DrivetestVolkswagen Golf 8

1.5 Benzină Turbo Mild Hybrid (eTSI) Aut7 150CP
4.4
Test drive Volkswagen Golf 8 zoom
de Bogdan Mirică
Vineri, 13.12.2019
Sentimente complexe

Nu cred că am fost vreodată mai pregătit și mai nerăbdător înaintea unui test. Din două motive. Primul are legătură cu importanța lui Golf în istoria auto. Al doilea are legătură cu Golf-ul 7 alături de care adun kilometri deja de trei ani. Da, sunt unul dintre cei 35 de milioane de oameni care au ales Golf din 1974 și până în prezent. Ba chiar am avut și un Golf 5 între anii 2012-2014. Prin urmare, cunosc bine rețeta folosită de Volkswagen, atuurile modelului compact, dar și defectele lui. Pentru că, deși este una dintre cele mai vândute mașini la nivel mondial, nu este mașina perfectă.

Așadar, am lăsat Golf-ul meu în parcarea Aeroportului Otopeni pentru a mă urca la volanul noului Golf 8 în parcarea Aeroportului din Porto, locul unde s-a desfășurat testul internațional. Pentru prima dată plecam la acest test cu un cumul de funcții: jurnalist auto exigent, dar și client cârcotaș, dornic să vadă cât de tare s-a învechit mașina pe care o conduce acasă.

Pe parcursul celor două zile de test am pendulat între cele două roluri, încercând să analizez cât mai bine o mașină care se vinde undeva pe Glob la fiecare 40 de secunde. Cam atât de populară e compacta germanilor.

Volkswagen Golf 8
1.5 Benzină Turbo Mild Hybrid (eTSI) Aut7 150CP

  • Pret de pornire n/a €
  • Pret model testat n/a €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Sub capota care și-a pierdut acum amortizorul și s-a ales cu o tijă pe care o folosești manual (o involuție care ne trimite înapoi la Golf 4), Volkswagen a pregătit o gamă de motoare atent aleasă. E ca selecția celor mai buni jucători de fotbal la echipa națională, ca să fiu în ton cu asocierea dintre Volkswagen și Campionatul European de Fotbal.

A dispărut TDI-ul de 1.6 litri din rațiuni de eficientizare a ofertei. Locul lui a fost luat de o versiune mai modestă a motorului de 2.0 litri, care dispune acum de un catalizator dublu și de emisii extrem de reduse, sub 100 g/km. Bineînțeles, există și un diesel de 2.0 litri și 150 de cai putere, de care m-am îndrăgostit în Porto. Livrează resurse foarte bune, 360 de Nm fiind un cuplu de invidiat, menit să te satisfacă atât în oraș, cât și pe autostradă. Ceea ce m-a făcut să-l iubesc și mai tare a fost însă antifonarea, o problemă care a persitat până la Golf 7 pre-facelift. Acum este mult mai rafinat chiar și la turații înalte.

Nu același lucru îl pot spune despre benzinarul de 1.5 litri, alături de care am rulat în prima zi a testului internațional desfășurat la Porto. Motorul pe benzină cu patru cilindri și 150 de cai putere este și el rafinat și bine antifonat. Până ajungi la 5000 de rotații, unde ți se pare că strigă la tine prin gurile de ventilație. Dacă nu îi forțați limitele, va fi un propulsor agreabil. Rafinamentul lui se simte mai ales în oraș, acolo unde nu există vibrații la repornirea sistemului start-stop. Asta și pentru că el poate fi echipat cu un sistem micro-hibrid de 48V. Vine la pachet doar atunci când bifezi în lista de opționale cutia automată DSG. Ajută la oprirea motorului pentru mai mult timp în mediul urban și chiar poate contribui cu până la 50 de Nm în fazele de accelerare, de obicei la viteze mici, urbane. Bineînțeles, el poate recupera și energia irosită la frânare, pe care o înmagazinează într-o baterie de 250 Wh. E prea mică pentru o rulare pur electrică, dar este suficientă pentru a pune umărul la reducerea consumului.

Deși am condus și dieselul, atât de blamat în ultimii ani, am decis să vă povestesc în detaliu despre această motorizare pe benzină de 150 de cai benzină, cu sistem micro-hibrid. Ea este asociată unei transmisii DSG cu șapte rapoarte, care vine acum cu un selector Shift-by-Wire. Adică nu există o conexiune mecanică între selector și cutie, doar una electronică. Introducerea acestei tehnologii ne-a adus și o caricatură de schimbător de viteze, minuscul, dar ușor de utilizat, cu care oamenii vor fi nevoiți să se obișnuiască.

Cutia DSG se achită în continuare magistral de gestionarea resurselor. În cazul motorului de 1.5 litri are pe mână 250 de Nm, resimțiți pe o plajă de turații bogată, cuprinsă între 1500 și 3000 rpm. Etajarea cutiei și plaja de turații echilibrată fac din această versiune una cu resurse generoase. Chiar dacă valoarea cuplului nu se simte atât de abundentă ca în diesel.

Versiunea 1.5 eTSI (așa se vor numi motorizările cu micro-hibrid) asigură o rulare fluidă, fără sincope, cu o liniaritate pe care o mai găsești în segmentul premium. Nu simți alternarea treptelor și mașina acumulează viteză rapid. Când vine vorba de retrogradare, DSG-ul îți citește gândurile. Cutia este în continuare foarte promptă și este capabilă să mențină turația înaltă atunci când frânezi brusc, când rulezi la vale sau când simte că ai avut o repriză de viraje abordate susținut. Cu riscul de a mă repeta, cutia DSG este, de departe, cea mai bună transmisie din segmentul modelelor de volum și recomand oricui bifarea ei în lista de opționale.

Golf 8 beneficiază și de o listă simplificată de moduri de rulare (Eco, Comfort, Sport și Individual), iar diferențele dintre ele în ceea ce privește răspunsul motorului este considerabilă.

Consum

E clar că aș alege dieselul dacă aș avea un regim de exploatare mai mult extraurban. Însă, dacă îmi doresc „să joc” un Golf mai degrabă pe teren urban, versiunea benzină ar fi preferata.

Diferențe de consum există. Cele mai evidente au legătură cu vechea generație. Spre exemplu, noul diesel 2.0 TDI consumă cu 17% mai puțin decât pe vechiul model. În cazul testului meu, după vreo 70 de kilometri parcurși pe drumuri naționale virajate și pe autostradă, cu unele exagerări, valoarea de consum a fost de numai 6.4 litri/100 de km.

În cazul benzinei, Volkswagen ne asigură că versiunea 1.5 eTSI consumă mai puțin decât cea convențională 1.5 TSI. Sistemul micro-hibrid oferă un rafinament deosebit funcției de coasting, disponibilă pe acest motor de 1.5 litri. Este suficient să ridici piciorul din accelerație când rulezi la vale sau când ești pe autostradă. Motorul se oprește, iar energia rezultată merge în baterie.

Cu tot cu aceste găselnițe, de-a lungul unei rulări la fel de extraurbane ca și în cazul dieselului, versiunea eTSI a consumat puțin peste 7 litri/100 de kilometri. Într-un regim ceva mai zbuciumat, trăit la intensitate maximă pe drumurile de munte de pe lângă Porto, consumul a urcat la 8.2 litri/100 de kilometri.

Volkswagen nu a anunțat încă valorile oficiale de consum pentru nici una dintre versiunile sale. O decizie ciudată, având în vedere că Golf 8 se comercializează deja în Germania. Prin urmare, trebuie să fim îngăduitori la acest capitol și să credem că acum suflă și în iaurt după scandalul Dieselgate.

Performanţe

Nu avem valori de consum, însă avem performanțele celor două versiuni testate de mine în Portugalia. Și, ca și în cazul testului cu Passat facelift, diferența dintre cele două motoare de 150 de cai putere este insesizabilă. Încă o dovadă că prăpastia dintre diesel și benzină aproape că nu mai există, în ciuda diferențelor evidente de cuplu.

Dieselul de 2.0 litri și 150 de cai atinge 100 de km/h în 8.7 secunde, iar benzina e ceva mai fâșneață, cu un timp de 8.5 secunde. De asemenea, diferența la capitolul viteză maximă este și el insesizabil, de numai 1 km/h. Benzina ajunge la 224 km/h. Important e cum se transpun aceste cifre în interiorul mașinii. Totul e foarte simplu. N-ai nevoie de licență de pilot, ci doar de activarea modului Sport, despre care aminteam mai devreme.

Dacă ne uităm în segment, vedem că există multe mașini compacte cu puteri apropiate de cea a Golf-ului testat în Portugalia. Unele dintre ele chiar mai rapide. Spre exemplu, Seat Leon și Skoda Scala, frații de concern, în aceeași configurație cu 150 CP și DSG, sunt mai rapizi. Și Renault Megane alături de noul său motor de 1.3 litri și 159 CP este mai rapid decât Golf 8. Nu mai vorbesc despre Toyota Corolla hatchback și motorul său de 180 CP, care fac „suta” în 7.9 secunde.

Sunt însă și compacte pe care Golf le lasă în urmă, chiar dacă au resurse mai mari. Un exemplu concret este Mazda3 cu motorul Skyactiv X de 180 CP. Opel Astra facelift și Peugeot 308 sunt victime sigure, mai ales că au și ceva mai puține resurse. Ford Focus și motorul Ecoboost de 150 CP este cu mult mai lent decât Golf. La fel și frații Hyundai i30 și Kia Ceed. La egalitate de sprint cu Golf-ul este Honda Civic. Vorbim însă despre versiunea de 182 de cai putere a compactei japoneze.

Interior

Aici bănuiesc pe cineva de nebunie. Nu se aștepta nimeni la un interior revoluționar pe cel mai popular model din gamă. Nu se fac experimente cu un hit. Cel puțin așa credeam. Însă, la interior, Volkswagen ne-a demonstrat că deține resurse creative pentru experimente, pentru surprize.

Planșa de bord a fost simplificată. Din fericire păstrează același plastic moale în partea superioară. Din păcate, au apărut noi inserții din plastic ceva mai tare pe la jumătatea planșei de bord, semn că virusul tăierii de costuri, prezent în interiorul modelelor T-Roc și T-Cross, începe să creeze simptome și în interiorul lui Golf.

Consola centrală a devenit ceva mai mare, este îmbrăcată tot într-un plastic tare, dar cu finisaj plăcut. De altfel, toate finisajele sunt bune și reafirmă superioritatea lui Golf la acest capitol. Consola centrală oferă acum mai multe spații de depozitare, inclusiv unul inteligent pentru susținerea paharului. Cotiera mi se pare că a devenit ceva mai mică decât cea a lui Golf 7. Spațiile din portierele față și spate rămân generoase și pot primi sticle mari, însă parcă și ele au devenit mai mici decât pe Golf 7.

Pe locurile din spate există în continuare spațiu suficient la nivelul picioarelor și decent la nivelul capului. Plasticul de pe portiere este tare, nicidecum moale ca pe portierele față. Geamurile laterale rămân mari și bine proporționate pentru a oferi o atmosferă luminoasă. Tunelul central este la fel de ridicat și incomodează transportul unui al treilea pasager pe bancheta spate. Au apărut acum scaune încălzite și în partea posterioară, precum și un control pentru climatizare.

Unii clienți de Golf 7 s-ar putea să plângă după cârligele aplicate pe montanții B. Volkswagen susține că a renunțat la ele pentru că hainele agățate acolo se prindeau în portiere la o închidere mai neglijentă a acestora. Să zicem că da. Personal, cred că pasagerii spate vor aprecia buzunarele pentru telefoane mobile cusute pe spătarul scaunelor față. Din păcate, aceste buzunare nu sunt oferite pe versiunea standard.

Apropo de versiuni, și aici trebuie să vă pregătiți de schimbare. Uitați de celebrele Trendline, Comfortline și Highline. Golf 8 înlocuiește aceste niveluri de echipare vechi de când lumea cu, atenție, Golf (cel standard), Life, Style și R-Line. Style va fi omologul lui Highline și va oferi o tapițerie din textil, combinată cu Alcantara, în continuare plăcută ca pe Golf 7.

Și, dacă tot am adus vorba despre precursor, trebuie să vă zic că noul Golf păstrează aceeași capacitate a portbagajului: 380 de litri. Mi-aș fi dorit mai mult, sincer. Măcar 20 de litri în plus. Chiar și cu această valoare, Golf rămâne în media segmentului. Când vine vorba despre capacitatea totală, cu bancheta spate rabatată, aceasta a scăzut cu 33 de litri din cauza liniei plafonului, mai coborâtă în partea posterioară.

Am lăsat la final ergonomia, o trăsătură căreia îi aduceai ode, indiferent dacă urai sau iubeai modelele Volkswagen. Ergonomia vechiului Golf era impecabilă. Nimereai butoanele cu ochii închiși. Pe bune. Acum, butoanele au dispărut. Golf 8 a declarat al treilea război mondial butoanelor. Noroc cu volanul de Passat facelift și cu butonul de avarie, altfel totul ar fi semănat cu ID.3. A dispărut până și acea rotiță din stânga șoferului, folosită ca să aprinzi farurile, fiind înlocuită cu o zonă tactilă.

Surprinzător, tot pe această zonă tactilă, au apărut comenzi și pentru dezaburirea lunetei și a geamului față. Motivul poziționării lor aici? „Pentru că am vrut ca zona asta să fie responsabilă cu vizibilitatea”, ne-a explicat un oficial Volkswagen.

Bine, bine, dar cum reglezi temperatura dacă au dispărut butoanele? Prin intermediul unei bare tactile, amplasate la baza ecranului central, cu care și face corp comun. Ca să crești temperatura sau să o scazi, atât șoferul cât și pasagerul trebuie să gliseze cu degetul la extremitățile zonei tactile. Volumul este ajustat și el tot de pe această bară tactilă. Personal, pot spune că am fost dezamăgit de răspunsul funcției de volum. Pe unii s-ar putea să îi scoată din minți acest aspect.

Chiar și așa, mi se pare cea mai intuitivă zonă tactilă menită să înlocuiască butoanele climatizării, dintre toate ecranele pe care le-am văzut în ultima vreme (Audi, Jaguar, chiar și pe fratele Touareg).

Antifonarea a fost îmbunătățită. Observi asta mai ales la viteze de autostradă, unde zgomotul de vânt generat de oglinzi nu este deranjant nici la 120 de km/h.

Preţ de achiziţie

Noul Volkswagen Golf 8 este deja disponibil pentru precomandă pe piața mamă, în Germania. Aici, prețul de pornire este foarte apropiat de pragul de 20.000 de euro și vizează motorizarea benzină, de 130 de cai putere.

Eticheta ar urma să mai scadă, pe măsură ce Volkswagen va introduce motorizările pe benzină ceva mai modeste. Adică versiunile de 90 și 110 cai putere ale propulsorului TSI de un litru. În România, prețurile nu au fost anunțate, însă, în luna martie, când mașina va fi lansată și la noi în țară, vom afla cât costă toate versiunile lui Golf 8, pentru că oferta de lansare va fi completă. Clienții vor putea alege toate versiunile de motorizare, implicit pe cele de bază, de un litru. Așadar, prețul ar trebui să fie ușor mai accesibil.

Chiar și așa, estimez o creștere simțitoare a etichetei față de Golf 7. Tocmai de aceea, Volkswagen a decis să mai păstreze Golf 7 în producție, cel puțin câteva luni de aici încolo. Dacă mă întrebați pe mine, versiunile diesel și benzină testate în Portugalia, cu dotările generoase pe care le voi enumera la capitolul tehnologie, ar putea arunca prețul unui Golf 8 aproape de pragul de 35.000 de euro.

Ceea ce s-ar putea dovedi cam mult. Mai ales pentru clienții de flote, cei care au o pondere uriașă în vânzările lui Golf și pentru care Volkswagen promite în curând o versiune specială, mai accesibilă și echipată cu strictul necesar.

Siguranţă

Noul Volkswagen Golf 8 este, probabil, cea mai populară mașină din Europa. Așa că EuroNCAP nu va rata ocazia să o testeze în viitorul foarte apropiat. Nu cred că vom avea surprize în privința punctajului, cele 5 stele fiind doar o formalitate, mai ales cu pachetul de sisteme de asistență disponibil.

Există un sistem de frânare automată în situații de urgență, cu posibilitatea detectării pietonilor. Există un asistent pentru menținerea benzii de rulare care emite vibrații în volan și corectează traiectoria. Există un sistem pentru monitorizarea unghiului mort cu avertizare. Există un sistem de recunoaștere a semnelor de circulație. Există și un pilot automat adaptiv care menține distanța față de vehiculul anterior și ajustează viteza în funcție de semnele de circulație și de curbele de pe traseu. Toate aceste sisteme îi vor oferi lui Golf 8 posibilitatea rulării autonome de nivel 2. Asta înseamnă că veți putea lua mâinile de pe volan. Însă nu pentru mai mult de 15 secunde.

Foarte important pentru viitorul test EuroNCAP, există o capotă de sub care a dispărut amortizorul care o ridica. E un detaliu mărunt, însă trebuie să știți că acum veți ridica singuri capota motorului și o veți fixa cu o tijă clasică. De ce am amintit asta aici? Pentru că Volkswagen justifică această involuție astfel: este o modalitate de a obține un punctaj mai mare pentru protecția pietonilor la EuroNCAP. Mecanismul amortizorului ar fi prezentat risc de rănire pentru capul pietonilor. Eu cred că e doar o găselniță pentru a reduce costurile. Acum nu ne rămâne decât să așteptăm punctajul maxim obținut de Golf 8 pentru protecția pietonilor, nu?

Ţinută de drum

Chiar dacă este dezvoltat pe aceeași platformă MQB, noul Golf 8 beneficiază de o serie de îmbunătățiri aduse trenului de rulare. Nu vă entuziasmați: germanii nu au decis să ofere acum suspensie multi-link pe toate versiunile, ca în vremurile bune. Versiunile sub 150 de cai putere păstrează în continuare structura cu bară de torsiune. Doar dieselul și benzina de 150 de cai primesc multi-link.

Dacă privim în ansamblu, au fost îmbunătățite articulațiile și, pentru cei care bifează un opțional costisitor cum sunt amortizoarele adaptive, a apărut un nou centru de comandă pentru manevrabilitate. Este analizată permanent înclinarea mașinii, iar sistemul XDS și amortizoarele adaptive lucrează împreună pentru a oferi mai multă stabilitate în viraje.

Într-o demonstrație comparativă dintre Golf 7 și Golf 8, noul model a reușit să reducă mai mult ruliul. El nu a dispărut însă complet. Încă se simte pe viraje, iar Golf nu pare o compactă atât de încrâncenată ca noul Focus, care păstrează ceva mai multă plăcere la condus.

Chiar și cu acest ruliu, Golf 8 nu dă senzația că s-ar afla la limita aderenței sau a siguranței. E o mașină care ține cu dinții de asfalt și nici nu se forțează foarte tare pentru a face asta.

Amortizoarele adaptive oferă acum o plajă mult mai largă de setare a rigidității sau confortului. Practic, în cadrul setării Individual a modurilor de rulare, Golf 8 permite mai multe trepte de setare a suspensiei. Extremele sunt Comfort și Sport. Între ele sunt cel puțin 10 setări diferite. De parcă te-ai afla într-o mașină de curse.

Nu o să mă complic și o să vă spun că modul Comfort e cel mai potrivit pentru drumurile de la noi. Mașina parcă plutește și încearcă să te dezlipească total de problemele suprafeței de rulare, reușind să nu transmită zgomote neplăcute, chiar și în cazul unor drumuri cu piatră cubică pe care le-am încercat.

În modul Sport se simte o conectare clară cu suprafața de rulare, însă ruliul nu este estompat complet.

Cum se conduce un Golf 8 fără amortizoare adaptive? N-aș putea să vă spun deocamdată pentru că nu exista o astfel de opțiune la testul din Portugalia.

Direcția rămâne în continuare de două feluri: una standard și una progresivă. Ambele au câștigat în demultiplicare. Cea progresivă este foarte confortabilă în oraș, iar la viteze mari este precisă. Precizia crește considerabil și în modul Sport.

Vizibilitate

Noua generație nu a adus dimensiuni cu mult mai mari. Golf rămâne în continuare o compactă de aproximativ 4.3 metri, pe care o poți parca foarte simplu, chiar și fără senzori de parcare. Luneta este generoasă, oglinzile laterale la fel. Montanții sunt și ei bine creionați. Pentru cei care au nevoie de ajutor la parcare, există senzori și există o cameră de marșarier care a primit acum un unghi ceva mai generos și o calitate îmbunătățită a imaginii.

Tehnologie

Chiar dacă și Golf 7 dispunea de un pachet tehnologic avansat, Volkswagen a decis că urmașul său trebuie să fie o revoluție. A plecat urechea la cârcotașii care au criticat conservatorismul graficii afișate pe ecranele lui 7 și a dezvoltat un nou sistem multimedia.

El poate fi oglindit pe un ecran de 8.2 sau 10 inch, în funcție de posibilitățile financiare ale cumpărătorului. V-am spus deja că acest sistem este responsabil pentru setarea climatizării. Chiar și zona aceasta vine cu un meniu nou, unde poți alege ce să încălzească sistemul de climatizare: mâinile, picioarele, parbrizul. E valabil și pentru răcire.

De asemenea, sistemul multimedia vine cu o grafică spectaculoasă, iar simțul tactil rămâne în continuare impecabil, conectat parcă la sistemul tău nervos central. Nu e totul roz. Meniul a fost complicat și, pentru utilizatorii conservatori Volkswagen, printre care mă număr și eu, pot spune că e mai dificil de operat. Probabil e nevoie de acomodare. Și, dacă te gândești că acomodarea asta te va ajuta pentru vreo două, trei generații de acum înainte, merită efortul.

Navigația se mișcă și ea foarte bine și poate fi apropiată sau mărită de pe zona tactilă de unde reglai volumul. În cazul acesteia mi se pare că s-a complicat cel mai tare meniul sistemului multimedia.

Tot de pe ecranul de 0 inch am putut să selectez una din culorile ambientale cu LED ale noului Golf 8, configurate și după starea de spirit. Nu lipsesc porturile USB C, zona de încărcare cu inducție (unde telefonul meu s-a mișcat destul de mult, deși vorbim de o suprafață aderentă), suportul Apple Carplay (fără fir) și Android Auto.

În spatele volanului, Volkswagen a instalat un ecran digital de 10.5 inch, care ține locul instrumentelor de bord analog. Are și el o grafică spectaculoasă și poate oferi informații despre navigație. Rămâne în continuare ușor de personalizat cu ajutorul comenzilor de pe volan.

Volkswagen anunță că Golf este prima mașină din segmentul compact oferită cu un ecran în locul instrumentelor analog încă din standard. Și tot o premieră este și faptul că Golf 8 este primul model al germanilor oferit cu un Head-Up Display. Unul proiectat pe parbriz, cu multe informații și cu o calitate foarte bună a graficii și culorilor.

Lista premierelor nu se oprește aici. Golf 8 este primul model din gama Volkswagen care poate fi comandat opțional cu un sistem audio Harman Kardon, ales pentru a înlocui vechile sisteme Dynaudio.

De altfel, lista de opționale va fi una extrem de stufoasă și ar putea duce valoarea finală la valori mari, după cum ziceam și mai sus. Puteți comanda acum un set de faruri Matrix LED, cu 22 de module, care au mai multe moduri de funcționare, setate în funcție de zona în care rulezi (oraș, autostradă, străzi înguste). Aceste moduri de iluminare sunt selectate automat, bazându-se și pe informațiile oferite de navigație.

Fiecare Golf 8 vine cu un SIM care asigură conexiune la internet și fiecare Golf va fi capabil să ofere comunicare cu alte mașini, echipate și ele cu funcția Car 2X. Un fel de Waze al producătorilor, care anunță ceilalți utilizatori aflați pe o rază de 800 de metri, de eventuale pericole, accidente sau trafic aglomerat.

Design

De-a lungul celor opt generații, Volkswagen a avut, parcă, un singur scop atunci când a lansat un nou model de Golf: să nu ne șocheze vizual. Ne-a trecut ușor de la o generație la alta. Așa cum treci un bătrânel strada.

Golf 8 nu face excepție, partea frontală fiind destul de apropiată de cea a vechii generații. Forma blocurilor optice a fost modificată și o vom vedea, probabil, și pe alte modele din gamă. Grila a fost simplificată, iar în centrul ei tronează acum un nou logo, simplificat, cu care am făcut cunoștință prima dată pe ID.3. Spoilerul a fost și el redesenat și are acum prize de aer care seamănă cu branhiile unui pește.

Profilul ne propune aceleași muchii plăcute, jante foarte arătoase, unele în două tonuri de culoare, și o linie spate ușor aplecat. Personal, cred că posteriorul afișează cea mai mare schimbare vizuală. Avem un set de blocuri optice full LED împrumutate de la ID.3, același nou logo care asigură și deschiderea hayonului (ca la vechile modele), un ornament cromat cu țevi de evacuare false și numele modelului inscripționat central. Gama de culori de caroserie a fost și ea îmbogățită cu o serie de nuanțe îndrăznețe, cum ar fi și culoarea de lansare, acest Lime Green. Există și nuanțe de gri interesante, cum este Moonstone Grey, care seamănă foarte mult cu celebra culoare Nardo Grey pe care Audi a transformat-o într-o modă.

Așadar, putem spune că revizuirile estetice primite de Golf nu sunt majore, însă au grijă ca mașina să se simtă proaspătă, contemporană și, cel mai important, pe placul unei mase mari de potențiali clienți.

Nu ne-a placut

  • Calitatea anumitor materiale de la interior
  • Dimensiunea portbagajului a rămas la fel
  • Fără amortizor pentru capota motorului
  • Meniul sistemului multimedia
Preț cu TVA (Euro)
25.929
Tip transmisie
automata
Tracțiune
fata
Număr trepte
7
Putere maximă generată (CP/rpm)
150 / 5.000
Cuplu maxim generat (Nm/rpm)
250 / 1.500
Sistem de recuperare a energiei
standard
Capacitate cilindrică (cmc)
1.498
Număr cilindri
4
Configurație cilindri
in linie
Tip compresie
turbo
Catalizator
indisponibil
Filtru de particule
standard
Sistem de dezactivare a cilindrilor
standard
Număr de motoare electrice
1
Putere maximă (CP)
Cuplu maxim (Nm)
Consum urban (kWh/100 km)
0
Consum extraurban (kWh/100 km)
Consum mediu mixt (kWh/100 km)
Autonomie electrică (km)
Capacitate brută baterie (kWh)
Tip baterie
litiu ion
Timp de încărcare
Viteză maximă (km/h)
224
Accelerație 0-100 km/h (secunde)
Consum urban (litri/100 km)
ECE 99/100 6.0
Consum extraurban (litri/100 km
ECE 99/100 4.0
Consum mediu mixt (litri/100 km)
ECE 99/100 4.7
Emisii CO2 (grame/km)
108
Norma de poluare
EU6.2 (C and D-Temp)
Capacitate rezervor (litri)
50
Autonomie la consum mediu mixt (km)
1.064
Portiere/locuri (nr.)
5 / 5
Alimentare electrică
standard
Lungime (mm)
4.284
Lățime (mm)
1.789
Înălțime (mm)
1.491
Ampatament (mm)
2.619
Garda la sol (mm)
Ecartament față (mm)
1.533
Ecartament spate (mm)
1.504
Unghi de atac
Unghi de degajare
Masă proprie (kg)
1.380
Spațiu vertical față (șezut-plafon, mm)
1.018
Spațiu vertical spate (șezut-plafon, mm)
968
Spațiu portbagaj (litri)
381
Spațiu portbagaj cu scaunele rând 2 rabatate (litr
1.237
Rating general
5
Garanție maxima vehicul (luni/km)
48 / 120.000
Interval service (luni/km)
36 / 60.000
Mai multe detalii despre Volkswagen Golf 8

Ultimele teste

Comentarii (71)

  • Masina e superba, MAI ALES pe culoarea "monsoon gray" (ceva de genu parca se numeste) - acel gri nemetalizat. Impreuna cu liniile cromate si stopurile rosii, la spate chiar arata traznet. Chiar si botul, cu acele noi dungi din LEDuri, arata superb.

    In rest, interiorul probabil ca e un pic socant la inceput, cum se spune si in articol, dar sunt convins ca o sa se obisnuiasca lumea cu el.

    Daca pretul unui Diesel de 2 L + DSG o sa se aprope de 35.000, pe mine unul m-au pierdut ca si client. Diferenta fata de versiunea actuala ar fi de peste 5000 de eur, ceea ce e mult dupa orice standard ai privi-o. Sa vedem. :)
    35 16
  • Garda la sol? pare mai normala vs Focus
    Bine ca a ramas compact, cine vrea portbagaj ia variant. Design discutabil pt unii dar aerodinamic. Dovada 224 kmh vs 216 kmh G7 cu DSG tot 150 CP.
    Poate si putin mai greu - 8.5 s zero-suta vs 8.3s G7 dar neimportant.
    Hit sigur in continuare indiferent de pret - id.3 nu il inlocuieste prea curand
    45 6
  • Alex: Se poate face un Tiguan 2009 4x4 sa fie 4x2? Raspunde
  • viitoarea mea masina. g6 o sa fie pensionat. ii ajunge. asteptam sa fie toate modelele disponibile. asta din test drive nu e la vanzare inca. si astept sa vad la ce pret e GTE-ul de 204cp.
    11 9
  • @mk8: indiferent de pret? La 35000 e deja la pret de A Klasse. Banii aia nu si-i justifica, e un golf, e "for the masses", nu pentru studentul rasfatat de parinti cu bani.
    26 5
  • Este pentru prima data cand ma tem ca Golf-ul ar putea sa nu mai ia numarul 1 in toate testele comparative.

    Mi se pare efectiv penibil ca au renuntat la acele amortizoare. Nu iti schimbau viata dar dadeau impresia de premium.

    Inteleg ca la modelul cu ecran de 8 inchi ramane butonul de volum. Atlfel, ar trebui sa merg cu masina vreo 2 zile pana sa ma decid daca pot trai cu ea.

    Dar totul se joaca la prima impresie. Daca ma sui in ea si simt evolutia, atunci sunt un potential client. Daca si la testele numerice reiese ca antifonarea este mai buna cu macar 1-2 decibeli atunci cresc sansele.
    Dar daca pe un Style de 130 de cai care costa 24000 cu optionale ca ale mele, va trebui sa dau 28000, atunci pa. Probabil te poti lipi de un A3 de showroom cu dotari similare.

    In rest, arata bine :). Jantele optionale sunt senzationale. Noua alcantara arata si mai bine decat cea curenta.

    Ne vedem la showroom.
    23 7
  • cel mai "tare"model compact!!!!!!!!
    15 16
  • @PMC. Ei nu chiar indiferent de banii ceruti daca intra pe zona zisa premium.
    La noi VW nu are preturi f agresive ba mai fac si reduceri dar nu acum
    Iar estimarea lui Bogdan la 35k e probabil cu ceva optiuni pt diesel 2.0 care la 150 cp o fi rezervat echiparilor superioare
    Nu sint fan VW dar sincer decat un A-Class cu DCi Renault-Dacia de 116 CP mai bine un TDI de 150 CP cu aceleasi dotari sau mai bune
    Pana la urma fiecare cu hachitele dar si conturile lui.
    40 8
  • olteanu
    @PMC
    Asta e masina superba? Sigur, frumusetea e in ochii privitorului.
    Botul arata ca o broasca testoasa trista. Vorba lui Matt Watson de la carwow, parca s-a topit.
    Este inca o spoiala data de ,,Das Auto'' unei tehnologii deja amortizate dar dupa care se vor inghesui romanii la cumparat SH din DE peste 2 ani, cu km reali evident...
    Bag mana in foc ca vor veni cu niste preturi absolut nesimtite.
    38 22
  • andrei
    amortizorul ala de la capota e fix pix iarna. lichidul din interiorul sau il face TOTAL inutilizabil cand e frig. respectiv tot ridici cu mana capota. si nu face urat doar la sub zero grade. si la sub 10 grade se comporta tot asa. deci duca-se cu amortizorul ala cu tot. da, era misto ideea, nu neg. dar degeaba cand practica bate teoria.

    ca sa nu mai zic ca deschid capota de maxim 5 ori pe an, deci nu ma intereseaza amortizorul ala.
    si sa te vaiti ca la 5000 rpm auzi motorul......LOL. foarte bine ca il auzi la 5000rpm asa si trebuie, ca nu te duci la turatia aia la orice apasare pe pedala.

    preturile deja sunt mari, motorul cu cutia din drive-test pleaca de la aproape 31k. echiparea mai slaba. aia mai buna mai adauga vreo 2-3k. dar nu stiu ce va mirati, un seria 1 M ajunge la 70k lejer. se pare ca in tarile cu apa calda salariile cresc serios.
    25 20
  • @Andrei - din fericire la mine nu exista aceasta problema si am avut ambele versiuni de G7. Lichidul din interior este ulei deci nu igheata niciodata. Abia la 0 incepe sa se ingroase, dar nu cat sa nu mai functioneze pistoanele.
    18 3
  • Noul Golf care e golful actual dar cu facelift si bord urat. Noua Octavia e mult mai misto si are si amortizor la capota iar locul pentru pahare se poate inchide,probabil o sa fie si mai scumpa cu 1,5euro.Oribil.interiorul,sunt satul de ecrane,pixeli arsi,mizeria de pe ele,stau sa glisez cu degetele sa dau drumul la caldura in scaune sau sa ridic volumul,un ca@@t. Stiam ca asta urmeaza la noile masini,trebuie sa te uiti in aviatie in urma sa vezi ce pun astia pe noile masini(abs-ul,discurile de frana,centurile,clima automata...toate au aparut prima data pe avioana,nu a inventat volvo centura sau jaguar-ul discul de frana),nu ma credeti,bagati pe google imagini Boeing 737-100 cockpit apoi Boeing 737-800 cockpit,ecrane peste tot la ultimul.Ecranele sunt cu mult mai ieftin de produs fata de un buton,acum au toate o chinezarie de tableta pe care o iei de pe ebay cu 100e si o infigi in bord sa moara fraierii de atata ".evolutie". Ma oftica ca le si vand mai scump cand pretul.lor trebuia sa scada cu mult din cauza asta. Intrebare,in Anglia e interzis sa butonezi telefonul chiar daca e in suport,cica iti distrage atentia,imi iau amenda daca ma prinde organu' englez cu mana pe ecranul de la noul golf?
    38 16
  • @olteanu Ar arata grozav, daca n-ar avea prelungirile alea la faruri ca niste linii de machiaj in coltul ochilor. Asa pare mai degraba masina de domnisoare. Pacat.
    13 9
  • stelucu: probleme vw touran se aude un zgomot pe partea distributiei ca si un... Raspunde
  • @mk8: stai putin, stai asa. Pretul pentru un A-Klasse CU MOTORUL DE 2 LITRI, 150 CP SI CUTIE AUTOMATA IN 8 RAPOARTE e 34333 Eur cu TVA inclus, deci sub 35.000. Nu vorbesc de varianta cu motorul de Dacie. Asta e bine-merci cu motor cat se poate de Mercedes-Benz. :)

    Pretul variantei cu portbagaj, A Klasse Limuzina (deci nu CLA) in aceeasi configuratie, e cu 500 de eur mai scumpa, dar tot sub 35000. Cu niste reduceri pe care le mai iei de la dealer, sa o iei la pret de Golf? Asta ar face toata povestea cu Golful o afacere pierzatoare prin comparatie. Si spun asta nu ca o critica, pentru ca mie imi place masina si ma gandeam sa "ma bag".
    14 5
  • Shift-by-wire inseamna lipsa conexiunii mecanice intre "schimbatorul de viteze" (este de fapt un selector). Fara conexiune mecanica intre motor si cutie nu stiu cum misti masina din loc.
    18 4
  • @PMC. Ne cam grabim amandoi cu presupusu fara preturi exacte mk8. In orice caz o raita pe config. mercedes se lasa cu vise urate
    Probabil o sa fie 7-8k diferenta la dotari-puteri egale si ambele isi pastreaza clientii, mai multi insa pt golf
    31 4
  • Edit: am mancat un cuvant fata de commentul de mai sus

    Shift-by-wire inseamna lipsa conexiunii mecanice intre "schimbatorul de viteze" (este de fapt un selector) si cutia de viteze. Fara conexiune mecanica intre motor si cutie nu stiu cum misti masina din loc.
    25 3
  • @mk8: normal ca daca pui optionale pe A-Klasse ajungi si treci de 50k cu aceeasi motorizare. Eu vorbesc de pretul vehiculat + pretul lui A-Klasse cu Diesel, 2 L, automata si 150CP. Mi se pare o comparatie cat se poate de fireasca cu pretul ce l-am auzit. Normal, sa asteptam preturile. Dar putem discuta pe ce avem, n'asa? :)
    7 2
  • S-au scumpit toate masinile dar exagerati. Cel mai ieftin A cu automata pleaca de la 39k si nu are LED-uri de exemplu. Cu dotarile egale il duci la 50.

    Cel mai ieftin A , cu manuala e 26k. Mult peste cat va fi un Golf echivalent, daca am judeca dupa preturile curente (oricat s-ar scumpi ele).
    12 3
  • @Calingura

    Într-un comparativ cu Insignia și Superb de pe AutoExpress (UK), Passat-ul facelift a luat locul 3 (ultimul). Iar modelul Insignia din test nici măcar nu era facelift care abia a fost lansat.

    Ceilalți producători s-au apropiat tare de VW și chiar au început să-i bată în mai multe aspecte. Focus 4 e deja foarte apropiat de Golf ca și calitate și practicalitate, Astra a fost și el lăudat.

    Și am văzut că sunt jurnaliști auto care nu prea au fost impresionați de noul Golf. Erau așa parcă dezamăgiți. Dădeau impresia că se așteptau la mai mult. Aceeași impresie mi-o dă și Bogdan în testul de față.
    28 7
  • @Calingura: eu am luat lista de preturi de pe mercedes-benz.ro. Si A-Klasse, A-Klasse 200 D, model constructiv 177,012, cu motor de 2 L, automata in 8 trepte si 150CP, Diesel, evident, e cat am spus mai sus, 34333 eur TVA inclus. Nu exagerez

    Tu de unde ai preturile alea?
    8 1
  • Si eu sunt posesor de G7 si nu ma da G8 pe spate. Nu a disparut doar tija de la capota, ci si capacul de pe suportii de pahare, sertarul special pentru ochelarii de soare, torpedoul nu mai este tapitat, plasticele par mai slabe la acest model...Masina duhneste a taieri de costuri.

    Lipsa butoanelor pentru clima si Radio mi se pare o idee din cele mai proaste, toata Masina a devenit un smartphone.

    La interior se facea diferenta intre Octavia si Golf, mi se pare ca aceasta diferenta a disparut acum, ba mai mult Skoda primeste motoare mai mari si tija la capota. Chiar nu imi dau seama ce e in capul celor de la VW.

    Am mai observat o chestie la un test Auto Bild, cand a pus telefonul pe consola centrala, a scos din greseala masina din viteza. Cum e posibil asa ceva?
    26 11
  • @PMC - tot de acolo > Autovehiculele noastre > Clasa A compact > Configurator
    +vopsea 700
    + jante de 16 (nu de 17) 550
    + lumina ambientala 315 (nu am pus in calcul ca te obliga la pachet Style de 2500)
    + climatizare 606
    + scaune fata incalzite 345
    + asistent unghi mort 535
    + faruri LED 987

    = +3000 asa din prima.

    In practica, ma astept sa fie >7000 diferenta intre un G8 Style si un A classe echivalent
    6 1
  • PetryZKM26: Opel Corsa B an 1993 Raspunde
  • @Calingura: https://www.mercedes-benz.ro/passengercars/the-brand/prices/stage.module.html

    Lista e cu valabilitate de ieri incepand, 12 decembrie. Mie configuratorul lor mi-a dat niste gherle ca nu mai am incredere. Cred ca lista e mai de incredere. Check it out!
    8 1
  • Am masina de 3500 asa ca mai bine ies din sefeul asta cu 35000 +/- cat o mai fi mk8 TDI. :) Un viitor Sandero 1.0 tce m-ar coafa da si ala o sa se scumpeasca
    Raman la caposenia ca pierderea de valoare in timp e nerentabila la masini peste 10-15 mii
    ps.Vad cel mai ieftin A la 30297 aici si daca diesel cu o mie mai mult.
    33 3
  • @Moldovean - sunt de acord. Parca incercau sa nu para putin dezamagiti.

    Daca mi-as lua maine alta masina, probabil ca m-as chinui sa aleg intre Ceed, Focus, Mazda 3 si G8. Abia astept sa o vad pe viu si sa pipai plasticele alea.

    @DanG - nu au mocheta in torpedou? Stiu ca e o prostie dar asta mi se pare foarte grav. Imi aduc aminte ca tocmai acea mocheta m-a facut sa aleg G7.1 si nu alte modele. Sunt mici detalii care faceau din Golf o masina cu ceva in plus.
    12 4
  • @PMC - acelasi pret de plecare am si eu. Dar nu ai vazut ca lipseste tot de pe ea in afara de cutie?
    Din pacate e greu de configurat rapid una echivalenta pentru ca aia iti baga pe gat tot felul de pachete.

    Ne vom lamuri in martie eventual.
    10 1
  • Eu cred ca vor aparea preturile luna asta deja sau cel mai tarziu in prima jumatate din Ianuarie. Din Martie cred ca se vor livra deja, si e nevoie de vreo 2 luni de la comanda pana la livrare. O sa vedem.... Sunt f curios de preturi, aia e clar. Sper sa nu fie dracu' asa negru. :)
    8 2
  • petrusian
    @ BM, AM .Ai fost nerabdator sa ajungi la Porto? Ai testat mult? D-aia scrii citez: nu exista o conexiune mecanica intre motor si cutie,doar una electronica. Mircea zi ca nu e de la vin!
    14 4
  • Adevarat
    Motoul posesorilor de carnet de conducere: "N-ai nevoie de licență de pilot, ci doar de activarea modului Sport". De restul se ocupa "bolidul". Bravos!
    10 3
  • @Mihai
    S-a strecurat o eroare. Selectorul e shift-by-wire. Mersi pentru observație.
    11 1
  • Vad ca A Class mai lung cu 15 cm are portbagaj si mai mic 370 l. Asta asa sa mai bag gaz pe foc nu ca prefer golful
    Care prinde si aceeasi vit max cu 13 cai mai putin ca A 1.33
    Dar raman la troaca mea asteptand sa fie historica
    25 1
  • Unde e roate aia de la care aprinzi luminile? Ce au facut cu ea?
    5 13
  • stelucu: Am un vw touran 2006 mot.1,9 de 105 cp face un zgomot pe partea... Raspunde
  • @mk8: ai dreptate. La preturile astea, cea mai buna miscare ar fi ... imobilitatea: sa ne tinem toti cojile pana le pica rotzile si asta este. Sa se spele pe cap cu industria lor auto si cu normele de poluare incropite pe genunchi pe coridoare la Bruxelles de niste inshi rupti de realitate.
    Nu, nu fac poante, cred ca daca e sa gandim la rece, cea mai buna idee e fix asta. Numai ca oamenii iau decizii afectiv si nu rational, la rece...
    22 2
  • Fata e copiata de la Toyota Auris 2!
    Nu mi se pare nu stiu...
    1 4
  • Dupa ce am lecturat toate comentariile si dupa ce m-am mai uitat (inca o data) prin poze consider ca G8 nu va mai fi, cat de curand, referinta din clasa compacta si aici nu ma refer la etalonarea dpdv a vanzarilor. Ori cei ce "chibitam" pe aici suntem mai de moda veche si nu intelegem "noul trend" (tinta acestui model coboara cu cca 10 ani sub media celor de prezenti pe AM) ori acest model este nereusit, adica are de toate (ecrane, LED-uri, etc.) dar parca nu sunt legate intre ele - n.b. parerea mea.
    15 6
  • Andrei
    Eu am luat un Golf 7 cu facelift (7.5), in ideea ca 8 se va scumpi si va avea prea multa tehnologie la interior, plus ca la lansare, probabil nu se poate configura cu tot ce vroiam. 1.5 TSI highline, manual, Dynaudio, Led matrix, suspensie sport, directie progresiva etc. Masina este excelenta (raportata la clasa compacta). 8-ul e prea tehnologizat pentru gustul meu, cu deja doua ecrane, lipsa butoane fizice. Probabil e gandit sa atraga mai mult tinerii, dar deja devine prea scumpa pentru ei. Dar asta e realitatea, masinile se scumpesc din ce in ce mai mult si nu sunt lucrate neaparat mai bine. Ramane de vazut pe viu, cu siguranta se va vinde bine, dar lucrurile se schimba destul de mult si destul de rapid.
    9 4
  • bogdan
    complicat ,scump fara fiabilitate uratel prea laudat mercedesul avea pe cobra arcuri sa ridici capota ...mare pierdere telescopul pistonasul minunatul dsg ai sa l laudam ca ni l da sa mergem la plimbare ...cat e parandaratul....nu mai este ce a fost ...prea multa cerneala ptr o tigaie ..si da nici nemtii nu mai sunt ce au fost ..viiitori minoritari in tara lor ca si noi dealtfel.....
    11 10
  • Parere
    1. Sa compari orice Vw cu un Mercedes este de noaptea mintii. Urcati-va intr-un A classe si nu o sa mai vreti in viata voastra Golf, masina saracului german. 2. Sunt o multime de masini in clasa asta care dpmdv merita mult mai mult decat banalul Golf: Corolla, Mazda 3, Ceed sunt doar 3 dintre ele. Focus nu imi place, merge pe aceeasi linie ca si Golf-ul: materiale din ce in ce mai proaste si vanzari din inertie datorate imaginii din trecut.
    13 16
  • scamel
    @ Mihai, Petrusian. SHIFT BY WIRE
    La testul Hyundai Kona E pe data de 26.07.18 acelasi autor foloseste aceasi expresie insotita de aceasi ezplicatie. Cine-l pune sa explice ? Prostul nu e prost destul...
    10 5
  • @scamel: explica-ne tu cum e cu shift by wire. Absolut toti reviewerii au spus ca noua cutie de la Golf automata e shift by wire. Deci or fi toti prosti fuduli. Sau?
    6 11
  • in sfarsit a iesit mult asteptatul cotetzz al poporului care n poze are pachete r line si arata cat de cat a masina dar pe strada vad 80 % din ele doar cu capace si faruri cu fagure ca la logan dar avem ledu ri de zi noiroc ca i obliga ue sa le puna standard ...la aceeasi bani gasesti alternative variate si poate mult mai bine echipate. Chiar nu inteleg de ce ti ai luat o masina de taran care a descoperit orasul la maturitate ? :))) O fi in ADN ul nostru de iobagi ...
    21 23
  • Fie ca ne place sau nu, Golf ramane exemplul clasei compacte, fiind cea mai echilibrata masina din segment. Daca nu se descurca f bine la ceva, se descurca bine. E greu sa-i gasesti puncte slabe lui Golf. Nu imi place sa o spun, pentru ca niciodata nu am fost fan VW. Dar cam asta e adevarul.
    Sarbatori fericite!
    20 8
  • Nicu: De ce nu imi recunoaște pedala la pornire volvo s80 d5 Raspunde
  • scamel
    @ PMC dupa ce a modificat e corect, dar la hyundai kona electric n-a corectat. zice ca nu exista conexiune mecanica intre motor si transmisia automata.
    7 5
  • george
    In ceea ce priveste pretul, doar pentru a avea o idee in Italia pleaca de la 25750 euro. In Romania probabil vor fi si versiuni mai ieftine
    Detalli https://www.alvolante.it/listino_auto/volkswagen-golf
    9 0
  • Anonim
    Doar faptul ca acesta masina Golf a nascut atatea comentarii spune ceva despre modele . Cu bune cu rele cu siguranta se va vinde bine indiferent de comentarii .
    13 4
  • Ma bucur ca VW continua sa foloseasca aceasta grozava cutie automata cunoscuta pentru fiabilitatea ei. Da sunt ironic, pentru cine poate nu stie ce e DQ200.
    12 12
  • cutia DQ200 fara motoare seria ea211 e ca nunta fara lautari
    iar impreuna au fost ca ciuma si holera.. dar timpul rezolva ororile oricarei marci prin disparitia fizica a rateurilor
    cutiile dsg actuale sint din ce stiu mai bunicele fiindca umede nu uscate
    32 1
  • @mk8: Asta vroiam si eu sa adaug, prima generatie de dsg a fost cea cu probleme, astea actuale sunt brici. Pana la urma e normal sa fie asa, orice produs nou se mai testeaza si in piata, au invatat care au fost punctele slabe si au remediat pe parcurs. Nu stiu acum sa zic daca e ghinion sau noroc, eu am prima generatie de dsg si pana acum la 165.000 km nu mi-a facut probleme, dar stiind hibele lor, tot timpul cand pornesc imi fac cruce si ma rog sa nu apara si la mine vreo belea. Bine, in general si eu ma port frumos cu masina, dar am mereu drobul de sare...
    21 3
  • @nelu: asa e, DSG mai noi cu ambreiaje in baie de ulei nu au vechile probleme. clar ca daca si schimbi uleiul periodic
    acum doar cv manuale de pe up mii citigo 1.0 aspirate mai au probleme la vag dar in curs de rezolvare prin disparitia gamei

    ai avut poate noroc dar ai si condus cred nu ca la raliuri.
    testarea pe carca cumparatorilor nu imi pare totusi fair-play. altfel de ce ar mai fi nevoie de milioane km facute cu prototipuri?
    toti se lauda cu probe dure prin zapezi sau jungle si in final... chix din pix. inclusiv marci de renume. de ex. orice ambreiaj de toyota aygo crapa la 40-60000 km
    24 1
  • Dar de ce tija cu amortizor la capota ? Eu as zice de ce nu o aplicatie pe telefon ?...sa deschid capota cand vrea muschiu meu ..si de oriunde, online, si din pat daca vreau...si cat vreau eu , adica deschisa total sau partial....Pai de ce sa ridic cu o mana capota ( riscand in acelasi timp sa-mi murdaresc manutele ) iar cu cealalta ,pret de cateva secunde sa asez tija in locasul ei si apoi sa stau cu frica in san ca daca nu am fixat-o bine ? Daca ramane blocata si nu o mai pot inchide ? Oare nu se strica daca o deschid asa si o inchid toata ziua ? OHHH , NU, e clar, trebuie sa caut altceva, alta masina , cu astia de la VW nu se mai poate , auzi tija la capota in douazecidouazeci !?
    25 3
  • @pipo. buna idee mai ales ca unii hackeri vor sa iti mangleasca doar bateria
    fara ironie, te doare mintea care sint motivele alegerii de masini citite prin forumuri. nu doar diagonale de ecrane cat mai multe si alea.
    "les multiples paramétrages du système A.I. avec commande vocale" ii obsedeaza de ex pe francoafoni
    17 1
  • @pipo - pentru acelasi motiv pentru care exista Audi. Se poate ajunge de la A la B si cu Logan-ul.

    Acel amortizor era un accesoriu de comoditate, de eleganta. Sa scoti mocheta din torpedou si amortizorul de acolo, inseamna sa iei tocmai din elementele care fac Golful mai cu mot.
    5 5
  • @mk8 : pe forumuri pot intelege (pana la un punct) isteria iscata in jurul acestui detaliu ,gradina domnului e mare. Dar tu ca jurnalist auto ( si aici nu ma refer doar la BM/AM) sa te legi de asa ceva si sa-l mai si treci chiar la puncte slabe imi pare chiar penibil. Adica nu te deranjeaza jenantele evacuari false (duble!!!) sau lindicu' ala pe post de selector cutie , dar te deranjeaza o tija care sta ascunsa sub capota si e folosita o data la cel mult 2-3 luni (sau mai des doar daca esti maniac cu spalatul parbrizului). Ma si gandesc ca acuma de rusine viitorii proprietari nici nu o sa mai deschida capota cred ( poate doar noaptea) ,sa nu vada lumea ca au tija actionata ...manual !!!
    In rest , despre masina as putea spune ca la exterior e ok ,bine era si greu sa nu fie mai ok decat Golf 7. Este cam ce te astepti de la un Golf nou ,farurile alea nu-mi par chiar atat de horor asa cum se isterizeaza unii, se va obisnui lumea cu ele repede. Masina parca arata o idee mai fluida iar pastrarea suprafetei vitrate mari este o foarte buna decizie ,in acord cred cu dorintele clientilor traditionali. Socul este la interior si mai precis la bord , de-acolo va veni diferenta intre vanzarile generatiei 7 si aceasta noua (daca va fi vreo diferenta semnificativa). Conceptul "zero butoane" este unul riscant pt. un model cum e Golf , e posibil ori sa dea lovitura ori sa-si ia o mare teapa. Eu unul nu ma simt pregatit sa renunt la butoanele fizice de volum, climatizare sau lumini. Nu vad cum acestea ar putea fi depasite din punct de vedere practic/functional de unele digitale in timpul sofatului. Dar ma rog, om trai si-om vedea. Daca vor fi mai bune ,trecere va fi una naturala.
    18 2
  • Andrei
    Probabil neputand sa treaca testele de emisii au ramas la varianta "detunata" de 150 cai pentru motorul de 2.0 TDI. Jenant, in conditiile in care alti producatori au 190 cai, sau peste 220 in configuratii cu doua turbine. Poate pe GTD, daca va mai exista, sa vedem motorul 2.0 TDI biturbo 240 cai.
    9 6
  • @pipo: incredibila disonanta ta cognitiva. Deci te isterizeaza prezentarea drept un defect lipsa tijelor cu pistoane la capota, dar vezi ca o mare problema forma evacuarilor false. Waaaaay to go, bro! :)))

    Mai gandim cate un pic inainte sa-i dam in balarii cu comentarii aiurea? :)
    3 11
  • cred ca pe pipo il deranja doar ca sint false evacuarile nu si forma lor
    tranzitia de la butoane la nebutoane e doar semi-shoc fiindca e separata comanda totusi pt lumini etc dar tactila
    o gradare poate eficace om vedea
    uitasem ce nu prea inghit - volanul stas de t-cross sau si de id.3.
    asta e semn cu majuscula V de la volan pt economiile meschine Vw
    eu i-as fi facut un volan unic special in forma de G de la Golf. da cu o spitza ca la unele citroenuri
    daca e bal hai si la spital
    9 1
  • Volanul ala e si pe noul Passat. E ok. Mie volanul actualului Golf 7 si Touareg mi se par cele mai frumoase volane din toata piata. Il am si eu pe al meu Golf 7 deja de 5 ani si nu ma plictisesc de el. Daca il puneau si pe noul Golf eram chiar multumit, nu simteam nevoia de refresh.

    PS: la Touareg e un pic cu mai mult metal, dar tot acelasi volan e. Superb superb superb!
    5 7
  • ce golf-8 ? skoda scala 1.5 tsi all day long fratilor.
    cu vreo 10 mii mai subtire si spatiu mai mult plus mai iute parca de pe loc ca cu 220 nu merge nimeni pe aici
    13 1
  • @PMC : am vazut acum comentul tau . Ai obiceiul sa te umfli cateodata ca un brotac ( a se intelege mai mult decat e cazul) . Nu inteleg ce vrei sa spui si ce legatura are conceptul de disonanta cognitiva aici . Stai linistit, sunt altii ,chiar in masura, care-mi tot spun ca ar trebui sa mai trec peste principiile/crezurile mele . In sfarsit , sa trecem peste "balariile" astea . Nu am ce sa gandesc nici-o clipa in plus , evacuarile alea imi par de-a dreptul penibile ( prezenta lor si nu forma) si reprezinta doar un exemplu de detaliu care cred eu puteau fi criticate muuult inaintea tijei capota cu/fara piston .
    P.S : si sa-ti mai spun ceva despre aia care gandesc ( prea mult) inainte sa scrie ceva : de cele mai multe ori ajung sa gandeasca mult si prost ori ajung sa minta .
    3 3
  • @pipo: poi daca nu intelegi, de ce tii sa anunti ca persisti in greseala? Sa iti dai cu stangu-n dreptul a doua oara? Stai linistit, nu ma astept ca in general romanasii nostri neaosi sa recunoasca o greseala sau, mai mult, sa incerce sa corecteze. M-as fi si mirat, sincer sa fiu. :)

    Relativ la P.S.ul tau, ma incanta sa vad ca nu gandesti prea mult inainte sa scrii. Macar atat, si tot am avansat un pic azi. :)
    5 4
  • Vaya con Dios , amice ! Si nu vorbesc de celebra trupa belgiana ( ca sa fiu sigur ca intelegi ). E clar ca tu vezi lucrurile/masinile din alta perspectiva ,cred ca ti-au spus-o destui pe aici , nu tre' sa fim toti pe aceeasi lungime de unda . Nu am de gand sa-mi bat capul cu tine sau cu oricare altcineva pe-aici. Lasa-ma pe mine cu "balariile" mele , tu vezi-ti d-ale tale.
    7 2
  • @pipo: "Minţile ilustre discută idei, inteligenţele medii discută evenimente, iar minţile reduse îi discută pe alţii", spunea printr-o formulare celebra Roosevelt. Eu am avut un comentariu vis-a-vis de ce ai produs tu in scris mai sus, si anume ca autorul a comis o eroare impardonabila legandu-se de pistoanele de la capota dupa care te-ai oferit tu sa-i explici "cum se face" trebaa cu jurnalismul si ai precizat ca impardonabil e un detaliu de design. La care tu ai avut de obiectat chestii despre mine, ca sunt asa si pe dincolo.

    Repet, nu ma asteptam sa recunosti eroarea ta de logica elementara. Pot spune ca ma asteptam sa ma ataci personal in loc sa ataci ce spun eu. E atat de tipic... :)
    5 1
  • @AM.. sunt satul de fraza.. "una dintre cele mai vandute masini..." de parca nu avem date . Apropo, VW Golf, "una dintre cele mai vandute masini" in 2019 (date culese pana in oct 2019) cu 577.000 de masini vandute, s-a asezat confortabil pe Locul 9, in 2018 ocupand locul 6.
    Aaa. sa nu uit .... pe locul 1 s-a clasat Toyota Corolla cu doar ~1milion de bucati, adica cu doar 58 de mii de bucati mai putin decat suma vanzarilor de GOLF si POLO.
    7 3
  • Noul golf arata foarte bine! Si interiorul si motorizarile sunt foarte imbunatatite!
    2 4
  • L-am vazut azi si m-am pus in el. Erau mai multe, la niciun exemplar nu ii functiona multimedia. Poate erau ceva versiuni de pre-productie, nu stiu, dar e clar ca erau toate nefunctionale. Afisau ceva, dar nu puteai sa il folosesti, sa navighezi prin meniuri.
    In rest, impresia e ca masina e facuta la economie, la comanda departamentului financiar.
    Scaunele sunt foarte faine. Ecranul de 10 inch care inlocuieste ceasurile analogice pare mic si disproportionat in raport cu restul panoului mare negru lucrios. Asa m-am si asteptat sa fie de cand am vazut review-urile, asa si este.
    Inca ceva: Kia Ceed, noul model 2020 cu ecranul urias de 12 inch in bord si cu cel parca si mai mare implantat in consola centrala arata mult mai bine, MULT mai bine. Grafica e mai reusita si aceea. Meniul de la Golf pare saracacios, facut pentru o masina low-cost.
    Din pacate sunt dezamagit. O sa mai fac o incercare cand o sa fie la drive-test, cu siguranta. Dar deocamdata sunt dezamagit...
    5 3
  • Golf 4 are amortizor la capota.
    3 0
  • @AutoMarket: totusi, aveti ceva vesti cand au de gand preaelectrificatii pe rit nou de la VW sa anunte preturile la Golf (Diesel)? :)
    0 0
  • @PMC

    Pai au fost comunicate preturile pentru Romania deci ar trebui sa existe de acuma si la test-drive si sa mearga totul. Eu zic sa mai incerci o data si sa sa te urci in el. Trebuie sa mearga si sistemul multimedia.
    1 1
  • andrei
    nu e la drive-test in ro, nu mai spune prostii. din martie va fi.
    1 0
  • fan skoda
    Nu am stiut. Multumesc ca mi-ai zis.
    0 0
  • Nu este reusita pentru ca cei de la volskwagen au ajuns sa fabrice masini low cost si oricum toatele modelele lor nu se deosebeste de cele anterioare
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru