Hamilton îl învinge pe Vettel pe ploaie în lupta pentru pole de la Sepang!

de Daniel Popescu
Sambata, 29.03.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
03 - 05.07
10 - 12.07
17 - 19.07
31.07 - 02.08
07 - 09.08
14 - 16.08
28 - 30.08
04 - 06.09
11 - 13.09
25 - 27.09
09 - 11.10
23 - 25.10
31.10 - 01.11
13 - 15.11
27 - 29.11
04 - 06.12
11 - 13.12
Lewis Hamilton a obţinut pe ploaie la Sepang al doilea pole position consecutiv din acest sezon după ce l-a învins pe Sebastian Vettel cu mai puţin de o zecime de secundă.

Esential 2 este numarul pole-positionurilor obtinute de Lewis Hamilton in sezonul 2014
0.055 secunde a fost diferenta dintre Lewis Hamilton si Sebastian Vettel in calificari
0.744 secunde a fost deficitul lui Fernando Alonso in fata lui Lewis Hamilton
Calificările pentru Marele Premiu al Malaysiei au început cu o întârziere de 50 de minute şi au fost întrerupte de două ori din cauza ploilor abundente şi a incidentelor de pe circuit, însă acest lucru nu l-a împiedicat pe Lewis Hamilton să confirme statutul de favorit.

Pilotul echipei Mercedes a fost cronometrat cu 1:59.431 cu pneurile de ploaie şi a fost suficient de rapid pentru a obţine al doilea pole position consecutiv în acest sezon.

Britanicul l-a devansat pe Sebastian Vettel cu numai 0.055 secunde, performanţa germanului fiind cu atât mai importantă cu cât Red Bull Racing a fost nevoită să-i reseteze motorul în prima parte a calificărilor în urma unei defecţiuni tehnice.

Emoţii pentru Alonso

Nico Rosberg a reuşit în ultimele secunde să ocupe locul trei pe grila de start, în timp ce Ferrari a arătat progrese evidente comparativ cu Australia. Fernando Alonso a obţinut locul al patrulea la mai puţin de o secundă în spatele lui Hamilton, în timp ce Kimi Raikkonen a terminat sesiunea pe poziţia a şasea.

Promovarea lui Alonso în ultima parte a calificărilor a fost sub semnul întrebării după un acroşaj cu Daniil Kvyat în Q2. Venit din spate, rusul a frânat târziu în spatele pilotului Ferrari şi a abordat următorul viraj pe interior, însă Alonso nu l-a văzut şi cei doi s-au lovit. În urma impactului, Alonso şi-a avariat suspensia stânga-faţă, însă mecanicii au reuşit să remedieze defecţiunile, mai ales că sesiunea a fost întreruptă câteva minute. Incidentul va fi analizat de comisari, însă este puţin probabil că vreunul dintre cei doi piloţi să fie penalizaţi.

Între cei doi piloţi Ferrari s-a intercalat Daniel Ricciardo de la Red Bull Racing, în timp ce Nico Hulkenberg a fost al şaptelea pentru Force India.

Sunt foarte bucuros pentru modul în care a decurs weekendul, dar a fost incredibil, pentru că la final a fost aproape imposibil să văd ceva.

Nu am putut să văd circuitul, unde sunt virajele sau unde trebuie să frânez.

Lewis Hamilton
Pilot Mercedes
Speranţele celor de la McLaren de a progresa cu o jumătate de secundă pe tur la Sepang nu s-a concretizat, întrucât pe ploaie Kevin Magnussen şi Jenson Button au terminat pe locurile opt şi, respectiv, 10. Între cei doi s-a intercalat Jena-Eric Vergne de la Toro Rosso. 

Williams, eliminaţi cu ambii piloţi în Q2

Pe o ploaie care a necesitat utilizarea pneurilor de ploaie cu dungă albastră, Daniil Kvyat (Toro Rosso) a fost primul pilot sub linie, urmat de Esteban Gutierrez de la Sauber.

Williams a fost eliminată cu ambii piloţi, confirmând încă o dată lipsa de performanţe pe circuit umed, astfel că Felipe Massa şi Baltteri Bottas vor pleca doar de pe locurile 13 şi, respectiv, 15.

În plus, Bottas riscă să fie penalizat pe grila de start din cauza unui incident petrecut în a doua parte a calificărilor. Comisarii de cursă îl investighează pe pilotul finlandez pentru blocarea lui Daniel Ricciardo de la Red Bull într-un tur rapid pe linia dreaptă de start-sosire.

Update: Bottas a fost penalizat cu trei poziţii pe grila de start pentru blocarea lui Ricciardo şi va pleca în cursa de pe locul 18. În plus, finlandezul a primit două puncte de penalizare pe superlicenta de pilot. Conform noului regulament sportiv, dacă va ajunge la 12 puncte de penalizare va fi suspendat o cursă.

Între cei doi piloţi Williams s-a intercalat Sergio Perez de la Force India, în timp ce Romain Grosjean a fost cel mai lent în Q2 şi va pleca de pe 16, după ce a ieşit în decor în ultimul tur rapid.

Maldonado şi Sutil, eliminaţi în Q1

Singurii piloţi ai echipelor cu tradiţie eliminaţi în prima parte au fost Pastor Maldonado, care continuă weekendul modest pentru Lotus, şi Adrian Sutil, unul dintre concurenţii echipei Sauber. Deloc surprinzător, ultimele două linii ale grilei de start sunt ocupate de Marussia şi Caterham.

Locul 22 îi revine lui Marcus Ericsson, care a ieşit în evidenţă printr-un accident după ce a pierdut spatele monopostului în ultimul minut al primei părţi şi a spulberat un panou de pe marginea pistei pe care era afişată distanţa până la următorul viraj.

Marele Premiu al Malaysiei va avea loc duminică, cu începere de la ora 11:00, ora României, şi va putea fi urmărit în direct pe posturile de televiziune Dolce Sport, RTL şi M1.

În noaptea de sâmbătă spre duminică, România va trece la ora de vară, astfel că ora 03:00 va deveni ora 04:00.

▶ Formula 1 la TV, pe internet şi pe tablete în 2014: unde poţi vedea în direct cursele din Marele Circ

Malaysia - Rezultate calificări:

 1. Lewis Hamilton        Mercedes              1m59.431s
 2. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault      1m59.486s  +0.055s
 3. Nico Rosberg          Mercedes              2m00.050s  +0.619s
 4. Fernando Alonso       Ferrari               2m00.175s  +0.744s
 5. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault      2m00.541s  +1.110s
 6. Kimi Raikkonen        Ferrari               2m01.218s  +1.787s
 7. Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes  2m01.712s  +2.281s
 8. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes      2m02.213s  +2.782s
 9. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault    2m03.078s  +3.647s
10. Jenson Button         McLaren-Mercedes      2m04.053s  +4.622s
Q2 cut-off time: 1m36.811s Gap **
11. Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault    2m02.351s  +3.310s
12. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari        2m02.369s  +3.328s
13. Felipe Massa          Williams-Mercedes     2m02.460s  +3.419s
14. Sergio Perez          Force India-Mercedes  2m02.511s  +3.470s
15. Valtteri Bottas       Williams-Mercedes     2m02.756s  +3.715s
16. Romain Grosjean       Lotus-Renault         2m02.885s  +3.844s
Q1 cut-off time: 2m01.689s Gap *
17. Pastor Maldonado      Lotus-Renault         2m02.074s  +4.891s
18. Adrian Sutil          Sauber-Ferrari        2m02.131s  +4.948s
19. Jules Bianchi         Marussia-Ferrari      2m02.702s  +5.519s
20. Kamui Kobayashi       Caterham-Renault      2m03.595s  +6.412s
21. Max Chilton           Marussia-Ferrari      2m04.388s  +7.205s
22. Marcus Ericsson       Caterham-Renault      2m04.407s  +7.224s

Comentarii (34)

  • pe ploaie Vettel e inca cel mai bun; doar asa a ajuns atat de aproape de pole. Maine, vom vedea
    21 18
  • Un fleac ...i-a ciuruit :))
    15 14
  • FERRARI
    MIRCEA ce iti ziceam dupa prima cursa...ca o sa dispareti din peisaj incepind cu,cursa doi. :))nu ma credeai
    25 6
  • :D Lewis campion
    Lewis Style :D
    14 12
  • Imperiul e la peste 2.5 sec, dar ¨we build .........¨!!!!!!
    16 1
  • :D Obama style
    ...de parca ai ajuns in ultima cursa :)))))
    6 1
  • nu cerd ca e mai bun vetel decat ham pe ploaie.....dar pt mancatorii la rahat ca vetel e pilot slab...a fost ca o palma locul asta 2....
    22 8
  • locul4 la mai putin de 1s,echivaleaza cu un pol,pentru Ferrari mai ales ca in antrenamente au luptat pentru prima pozitie
    9 7
  • Inca o data Vettel ne face o demonstratie de pilotaj gen M.Schumacher.Nu sunt fanul lui dar ma ingrozesc declaratiile celor care afirma ca este slab si numai datorita masinii reuseste,ca nu se compara cu Hamilton,Alonso,Kimi..etc...bla bla bla.Prieteni,Vettel are 4 tiluri mondiale castigate atat cat au cei trei enumerati mai sus la un loc datorita lui in primul rand si pe urma a masinii.Ati vazut astazi in calificari cat de mult sa chinuit marele Hamilton (nu mai vorbesc de Rosberg) cu o masina net superioara celor de la RedBull.Maine daca nu ploua este posibil sa vedem iar un ecart de 0,5-1 sec.intre cele 2 masini,iar asta pentru unii inseamna cat de buni sunt cei 2 piloti de la Mercedes...
    26 27
  • X_Zone
    un fleac ... i-a ciugulit
    3 5
  • cabrat
    mirciulicA unde esti tatii te-ai dat la dos... ce ploua in Q4.........
    14 5
  • Dupa parerea mea Mercedes au setari de pista uscata, vom vedea maine la cate secunde raman in urma vetel si ceillti :)
    8 5
  • Astept penalizarea cu 5 pozitii a lui Alonso ca sa putem continua ceea ce am inceput... that... we are building an empire...
    8 36
  • tu ai idee ce spui acolo? Mercedes e tampita si pe deasupra mai si ia primul loc astfel? in F1 ...
    Toti pilotii au strategii si setari diferite pentru cursa uscata si umeda. Setarile se fac rapid. Cand trec pe la pit asta fac, modifica ce e de modificat. Unde mai pui ca stiau toti dinainte de calificari cum va fi pista.

    ps: esti unul din cei cu multe conturi si plin de idei profesioniste care tot scriu pe aici; pacat ca nu ai scris depe unul din acele conturi. Si de ce ai facut asta? Ca sa sprijini ideea ca Vettel e tot slab ha? Mai multa atentie cand deschizi gura ca pica pe tine ...
    4 13
  • Liniste ca McLaren_Mirciulica pune caramida dupa caramida pe imperiul sau. Nasol de el ca azi a fost cutremur si nu il vom vedea pe aici etalandu-si prostia si imprastiind rahatul in stanga si in dreapta.
    Mirciulica, ce mai zice amicul tau, Teddy Kravitz??? Are you still the fastest car on the track?
    0 1
  • ha,ha,ha...
    Vom vedea care cum maine,daca circuitul va fi uscat, eu zic ca vor fi schimbari majore de pozitii!Monoposturile sunt setate total diferit,unii au ales pentru circuit ud,altii pentru uscat...asta reiese si din declaratiile unora inainte si dupa calificari,si nu numai,a se vedea rezultatele din antrenamente ;) !
    5 2
  • Si, in timp ce scriam, a iesit cartita din scorbura... Mirciulica, iar ne arati ca esti prost gramada si plin de ura fata de Alonso&Ferrari. Cum sa primeasca 5 pozitii penalizare frate cand el nu a gresit cu nimic acolo? Daca e sa stam sa ne uitam la faza, Kvyat ar trebui sa o incaseze. Pe tur de incalzire nu faci ceea ce a facut rusul.
    0 2
  • @Mirciulica_1984 seara
    Pe tine Alonso te tine sa termini jocul ala PC cu imperiile?! :))))))
    11 7
  • @ha,ha,ha
    insisti sa fi prost
    2 10
  • Dupa cum spuneam este parerea MEA si vom vedea maine dupa cursa daca am avut dreptate! Eu asa cred. Nu am spus ca: stiu eu, ca sunt sigur, ca am vorbit cu mari specialisti!
    Imi sustin PRESUPUNEREA. Gandindu-ma la tine (cel care postezi sub diferite nume) nu am niciun dubiu vis-a-vis de inteligenta ta redusa!
    5 3
  • cabrat
    mirciulicA ce sa mai astepti.....astepta eu intre timp imi resetez ROIBUL........
    4 5
  • #mircea mircea
    cata dambla ai in mintea aia?chiar nu ai asa pic de mandrie sa stai potolit si tu o data?Nu poti macar odata sa arati decenta in comenturi?
    Am o intrebare: TU IN VIATA TA REALA AI PRIETENI?
    12 7
  • Singaporezul
    Al draq Marko asta,daca nu era el, Vettel era in Q1....nu-i asa?Maine in cursa un podium alaturi de Mercedes ar fi excelent.
    3 12
  • @#mircea mircea

    The process has started... we are building an empire... you can't stop it...
    6 23
  • ce se va intampla maine in cursa nu are cum sa iti sustina/confirme ideea ca azi pilotii mercedes au mers pe ploaie cu setare de uscat. Si la pneuri daca te gandesti numai ... au avut pneuri de ploaie, asta tine de setare pentru ploaie. Cum au schimbat pneurile au schimbat si alte aspecte fara niciun dubiu. Ai vorbit cu mari specilaisti... Continui sa te faci de ras
    2 10
  • Am mai postat odata despre acest lucru insa nu am primit nici un raspuns. Este posibil sa se faca in asa fel incat sa putem lasa comentarii folosind telefonul mobil? Aplicatia Automarket exista dar are anumite restrictii pe care personal nu le inteleg. Astept raspuns.
    6 1
  • Nu va agitati. Masina Red Bull mai trebuie sa reziste si pana la final. La fel ca si cea Mercedes :D Trebuie iar sa castige Rosberg pe abandonul altora si asa ajunge si Ferrariul pe podium. Hai ca se poate. Maine, nu neaparat abandon tehnic, dar macar un accident intre primii 3 :D
    12 15
  • nikipercea
    maciulica esti chiar bolnav.......dus....
    1 2
  • daca nu cumva se mai pupa Alonso cu vreunul pe pista; iar Kimi trebuie sa invete sa conduca masina asta sau, mai greu, sa convinga echipa sa dezvolte masina pe stilul lui
    6 7
  • nikipercea
    doamne ajuta sa nu vedem rbr maine ...... hai ham
    4 0
  • nikipercea
    mirciulica tu mai nou iti bagi limba meterna adanc in fund, scrie romaneste.
    2 1
  • lucky70
    Nu credeti ca e posibil ca si MB sa nu fie la fel de performanta pe ploaie asa cum este pe uscat?Avem drept exemplu comportamentul clar diferentiat al monopostului Williams!
    1 0
  • da, asta e posibil - ca o masina sa fie mai buna pe uscat (fata de concurenta) decat pe ploaie (adica la, sa zicem, 1 sec diferenta pe uscat fata de concurenta si 0.3 diferenta pe ploaie). Sau invers. Dar sa sustii ca s-a mers cu setare de uscat pe ploaie (si a mai facut si pole) e aberant.

    Cu o setare de uscat pe o ploaie intensa nici macar nu pastrezi masina pe circuit, te tarasti cel mult (ps: de aceea a fost Glock asa de usor depasit de multi in ultimul tur de la Interlagos 2008 - a ramas pe pneuri de uscat ca mai era foarte putin din cursa, dar ploaia s-a intensificat rapid si nu i-a tinut strategia)

    E posibil ca din cauza ca esti presat de timp sa nu poti aduce chiar toate modificarile de la o setare de uscat la una de ploaie dar ieri nu a fost cazul ca a fost ploaie tot timpul. E cazul atunci cand te surprinde ploaia in timpul cursei, o ploaie care se intensifica rapid. Atunci vor intra toti, vor pune pneuri de ploaie, vor modifica unghiul aripilor + alte cateva setari care se pot face rapid fara sa intre cu masina in garaj. Rezultatul este o setare de ploaie, nu cea mai buna dar DE PLOAIE.

    ps: brake bias poate fi schimbat chiar de pe pista de catre pilot
    2 0
  • Amazing! I do not give a grief anymore! Devine din ce in ce mai plictisitor! Si mai trebuie sa si platim pentru a vedea asa ceva! Cine cere si cine da! Ce salarii mari avem!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru