Drivetest Geely Coolray

4.3
Geely Coolray zoom
de Alexandru Monenciu
Vineri, 10.05.2024
Invazia chineză

În urmă cu ceva ani, sintagma Made in China era asociată, în 9 din 10 cazuri, cu produsele de slabă calitate. Inclusiv în ceea ce privește mașinile.

Cred că ne amintim toți de acel model cu spate de BMW X5 și față de Toyota Land Cruiser. Sau de copia fidelă a lui Range Rover Evoque, pentru care constructorul britanic chiar s-a judecat în instanță cu brandul chinez care îl producea.

Între timp s-a întâmplat ceva ciudat: constructorii europeni de automobile s-au culcat pe o ureche, iar asiaticii nu doar că au recuperat terenul pierdut, dar au și progresat. Au adus designeri care au lucrat pentru nume mari din industria auto europeană, ingineri și chiar oameni care au deținut funcții importante.

Cu alte cuvinte au evoluat într-atât încât sintagma „Made in China” nu se mai aplică la majoritatea modelelor chinezești. Și a pierdut din conotațiile negative.

Mai mult decât atât, au început să debarce, încet încet, în Europa. Așa se face că în ziua de azi vedem, din ce în ce mai des, pe drumurile europene mărci ca Geely, Lynk&Co, Cherry, BYD și multe altele. Să nu mai pomenim de faptul că unii chiar deschid uzine în Europa.

Așadar, putem spune că asistăm la o invazie chineză. Însă, e o invazie care colonizează cu modele competitive și accesibile. E o mișcare din care constructorii europeni ar putea învăța și, mai mult, o colonizare care ar trebui să îi trezească la realitate.

Toată lumea știe marca Geely ca fiind părintele Volvo, dar compania chineză are sub umbrela sa mult mai multe mărci: Lynk&Co, Zeekr, Polestar, Lotus și Smart, ca să menționăm doar câteva.

În 2024, Geely va intra pe piețele din România și din Bulgaria, iar la început va oferi un singur model: Coolray. Un SUV de segment B, care nu doar că se bate, dar ar trebui să îngrijoreze modele ca Peugeot 2008, Hyundai Kona, Seat Arona sau Skoda Kamiq.

Noi am călătorit în Slovenia pentru a conduce acest Geely Coolray, iar în rândurile care urmează îți spunem cum se simte de la volan. Și, așa cum te-am obișnuit, ți-am pregătit și un video cuprinzător cu modelul chinezesc.

PREZENTAREA VIDEO A LUI GEELY COOLRAY

Geely Coolray

  • Pret de pornire 25.990 €
  • Pret model testat 25.990 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

La fel ca majoritatea modelelor din segment, Geely Coolray este echipat cu un motor relativ mic. Este vorba despre un propulsor pe benzină, de 1.5 litri turbo, care dezvoltă 172 de cai putere și 290 Nm cuplu.

Desigur, puterea îl poziționează în partea superioară a segmentului B.

Unitatea cu patru cilindri nu este foarte zgomotoasă și s-a descurcat în toate situațiile în care ne-am aflat. Trage bine chiar și în modul de rulare Comfort.

Mai ai la dispoziție modul Sport: crește turațiile, păstrează mai mult treapta de viteză și sensibilizează, notabil, pedala de accelerație. Unitatea este mult mai receptiv la comenzi. Am remarcat că dacă ești în modul Sport și apeși pedala de accelerație la podea, la viteze relativ mici, fenomenul de "torque steer" este destul de pronunțat.

Dar nu este o noutate, având în vedere că vorbim despre un SUV cu roți motrice față, care pare că nu-și dozează cumpătat puterea și cuplul.

Pentru un consum de combustibil cât mai redus ai modul de rulare Eco. Odată activat, toate "simțurile" mașinii sunt amorțite. Trebuie să apeși mai tare pe accelerație pentru a obține ceva putere.

Ai la dispoziție o singură variantă de transmisie, adică una automată cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj. Este puțin nehotărâtă, să spun așa, mai ales la viteze mici, dar nu pot spune că a fost foarte deranjant.

Un lucru interesant este faptul că transmisia nu poate fi pusă în modul manual. Adică nu o să schimbi tu treptele. Nu ai padele și nici selectorul nu poate fi mutat într-un mod manual.

Totodată, la fel ca la Volvo-urile mai vechi, trebuie să treci prin toate treptele pentru a ajunge la ceea care dorești. Spre exemplu, dacă ești în P, trebuie să miști selectorul în N și apoi în D pentru a pleca de pe loc.

Consum

Pentru această motorizare, Geely declară un consum de 6.1 litri/100 de km. Deși am condus mașina pe un drum montan, cu destul de multe viraje, consumul indicat a fost de 6.0 litri/100 de kilometri, în primă fază.

Când am ajuns la aeroport, consumul era de 8.0 litri/100 de km, dar am avut și o porțiune de autostradă. Mai mult, am stat cu motorul pornit până am realizat toate materialele foto și video.

Deja ți-am spus care sunt rivalii acestui Geely Coolray. Pentru 2008, echipat cu motorul de 1.2 litri pe benzină, 130 CP, Peugeot declară un consum de 5.9 litri/100 de km. Apoi, Hyundai Kona cu al său propulsor hibrid, cu 141 CP, are un consum de 3.9 litri/100 de km.

Mai departe, Skoda Kamiq, în versiunea 1.5 TSI cu 150 de cai putere și transmisie DSG, consumă 5.8 litri/100 de km, iar Seat declară pentru Arona (1.5 TSI, 150 CP, DSG) 5.7 litri/100 de km. 

Performanţe

Cei 172 de cai putere sunt suficienți pentru ca Geely Coolray să atingă 100 de km/h în 7.6 secunde.

Așa cum spuneam, din punct de vedere al performanțelor, Coolray se situează în partea superioară a segmentului B, iar acest lucru devine și mai evident atunci când aruncăm o privire peste specificațiile rivalilor săi.

Spre exemplu, Peugeot 2008, cu cei 130 CP pe care îi oferă, ajunge la 100 de km/h în 9.4 secunde, Skoda Kamiq are nevoie de 8.3 secunde pentru repriza 0-100 km/h, iar Hyundai Kona se descurcă în 11.2 secunde. În cazul lui Arona, repriza 0-100 km/h durează 8.4 secunde. 

 

Interior

De îndată ce deschizi portierele, interiorul lui Coolray te îmbie să iei loc pe scaun, în primul rând din punct de vedere vizual. Ai o temă bicoloră, roșu-negru, indiferent de nivelul de echipare pe care îl alegi.

Pentru că vorbim, totuși, de un SUV poziționat în segmentul B, nu te aștepta să nu găsești plastic dur la interior. De fapt, sunt destule astfel de zone în habitaclu.

Finisajele sunt destul de calitative, semn că cei de la Controlul Tehnic al Calității, sau CTC pe scurt, au fost foarte meticuloși. Totodată, antifonarea habitaclului este destul de bună, atâta timp cât și suprafața de rulare este bună. Pe un asfalt care nu e tocmai ca în palmă o să ai destul de mult zgomot în interior, generat de la anvelope.

Ai butoane fizice, destul de mari și ușor de folosit, pentru funcțiile sistemului de climatizare, ceea ce este întotdeauna un lucru bun.

Din păcate, nu am acoperit distanțe mari cu acest Geely Coolray, dar chiar și așa pot spune că scaunele sunt confortabile. Mi-ar fi plăcut, totuși, să aibă reglaj lombar. Chiar dacă, prin construcția lor, scaunele față sport sunt ușor bombate în zona lombară.

Tapițeria este din piele sintetică, dar este moale și plăcută la atingere, iar volanul este îmbrăcat în piele naturală. Un detaliu interesant este că volanul are în interior o cantitate mică de gel dezinfectant. Or fi rămas marcați după Covid.

Acum, că tot am ajuns la acest capitol, suprafața bordului este destul de încărcată din acest punct de vedere: ai un plastic texturat în partea superioară, ornamente dintr-un material care imită aluminiul și o zonă moale, toate pe o suprafața de câțiva zeci de centimetri.

Nu lipsesc, desigur, zonele acoperite cu Piano Black, sau acel plastic negru, cu finisaj lucios, de care nu mai scăpăm.

Găsești destule spații de depozitare în interiorul lui Coolray, inclusiv o zonă mai mult decât generoasă sub tunelul central. Tot aici ai și o priză la 12V, precum și o zonă "configurabilă", dacă îi putem spune așa, pentru pahare.

Pasagerii nu se vor simți înghesuiți nici măcar pe locurile din spate. Spre exemplu, scaunul meu era reglat pentru înălțimea mea, iar în spate a putut sta confortabil un coleg cu o înălțime de 1.87 metri. Nu a atins cu genunchii în scaunul șoferului, ba chiar mai avea 2-3 centimetri. Și nici cu capul nu stătea lipit de plafon.

Cu bancheta în poziție normală, volumul portbagajului este de 330 de litri, iar hayonul este cu acționare electrică. Peugeot 2008 stă mai bine la acest capitol (434 litri), la fel și Hyundai Kona (407 litri). Și Skoda Kamiq este aproape, cu 400 de litri, la ca Seat Arona.

Preţ de achiziţie

Reprezentanții Geely ne-au spus că acest Coolray va fi disponibil, la noi în țară, în două niveluri de echipare: GF și GF+. Dacă primul va costa în România de la 25.990 de euro în sus, cel de-al doilea va porni de la 27.490 de euro.

Singurele diferențe între cele două vor fi jantele cu un design diferit și nuanța exterioară. Mașina pe care am condus-o noi a fost un Coolray GF.

Așadar, indiferent de alegerea făcută, vei primi o listă stufoasă cu dotări standard, inclusiv jante de 18 inch, scaune față încălzite și volan încălzit, banchetă spate încălzită, acoperiș panoramic cu trapă acționată electric, reglaje electrice pentru scaunul șoferului, volan îmbrăcat în piele, o tapițerie din piele ecologică, în două nuanțe, scaune față sport și multe altele.

Prețul este, fără îndoială, una dintre atracțiile noului Geely Coolray. Și, implicit, toată lista de dotări pe care o primești pentru acești bani.

Pentru un Peugeot 2008, în nivelul de echipare Allure, trebuie să scoți din buzunare cel puțin 27.300 de euro. Și, ați intuit, nu o să primești atâtea dotări. Skoda Kamiq, în versiunea cu 1.5 litri TSI, 150 CP și DSG, pornește de la 24.682 de euro, iar pentru un Seat Arona, în aceeași configurație, trebuie să scoți din buzunare cel puțin 27.378 de euro. 

Dar, tot pe aici se învârte și o Dacia Duster 3, echipată asemănător. Spre exemplu, un Duster Hybrid Extreme, costă 26.650 de euro cu TVA inclus. Și nu ai volan încălzit și scaune încălzite în standard.

Siguranţă

Geely Coolray nu a fost, încă, testat de Euro NCAP.

Însă, sistemele de siguranță și asistență cu care este echipat modelul chinez îl fac compatibil cu Nivelul 2 de rulare autonomă. Ceea ce înseamnă că, dacă toate sistemele merg bine, nu ar avea nicio problemă să primească punctajul maxim de 5 stele la testele de siguranță Euro NCAP.

Lista include, printre altele, tempomat adaptiv inteligent, sistem automat de frânare de urgență, sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare, sistem de monitorizare a unghiului mort, sistem de recunoaștere a semnelor rutiere, sistem de avertizare pentru limita de viteză și sistem automat de parcare cu 12 radare.

Ţinută de drum

Mi-aș fi dorit să petrec mai mult timp la volanul lui Geely Coolray. Dar, chiar și în cele câteva zeci de minute în care l-am condus, am regăsit o mașină plăcută. Se conduce mai mult decât decent, este stabilă la viteze de autostradă, ruliul nu este foarte pronunțat pe viraje, iar subvirarea își face simțită prezența numai dacă întreci cu adevărat măsura.

Cu alte cuvinte, dacă nu ai pretenții exagerate de la un SUV de segment B, vei fi plăcut surprins de ținuta de drum a lui Coolray.

Suspensia nu este foarte zgomotoasă și filtrează destul de bine denivelările din asfalt. Din nou, să nu uităm segmentul în care regăsim acest model. Direcția este puțin cam prea asistată, ceea ce nu este un lucru deloc rău în oraș. Dar, la drum lung, este cam imprecisă pe viraje.

Vizibilitate

Poziția la volan este destul de înaltă, specifică până la urmă unui crossover/SUV, astfel că prin parbriz vezi cam tot ce te interesează. Oglinzile laterale au dimensiuni potrivite, la fel și luneta.

Montantul A este puțin cam mare, ceea ce creează un unghi mort deranjant în această zonă.

Din fericire, însă, ai senzori de parcare față/spate, senzor de unghi mort în oglinzi și, nu în ultimul rând, sistem de imagine panoramică la 540 de grade. Nu, n-am tastat greșit, Asta înseamnă că, odată activat, mașina devine "invizibilă" și poți vedea ce se află sub ea.

Tehnologie

Tehnologia nu lipsește din oferta lui Geely Coolray. În spatele volanului regăsim un instrumentar de bord digital, cu ecran de 10.25 inch. Informațiile afișate aici sunt ușor de citit și, desigur, instrumentarul este ușor configurabil. În sensul în care poți alege ce informații să afișeze.

La rândul său, display-ul central al sistemului multimedia are o diagonală de 12.3 inch. Sistemul propus de chinezi se mișcă bine și are o grafică destul de simplă, dar cu un look modern în același timp. 

Din meniul sistemului multimedia accesezi și camerele video despre care vorbeam puțin mai sus. Calitatea imaginii este destul de bună, chiar și în condiții de lumină slabă. 

Conexiunea Apple CarPlay și Android Auto este fără fir, astfel că îți poți conecta ușor telefonul mobil pentru a avea acces la aplicații ca Waze, Youtube Music sau Google Maps. 

Nu lipsește zona de încărcare prin inducție, aflată în fața tunelului median. Dacă vrei să încarci mai multe dispozitive în același timp, ai la dispoziție și două porturi USB. 

Design

Sportivitatea și agresivitatea sunt cuvintele care descriu cel mai bine designul exterior al lui Geely Coolray. 

Avem faruri și stopuri LED, o grilă frontală de dimensiuni generoase, vopsită în negru lucios, care te duce cu gândul la modelele Cadillac. Nu lipsesc jantele de 18 inch, indiferent de nivelul de echipare ales, etrierii roșii, accentele exterioare roșii, spoilerele agresive, un eleron deloc discret deasupra hayonului și, atenție, 4 terminații reale pentru sistemul de evacuare. 

Partea bună este că, așa cum spuneam, singurele diferențe între cele două niveluri de echipare disponibile sunt designul jantelor de 18 inch și culoarea exterioară. 

Dacă optezi pentru nivelul de echipare GF+ primești și așa numita nuanță Gri Unicorn. Potrivit chinezilor de la Geely, este singura culoare din segment care își schimbă nuanța în funcție de lumină.

Nu ne-a placut

  • Transmisie cam imprecisă
  • Disponibilitatea unei singure motorizări

Ultimele teste

Comentarii (19)

  • sarumana.pt.masa
    e urata cu spume si imi lasa senzatia unui kitsch specific tarii de unde provine.. nu stiu daca doar pretul e suficient cat sa determine pe cineva sa cumpere o masina
    19 21
  • Seriff
    Urate cu spume sunt toate suv-urile din ziua de azi, arata fix la fel toate, masina daca va veni cu un pret decent se va vinde.
    13 4
  • Cu linia mașinii n-am nimic, însă mie-mi zgârie retina unele exprimări slab calitative din articol.
    https://www.meditatiilaromana.ro/2022/10/26/adjectivul-calitativ-nu-inseamna-valoros/

    Și-n linie cu ”obiectivitatea” permanentă după care se face lista concurenților la drive teste, de ce n-am compara și cu alt produs al unor băieți cu ochi oblici: SsangYong Tivoli, care cu X170 1.5 GDI 163 CP și cutie automată Aisin cu 6 rapoarte pleacă dinainte de 20.500 de euro?
    17 0
  • Cătălin
    Așa arată o mașină atrăgătoare ca design interior și calitate percepută, nu jalea de Duster! Oricând as plati banii pentru Coolray
    8 16
  • copchil
    Arata ca un copil facut de Lexus impreuna cu Cadillac intr-o seara cu multi vapori octanici.
    8 2
  • Masina chinzeasca la 25.000 eur nu e nicio invazie. Prost e ala care le da banii.
    Chinezii sunt mai capitalisti decat americanii de vreo 10x cel putin.
    Masini facute cu un cost minimal infim si vandute la preturi premium.
    Nu ofera nimic demn de premium, o lipsa completa de retea de distributie si suport clienti, piese de schimb si piata aftermarket. Si lipsa de renume e un mare dezavantaj.
    Cumperi asa ceva cu 11-12.000 euro, asa sa se roage de tine.
    15 10
  • exact
    perfect spus
    le ia ochii si banii la fraieri cu plastice lucioase la interior si ecrane
    13 6
  • Robert
    Mie mi se pare ca un concurent redurabil pentru Duster. Un Duster “hybrid”,cu 145 CP si cutie automata costa cam la fel. Masina asta are un motor mai puternic, si pe care poti conta tot timpul, nu numai cad e bateria plina, mai multe echipamente, si un design si calitate perceputa cel putin la acelasi nivel cu un Duster. Poate in absolut 28000 eur sunt multi bani pentru asa o masina, dar avand in vedere concurenta, mi se pare foarte competitiv.
    8 10
  • @Alin - desi puțini credeau , iată ca în 10-15 ani chinezii au subjugat toată economia mondială. În acest moment nimeni nu mai poate rezista fără comerț cu China. Degeaba încearcă unii sa se mai agite , ceasul al 13-lea a trecut deja. Când mulți dintre noi au criticat în van prostituția economica a Europei ( si globala) in relația cu China, cei mai mulți au fost indiferenți, în cel mai bun caz. Acum nu mai exista alta varianta decât sa ne resemnam/ adaptam . Vom cumpara mașini chinezești probabil în curând, stai liniștit. Dealeri/ rețele service si distribuție piese , toate dedicate - o sa apară în mod natural, nu asta va fi problema.
    11 4
  • Nu știu ce concurent e pentru Duster, care e 26.500 dar e full-hibrid, asta doar ca să ne încăpățânăm să aibă automată, că versiuni mai ieftine sunt, inclusiv cu 4x4.
    De altfel, dacă mă uit fugitiv și la Renault, noul Captur Techno mild hibrid TCe 160 cu automată cu dublu ambreiaj e 25.150 euro. Își ia cineva Geely pentru portbagajul electric?

    PS Nu că subjugă Xi UE, doar că astea sunt efectele extremismului în domeniul mobilității, forțarea electricelor cu baterie dă efecte adverse.
    11 5
  • Robert
    Kap, sper sa ai dreptate. Nu le doresc succes chinezilor, dar ma tem ca vor avea. Partial si din cauza politicilor stupide de fortare, cu orice pret, a BEV-urilor. Cat despre masina asta: daca e adevarat ca vesiunea de baza e 26000 si singurele diferente fata de cea mai scumpa sunt jantele si culoarea( deci are trapa, scaun cu reglaj electric, ACC….) ma tem ca vor fi destui care o vor prefera.
    Noi astia care stam si comentam pe situri de atea , suntem pasionati de masini, ca sa zic asa. Dar majoritatea celor care cumpara o masina, nu sunt. Masinile devin tot mai mult un comodity, care , pentru un ne-pasionat, ofera toate cam acelasi lucru si atunci pretul devine cel mai important argument.
    Cat despre cutia automata, in ziua de azi cred nu mai e un moft, e aproape o necesitate cu traficul asta atat de algomerat. Sunt doua lucruri la care nu as renunta daca as cumpara acum o mașina : aer conditionat si cutie automata.
    Doamne ajuta, sa speram ca se trezesc si europenii nostri si or sa faca ceva sa redevina competitivi.
    6 0
  • doar o gluma
    arata ca un Lambourghini dupa 1 luna in Vaslui :-))
    8 2
  • ȚiOMping
    Vă este milă și vă smiorcăiți de grija industriei auto europene care-și bate joc de proprii clienți?

    Acest Coolray e un fleac.
    Uitați-vă la DFSK Fengon 600 și la alte mașini chinezești care DEJA se vând în România și au o rețea de distribuitori și service-uri cam prin toată țara.

    https://suvcars.ro/dfsk/dfsk-fengon-600-automat-6at-benzina-1_5-gdi
    7 7
  • Partea proastă pentru Duster este ca acest model are motor cu 4 cilindri cu o putere mai mult decât decentă, partea bună este ca sunt zero șanse sa se vândă mai bine în România, față de Duster, ma îndoiesc ca off road e la fel de capabil, dar în restul Europei posibil sa se miște, entuziasm foarte mare a fost și cu Ssangyong , n-a fost nici pe departe la vânzări ca Dacia.

    Cele 4 țevi de evacuare sunt o chinezo țigănie demnă de bombardierii noștri, ce fac astfel de modificări pe unde apucă.
    12 3
  • George Simion
    cum sa compari bijuteria asta cu un duster ciobanesc?

    si foarte misto cu 4 tevi, daca tot e termica. ii faci tuning si sparii cartierul!
    1 9
  • Freddie
    Trebuie sa fii puțin bătut în cap ca să dai banii pe asa ceva în momentul de față. Sau sa fii un anti-american convins. Apropo, fie ca va place sau nu, facem parte din imperiul american. Când va cădea SUA ca primă putere mondiala și România se va destrama în scurt timp.
    3 4
  • Spatele ăla este un dezastru al designului. Urât cu creci.
    Material care imită aluminiul? Wtf, aici s-a ajuns? Probabil un plastic vopsit în arginitu, că altceva nu știu să imite aluminiul. Orice ar fi, tot chinezarie rămâne! Mă uităm zilele trecute la interiorul MG-ului după care tot le curg balele unora, lăudat și para-lăudat, vreau să zic că tapițeria aia strigă prin toți porii că este low cost, aduce a vinilin de proastă calitate. În cazuri din astea mai bine pui o tapițerie textilă.
    Volan cu o cantitate mică de gel dezinfectant? Afafiuri de luat ochii! iar să faci două niveluri de echipare în care singurele diferențe sunt jantele și vopseaua. Marketing, nu glumă. Mai trebuie abonament pentru climatronic : ))))
    Pe scurt, nu!
    5 5
  • Dragoș
    Am văzut-o astăzi în realitate. Arată chiar foarte bine, nu mă așteptam.
    1 0
  • X-zibit
    @ȚiOMping

    Tracțiune: tracțiune față :)))
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru