Meeke a obţinut în Raliul Argentinei prima victorie în WRC!

de Daniel Popescu
Luni, 27.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Kris Meeke a obţinut duminică prima victorie în Campionatul Mondial de Raliuri după ce a triumfat pentru Citroen în etapa din Argentina, în care Simone Tempestini a pierdut victoria la clasa Production Cup din cauza nerespectării regulamentului tehnic.

Esential 2002 este anul in care Colin McRae a obtinut ultima victorie pentru Mare Britanie in WRC
2012 este anul in care Citroen obtinuse ultimul 1-2 intr-o etapa de WRC
2 ani au trecut de la ultima etapa de WRC in care Volkswagen nu a terminat cu niciun pilot pe podium
Raliul Argentinei a adus o primă gură de oxigen pentru Campionatul Mondial de Raliuri după dominaţia celor de la Volkswagen din primele trei etape.

Un abandon prematur suferit de Sebastien Ogier în a doua probă specială din cauza unor defecţiuni tehnice la motor l-a propulsat pe Kris Meeke în postura de lider, însă misiunea acestuia de a câştiga nu a fost una lipsită de evenimente.

Britanicul a suferit o pană şi un derapaj şi a trebuit să repornească maşina după o alarmă farsă, însă a reuşit să-şi menţină poziţia fruntaşă. Pe parcursul zilei de vineri, principalul său rival a fost Jari-Matti Latvala, însă acesta a suferit o defecţiune la diferenţial şi a coborât în pluton, iar ulterior a abandonat, întrucât carburantul nu ajungea la motor.

Astfel, principalul rival al lui Meeke a devenit coechipierul său Mads Ostberg, care treptat a decis să se consoleze cu locul doi, în special după anularea PS 9 ca urmare a unui accident suferit de Hayden Paddon şi în care au fost răniţi mai mulţi spectatori.

Citroen a obţinut astfel primul 1-2 după Raliul Finlandei din 2012, iar pentru Meeke este prima victorie din carieră.

În plus, el a devenit primul britanic după Colin McRae care obţine o victorie de etapă în WRC. Ultima poziţie pe podium i-a revenit lui Elfyn Evans de la M-Sport, autorul unei evoluţii impresionante cu Ford Fiesta RS WRC, în timp ce Martin Prokop, Dani Sordo şi Khalid Al Qassimi (Citroen) au fost ceilalţi doi piloţi de la clasa WRC care au ajuns la final. Andreas Mikkelsen (Volkswagen) s-a retras cu defecţiuni tehnice, iar Thierry Neuville (Hyundai) a abandonat în ultima probă specială după ce a lovit o piatră.

Tempestini ratează victoria la Production Cup

Aflat la volanul unui Subaru Impreza, Simone Tempestini a impresionat prin evoluţia sa la clasa Production Cup şi, în ciuda a numeroase probleme, a reuşit să fie cel mai rapid pe parcursul etapei. În ciuda traseului dificil şi a unei probleme la caseta de direcţie din cauza căreia a pierdut şapte minute, Tempstini şi-a adjudecat victoria.

"Bucuria de a termina acest raliu pe prima poziţie în Production Cup este uriaşă. Vreau să mulţumesc încă o dată echipei pentru că efortul depus a fost unul uriaş, dar în final plecăm de aici cu 25 de puncte şi asta este cel mai important. Îmi pare rău că am pierdut câteva poziţii în clasamentul general şi în WRC, dar victoria din Production Cup este singura care contează acum", a spus el.

Bucuria echipei Napoca Rally Academy a fost însă de scurtă durată.

Comisarii au constatat că maşina lui Tempestini avea două ventilatoare, ambele cu câte 9 palete, deşi în fişa tehnică de omologare unul dintre ventilatoare trebuie să aibă 11 palete. italianul a fost astfel penalizat cu opt locuri.

Raliul Argentinei - clasament final:

Loc Pilot Masina Diferenta
1 Kris Meeke Citroen 3h41m44.9s
2 Mads Ostberg Citroen 18.1s
3 Elfyn Evans Ford 3m27.4s
4 Martin Prokop Ford 6m26.1s
5 Daniel Sordo Hyundai 10m46.7s
6 Khalid Al-Qassimi Citroen 11m19.9s
7 Abdulaziz Al-Kuwari Ford 16m02.6s
8 Diego Dominguez Ford 18m48.2s
9 Gustavo Saba Skoda 21m20.6s
10 Federico Villagra Ford 25m19.6s

Raliul Argentinei - rezumat video: 

Comentarii (1)

  • Pacat ca nu mai este o prioritate pt Citroen WRC deoarece ei investesc tot in WTCC. Daca mai ramaneau in WRC conectati 10 ani nu cred ca i putea opri cineva. Mai vine Loeb cateodata si se joaca cu ogier la timipi pe speciale ii da lejer 10 15 sec asta dupa ce nu concureaza tot timpul..Asta spune multe.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru