Avancronică F1 2014: Toro Rosso - efectul Red Bull

de Daniel Popescu
Luni, 17.02.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Plecarea lui Daniel Ricciardo, recrutarea lui Daniil Kvyat şi trecerea la motoare Renault sunt principalele noutăţi ale Scuderiei Toro Rosso pentru 2014. Toate cele trei elemente sunt efectele deţinerii echipei de către Red Bull.

Esential 8 este locul ocupat de Toro Rosso in clasamentul constructorilor in sezonul 2013
7 este numarul sezoanelor in care Toro Rosso a folosit motoare Ferrari inainte de a trece la unitati Renault
Construită pe fundamentele echipei Minardi, Scuderia Toro Rosso a jucat în permanenţă rolul de "grădiniţă" pentru Red Bull Racing, echipa principală a celebrului producător de băuturi energizante.

Acesta este şi unul dintre motivele pentru care performanţele echipei au fost mereu în plan secund, astfel că locul şase ocupat în clasamentul constructorilor în 2008 rămâne şi în prezent cea mai mare performanţă. Ulterior, italienii au ocupat cel mult locul opt, aşa cum s-a întâmplat şi în sezonul precedent, când cel mai bun rezultat a fost un loc şase ocupat de Jean-Eric Vergne în Marele Premiu al Canadei.

Viitorul pe termen lung al Scuderiei Toro Rosso este în continuare incert, însă cel puţin pentru moment echipa continuă să-şi întărească poziţia în cadrul planurilor celor de la Red Bull pentru menţinerea dominaţiei în Formula 1: l-a oferit echipei-mamă pe Daniel Ricciardo, a recrutat un alt pilot din programul Red Bull Junior şi va utiliza aceleaşi motoare Renault ca şi Red Bull Racing.

Toro Rosso, o echipa cu un obiectiv mai putin clar

Obiectiv pentru 2014: pe linia de plutire

Obiectivul principal al celor de la Toro Rosso este, în fiecare an, să dezvolte piloţi tineri pentru o eventuală carieră la Red Bull Racing. Prin urmare, rezultatele din curse sunt trecute cu vederea în cea mai mare parte a timpului, însă în ultima perioadă au început să apară unele presiuni.

Chiar dacă Red Bull asigură cea mai mare parte a finanţării, o clasare bună în clasamentul constructorilor asigura venituri suplimentare din drepturile TV şi reduce dependenţa de un grup care poate decide, mai devreme sau mai târziu, că investiţia în echipă nu mai este profitabilă.

Pentru acest sezon, Toro Rosso nu a anunţat un obiectiv principal, însă echipa va avea o misiune dificilă să-şi îmbunătăţească performanţele comparativ cu anul trecut. Practic, cu excepţia celor două echipe care au debutat în 2010, italienii i-au învins anul trecut doar pe cei de la Williams, care traversează o amplă perioada de restructurări menite să aducă progrese vizibile.

Ricciardo, înlocuit cu Kvyat

Este o informaţie fantastică, un vis devenit realitate şi vreau să le mulţumesc celor de la Red Bull şi Toro Rosso pentru această oportunitate nepreţuită.

De când am început kartingul am vrut să ajung în Formula 1.

Daniil Kvyat
Pilot Toro Rosso
După refuzul lui Kimi Raikkonen de a deveni coechipierul lui Sebastian Vettel, Red Bull Racing l-a ales pe Daniel Ricciardo, astfel că Toro Rosso a fost nevoită să-i caute un înlocuitor. Principalul vizat a fost Antonio Felix da Costa, însă o campanie modestă în Formula Renault 3.5 l-a îndepărtat de post.

În cele din urmă, Toro Rosso a luat o decizie considerată surprinzătoare la vremea respectivă: l-a promovat pe rusul Daniil Kvyat în vârstă de numai 19 ani, care şi-a trecut în palmares titlul în competiţia GP3, acolo unde l-a avut drept coechipier la MW Arden şi pe românul Robert Vişoiu. Kvyat reprezintă practic un pariu important făcut de Toro Rosso care ar putea demonstra (sau nu) eficienţa programului Red Bull Junior de dezvoltare a tinerelor talente.

Daniil Kvyat, rusul de numai 19 ani care va concura in F1

Între timp, Jean-Eric Vergne şi-a păstrat locul în echipă şi va lua astfel startul în al treilea sezon de Formula 1. Pentru francez este cu siguranţă un an important, întrucât este una dintre ultimele şanse să demonstreze că, în viitor, poate ajunge la o echipă de talia Red Bull Racing. În caz contrar, este foarte posibil ca Vergne să-şi piardă locul la echipă în 2015, mai ales în contextul unei concurenţe puternică alcătuită, printre alţii, şi din Carlos Sainz Jr, fiul dublului campion mondial de raliuri Carlos Sainz.

Motorizare Renault

Suntem foarte mulţumiţi că am ajuns la un acord pentru a utiliza motoare Renault începând din sezonul 2014, când noul regulament va prezenta provocări interesante.

Franz Tost
Sef Toro Rosso
După un prim sezon în care a folosit motoare Cosworth, Toro Rosso a început în 2007 un parteneriat cu Ferrari. Iată însă că pentru 2014 echipa a profitat de schimbarea regulamentului tehnic pentru a trece la motoare Renault. Nu este deloc o decizie întâmplătoare, întrucât Red Bull Racing utilizează de asemenea unităţi de propulsie realizate de constructorul francez.

Practic, vorbim despre o progresie naturală care va ajuta echipa inclusiv la reducerea costurilor de operare, dar care cel puţin pentru moment nu pare foarte inspirată din punct de vedere al performanţelor.

Producătorul francez a întâmpinat o serie de defecţiuni tehnice care, chiar dacă aparent au fost remediate, ar putea afecta evoluţia echipei în 2014. Acest lucru este cu atât mai semnificativ cu cât Williams, unica echipă tradiţională pe care a învins-o Toro Rosso în sezonul precedent, foloseşte în prezent motoare Mercedes, care au ieşit în evidenţă prin fiabilitate.

Monopostul STR9, inestetic

A trebuit să desenăm un nou nas, noi plăci exterioare şi noi aripi, niciodată nu am început designul atât de devreme.

Franz Tost
Sef Toro Rosso
Pe lângă modificările din interior, noul monopost STR9 include un aspect vizual puternic inestetic din cauza formei adoptate pentru nas, însă acest lucru este valabil pentru cele mai multe echipe de pe grila de start. La acestea se adaugă inevitabil noutile generate de schimbarea radicală a regulamentului tehnic: aripă faţă mai îngustă, radiatoare mai mari pentru eficientizarea sistemului de răcire sau "împingerea" sistemului de evacuare spre spatele monopostului.

Omul din spatele acestor noutăţi vizuale a fost Luca Furbatto, designerul şef al echipei. Presa internaţională a anunţat însă la jumătatea lunii februarie că italianul a părăsit echipa, fără ca destinaţia acestuia să fie dezvăluită. Toro Rosso a refuzat să comenteze informaţia, semn că zvonurile sunt reale, însă până în prezent echipa italiană nu a anunţat numele noului designer-sef.

Toro Rosso, unul dintre cele mai inestetice monoposturi pentru 2014

Puncte forte:

▶ stabilitate financiară asigurată de Red Bull;

Puncte slabe:

▶ plecarea designerului-sef chiar înainte de startul sezonului;

▶ trecerea la motoare Renault în locul unităţilor Ferrari;

▶ lipsa de experienţă a lui Daniil Kvyat.

Avancronică F1 2014:

▶ prezentare Caterham

▶ prezentare Marussia

▶ prezentare Williams

Avancronica sezonului 2014 al Formulei 1 continuă joi, 20 februarie, cu prezentarea echipei Sauber.

Comentarii (3)

  • Stefan
    Unul din cheile succesului Redbull, a doua echipa. Pe langa faptul ca poti colabora, testa te mai si ajuta in lupta pe circuit. Anul asta le va fi ceva mai dificil.
    9 1
  • Stefan
    "una"
    8 0
  • Taurii Rosii
    Ce mister, pai RED BULL, Toro Rosso in traducere nu e una si aceiasi?!
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru