UE a ajuns la un acord: vânzarea de mașini noi, cu motoare termice, interzisă din 2035

de Alexandru Monenciu
Vineri, 28.10.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Vânzarea de mașini noi, cu motoare termice, va fi interzisă din 2035 în Uniunea Europeană. Vor exista, însă, și câteva excepții.

Dacă până acum era doar o propunere, de azi este o certitudine. Cele trei instituții cheie ale Uniunii Europene (inclusiv Parlamentul și statele membre) au ajuns la un acord pentru interzicerea vânzării de mașini noi, cu motoare termice, din 2035.

Vor există și câteva excepții. Mărcile care produc între 1.000 și 10.000 de exemplare anual, spre exemplu Lamborghini, vor fi păsuite pentru încă un an.

Totodată, până în 2030, UE vrea o scădere de 55% a emisiilor de CO2, comparativ cu nivelul din anul 2021.

Deși mulți constructori au anunțat că vor comercializa numai modele cu zero emisii, începând cu 2025, mai sunt și producători care îndeamnă la cumpătare când vine vorba despre această trecere bruscă la mașini electrice.

Câteva nume mari chiar au început să caute alternative, cum ar fi combustibilii sintetici sau motoare alimentate cu hidrogen.

via Automotive News

Comentarii (25)

  • Seriff
    Vrajeala ieftina de 2 lei
    32 16
  • Seriff
    Lamborghini au voie, ca doar nu isi cumpara copiii parlamentarilor de la Bruxelles Dacia Spring sa se dea cu ea prin Monaco.
    36 11
  • "With today’s agreement, a 'Havana effect' is becoming more realistic. After 2035, our streets might become full of vintage cars, because new cars are not available or not affordable. Today's deal slammed shut the door to new technological developments and put all the eggs in one basket. This is a mistake."
    29 5
  • @Seriff
    Vrajeala de 2 lei a fost DIESELGATE.
    De fapt nu chiar de 2 lei, ca au platit cateva MILIARDE.
    https://fortune.com/2018/02/06/volkswagen-vw-emissions-scandal-penalties/
    4 31
  • @sheriff
    poti emigra in "Arabia"...vorba sfantului cu 6 case..
    6 30
  • Mircea Badea
    deci ca sa reduca co2 se va umple de hibride si prize, nimic altceva.
    5 23
  • @guguman
    Dieselgate a fost răspunsul ind. auto la marotele politrucilor. Acum industria auto este la mâna politrucilor, consorții întregi vor fi naționalizate.
    Așteptăm anul 2035 să vedem cum vor vota cu 3 mâini amânarea interzicerii termicelor. :)
    Vânzările sunt în scădere de 2 ani, iar pe final de an vor scădea dramatic raportat la acești ultimi 2 ani. Iar la anul vine criza financiară. :))
    E ușor să adopți politici pentru 2035.
    35 7
  • Indiferent de măsură cei care vor pune osul SERIOS la treabă, vor produce maşini electrice bune, cu range şi să încarce repede la preţuri corecte, concurenţiale - vor câştiga piaţa...

    ... cele care o freacă ... vor avea cota de piaţă din ce în ce mai mică, până la faliment.

    Este jignitor cum producător chinez care a cumpărat marca MG din UK face maşini electrice decente la preţuri decente sau constructorul vietnamez face maşini uluitor de frumoase electrice la preţuri bune şi se vând la greu...

    ... iar dinozaurii europeni nu pot.

    Cine va produce masiv baterii ieftin, va supravieţui, cine stă la mâna întinsă şi plânge, nu va supravieţui.

    Pentru românii cu termice SH, nicio grijă mai au 20 de ani de rable termice.
    7 36
  • Mircea Badea
    sigur vor taxa la greu termicele in cativa ani. nu vor mai fi nici termice sh din 2035 sau chiar mai devreme!!
    5 28
  • @@guguman
    Vanzarile sunt in scadere de 2 ani in toate domeniile. E criza, TREZIREA!
    Tarile evoluate trec la electrice, romanii inca merg pe troacele germane facute din bucati si cu km dati inapoi. Nu ma mira nimic.
    Romania e tara cu cea mai mica rata de implementare a resoftarii VAG, pentru ca avem multi retarzi:
    https://business-review.eu/business/romania-registers-lowest-recall-rate-of-volkswagen-cars-in-dieselgate-scandal-177130
    Romania e tara cu cei mai multi morti in accidente rutiere:
    https://transport.ec.europa.eu/news/preliminary-2021-eu-road-safety-statistics-2022-03-28_en#:~:text=The%20overall%20ranking%20(the%20ranking,the%20highest%20rate%20in%202021.
    Deci...trist. Suntem multi si preponderent prosti, nu avem cum sa evoluam.
    8 37
  • @@gogoman
    ce resoftare vw?! aia e prosteala pe fata pt europeni. daca era pe bune o bagau la americani inainte de dieselgate. sau macar dupa.
    7 20
  • @cârnați penibili
    Și dacă scad vânzările de orice, unde veți lucra ca să vă plătiți electricele de 50 k? :)
    31 6
  • @@carnatul penibil
    Dar de ce trebuie sa isi ia masina orice papagal? Bicicleta nu e buna? V-ati nascut toti in masina? Adica avem sau nu bani, trebuie sa luam masina sa o tinem in fata blocului sa vada vecinii ca orice parlit isi permite orice troaca.
    Daca nu ai bani, stai linistit, nu trebuie sa iei nimic, faci economie la multe si poluezi mai putin.
    7 31
  • @cârnați penibili
    Economia nu funcționează după cum își doresc niște papagali penibili cu trotinete. :)
    Nu e vorba de a avea bani, penibilule. Dacă se gripează industria auto pe fondul dispariției cererii, jumătate din forța de muncă din România ajunge în șomaj. :))))
    25 6
  • @carnatul penibilus
    te inseli, romanii mai fac si alte suruburi. oricum au ce au votat, colonie "de dreapta" au vrut..dar planeta merge cu viteza spre priza! vom produce si conduce bicle electrice daca trebuie. evolutie, elegant, cat de cat..
    2 17
  • @cârnatul analfabet economic
    Trecerea la energia verde, zero emisii și alte rahaturi sunt politici de creștere economică gândite de politruci.
    Principiul "nu toată lumea" a expirat de pe vremea iobăgiei.
    14 5
  • Prostie curată… dar dacă tot au făcut-o lata măcar au făcut-o primii nu tu China sau SUA, nou primii cei mai cei ca nu ne doare pixul. De ce SUA nu sare? Poi acolo cam trebuie sa explici si cum faci o asemenea trecere, concret care este primul pas (sau următorul), cam unde am “ajunge” in 1, 2, 3 șamd ani. Altfel spus textul este zero dacă nu vine la pachet cu normele de aplicare, cine, ce, cum, cu ce, cât, pana unde etc. Nu o sa uit niciodată cele doua directive UE referitoare la curbura banalelor si a castraveților ca si criterii pentru a se permite importul din afara uniunii… treburi serioase, complexe si prioritare.
    10 2
  • Dongfeng
    ...Și din 2035 ne vom lua toți mașini electrice chinezești, japoneze, vietnameze sau coreene pentru că cele europene vor fi prea scumpe.

    U.R.S.S. s-a prăbușit din cauză că economia era condusă după dogme ideologice.
    U.E. face acum cam același lucru și va avea, probabil, același deznodământ.
    14 3
  • @Dongfeng
    Tocmai de asta e utilă criza economică. Politrucii populiști vor propune susținerea industriei auto europene. Tot ce s-a votat acum va fi șters cu burețelul peste 3-4 ani.
    6 5
  • Un articol cu multă ceață. Nu se spune nimic dacă vor interzice și hibridele (care ce să vezi au motoare termice unele chiar diesel ca la Mercedes). Că acum mai toate sunt hibride (marea majoritate cu baterii de 0,1 kw și fără motoare de tracțiune). Oricum se pare că se lucrează susținut ca după distrugerea industriei energetice să fie distrusă și industria auto.
    6 3
  • cred ca trebuie neaparat sa imi iau o masina, poate chiar doua sau trei, am n-am nevoie, trebuie sa imi iau, sa nu care cumva sa se gripeze saracuta de industrie auto pe fondul disparitiei cererii, ca altfel juma de romanie intra in somaj, mvaaai.
    2 5
  • Si care ar fi motivul distrugerii industriei auto?
    2 1
  • Nu vrea nimeni sa distruga industria auto. Insa asa se intampla cand economia incepe sa functioneze pe baze ideologice (eco religia) si nu pe bazele naturale, firesti, economice, adica cerere-oferta. Asa s-a intamplat si in comunism. Liderii comunisti nu doreau distrugerea industriei si chiar au dezvoltat-o, dar pentru ca ea nu functiona pe baza legilor economice pana la urma a colapsat cu tot sprijinul masiv al statului. Asa cred ca se va intampla si acuma daca se continua cu prostiile astea care n-au nicio legatura cu cererea si oferta, cu piata, cu ceea ce oamenii isi doresc sau isi pot permite.
    4 2
  • Seriff
    Nu se vrea distrugerea industriei auto, se vrea doar ca bogatii sa aibe masini si omul de rand sa mearga cu autobuzul, asta e scopul principal.
    Ori ai bani de electrica de 40000 ori la revedere, nu ai voie la termica de 15.000 ca poluezi, o sa bubuie piata sh in urmatorii ani din cauza preturilor masinilor noi.
    2 0
  • Seriff
    Nu se vrea distrugerea industriei auto, se vrea doar ca bogatii sa aibe masini si omul de rand sa mearga cu autobuzul, asta e scopul principal.
    Ori ai bani de electrica de 40000 ori la revedere, nu ai voie la termica de 15.000 ca poluezi, o sa bubuie piata sh in urmatorii ani din cauza preturilor masinilor noi.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru