Drivetest Infiniti M (2010-2014)

3.0d V6 GT Premium auto
Infiniti M (2010-2014) zoom
de Mircea Meșter, Foto: Infiniti
Joi, 18.11.2010
Atac armat
Dacă există un segment de piaţă pe care nemţii se simt încă neatacaţi, acesta este cel în care activează cu succes BMW seria 5, Mercedes E-Klasse sau Audi A6. Aici, rivalităţile s-au dat în ultmii zeci de ani între cele trei modele germane, britanicii (Jaguar) şi japonezii (Lexus și Infiniti) încercând să intre până acum cu rezultate mediocre, cel puţin în Europa, pe o tarla acaparată de cele trei mari puncte de sprijin teutone. Infiniti aruncă însă în joc atât de iubitul motor diesel pe noul M şi are şanse, mai mult decât oricând, să lovească decisiv. Japonezii profită de faptul că Audi A6 e la final de generaţie şi urcă lejer pe podiumul segmentului. De aici la o luptă la sânge nu e decât un pas. Iar Infiniti M30d are câteva arme secrete interesante.

Infiniti M (2010-2014)
3.0d V6 GT Premium auto

  • Pret de pornire 54.150 €
  • Pret model testat 64.650 €
  • Taxa auto 600 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Dacă vrei să contezi în Europa, trebuie să le oferi clienţilor un diesel. Filosofia nu e nouă, iar Infiniti a îmbrăţişat-o de voie, de nevoie la un an de la intrarea oficială pe pieţele de pe Bătrânul Continent. Soluţia aleasă a fost unitatea V6 de 3.0 litri produsă de Nissan care, combinată cu un model premium, ar trebui - cel puţin teoretic - să dea un rezultat care să aibă câte ceva din ambii "părinţi". Practic, unitatea de pe Infiniti M a fost rafinată de diviza premium a niponilor până la un punct în care mi s-a părut că am condus primul diesel cu comportament de motor pe benzină. Cel puţin la nivel auditiv. Primul diesel care reuşeşte să spargă monopolul benzinei în gama Infiniti este cuplat standard la o cutie automată cu şapte rapoarte care te face să uiţi că ai nevoie de levier. Deşi are 238 de cai putere şi 550 Nm, motorul s-a dovedit foarte cuminte în oraş. Evident, ne-a arătat în acelaşi timp că are resurse suficiente atunci când ai nevoie de putere de accelerare. De asemenea, ansamblul motor-cutie a fost îndeajuns de flexibil încât să-mi permită abordarea ceva mai dinamică a zonelor virajate, dar şi lucrul în regim de cruise control pe autostradă. Toate acestea sunt posibile şi datorită celor trei moduri de rulare - Eco, Regular şi Sport - disponibile fiecărui viitor client. Marea performanţă pe care au reuşit-o inginerii Infiniti este legată de faptul că motorul diesel de pe M nu se aude decât la turaţii ridicate, 3500-4000 rpm. Motivul: pe lângă izolarea fonică impecabilă, Infiniti M beneficiază de un apendice al sistemului audio semnat Bose care, prin emiterea unor sunete de frecvenţă contrară sunetelor emise de motor, elimină zgomotul de metronom răguşit pe care îl dezvoltă orice diesel de pe planetă. Altfel spus, oamenii din spatele Infiniti au eliminat efectul, nu cauza. Eficient şi simplu.

Consum

Modelul Infiniti nu stă la fel de bine pe hârtie precum rivalii săi din Germania la care adăugăm Jaguar XF, singurele modele care la această oră au puterea de a se bate în zona superioară a segmentului. Cu o medie de 7.5 litri/100 km, M30d plăteşte tribut puterii relativ ridicate în segment (+34 de cai faţă de E-Klasse 300 CDI), dar nu sare peste limita de bun simţ a unui diesel V6. Partea bună e că o diferenţă de un litru/100 km în ceea ce priveşte consumul nu contează în acest segment şi pentru aceste motoare, unde preţurile sar de 50.000 de euro indiferent de modelul în cauză. partea şi mai bună este faptul că, pentru a limita diferenţele faţă de rivalii germani, Infiniti a introdus - pe versiunea pe benzină însă - pedala cu puls invers. Dacă te afli în modul Eco şi apeşi pedala brusc, te trezeşti că aceasta îţi opune rezistenţă pentru a limita consumul. Evident, dacă e vreo urgență și insiști, pedala se lasă înduplecată, pentru a nu crea probleme inutile. Siguranța e înaintea consumului. Sistemul este extrem de util în oraş, acolo unde maşina te învaţă efectiv cum să rulezi pentru o eficienţă cât mai mare.

Performanţe

Ce dă Infiniti M30d pe consum primeşte la performanţe, unde avem în faţă al doilea performer dintre modelele comparate. Dacă BMW rămâne liderul segmentului în materie de sprint (6.3 secunde), modelul Infiniti i se alătură cu succes acestuia sub graniţa psihologică de 7.0 secunde, afişând cu mândrie un timp de 6.9 secunde pentru 0-100 km/h. Un motiv de mândrie pentru modelul japonez, care reuşeşte să bată europenii acasă la ei şi cu propriile lor arme.

Interior

Experienţa unui M poate fi împărţită în două tipologii: cea a şoferului şi cea a pasagerului. În acest segment, plăcerea de a conduce maşina se află încă la un nivel ridicat, astfel că Infiniti s-a dat peste cap să creeze o ambianţă cât mai plăcută pentru cel de la volan. M30d este construit bine, din materiale premium. În faţă, sistemul multimedia domină planşa de bord, dedesubtul acesteia aflându-se - aranjate într-o ordine clară şi fără echivoc - toate comenzile sistemului audio, ale navigaţiei şi ale climatizării. Evident, ai ocazia de a-ţi aranja scaunele pe toate axele existente în Univers iar versiunea GT premium - testată de Automarket - îţi oferă scaune cu un confort ridicat în defavoarea unora cu suport lateral sănătos. În condiţiile în care testul a avut loc după un drum lung cu avionul, soluţia aleasă de oamenii de la Infiniti a fost cea perfectă. Surpriza a venit la centrul Infiniti din Roma, unde japonezii au dovedit că sunt atât de încrezători în produsul lor, încât au aşezat maşina în showroom faţă în faţă cu cei trei rivali-cheie existenţi acum pe piaţă. Am putut astfel să testăm comparativ live spaţiul şi confortul oferite pasagerilor din spate, iar modelul Infiniti stă lejer pe prima poziţie, alături de Mercedes E-Klasse. Evident, toţi cei din maşină vor fi gratulaţi cu ultimele sistemele multimedia inventate de Infiniti, până şi aerul interior fiind privit cu deosebită seriozitate de oamenii din spatele noului M. Gurile de aerisire se închid automat dacă senzorii sesizează faptul că în habitaclu intră aer viciat, cel care apucă să intre este repede curăţat cu ajutorul unor reacţii fizice complexe, iar aerul este împrospătat constant cu ajutorul Forest Air, un buton care desface în interior un iz plăcut şi subtil de iarbă proaspăt cosită sau de frunze uscate. Dacă adăugăm şi atenţia absolută la detalii (ai trapă în standard şi până şi torpedoul este îmbrăcat în pluş) sau mai sus amintita linişte incredibilă pentru un diesel, peisajul interior este de-a dreptul încântător. Pentru a vă convinge, aranjaţi un test. Nu aveţi nevoie de mai mult de zece minute pentru a intra în starea de bine emanată de Infiniti M.

Preţ de achiziţie

Preţul de bază al lui Infiniti M30d în România este de 54.400 de euro cu TVA inclus, fiind cu 2000 de euro mai ridicat decât al lui BMW Seria 5, cu 3000 de euro mai ridicat decât al lui E-Klasse şi la aproximativ acelaşi nivel cu cel al lui Jaguar XF. Cu toate acestea, dacă cele patru modele se pot compara fără probleme la capitolul motorizări, dotările pe care le găseşti în versiunea de bază pe un Infiniti M se plătesc cu bani grei la rivali. În stilul caracteristic, japonezii au preferat să îi ofere clientului clientului un preţ cu 5-10% mai ridicat, dar avantaje mari la capitolul confort. Rezultatul este un preţ extrem de competitiv în segment care, la o analiză succintă a cifrelor, îi acordă challenger-ului japonez un avantaj important.

Siguranţă

În standard, Infiniti M vine cu şase airbag-uri, cu tetiere faţă active, cu un sistem de monitorizare a presiunii în anvelope, cu cruise control şi limitator de viteză, cu senzori ed ploaie şi de lumină şi cu toate sistemele active de care ai nevoie pentru a rula fără probleme. la capitolul opţionale, Infiniti a adus adăugiri şi a îmbunătăţit astfel unele pachete prezente şi în dotarea rivalilor. De exemplu, sistemul de avertizare a schimbării benzii de mers nu te avertizează că ai călcat linia doar vizual, la nivelul oglinzii laterale, ci - în cazul în care pe banda stângă se apropie o altă maşină - frânează uşor roţile exterioare, bruscând la fel de uşor volanul pentru a evita un impact nedorit. Pachetul se numeşte Blind Spot Intervention și am avut ocazia să îl testăm pe circuitul de la Vallelunga, cu o echipă de specialiști Infiniti la dispoziția noastră. La fel de utilă este transformarea pedalei de acceleraţie într-un sistem de avertizare extrem de eficient dacă nu eşti atent în trafic şi nu vezi că cel din faţă a frânat. Pedala se întăreşte în acel moment şi îţi împinge piciorul înspre înapoi, primul instinct fiind cel de a frâna. O soluţie inspirată, care elimină posibilitatea ca cel de la volan să nu vadă avertizarea luminoasă de pe bord. Mai mult, dacă nu schiţezi niciun gest, maşina se opreşte singură pentru cinci secunde la doi metri de cel din faţa ta.

Ţinută de drum

Pe şosea, noul Infiniti M se simte undeva între BMW Seria 5 şi Mercedes E-Klasse. O companie selectă pentru modelul japonez, care este rafinat, confortabil şi plăcut. Practic, în 95% din timpul în care veţi conduce această maşină vă veţi simţi perfect, celelalte 5 procente fiind rezervate ţinutei de drum mai sportive a lui Seria 5. Infiniti le oferă clienţilor două tipuri de suspensii - ceva mai confortabile pe versiunile GT şi ceva mai sportive pe versiunile S - astfel că fiecare poate să aleagă înainte.

Vizibilitate

Nu am întâlnit probleme mari la acest capitol, singurele neajunsuri venind în partea frontală, uned capota plonjată cu două bosaje laterale voluminoase îţi dă motiv de precauţie atunci când te mişti pe suprafeţe reduse sau încerci să parchezi. Oricum, Infiniti vă oferă o cameră pentru marşarier încă de la cea mai ieftină versiune, element pe care ceilalţi concurenţi din segment nu-l prezintă la apel decât opţional. Am beneficiat în testul nostru şi de deja celebrul Bird View care îţi arată de sus maşina şi împrejurimile atunci când parchezi.

Tehnologie

Lista sistemelor tehnologice de care beneficiază Infiniti M este prea lungă pentru a fi subliniată în întregimea sa într-un test, astfel că, pe lângă pachetele deja amintite la anterioarele categorii de notare, voi trece în revistă câteva care merită cu adevărat amintite. Începem de la exterior, unde Infiniti a vopsit noul M cu o vopsea care se reface singură în cazul în care este zgâriată uşor, o adevărată mină de aur în jungla românească a artiştilor care desenează cu cheia. Versunile pe benzină beneficiază şi de direcţie integrală, toate cele patru roţi fiind activate de coloana de direcţie pentru ca virajele scurte să fie luate mult mai uşor şi exact. La nivelul sistemului audio, pachetul Bose cu 16 difuzoare - scaunele din față au câte două de-o parte și de alta a tetierei - va mulţumi orice meloman, iar hardul de 10 GB pe care poţi pune toată muzica de care ai nevoie va face inutilă depozitarea CD-urilor suplimentare. Un punct slab este reprezentat de sistemul de navigaţie. Deşi vine cu hărţi semnate de Michelin, ne-a dat dovada faptului că te poate trimite spre destinaţie pe şosele care nu există.

Design

Vă plac maşinile masive, cu personalitate şi nu doriţi să faceţi parte din cercul german? Infiniti M este soluţia perfectă pentru voi. Văzut din faţă, Infiniti M inspiră putere, chiar dacă nu este atât de coerent precum rivalii germani. Profilul este însă cartea câştigătoare a modelului japonez în lupta cu rivalii teutoni, acesta fiind preluat complet de pe conceptul Essence. Liniile fluide şi echilibrate ne dezvăluie din axcest unghi o maşină rasată, stilată, imposibil de ignorat. Partea posterioară păcătuieşte prin prea multe detalii aglomerate, exemplul concludent fiind cele două rânduri de LED-uri dispuse în formă de semicerc pe stopuri. Nu le-ar fi simţit nimeni lipsa. Per total, maşina reuşeşte să se impună la nivelul imaginii şi, cel mai important, să arate cu totul altfel decât ceilalţi. Este masivă şi dinamică, chiar dacă este mai mare în dimensiuni.

Nu ne-a placut

  • Consum mai ridicat decât cel al rivalilor
  • Sistem GPS inexact
Date tehnice - Infiniti M (2010-2014) 3.0d V6 GT Premium auto
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2993
Lungime mm
4945
Putere maxima CP (rpm)
238 (3750)
Latime mm
1845
Cuplu maxim Nm (rpm)
550 (1750)
Inaltime mm
1500
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
1845
Acceleratie 0-100 km/h s
6.9
Ampatament mm
2900
Tractiune
spate
Volum rezervor litri
80
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
450
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Infiniti M (2010-2014)

Ultimele teste

Comentarii (19)

  • Infiniti a avut mereu un cuvant de zis in fata oricarui rival...
    Ce sa zic...frumos design-ul mai ales cel interior...
    Un minus l-as acorda tractiunii spate, care nu se potriveste unui diesel...un AWD ar fii fost perfect...
    O nota 7,5/10
    17 13
  • interioru super-luxos
    insa din spate slabut(da impresia de hatch).........
    lateralu nare nici o forma.........ai putea crede ca e un Hyundai dau Kia.........
    daca stam sa ne gandim ca are de infruntat seria 5,A6 si E-u apai deja putem sa 'calculam' pe ce pozitie sar clasa.......
    si chestia cu mirosurile din masina(miros de iarba cosita si frunze uscate........)mi se pare cea mai mare prostie........puteau opta pt alte plante cum ar fi .....levantica,menta+canabis,canepa solo si altele.....
    da acum gusturile nu se discuta...fiecare ce-i place
    7 15
  • Renault Laguna este peste orice Infiniti
    6 37
  • "Dacă te afli în modul Eco şi apeşi pedala brusc, te trezeşti că aceasta îţi opune rezistenţă pentru a limita consumul"

    dupa care te loveste tramvaiul...
    ....ca ca sa ai consum mic ai acceleratie mica... si daca te bagi romaneste...
    7 11
  • Luneta45
    @Faurelianu
    O fi, dar nu in segmentul asta.
    11 4
  • tehnica buna, de incredere dar design-ul.... "chinezesc". pacat
    4 17
  • BeEmVe Bimmer!
    salutari prieteni dragi!
    Nu stiu, dar de fiecare data cand citesc cate ceva de BMW, se tot asociaza BMW-lider, BMW-etalon, BMW-fun, BMW-mai economic si intotdeauna modelele emergente cu aspiratii premium, gen Infiniti, Jaguar, Audi, Lexus, se compara direct cu modelele BMW din segmentele respective, voi ce concluzie ati trage? Eu cred ca e foarte frustrant sa nu stii cum se simte din spatele volanului un BMW, ma refer la modelele recente, apoi sa mai si vb de rau, miroase a frustrare. DA DA baieti, stiti doar, ma refer la voi cei care dati cu manuta rosie!
    8 12
  • Razvan34
    @Faurelianu:
    Esti in lumea ta, departe muuult de ce inseamna o masina! Mai citeste, mai invata, mai testeaza .... mai taci!
    16 5
  • Aselym
    Infiniti
    Mie unul imi place si mi se pare o alternativa de luat in serios in segment. Si spun asta in conditiile in care acum conduc un seria 3 320d. Probabil ca, daca voi fi nevoit sa fac upgrade, ma voi gandi de doua ori inainte sa iau masian de segment superior. Imi place mult interiorul, e elegant.
    10 5
  • mda..
    Interesanta masina dar mie nu imi place .
    Si nici chestia aia cu senzorii de miros sau pedala de acceleratie nu ma incanta deloc.
    Am ajuns sa nu mai pot conduce masina cum vreau eu ca intervin toate sistemele .
    1.BMW Serie 5
    2.Mercedes E-Klasse
    3.Audi A6
    7 14
  • @Razvan34
    Lasa-i in pace, eu de mult nu-mi mai bat capul cu pictorii astia. Sunt ca majoritatea romanilor, nu au mers in viata lor (unii nici nu le-au vazut in realitate) cu masini de gen dar au pareri puternice :)))
    Uite ce comentarii au majoritatea, sunt vai de capul lor - niste rupti.
    13 6
  • Poezie tata...
    Infinity face ceea ce trebuie sa faca! Mercedes, BMW si Audi au de ce sa se teama. Pe langa tehnica si calitatea impecabile, Infinity le ia fata si la design. Poetry in motion!
    19 8
  • :)
    e bine ca exista alternative pt toti..fiecare cu caracterul lui insa majoritatea in tarisoara noastra au un caracter "sportiv" ..fiecare cum il duce capu!! insa nu imi doresc niciodata sa vad o asemenea masina la semafor sa plece cu scartait sau mai stiu ce alte jmenozeli..e bine ca exista alternative!! masina este una de clasa care sparge monotonia auto si imbie la eleganta siguranta si bun gust!!!
    5 1
  • dorinta ta e ca indeplinita.....manelarii nu dau banii pe asa ceva.
    0 3
  • tomita
    la titlu zice test drive. ati facut test drive cu m30d, voi automarket?
    daca da, unde sunt pozele, ca asa oricine gaseste poze cu masina si gata, un comentariu copy-paste.
    daca nu, wtf? copiati articolele din alta parte, sau vi se dau "de mila" in urma unor colaborari. bull-shit. ori e parerea unui roman din romania, ori nu mai suntem golani. exista infiniti romania, si mai mult ca sigur ca ei pun la dispozitie modelul.
    dar partea mai distractiva este ca noutatea este M35hibrid, nu dieselul
    eventual, daca vreti, va fac si eu un articol din asta online cu informatii oficiale de la ifiniti.
    4 1
  • tomita
    revin cu detalii:
    la design ati notat 3 1/2 stele - nu vi se pare putin cam deplasata remarca cu "coerenta"? asa este conceput, chiar si viitorul concept are grila fata in acelasi stil.
    la stopuri, intrasdevar designul mi se pare si mie ciudat, dar sa notezi atat de slab par emai mult partinitoare, decat obiectiva notarea
    Eclass - frontal are linii mai inchegate
    seria 5 - frontal este la fel de neinchegata ca infiniti
    audi a6 - frontal deja invechit la design. obsolete, sub competitori directi
    jaguar xj - fata, bestial, de nivel cu eclass, dar pe stil mai fluid, mai putin metalic.
    lexus gs - in continaure f frumos, la nivel cu infiti

    totusi pt clasa aceasta, nu consider un stil prea agresiv ca se potriveste, si ar trebui mai moderat. deci e class, pierde puncte, si jaguar ramane cel care imbina cel mai bine designul cu stilul si clasa aferenta
    ordinea ar fi urmatoarea, del a primul la ultimul:
    jaguar, mercedes = infiniti=lexus, seria 5, A6
    5 2
  • Sunete de frecventa contrara???
    "prin emiterea unor sunete de frecvenţă contrară sunetelor emise de motor"

    Mircea, nu exista asa ceva. Frecventa nu poate fi exprimata decat ca masura pozitiva. Nu se poate insuma cu o cantitate negativa pentru a rezulta 0. Inainte de a pune ceva in review, ar fi bine sa va mai documentati, mai ales daca nu intelegeti conceptele respective.
    3 0
  • tomita
    sistem GPS inexact?
    putem sa aflam si noi ce inseamna asta? si de ce?
    unde este inexact. in romania? sau in alta tara?
    la noi putem sa fim ingaduitori, caci 95% din navigatiile de fabrica se vor fastaci aici. in europe de vest de asemenea infinit e nou si ar putea sa aiba mici hibe cu dezvoltarea hartilor. n-ar fi singurii oricum. e vorba de schimbarile de sensuri si alte mici chicite,c are daca nu sunt actualizate pe o navigatie e logic sa ai parte de surprize. si cum europa nu este hom-turf pt infiniti e posibil sa nu aiba reteaua de de updating asa bine pusa la punct precum rivalii indigeni.
    PS: nu ii apar, dar sincer mentalitatea japoneza este in orice aspect socialo-economic peste cea europeana. si de asemenea si in politica de preturi pt produsele oferita. dupa cum si voi ati remarcat. japonezul in aceeasi bani are MULT mai multe dotari decat europeeanul fitos. care se mandreste cu tedei-ul lui. dar in rest coaja. ca deh tre sa platesti b@sinile.
    pe cand japonezul are onoare. vrei respect. oferi respect.
    numai bine
    1 0
  • Infiniti M
    O masina care desi merita, nu cred ca va face cariera in Europa. Pur si simplu nu e BMW, Audi sau Mercedes. Iar cei care nu vor una din cele trei vor alege Jaguar, Saab, Citroen C6.... Japonezii de la Infiniti, ca si cei de la Lexus sunt priviti ca niste outsideri care nu stiu ce vor europenii. Pacat, pentru ca ofera o tehnologie demna de clasa mare!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru