Volkswagen Golf, mașina cu cele mai mari vânzări în Europa în 2017. Sandero, locul 15 cu aproape 200.000 de unități

de Daniel Popescu
Luni, 29.01.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen Golf ocupă prima poziție în topul celor mai bine vândute mașini în Europa în 2017, cu 483.000 de unități, iar modelul german este urmat de Renault Clio și Volkswagen Polo. Dacia Sandero ocupă locul 15 cu aproape 200.000 de unități.

Volkswagen Golf și-a păstrat și în anul 2017 titlul de cea mai bine vândută mașină pe teritoriul Uniunii Europene, potrivit unei analize realizată de Jato Dynamics.

Sursa citată menționează că modelul compact al celor de la Volkswagen s-a comercializat în 483.000 de unități, în scădere cu 2% comparativ cu 2016, în condițiile în care modelul a ocupat prima poziție în 5 țări europene. Poziția a doua i-a revenit lui Renault Clio, care rămâne însă la mare distanță de modelul german, în ciuda unei creșteri de 4%. În schimb, Volkswagen Polo și Ford Fiesta, următoarele două modele din top, au înregistrat scădere puternice de peste 12%.

Între timp, Nissan Qashqai și-a consolidat poziția de cel mai bine vândut SUV din Europa și a reușit în premieră să ajungă pe locul 5 în clasamentul general cu aproape 248.000 de unități comercializate. Pe de altă parte, modelul japonez nu va avea o misiune ușoară în 2018, ca urmare a creșterii puternice de 31% înregistrată de Volkswagen Tiguan, care a atins aproape 235.000 de unități pe parcursul anului trecut.

În clasamentul general, Dacia Sandero ocupă locul 15 cu 196.000 de unități, în creștere cu 16% comparativ cu perioada similară a anului trecut. De altfel, Sandero a fost inclus pe lista modelelor cu cele mai mari creșteri de vânzări, alături de modele precum Citroen C3, Ford Kuga, Mercedes Clasa E sau Toyota C-HR.

Loc Model Vanzari Crestere
1 Volkswagen Golf 483.105 -2%
2 Renault Clio 327.395 4%
3 Volkswagen Polo 272.061 -12%
4 Ford Fiesta 254.539 -15%
5 Nissan Qashqai 247.939 6%
6 Peugeot 208 244.615 -2%
7 Volkswagen Tiguan 234.916 31%
8 Opel Corsa 232.738 -12%
9 Skoda Octavia 230.116 0
10 Opel Astra 217.813 -14%
15 Dacia Sandero 196.067 +16%

Cele mai vândute mașini în funcție de segment

Jato a realizat și un top al celor mai bine vândute mașini în funcție de segmentul din care acestea fac parte, iar aici surprizele se lăsă de asemenea așteptate, întrucât anul 2017 nu a adus schimbări radicale în comportamentul cumpărătorilor.

Jato scoate însă în evidență că SUV-ul care a înregistrat cea mai mare creștere de vânzări a fost Peugeot 3008, ca urmare a repozitionarii acestuia pe piață, în timp ce modele precum Volkswagen Passat, Audi A3 sau Peugeot 308 au înregistrat scăderi importante.

Segment Model Vanzari
A Fiat 500 190.000
B (subcompact) Renault Clio 327.000
C (compact) Volkswagen Golf 483.000
D (mediu) Volkswagen Passat 184.000
E (mare) Mercedes Clasa E 128.000
F (lux) Mercedes Clasa S 15.000
Sport Audi TT 16.000
Monovolum Volkswagen Touran 110.000
SUV Nissan Qashqai 248.000

Nu în ultimul rând, Jato menționează că trendul scăderii popularității propulsiei diesel este într-o scădere continuă.

Pe parcursul anului trecut, cota de piață a motoarelor diesel a ajuns la numai 43.7%, în timp ce mașinile cu motoare pe benzină au ajuns să reprezinte 51.5% din vânzări. Restul de 4.8% dintre mașinile vândute au avut propulsie alternativă.

Via Jato

Comentarii (12)

  • De unde se vede ca merita totusi sa experimentezi pe maimute :)))
    12 3
  • Draga D. Popescu, segmentul D e mediu, nu mare.

    Altfel, rezultatele nu-s surprinzatoare. Sunt cam la fel cu anii trecuti.
    7 0
  • ...trendul scăderii popularității propulsiei diesel este într-o scădere continuă...
    De va afla ministrul educatiei ... va taie "pamblica".
    15 1
  • @D. Popescu Multumesc pentru modificare. Cheers!
    3 2
  • Secretul lui vw
    @M
    Ce mai conteaza...Important era sa aflam ca gol_full e cumparat in continuare de marea masa a clasei muncitoare.
    11 2
  • Secretul lui vw
    Interesanta despartire.
    Trecand la lucruri serioase, trebuie sa recunoastem ca pozitia masinii germane este meritata, dar trebuie vazuta intr-un anume context, respectiv acela ca este produsa in Germania, iar aceasta are si cea mai mare piata auto din Europa.
    Faceti un exercitiu de imaginatie: piata de desfacere din Romania ar fi la fel de mare ca cea germana. Cu siguranta vanzarile Sandero ar fi mult mai mari.
    In aceasi cheie poate fi privita si vanzarea marcilor Renault si Peugeot.
    Felicitari Dacia!
    12 1
  • parca fyesta era cea may vanduta masyna per
    1 7
  • Da, nimic surprinzator, in general toti Europenii sunt extrem de conservatori si ar mai trebuie alte zeci de scandaluri gen "maimuta" sau "dieselgate" ca sa ne schimbam parerea despre un brand. Oricum probabil ca 2018 va fi un an mult mai slab pt. Golf fiindca multi v-or astepta noul Golf 8 programat pt anul viitor si astfel mai mult ca sigur Ford Fiesta va fi Number 1 anul acesta, Clio fiind un model deja vechi/depasit. S-a mai intamplat si in trecut aceeasi rocada. DAR , si aici vroiam sa ajung, gasesc surprinzator pozitia lui Opel Astra care este in scadere drastica in conditiile in care nu a fost lansat de prea multi ani si clar ar fi trebuit sa creasca . Asta e un semn foarte rau pt. Opel si Francezii de la PSA o sa-i taxeze rau de tot pt. asta. Ceva nu e pe placul Europenilor din nou la Astra si asta i-mi confirma si mie senzatia de "asa si-asa" pe care am avut-o recent la un test drive . Trebuie sa-mi schimb masina de firma si chiar vroiam sa-i dau o sansa Astrei dar (sper ca nu supar pe nimeni) chiar sunt mult in spate cei de la Opel fata de concurenta chiar daca modelul lor e mai nou. Oricum revenind la Golf, probabil ca peste 1-2 ani v-a sparge toate recordurile cu noul Golf 8 , asta e , ne place sau nu ...
    9 3
  • "i-mi"? Unde faceti mai scoala, pe cocolauri? Astra se vinde prost pentru ca Opel a fost achizitionat de PSA si conservatorii clienti europeni nu vor sa dea banii pe o masina frantuzeasca. Plus ca se anunta incepand de anul asta ca pe Astra vor fi doar motoare frantuzesti in locul celor consacrate deja in gama constructorului german. Sau...era american?
    1 1
  • @pipo

    Dacă europenilor nu le convine ceva la Opel Astra, de Megane ce să spunem, se pare c-au uitat că există.
    4 0
  • Octavia nu a crescut la vânzări. Dacă nu îmi amintesc greșit, pe unele piețe scăzuse. Cred că motivul principal e fața hidoasă care a alungat destul de mulți clienți. Dacă nu a scăzut mai tare este pentru că unii fac rabat de fața hidoasă știind că, în afară de asta, e o mașină foarte bună și corectă. Păcat - varianta de dinainte de facelift chiar era mai ok.
    3 0
  • @"@pipo"

    Cred ca ar fi normal/frumos sa folosesti un nume propriu . Ce faci ,imi numeri cratimele acum ? Recunosc ca am avut intotdeauna probleme cu pronumele neaccentuat in dativ cand scriu pe tastatura dar chiar nu gasesc adecvat sa-ti bati tu capul cu asta (am teoria/explicatia mea vis-a-vis de asta -din cauza tastaturii folosesc numai "i" si atunci reflexul ma determina sa folosesc cratima ). Mai bine incearca sa scrii tu corect (trag speranta ca doar ai scris gresit "coclauri" si nu ai incercat subtil sa ma faci "cocalar" , ca atunci o dam in altele) .
    Cat priveste comentariul tau, da, stiu ca au fost cumparati de PSA ca d-aia i-am si amintit pe francezi acolo. E posibil sa ai dreptate, dar totusi ma indoiesc ca asta ar fi dus la aceasta scadere, stia toata lumea ca acest model este Opel 100% ca si motorizarile din 2017. V-a urma sa fie schimbate/trecute pe PSA dar nu cred ca-si inchipuie nimeni ca asta se v-a intampla "peste noapte" si oricum anuntul cu schimbarea motoarelor a fost destul de tarziu dat in 2017 si chiar nu cred ca a contribuit la aceasta scadere.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru