Feedback

Mercedes-Benz Clasa G primește o motorizare diesel: propulsor de 3.0 litri cu șase cilindri în linie de 286 CP

Publicat Luni, 24.12.2018
de Cornel Șocariciu
Comenteaza 7
Începând cu luna ianuarie 2019, noua generație Mercedes-Benz Clasa G va putea fi comandată și cu o motorizare diesel. Nemții introduc varianta G 350d echipată cu un propulsor de 3.0 litri cu șase cilindri în linie capabil să ofere 286 CP și 600 Nm.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
La începutul acestui an, Mercedes-Benz a prezentat noul Clasa G. Până acum, modelul producătorului german putea fi echipat exclusiv cu două motorizări pe benzină. Clienții puteau alege fie varianta G500 (V8 de 4.0 litri de 422 CP și 610 Nm), fie versiunea AMG G 63 (V8 de 4.0 litri de 585 CP și 850 Nm).

Acum, producătorul german anunță introducerea unei versiuni diesel în gama lui Clasa G. Varianta pregătită de constructorul din Stuttgart se numește G 350d și mizează pe un motor de 3.0 litri cu șase cilindri în linie.

Motorul oferă 286 de cai putere între 3.400 și 4.600 rpm și 600 Nm între 1.200 și 3.200 rpm. Resursele unității diesel vor fi gestionate cu ajutorul unei transmisii automate cu 9 trepte și prin intermediul unui sistem de tracțiune integrală.

În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 7.4 secunde, iar viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 199 km/h. Consumul de carburant anunțat de producătorul german este cuprins între 9.6 și 9.8 litri/100 de kilometri, iar emisiile de CO2 variază între 252 și 259 de grame per kilometru. Totodată, gazele de evacuare sunt tratate prin procesul de reducere catalitică selectivă cu ajutorul unei soluții pe bază de uree iar astfel, noul G 350d a primit omologarea Euro6d-Temp.

Noul Mercedes-Benz Clasa G în versiunea G 350d va putea fi comandat începând cu luna ianuarie a anului viitor, primele exemplare urmând să ajungă în showroom-uri în primăvara lui 2019.


Comentarii (7)

  • mircea badea
    cancerele..pardon, dieselurie astea noi trateaza noxele imediat ce a pornit motorul sau dupa ceva timp?
    9 15
  • @mirceabadea. ... si cumpara-ti tu masina electrica cu zero noxe pe km...dar cu mega poluare la producerea bateriilor de litiu-ion si super mega poluare dupa ce bateriile trebuie inlocuite dupa numai 7-8 ani.
    13 13
  • Remus: Wolswagan Saran 2010 motor 1900 Raspunde
  • @Stefanctp747
    Ca extragerea, rafinarea si transportarea petrolului nu or polua deloc.
    14 0
  • Nu inteleg, de cand sunt romanii atat de obsedati de noxe? Zici ca 1.9TDI cu ITP luat pe spaga e o raritate in Romania.
    13 4
  • @stefan
    nu trebuie inlocuite dupa 7-8 ani sunt in schimb garantate 8 ani...
    producerea/transportul combustibililor clasici nu este lipsit de poluare

    da, cunosc, studii "bine documentate" arata ca eletricelee sunt mai poluante decat astea clasice.....daca intrebi pe cine "trebuie"
    8 2
  • Băieți, nu despre poluare sau despre bezele (cu zero emisii) din partea imaginarei zeițe Gaia este vorba aici – așa cum bărbații nu se simt bărbați fără instrumentul muncii, tot așa producătorii nu se simt pătrunși de spiritul automobilismului dacă nu mizează pe motoarele clasice…Zic! (ups, trebuie să-i plătesc drepturi de autor lui vianu). Prin urmare, noul curent eco le surâde precum progresiștilor agenda gender, dar…ȋn sinea lor, producătorii realizează că automobilul propriu-zis va fi definit și desăvârșit, cât va trăi pământul, numai de combustibilii fosili, alias epopeea care a marcat lumea și care a ȋncântat-o cu atâtea peripeții…Credeți cumva că, peste mulți ani, AM ne va livra povești la gura sobei despre…electrice? Utopia lui zero emisii izvorăște din mentalități bântuite de poluarea…morală. Cu alte cuvinte, minciuna și fățărnicia stau la masă cu geniile eco.

    Revenind la subiect, felicitări lui MB! Că ne place sau nu să-i recunoaștem meritele, este incontestabil faptul că rămâne regele nemților pe off-road, chiar dacă istoria ultimilor 40 de ani consemnează reușite și ȋn tabăra lui VAG (apropo, pentru mine, VAG-ul autentic va fi reprezentat ȋntotdeauna de formula care ȋl recomanda pe vremuri: VW și Audi, atât! – deci, dacă nu văd pe geamurile mașinilor emblema VW deasupra celor patru inele, atunci nu discut despre niciun VAG), precum Quattro și Syncro.

    G500 4x4 (al doilea factor la puterea a doua) mi-a luat tot aerul din piept, atunci când m-am pomenit taman lângă dânsul…Câtă vrajă! Este drept că prețul de vânzare m-a trezit brutal din reverie, dar zâmbetul tot nu mi l-a putut curma…Plus că m-a mustrat propria-mi conștiință: “Termină odată cu așa-zisa aversiune față de SUV-uri. O fi la modă, dar…să fim serioși. Cât vei mai putea ȋnota contra curentului? Uite aici minune, chiar ȋn fața ta!”. Dar tocmai doamna asta din interiorul meu știe că, de fapt, ceea ce mă deranjează pe mine are legătură cu flatulența mintală, pardon, cu “SUV”-ul de oraș (ditamai contradicția de termeni, la urma urmei). Nu că off road-ul adevărat ar trebui să evite “cu orice preț” zona urbană (nu voi susține niciodată această absurditate), dar, frate, ȋmi voi permite “aroganța” de a considera ȋn continuare și până la ultima suflare (chiar și conștient de minoritatea căreia ȋi aparțin) că un sedan (segmentul D și mai ales E) este la fel de practic ca o cabină de camion convențional “adaptată” nevoilor/cerințelor citadine, care, cel puțin mie, nu-mi sugerează o imagine firească, pur și simplu!

    Ah, da, garda la sol, “uitasem”…Cum să te descurci altfel prin “jungla urbană” ? Ȋnainte ȋnsă de a ne plânge de aspectul ȋn general deplorabil al multor străzi din orașe sau de centură, haideți să ne mai temperăm frenezia consumistă și să donăm autorităților banii economisiți astfel, ca să remedieze situația. Acum, unii vor reacționa la propunerea mea nu doar "neinspirată", ci și “tâmpită”, cel mai probabil ȋn modul următor: “O să ni-i prăpădească pe altceva, o să ni-i fure PSDragnea!”. Nu, pentru că, dacă am constitui un comitet cetățenesc care să “monitorizeze” strict eficiența investiției publice, atunci sigur nu se va ajunge la mișmașuri…”Păi atunci de ce mai suportăm atâtea taxe și impozite?”. Cum de ce? Dar atâtea și atâtea salarii “babane” și pensii “speciale” (la “cuantumuri” amețitoare) de unde să fie alimentate?...Eu am tot precizat că ideologia capitalismului nu poate “ȋncolți” ȋn solul gândirii românești, câtă vreme, ȋn societatea noastră, cele două capete de pod ale capitalismului – recte meritocrația și ȋnfrânarea – sunt admirabile, sunt sublime, putem zice, dar lipsesc cu desăvârșire…Parcă numai la noi??? – așa, ca să ne autoconsolăm :)

    Ei, dar despre ce delirează moș inexo? Despre solidaritate socială?! O sintagmă simandicoasă din repertoriul oengiștilor – ȋn realitate, rromanika funcționează după altă regulă și anume: Dumnezeu cu mila!

    PS. Un Crăciun luminat și liniștit pentru toată lumea!
    15 10
  • Dragilor, cred ca merita mentionat macar la subsolul paginii, ca motorul asta mai are o varianta de putere de 340 CP si 700 Nm. E ok si asa cu 286 CP :)

    @inexorabil, cam aceeasi senzatie am avut-o si eu cand am vazut un G63 4X4^2. Te simiti mic mic de tot, indiferent cu cati cm te-a inzestrat natura. Mai, ma refeream la inaltime, ok?. Ce sa mai zic de G63 6X6? :):) Sunt masini facute sa traiasca in off road dar din pacate vad prea putin asa ceva pentru ca cei care si le permit de noi au alte prioritati.

    An Nou Fericit :)
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru