%
87 Land Rover 5.10 +14%
98 Mini 4.2 Nou

Comentarii (25)

  • dupa IBM si noi ceva, vw a cazut in mufarina cu 9%

    usor usor isi va gasi si brandul asta mic un loc cuvenit...mai spre coada clasamentelor.
    21 14
  • Patrol
    Imi place !! Nissan mai valoros decat Porsche! Pentru cei care cumpara 911 pentru brand in loc de GT-R.

    Sâc !
    30 19
  • Patrole , nissan mai vinde si harburi de volum pe langa GtR , de unde si valoarea. Porsche vinde doar Porsche. Stiu e greu de inteles.
    99% din potentiali clienti aleg Porsche in locul GTR-ului.
    18 24
  • Avand in vedere dieselgate scaderea vw e mica, daca era altul impactul era mult mai mare. Te oftica asta?
    14 15
  • @@fane
    nu ma oftica....da' ce nu pricepi tu e faptul ca

    1. scandalul nu s-a stins
    2. urmeaza anchete, chemari in instanta, amenzi, etc
    3. bulgarele de zapada se va mari
    4. dieselgate a "prins" doar o bucatica temporala
    15 10
  • Deci VW e in scadere cu 9%, ceea ce va creste si va creste, rau a ajuns VW cu masluielile.


    ''anonimul'', scaderea chiar e mare, avand in vedere ca Toyota ( brandul cu care VW lupta corp la corp ) are o crestere cu 16% mai mare, ceea ce face ca VW sa fie in scadere cu 25% fata de Toyota. Te oftica asta nu ? :)))))
    10 16
  • Ce ciudat, Coca Cola sufera o scadere de -4% . Cu toate ca cumpar mereu de la acest producator bauturi racoritoare ca sa ma tina ''fresh'' noaptea :D :D

    Scuzati offtopicul :))))))
    5 17
  • @Mafianescuoff imi inchipui ca-ti trebe multa cofeina, ca sa stai noaptea sa debitezi toate ineptiile si sa scuipi atatea prostii a doua zi.
    15 8
  • @mowgli
    Un plus de la mine :)))
    11 10
  • @fanul
    Punctele enumerate sunt ce ti-ai dori tu , nu ?
    Vezi sa nu ramai dezamagit.
    7 12
  • Patrol
    @Dra
    Wow, esti un "fin" cunoscator auto..."porsche face doar porsche" ..
    esti sigur ca nu face si altceva?
    Iar dupa vocabular n-as zice ca ai mai mult de 14 ani... "harburi" zici.
    Valoarea unui brand este rezultatul complex al mai multor elemente de baza : calitate, performanta , valoare emotionala, design, tehnologie si inovatie patentata etc. etc. Ciocu' mic copilu' ! Mai ai de invatat !

    Ontopic:
    Cand iti pierzi 25 de miliarde € din capitalizarea de piata intr-o singura saptamana si o treime din valoarea actunilor detinute la Volkswagen AG nu e treaba usoara, indiferent cat ne face ca ploua...
    Winterkorn - infractorul - a aflat pe pielea lui ce inseamna ca calci pe nervi actionarii. De ce infractor? Pentru ca atunci cand FURI se numente ca esti infractor, de altfel ancheta penala deschisa impotriva lui Winterkorn dovedeste acest lucru.
    17 7
  • @mowgli,

    Cazul ''dieselgate'' a ajuns si in atentia Rusiei, una dintre cele mai mari piete de desfacere. VW Group pierde teren. Zi ce ai de zis ! :))))

    Ma intreb daca un Passat 2.0 TDI 150 CP ''nesoftat'' va accelera pana la 100km/h in 12 sec macar :))))
    8 13
  • Mda, mândria celor de la Nissan. Sunt in fata lui Porsche. Cu o pozitie. Dar ca sa devii mai bun, trebuie sa te uiti in sus. Când te compari cu cei care sunt sub tine este o chestie mai mult de orgoliu. Si cine e mai sus la câteva pozitii bune? VW cu al sau scandal si... Hyundai. Asta domnul @Patrol ori nu vede ori nu vrea sa vada. La cata presiune se pune pe VW in aceste momente, lucrurile trebuiau sa arate mult mai rau. Dar uite ca nu e chiar cum isi doresc unii. Deci... "sac!"
    Dar unde-i domnule Renault cu tehnologii de top, investitii majore, designul emotional etc. Ah, nici nu a intrat in clasament. Ok.
    11 17
  • @Pana, asa cum a zis si cel de sus, il citez


    ''1. scandalul nu s-a stins
    2. urmeaza anchete, chemari in instanta, amenzi, etc
    3. bulgarele de zapada se va mari
    4. dieselgate a "prins" doar o bucatica temporala''


    Stai jos acum, oricum sunt cu 25% in minus sub Toyota. Deci nu as spune ca sta prea bn VW :)))
    6 12
  • Cred ca VW ar fi avut mai mult de castigat daca se apucau sa vanda cico si nu masini. Nu-i de oricine acest domeniu :))))))
    6 11
  • Eu nu am contesat nimic la adresa celor de la Toyota. Din contra. Pozitia Toyota nici nu ma mai mira. Oricum nu inteleg ce legatura are Toyota cu mesajul meu anterior. Dar ma rog, fie ca tine.
    11 14
  • Cum adica? Toyota aia care e "proasta, anosta, naspa, nu e performanta si are tehnologii antice" e mai valoroasa decat VW, Audi, Porsche (sa zicem si Bentley, Lambo si ce or mai fi prin VAG) la un loc, chiar asa? Sau ca Honda e mai valoroasa decat VW si Audi la un loc? Acea Honda care e naspa si nu vinde Accord prin Europa? Da, se pare ca exista si alti oameni care aprecieaza cu adevarat calitatea unui produs.
    10 9
  • @Parol
    Tu nu ai inteles nimic, sau faci pe babalaul voit.

    Ziceam doar ca nissan produce nu doar gtr cat si multe masini de volum, iar porsche are doar masini sport. Numarul de unitati vandute de nissan GT-R nu are nici o legatura cu numarul de unitati vandute de porsche masini sport.

    Daca ai nevoie de un desen sa-mi spui iar ciocu mic poti sa spui la tine in casa.
    3 9
  • Tu le amesteci sa-ti dea cum iti convine.
    Ori o dai cu valoarea de brand , ba vorbesti de vanzari .. nu are nici o treaba una cu alta. Zici ca vorbim de Honda Accord care nu se vinde in Europa .. este foarte adevarat . Iar daca vorbim de vanzari , are legaura VW ca vanzari cu Honda? Nu, normal.
    Prima oara zici ca adaugi toate brand-urile ca valoare pentru a compara cu toyota, ceea ce este oricum normal pentru ca toate sunt sub aceeasi tutela. Iar porma cand compari cu Honda adaugi doar VW si Audi , adauga si Porsche de exemplu. Nu-ti mai da nu ?

    Ce-mi place asta , calculam sa dea cum vrem .. tipic.
    5 1
  • Traian
    Pentru cine pricepe mai greu, diferenta o face piata nord americana. Pentru cine s-a implicat acolo serios, atunci are o sansa sa intre in topul Interbrand. Aviz lui "Pana" si altor frustrati de pe aici.
    9 2
  • Aaa, pai s-a facut lumina. Adica acest clasament s-a facut o piata pe care Renault nu are sanse (de-abea face fata VW), motiv pentru care nici nu e prezent. Pentru ca e "fix pix pentru Renault si oricum nu are potential pentru francezi". Asta ca sa citez din arhiva site-ului.
    Si cică eu sunt ala frustrat :))
    4 6
  • @Nelu , Voiam sa arat ca desi grupul VW este atat de mare si vinde aceleasi masini cu alte sigle si alte branduri tot e mai jost decat Toyota. Cu dedicatie pot spune ca Toyota are mai multa "valoare" :).
    4 2
  • Mircea
    Honda vine si motociclete
    1 0
  • Din cate stiu numele Mercedes nu este pe bursa
    poate Daimler care are o valoare de 77,3 Mrd. EUR
    0 0
  • Scorpionul_negru
    Steve Jobs e mandru acolo in ceruri de ce a lasat pe PAMANT ! 170 miliarde de dolari ! WOW !
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru