Citroen C5 Aircross poate fi comandat și în România: start de la 21.600 de euro

de Cornel Șocariciu
Joi, 18.04.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Citroen C5 este disponibil și în România. SUV-ul producătorului francez poate fi comandat atât cu motoare diesel, cât și cu unități pe benzină. Cea mai accesibilă versiune are un preț de pornire de 21.600 de euro.

Citroen C5 Aircross a fost prezentat publicului din Europa cu ocazia Salonului Auto de la Paris din toamna anului trecut. Noul SUV dezvoltat de constructorul francez are la bază platforma EMP2, aceeași arhitectură pe care se bazează și Peugeot 3008, 5008 și Grandland X.

Acum, noul Citroen C5 Aircross poate fi comandat și pe piața din România. SUV-ul va putea fi echipat atât cu motoare pe benzină, cât și cu unități diesel și va fi disponibil în trei versiuni de echipare: Live, Feel și Shine.

Cea mai accesibilă variantă este echipată cu motorul de 1.2 litri PureTech de 131 de cai putere. Prețul de pornire pentru această variantă în echiparea Live este de 21.600 de euro cu TVA.

Pentru motorul de 131 CP, clienții vor putea alege doar o cutie manuală cu șase trepte. Cea de-a doua motorizare pe benzină are 1.6 litri și dezvoltă 181 CP. Resursele vor fi puse în valoare cu ajutorul unei transmisii automate cu opt trepte.

Cei care preferă un diesel au la dispoziie motorul de 1.5 litri BlueHDi de 131 de cai putere sau unitatea de 2.0 litri BlueHDi de 178 de cai putere. Vârful de gamă va fi disponibil exclusiv cu o transmisie automată cu opt trepte, în timp ce varianta de 131 de cai putere va putea fi comandată și cu o cutie manuală cu șase trepte. La fel ca în cazul lui 3008, C5 Aircross nu beneficiază de sistem de tracțiune integrală, ci doar de sistemul de control al tracțiunii Grip Control (opțional pentru 309 euro).

Motor Putere
(CP)
Cuplu motor
(Nm)
Transmisie Accelerație
0-100 km/h (s)
Viteză maximă
(km/h)
Consum WLTP
(l/100 km)
1.2 PureTech
benzină
131 230 Man6 10.5 195 6.3-7.2
1.6 PureTech
benzină
181 250 Aut8 8.2 219 7.1-8.0
1.5 BlueHDi
diesel
131 300 Man6
Aut8
10.4
10.6
189
189
5.1-5.8
5.0-5.8
2.0 BlueHDi
diesel
178 400 Aut8 8.6
211 5.9-6.6

Scaunele din spate culisează (150 de mm) și pot fi înclinate în funcție de preferințele fiecărui pasager.

În aceste condiții, volumul portbagajului variază de la 580 la 720 de litri. Garda la sol a lui C5 Aircross este de 230 de mm. 

MOTORIZĂRI
NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie Live Feel Shine
1.2 PureTech Benzină
131 CP
Man6 21.600 23.600 -
1.6 PureTech Benzină
181 CP
Aut8 - 26.900 30.300
1.5 BlueHDI Diesel
131 CP
Man6
Aut8
23.300
-
25.300
27.100
28.800
30.500
2.0 BlueHDI Diesel
178 CP
Aut8 - 30.300 33.700

Citroen propune un nivel de echipare de bază destul de generos. Versiunea Live, oferă, printre altele, următoarele dotări: sistem de climatizare pe două zone, sistem de infotainment cu ecran tactil de 8 inch, geamuri electrice față și spate, oglinzi exterioare reglabile electric, încălzite și cu lumini de semnalizare cu LED, scaun șofer cu reglaj longitudinal și pe înălțime, pachet de siguranță (sistem de avertizare la depășirea benzii de rulare, alertă cu privire la o coloziune frontală, sistem pentru recunoașterea indicatoarelor rutiere, Active Safety Brake și Coffee Break Alert), senzori de parcare spate, volan îmbrăcat în piele, tapițerie textilă în două nuanțe, jante din aliaj cu diametrul de 17 inch, lumini de zi cu LED și stopuri cu LED.

Varianta de echipare Feel plusează cu următoarele dotări: încărcare wireless pentru telefoanele inteligente, scaune față încălzite, lumini de semnalizare cu LED, jante din aliaj cu diametrul de 18 inch, bare longitudinale pentru plafon în două nuanțe, Safety Plus Pack (sistem de frânare automată de urgență cu funcție pentru recunoașterea pietonilor și a biciliștilor și sistem pentru monitorizarea unghiului mort) și senzori de parcare față și spate.

Versiunea de top Shine include și următoarele echipamente: faruri full-LED, sistem de acces și pornire motor fără cheie, pedale din aluminiu, cruise control adaptiv cu funcție Stop&Go, cameră video pentru mersul cu spatele, tapițerie din piele/material textil și jante din aliaj cu diametrul de 19 inch.

Pe lista concurenților nu am trecut nici Seat Ateca și nici Skoda Karoq, SUV-urile fiind disponibile fie cu un motor pe benzină de 115 CP, fie cu unul de 150 CP.

Totodată, Ford Kuga cu motorul pe benzină de 120 CP este disponibil începând cu al doilea nivel de echipare (Business), motiv pentru care nu a fost inclus în tabelul de mai jos.

Noul Citroen C5 Aircross vs. principalii concurenți

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT*
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ**
(Euro, cu TVA) 
Citroen C5 Aircross
1.2 litri benzină, Man, Live
131 5.2 10.5 21.600
Peugeot 3008
1.2 litri benzină, Man, Access
130 5.2 9.5 21.026
Opel Grandland X
1.2 litri benzină, Man, Essentia
130 5.2 10.1 19.060
Nissan Qashqai
1.3 litri benzină, Man, Visia
138 5.3 10.5 18.905
Volkswagen Tiguan
1.5 litri benzină, Man, Trendline
130 5.6 10.2 22.105
Kia Sportage
1.6 litri benzină, Man, Plus
132 6.9 11.5 18.633
Hyundai Tucson
1.6 litri benzină, Man, Comfort
132 7.2 11.5 22.265
*valori de consum conform standardului NEDC
**preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Comentarii (6)

  • ACE - Craiova
    Mai interesanta este insa varianta "pseudo 4x4" CITROEN C5 Aircross PHEV cu autonomia pur electrica estimata la 50 km (NEDC sau WLTP - nu este insa clar....) - fratele de concern al modelelor PEUGEOT 3008 PHEV si OPEL Grandland PHEV.
    O promiteau pentru piata undeva la sfarsitul anului anul 2019 (in cadrul Salonului de la Paris din octombrie 2018).
    10 4
  • L-am vazut pe viu si nu arata chiar asa de bine ca in poze. Plastice medii la interior si multe.
    Scaune spate culiseaza dar este deranjant la sezut dispozitivul de prindere al centurii iar scaunele sunt inguste - 3 bucati. Aceasi problema la 5008 de la Peugeot.
    Multe optionale care umfla pretul, culorile de interior pentru RO sunt doar cenusiu inchis/deschis si negru. Nu au Maro ca in fotografii.
    Per ansamblu cred ca este foarte putin sub Peugeot 3008, dar are atuul ca nu are motorul de 2000cmc doar in varianta de top.
    Altfel masina e OK, cu multe plusuri.

    Cu rabla si o negociere la dealer este o varianta de luat in calcul in categoria sa.
    8 3
  • A luat patru stele la Euroncap. Citroenul e pozitionat ca marca sub Peugeot, nu e o masina rea dar vine pe piata cam tarziu.
    8 5
  • Comentez si eu ca sa ma aflu in treaba, pentru ca in realitate voi vedea Citroen - Peugeot - Reanault doar prin vacante. Dar am avut intotdeauna o slabiciune pentru Citroen & Peugeot. Iar 3008 asta nu n-ar deranja deloc sa-l vad in fata casei.

    Nu stiu cum le sunt motorizarile, calitatea la interior si fiabilitatea, dar nu cred ca poti gresi prea mult cu o masina in ziua de azi, mai ales de la un constructor cu traditie.

    Ca design, big like, interior + exterior.
    9 4
  • Soooory :):):) Am vrut sa zic C5 Aircross, nu 3008 :)

    @M, din cauza ta :)
    5 2
  • Marseilleza
    Ma intreb cine ar da banii pe hidosenia asta. Si nu sunt deloc putini!
    2 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru