UE a aprobat sistemele de siguranță care vor deveni obligatorii în 2022: frânarea automată de urgență și menținerea benzii sunt pe listă

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Luni, 11.11.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Uniunea Europeană a aprobat lista sistemelor de siguranță care vor deveni obligatorii pe toate mașinile comercializate începând din 2022, iar printre acestea se numără frânarea automată de urgență și sistemul pentru menținerea benzii de circulație.

În primăvara acestui an, Uniunea Europeană a anunțat un acord preliminar cu privire la introducerea unor sisteme de siguranță în dotarea standard a mașinilor începând din 2022.

La mai bine de jumătate de an distanță, Consiliul Europei a aprobat la sfârșitul săptămânii trecute lista finală a sistemelor de siguranță pe care constructorii auto vor fi obligați să le ofere în dotarea standard începând din 2022.

Cele mai importante tehnologii prezente pe listă sunt sistemul de frânare automată de urgență (AEB) și sistemul Lane Keep Assist pentru menținerea benzii de circulație.

Pe de altă parte, UE a inclus pe listă și alte sisteme de siguranță, printre care se numără un sistem de asistență pentru controlul vitezei, posibilitatea de a instala un sistem care să prevină pornirea mașinii în cazul detectării consumului de alcool sau sisteme de avertizare pentru somnolentă și lipsa de atenție a șoferului.

Nu în ultimul rând, mașinile trebuie să aibă dispozitive de înregistrare a datelor (principiu asemănător cutiilor negre) și un instrument care să permită monitorizarea precisă a presiunii în pneuri.

În versiunea inițială a proiectului era menționată obligativitatea camerei video de marșarier, însă aceasta nu mai este menționată explicit în forma finală a documentului.

Introducerea frânarii autonomate de urgență și a sistemului Lane Keep Assist va conduce cel mai probabil la o creștere a prețurilor de bază pentru mașinile care în prezent nu au astfel de sisteme.

Uniunea Europeană estimează că implementarea acestor măsuri ar conduce la salvarea a 25.000 de vieți până în 2038.

Via Consiliul Europei

Comentarii (9)

  • Să vedeți acum prețuri la Dacia, dar și la celelalte mărci... eram în primăvara asta cu un electrician priceput care îmi lucra ceva la mașină și îmi povestea cât de complex este sistemul de frânare automată și cât de costisitor e de reparat în caz că se strică. În UE pare că puterea financiară a oamenilor e pe scădere, în timp ce mașinile urcă la prețuri tot mai mari. Concluzia o trageți voi...
    14 4
  • @Moldovean
    Pana in 2022 sistemele astea se mai imbunatatesc, posibil sa se mai si 'ieftineasca'....nu cred ca preturile masinilor vor sari creste cu 1000 euro(sa zicem)
    Constructori auto sunt mai smecheri si stiu ce fac...de obicei...
    Ar putea de exemplu sa scoata anumite elemente sau accesori de pe masina standard si sa-ti dea sistemele de siguranta mai sus amintite la pretul original ai masini....si pe urma elementele sau accesorile scoase de pe ea sa fie integrate in multele pachete obtionale pe care clienti le 'iubesc' de obicei....
    Sper sa nu citeasca nici un constructor ce ai mentionat aici....nu vreau sa dau ideei:)))
    7 4
  • @tzenu

    Ar fi bine să găsească o soluție care să țină prețurile mai accesibile. Și la Dacia chiar sunt cam obligați să o facă.
    7 0
  • Toate aceste sisteme de siguranta cred ca iti atenueaza simturile pe aici prin RO; cam acelasi sentiment l-am trait pe autostrazile din vest unde apare plictiseala si lipsa de atentie,avand in vedere acasa nu parcurgem mai mult de 200km legati, si asta doar pe ruta Bucuresti-Constanta, de regula cand este foarte aglomerat.

    S-ar putea ca autoritatile sa fie mai "blande" la acordarea permiselor avand in vedere ca acum avem "parcarea asistata" (cosmarul doamnelor), etc.

    PS Cel mai neplacut este cand treci de la o masina echipata cu acest gen de sisteme pe una "chioara" cand nu te ajuta nimic, decat propriile cunostinte/reflexe/etc.
    7 4
  • ACE - Craiova
    Un sistem TPMS pentru masurarea presiunii in pneuri costa, de regula, intre 200-300 Euro....si este FOARTE UTIL pentru evitarea producerii unor daune materiale la masina in cazul unei pene - evident - nedorite ce poate distruge atat anvelopa cat si janta sau....mai rau ....poate conduce la accidente grave...
    Rezolvarea unei pene te costa max. 10-20 de RON daca ai informatia UTILA, la timpul potrivit....
    7 0
  • Marius Filipescu
    @tzenu_bmw

    Exact cum zici tu se va intampla. Nu nare mi-a fost mirarea cand am intrat la Audi in germania sa configurez noile A1 si Q3 . Nu aveau nici macar un radio analog prapadit, pur si simplu avea o cutie goala in bord. Bine ca au renuntat la camera de marsarier, ca altfel "saracul" VAG nu mai avea incotro decat sa ofere in basic un ecran cel putin de 5 inch care sa afiseze imagini de pe camera marsarier, sau o oglinda electrocromica , ceea ce ar fi crescit pretul masinii destul de mult. Camera marsarier e utila pt americani , acolo au numai pick-up uri full size, deci e ceva util, dar pt europenii saraci care merg cu UP sau Aygo prin oras la ce mama dracu mai ai nevoie de camera la gâlma aia de masina !
    3 3
  • "Nu în ultimul rând, mașinile trebuie să aibă dispozitive de înregistrare a datelor"- si uite asa,in urmatorii ani,cum o sa calc pe bec cum o sa raman automat fara banii din cont . O sa ma amendeze masina.Stie Uniunea Sovieto-Europeana ce e mai bine pentru mine,doar sa sar cu banul cand o sa mi le bage pe gat in echiparea de baza.
    6 2
  • P.S. Daca esti atat de idiot si nu poti tine banda si ai nevoie de un sistem electronic de asistenta n-ai ce cauta la volan.
    4 3
  • Masura e bunicica dar va afecta brandurile (Dacia) si modelele ieftine (C-elise, Up etc).
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru