Un român din 4 are mașină: parcul auto national a crescut în 2016 cu peste 6%, la aproape 5.5 milioane de autoturisme

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Vineri, 10.02.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În România există aproape 5.5 milioane de autoturisme înmatriculate, dintre care aproape 20% se află în București. Doar 3% dintre mașini au însă o vechime de cel mult 2 ani.

Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) a publicat la sfârșitul acestei săptămâni o serie de informații interesante cu privire la situația parcului auto național.

Astfel, la sfârșitul anului 2016, în România erau înmatriculate în total puțin peste 7 milioane de vehicule, dintre care 5.47 de milioane erau autoturisme. Comparativ cu finalul anului 2015, numărul de autorisme înmatriculate a crescut cu peste 6%.

Cele mai multe mașini înmatriculate au însă deja o vechime considerabilă. Datele DRPCIV arată că 1.15 milioane de unități au peste 20 de ani vechime, 1,42 milioane au între 16-20 ani, iar alte 1.59 milioane de unități se încadrează în grupa 11-15 ani vechime. În schimb, în România circulă în prezent doar 174.000 de mașini cu o vechime de cel mult 2 ani, echivalentul unui procent anemic de 3%.

Urmareste Automarket
Evident, Bucureștiul își alocă cea mai mare "felie" a numărul de autoturisme înmatriculate, cu puțin peste 1.000.000 de unități.
Dintre acestea, cele mai multe (aproape 350.000 de unități) au o vechime cuprinsă între 6 și 10 ani, în timp ce numărul mașinilor de 11-15 ani este de 301.000 unități, iar cele cu o uzură de peste 20 de ani nu ajung la 200.000 de unități. În schimb, doar 104.000 de autoturisme înmatriculate în București au o vechime de cel mult 2 ani.

DRPCIV a oferit câteva informații interesante și cu privire la tipul de motor preferat de români. Astfel, 2.12 milioane de autoturisme din România au propulsie diesel, dintre care 630.000 sunt înmatriculate în București. În schimb, propulsia pe benzină se dovedește mai populară, cu 3.59 de milioane de unități la nivel național, dintre care 576.000 sunt în București.

Via Economica

Comentarii (15)

  • @AM
    Nu stiti cumva si cate permise sunt in Romania?
    Ar fi interesant raportul nr. masini / nr. permise, fiindca sunt persoane care au 2-3 masini.
    13 2
  • Nu vreau sa imi imaginez cum va arata Bucuresti-ul cand si restu 1 milion de bucuresteni isi vor lua masina.
    17 3
  • Eu spun că stăm foarte bine, în Cuba vârsta medie este peste 60 de ani, deci până nu ajungem măcar la o medie de 30 de ani, nu trebuie să ne ingrijoram.
    9 5
  • gabi_o
    Un raport nr. masini / nr. persoane cu drept de conducerese se poate? Nu de alta dar hai sa excludem cel putin persoanele minore!
    9 2
  • Din date reiese că în provincie sunt doar 70000 de mașini sub 2 ani, față de 104000 in București. Nu e cam ciudat?
    4 6
  • @asm

    Nu chiar, mai ales că foarte multe mașini noi sunt luate în leasing de la firme care au sediul în București. Prea puțini își iau mașini noi cu banii jos, mai ales cele scumpe.
    12 1
  • @moldovean a punctat bine...leasingul e motivul aparitiei celor 3 cifre la numerele de B

    daca le-am socoti si p'alea "da" bulgaria am avea 10 meleoane "da" masini "ba, Gicule!"

    si tre sa recunosc ca sunt unul dintre cei cu 2 table'n curte pa persoana fizica si urmeaza a 3 a....
    11 4
  • Deci o masina din 5 are peste 20 de ani vechime....oricum traim in Ro...
    Mam mirat anu trecut in Germania sa vad golfuri 3, fiesta, corse o gramada......toate din 90'
    9 1
  • @tzenu

    Da. De exemplu, dacă în Germania nu băgau taxe în plus pentru mașinile Euro3 în orașe și acum era Germania plină de Astra G și Golf 4.
    12 0
  • dar habar nu avem sa le intretinem. la romani, intretinerea masinii inseamna folie si becuri colorate.:/ ca africanii..
    16 2
  • Si care e problema, multi isi iau masini pentru a merge la piata, la socrii, la servici, la bunici, pe valea prahovei sau la mare odata pe an. La puterea de cumparare a romanului e normal sa-si cumpere o SH de 9-10 ani la 5000 euro decat sa dea o groaza de bani pe o masina noua. In statistici ar fi interesant sa vedem si cati km face pe an un roman - excluzind si aici masinile de firma. Dupa aia imi veti da dreptate.
    5 3
  • Toata lumea trebuie sa aiba masina !! Este foarte normal, totusi suntem in Mileniul 3 si romanii au dreptul la transport personal !

    Ca isi permit masini foarte vechi, dovedeste faptul ca SUNTEM FOARTE SARACI in comparatie cu celelalte tari europene.

    Asta este realitatea.


    Ceea ce este insa grav, ca nu s-a ajuns la umplerea capacitatii de cumparare a populatiei Romaniei si mai ales a Bucurestiului, si sa vezi strazile SI MAI AGLOMERATE in Bucuresti !!!

    Eu sa am firma "multinationala" nu as investi absolut deloc in Bucuresti, ci in alte orase din Romania de minim 200.000 locuitori, mult mai aerisite.
    6 3
  • Dumitru
    Adevarata problema este legata de faptul ca atat infrastructura rutiera (urbana si interurbana) cat si numarul locurilor de parcare sunt mult subdimensionate in raport cu aceasta crestere a pietei auto.

    Orasele romanesti ofera un spectacol jalnic,cu trotuarele pline de masini parcate in cel mai mic ungher, cu banda intai de circulatie de pe bulevarde si strazi de cartier indesate de vehicule parcate.

    Acelasi tablou trist e vizibil in toate statiunile din tara si in curand o sa fie valabil si in comunele ceva mai rasarite. Peisajul urban e invadat de masini parcate. Trotuarele sunt inexistente iar impresia generala, de haos, dezordine si lipsa de civilizatie este mai apropiata de situatia din Cairo sau Istanbul decat de cea din Europa de la Vest de Arad.

    Acum trei luni am trecut prin Ranca. Pe toata lungimea statiunii, o banda a drumului national e ocupata de masini parcate, din simplul motiv ca proprietarii de pensiuni nu au prevazut si locuri de parcare pentru clienti.

    In cazul in care nu se vor lua masuri pentru crearea de locuri de parcare intr-un ritm comparabil cu cel al cresterii pietei auto, vom ajunge in cativa ani sa nu mai putem circula, la propriu, in orase precum Bucuresti sau Constanta.
    8 1
  • exact dle Dumitru, foarte bine ati creionat realitatea romaneasca

    mai adaugam si vanzarea de "loturi intravilan" de 500 mp si care are un drum de acces de o singura banda pe sens (pe hartie cica de doua) si
    a "cladiri nume exotic rezidence" care nu sunt decat niste ghetouri de blocuri de 11-17 etaje aglomerate si fara locuri de parcare din constructie

    si avem notiunea completa a mocirlei in care traim !!!
    8 1
  • marius
    Si din cele 1 mil de masini din Bucuresti, cate sunt pe leasing si circula in alte orase ale tarii? Asta nu mai spuneti?
    Dati o stire incompleta, senzationala....
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru