Cade încă un bastion al sportivităţii absolute: viitoarele M5 şi M6 vor avea tracţiune integrală

de Mircea Meșter
Vineri, 27.02.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Era propulsiei spate pure apune chiar şi în cazul versiunilor sport clasice ale gamei BMW M, iar viitoarele generaţii M5 şi M6 vor dispune de tracţiune integrală. Nu este încă foarte clar dacă xDrive va fi o opţiune sau va veni integrat în varianta de bază a modelelor germane.

Unul dintre ultimele bastioane ale sportivităţii pure în lumea auto, divizia M a celor de la BMW, tinde să fie neutralizat de o serie de decizii populare, dar care îndepărtează marca de nucleul său original. După ce motoarele aspirate au fost înlocuite cu unităţi turbo şi după ce în zona M şi-au făcut loc motoare diesel pe gamele SUV-urilor X5 şi X6, o nouă veste dinspre marca germană ne pune faţă în faţă cu o posibilă modificare de strategie care ar transforma unele modele ale gamei M din maşini cu porpulsie spate în sportive cu tracţiune integrală xDrive.

Informaţia vine de la britanicii de la Autocar, care-l citează pe directorul de marketing al mărcii BMW, Ian Robertson. "Tracţiunea integrală devine din ce în ce mai normală. În zona versiunilor normale Seria 3 şi Seria 5 vorbim de o premisă normală, aşa cum este şi cazul lui Seria 7 pe multe dintre pieţele pe care activăm. Cert este că versiunile cu roţi motrice spate şi cele cu integrală pot să trăiască fără probleme împreună în gama noastră", spune Ian Robertson.

Chiar dacă este foarte probabil că viitoarele generaţii M5 şi M6 să fie primele M-uri de şosea care vor avea tracţiune integrală, nu este însă foarte clar în acest moment dacă sistemul va fi o opţiune sau dacă vom vorbi de tracţiune integrală permanentă pe aceste modele fără ca viitorii clienţi să aibă la dispoziţie versiuni pure cu propulsie.

"Filosofia va rămâne una care se bazează pe roţi motrice spate, chiar dacă maşinile vor avea tracţiune integrală. Pe măsură ce creştem puterea motoarelor, M5 şi M6 vor avea motoare foarte potente, deci vom analiza acest tip de soluţie în viitor pentru aceste maşini", afirmă oficialul bavarez.

După cinci generaţii cu propulsie, viitorul M5 ar putea să fie primul care aduce în peisaj tracţiunea integrală.

Deciziile de a transforma gama M dintr-una pur sportivă într-una populară prin abordarea unor idei care aduc mai mulţi clienţi, dar se îndepărtează de conceptul M iniţial - implicit dezvoltarea SUV-urilor M - nu riscă să dilueze gama sportivă a celor de la BMW, spune acelaşi Roberston. "M este văzut ca un brand separat şi e ancorat într-un nucleu foarte clar de modele care vor continua să reprezinte un succes absolut. Avem o ofertă din ce în ce mai largă, dar asta nu are efect negativ asupra succesului nostru", consideră directorul de marketing al bavarezilor.

via Autocar

Comentarii (9)

  • nu cade nimic; AWD e mult mai eficienta;
    daca vrei, in functie de chef, poti sa-ti montezi, la fel ca la GT-R, un dispozitiv al firmei DoLuck prin care poti lasa activ doar RWD
    15 6
  • Noroc ca avem 5 generatii de M5 cu tractiune spate, asa ca pt cei care n-au nevoie de o masina noua (sau nu-si permit), exista solutii.
    15 2
  • În mod normal ar trebui să fie opțional, așa cum se preconiza de ceva timp, nu văd de ce n-ar păstra și versiuni cu tracțiune spate.
    14 1
  • mishazaitev
    Subscriu la cele spuse de dan_grc.... Ar trebui sa fie optional. Cu toate astea, daca ma gandesc ca asemenea masni nu incap doar pe mana unor oameni responsabili si care au experienta necesara pentru a conduce asemenea bolizi, gandindu-ma doar la oamenii nevinovati care le pot cadea victima, parca imi vine sa zic ca e mai bine asa!
    11 0
  • Cu siguranta va fi doar optional, daca urmariti formul Bimmerpost puteti vedea acolo toate detaliile. Tractiune integrala pe viitoarele M se testeaza deja pe un F10.

    Nu cade nici un bastion, e facut pt a concura cu AMG, ei oferind si aceasta varianta la modele lor.
    4 1
  • Nimic nu cade
    3 1
  • adio drift-uri:)))))
    oricum modele ca M3 CSL si M5 E60 vor ramane cele mai tari M-uri din istorie......
    2 3
  • Matei Dan Aurel
    Cu siguranta ca NU va fi OPTIONAL, BMW si-a invatat lectiile, dupa ce ''posesorii'' lor de M au periclitat viata altor oameni nevinovati. A doua lectie invatata de BMw ESTE preluarea de propulsii non poluante de la Toyota, care inseamna un plus de tehnologie. Chiar si asa la nivelul fiabilitate stau tare naspa. Dar ce conteaza fiabilitatea cand are sistem audio Bang and Olufsen in boxele caruia sa-ti bubuie Salam , Guta, Valii -o mie de minuni, Andra- inima de piatra , etc
    3 14
  • O decizie normala, dupa parerea mea. Poate tractiunea spate e mai rapida pe circuit, dar nimic nu se compara cu sentimentul pe care il simti in momentul in care iesi din viraj si dai kickdown si simti cum masina se infinge fara nicio ezitare, fara niciun un comentariu.Nu mai vorbesc de momentele in care asfaltul e ud, alunecos etc. Desigur, tractiune spate e mai fun, dar nu toate lumea vrea "fun", nu?
    7 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru