Volkswagen recunoaște: viitorul Golf electric ar putea însemna sfârșitul lui ID.3

de Tiberiu Safta
Marti, 30.01.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Kai Grünitz, șeful departamentului de dezvoltare tehnică a Grupului Volkswagen, a recunoscut că lansarea viitoarei generații electrice a lui Golf ar putea aduce sfârșitul modelului ID.3. El spune că nu există loc pentru cele două modele în același segment.

Următoarea generație a lui Volkswagen Golf va fi exclusiv electrică. Această informație a fost confirmată încă de anul trecut, iar în urma unor zvonuri și speculații, se pare că viitorul model compact al mărcii de la Wolfsburg nu va suferi o schimbare semnificativă de nume.

Lansarea lui Golf 9, care urmează să aibă loc în 2028, pune semne de întrebare în privința actualului model electric al mărcii germane, ID.3. Mai exact, se pune problema dacă are sens ca cele două modele să coexiste în gamă, având în vedere că ambele se încadrează în segmentul compact.

Iată că acum avem un răspuns din partea unui oficial important al grupului german. Într-un interviu acordat publicației Top Gear, Kai Grünitz, șeful departamentului de dezvoltare tehnică a Grupului Volkswagen, a declarat că nu există loc pentru cele două modele în același segment.

„Nu există loc pentru două sau 3 modele diferite care se potrivesc aceluiași client”, a declarat acesta.

„Am început să lucrăm la un Golf electric. Avem idei concrete despre cum va arăta, dar trebuie să vedem cum evoluează piața”, a mai adăugat acesta.

Grünitz a mai precizat că ID.3 nu va fi retras de îndată ce viitorul Golf electric va fi lansat. Pentru o perioadă scurtă, cele două modele vor continua să facă parte din gama constructorului.

La final, întrebat dacă noul Golf electric va fi asemănător în vreun fel cu ID.3, Grünitz a răspuns: „Dacă aducem un vehicul electric cu numele Golf, atunci trebuie să fie un Golf adevărat. Trebuie să arate ca un Golf. Trebuie să fie accesibil ca un Golf. Trebuie să fie capabil ca un Golf. Și mai trebuie să fie un GTI”, a adăugat acesta.

via Top Gear

Comentarii (8)

  • Andrei
    In prezent nu mi se pare deloc ca ID3 și Golf se adresează aceleași clientele, chiar ignorând motorizarea.
    Sigur, au dimensiuni asemănătoare dar interiorul unui Golf e mult peste ce oferă ID3. Chiar și cu ecranul hulit de toată lumea. Materialele, confortul sunt mult mai bune la Golf.

    Asta e și motivul pentru care ID3 se vinde sub așteptări - exista opțiuni mai bune pentru o electrică în zona ei de preț.
    6 0
  • Banditos
    Daca schimba sigla au rezolvat 90% din proiect. Restul se pune pe seama costurilor de productie sau design "nou"
    5 1
  • Sunt subiectiv, dar cred ca un Golf electric ar putea fi o sansa sa readuca glorie modelului.

    Imi place Golful meu, dar de la G5 incoace le-au facut tot mai gay, mai fara personalitate. Iar 8-ul este 2 pasi inapoi la nivel calitativ.
    4 1
  • Good riddance ID3! Pacaleala marca VW, nu o sa-i duca nimeni dorul.

    @Calingura
    Golf 7 facelift este dpmdv varful la ce a fost Golf. Mi s-a parut suficent de patratos incat sa nu para gay, o masina solida si foarte confortabila. Sunt pline strazile de ele.
    2 1
  • Hopaaaa! Pai nu spusara oamenii ca "e incert daca va exista un G9"? Ca acuma cu noile ID-uri care sunt schimbarea de paradigma in VAG, trebuie ucise vacile sfinte? Acum se sucesc oamenii? Omoara vaca sfanta ID3 care trebuia sa fie sfarsitul Golfului puturos si canceros ucigas de copii? Esenta masinii germane cu motor Diesel care era economica si nu se strica? Pai cum? Ce inseamna asta? :)))

    Sa fie oare faptul ca mult prea multi le-au transmis oficial si neoficial ca sunt complet cretini? :))
    0 2
  • @PMC - pana la urma fix asta era esenta Golfului. Sa fie economic, bine facut, masina universala. Un Golf electric aparut la timp, cand tehnologia e matura, pare sa fie fix ce ne asteptam de la acest model.

    Nu stiu daca am sindromul viteazului de dupa razboi, dar era clar ca marca Golf nu va disparea. ID3 este un experiment, un picior bagat in apa marii. A fost prea rece; asta e.
    1 0
  • @Calingura: crezi ca in 2028 tehnologia electrica o sa fie matura? Sper sa ai dreptate. Dar e remarcabil sa te apuci sa produci "masina universala" care se vinde peste tot, schimbi designul intregii game, vorbesti despre ucis vacile sfinte, treci pe electrice cu design sters, care nu spune nimic nimanui. Dupa care te intoci la Golful care implineste zilele astea 50 de ani. :))

    Daca e sa fiu serios, toata cireada de manageri ar trebui inlocuita cu oameni care pot gandi o strategie de la 0. Si care pot defini un parcurs clar pt VW. Diess era extaziat cand il vedea pe Musk. S-a dus in US si a inteles el ca VW e pe nicaieri daca nu copiaza Tesla. Ceea ce se dovedeste acum ca a fost o prostie.

    Musk a privit lucrurile simplu, americaneste. Tesla e fast-food auto. Hamburgerul industriei auto. Caroserie aluminiu (nu se indreapta, se schimba orice piesa), sasiu turnat, baterie, un ecran, materiale minimale, pret mare initial dupa care price wars. In Europa lucrurile nu merg asa, aici e cu bucatarie frantuzeasca, a la carte. Nu poti pur si simplu transpune hamburgerul american in europa sperand ca toata lumea uita de slow cooking.

    Managerimea VW platita cu milioane pe an a uitat cel mai important "detaliu": clientul. Clientul traditional care nu se schimba in client Tesla in 3 - 4 ani. El vrea ACELEASI modele cu care s-a obisnuit in ultimele zeci de ani. Nu vrea o copie Tesla pe care sa scrie VW. Care costa dublu cat Golful pe care il stie de zeci de ani. Golful care merge forever, e simplu, economic, bun la toate, la pret corect, "all-rounder-ul" prin definitie.

    Si de aici, dezastrul prezent, cand oamenii nu stiu cum sa redreseze prostiile facute. Gurile rele spun ca sunt pe marginea prapastiei... Vor vedea ei ce se intampla cand ai impresia ca poti sa-i dai clientului ce visezi tu ca vrea.

    Modul in care un producator ca VAG s-a pripit e uluitor. Te-ai gandi ca decision-making la un competitor cu experienta lor, cu palmaresul lor merge mult mai "asezat". Te-ai astepta ca un ditai colosul auto sa nu uite toate victoriile trecute, eforturile uriase care l-au adus unde este. Sa se apuce sa stearga totul cu buretele. Sa incerce sa se reinventeze dupa modelul unui brand infiintat ieri si care mai si declara public ca nu e brand auto. :) Modul in care VAG a incercat sa copieze Tesla a valorizat si validat acea companie. Toata lumea a zis: Pai daca VW ii copiaza si ii admira, inseamna ca "that's the way to go". Chinezii au prins de veste si au agravat lucrurile si mai tare la nivel modial, cu subventii uriase in masini electrice ca sa sugrume industria auto traditionala. In loc sa intre in panica si sa se comporte ca un adolescent labil, VW trebuia sa isi pastreze traiectoria si sa-si varieze gama in timp, in functie de mersul pietei. Acum lucrurile se pare ca se schimba, clientii rezista insistentelor guvernelor nationale si supranationale si nu vor sa puna banul jos.
    1 1
  • @PMC
    Pentru ca hype-ul a fost fix asta.
    Erau probil panicati ca nu fac si ei miliarde usoare si au scos in graba o gama mizerabila.

    Fata in fata cu realitatea, oamenii s-au prins ca nu e chiar magica masina electrica si au inceput sa dea inapoi. Unde mai pui ca vw oricum incepuse sa decada oricum. Si vor mai cobora pana cand isi vor aduce aminte de ce urcasera.

    Eu VW nu mai cumpar curand. Probil totusi o masina faina dar pentru mine a fost una din cele mai triste senzatii ale anului trecut cand m-am suit in Arteon. M-am simtit luat de prost, jignit parca de un prieten de suflet.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru