Hamilton, pole position la Monza în faţa lui Rosberg

de Daniel Popescu
Sambata, 06.09.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a obţinut sâmbătă pole positionul pentru Marele Premiu al Italiei în faţa coechipierului său de la Mercedes, Nico Rosberg. A doua linie a grilei de start a fost acontată de Williams.

Esential 5 pole positionuri a obtinut Lewis Hamilton in sezonul 2015
0.274 secunde a fost diferenta dintre Lewis Hamilton si Nico Rosberg in calificari
1.321 secunde a fost diferenta dintre Nico Rosberg si cel mai rapid pilot fara motor Mercedes, Fernando Alonso
Lewis Hamilton a înregistrat sâmbătă pe circuitul de la Monza al cincilea pole position din acest sezon şi primul după o pauză de opt etape. Pilotul echipei Mercedes a fost cronometrat cu 1:24.109 şi l-a devansat cu aproape trei zecimi de secundă pe coechipierul său Nico Rosberg, care venea după o serie impresionantă de patru pole-uri consecutive.

Williams şi-a adjudecat a doua linie a grilei de start prin Valtteri Bottas şi Felipe Massa, în timp ce McLaren a completat un top şase dominat de echipe cu motoare Mercedes prin intermediul lui Kevin Magnussen şi Jenson Button.

Cel mai bun pilot fără motor Mercedes a fost Fernando Alonso, care a reuşit să plaseze monopostul Ferrari înaintea rivalilor de la Red Bull Racing, care s-au mulţumit doar cu locurile opt şi, respectiv, nouă. Cel mai lent în ultima parte a fost Sergio Perez de la Force India, care va pleca de pe 10. 

Q2: Raikkonen, victima de renume

Daniil Kvyat a ocupat locul 11 în calificări, însă va lua startul doar de pe locul 21 ca urmare a unei penalizării de 10 poziţii pe grila de start pentru utilizarea celui de-al şaselea motor din acest sezon.

Coechipierul său Jean-Eric Vergne a fost al 13-lea, însă principala victimă din a doua parte a calificărilor a fost Kimi Raikkonen.

Pilotul Scuderiei Ferrari a stabilit al 12-lea timp, dar va pleca de pe 11 după retrogradarea lui Kvyat. În spatele lui Vergne s-au poziţionat Nico Hulkenberg (Force India) şi cei doi piloţi ai echipei Sauber, Adrian Sutil şi Esteban Gutierrez.

Q1: Lotus, eliminaţi cu ambii piloţi

Lotus, echipa care a confirmat deja că a renunţat la dezvoltarea monopostului, a fost eliminată cu ambii piloţi încă din prima parte a calificărilor. Pastor Maldonado a fost primul sub linie pe locul 17 în faţa coechipierului său Romain Grosjean, în timp ce Kamui Kobayashi (Caterham) a reuşit să-i învingă pe rivalii de la Marussia reprezentaţi de Jules Bianchi şi Max Chilton, dar şi pe coechipierul său Marcurs Ericsson.

Marele Premiu al Italiei va avea loc duminică cu începere de la ora 15:00, ora României.

Italia - Rezultate Calificări:

Loc Pilot Echipa Timp Diferenta
1 Lewis Hamilton Mercedes 1m24.109s -
2 Nico Rosberg Mercedes 1m24.383s 0.274s
3 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m24.697s 0.588s
4 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m24.865s 0.756s
5 Kevin Magnussen McLaren/Mercedes 1m25.314s 1.205s
6 Jenson Button McLaren/Mercedes 1m25.379s 1.270s
7 Fernando Alonso Ferrari 1m25.430s 1.321s
8 Sebastian Vettel Red Bull/Renault 1m25.436s 1.327s
9 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m25.709s 1.600s
10 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m25.944s 1.835s
11 Kimi Raikkonen Ferrari 1m26.110s -
12 Jean-Eric Vergne Toro Rosso/Renault 1m26.157s -
13 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m26.279s -
14 Adrian Sutil Sauber/Ferrari 1m26.588s -
15 Esteban Gutierrez Sauber/Ferrari 1m26.692s -
16 Pastor Maldonado Lotus/Renault 1m27.520s -
17 Romain Grosjean Lotus/Renault 1m27.632s -
18 Kamui Kobayashi Caterham/Renault 1m27.671s -
19 Jules Bianchi Marussia/Ferrari 1m27.738s -
20 Max Chilton Marussia/Ferrari 1m28.247s -
21 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 1m26.070s -
22 Marcus Ericsson Caterham/Renault 1m28.562s -

Comentarii (15)

  • Veni, vidi, vici.
    Cel putin asta a aratat Hamilton pana acum. Sa vedem daca psihicul sau e constant si reuseste sa se mentina la nivelul asta. Ori maine clacheaza in fata presiunii sau a problemelor tehnice/de alta natura.

    Rusinos ceea ce face Ferrari. Rusinoasa si atitudinea celor care lucreaza pentru Ferrari. Alonso imi pare ca a renuntat sa mai lupte cu morile de vant si isi face treaba si nimic mai mult. Raikkonen e de o indolenta colosala, nefiind capabil sa se concentreze nici macar pentru un singur tur rapid, poate de teama ca i se incalzeste berica. In ritmul asta, la anul, la Monza, Raikonen va fi huiduit. Si ma astept ca maine sa aiba vreun accident ceva. E in fata sa Magnussen, Kvyat, Massa - deci are clienti. De ce naiba sa munceasca 2 ore, nu mai bine stai la berica pe 20 de milioane?
    16 17
  • Monza e un circuit de motor. Asta ar trebui sa stie toti fanii, cine credea ca Ferrari vor face mai mult decat la Spa se inseala. Pilotii Ferrari au facut tot ce se putea cu actuala masina. Fernando si Kimi. Poate Kimi ar fi putut mai bine. Ideea e ca pe podium vor fi numai masini cu motoare Mercedes. Mclaren au depasit Ferrari, trendul de la Spa n-a fost un accident. Ham ar trebui sa castige maine, daca nu se intampla ceva la start. Forza Ferrari!
    25 2
  • Vreau sange la start.
    Vreau fer, renault peste merc..
    14 16
  • cristi
    ,,profu'' imi pare rau...dar...nu vei vedea!!!GO HAM!!!!!!!!!!!!!!!!
    13 11
  • teleki
    @Ferr ,Kimi nu e indolent,va fi tătic în curând. Schumacher îi spunea lui Hakkinen :când ai un copil devii mai lent cu o secundă pe un tur de circuit.Cât despre predicțiile tale, parcă te bucuri dacă face Kimi un accident. Ești rău și subiectiv.
    11 2
  • o secunda pe tur ...si cand ma gandesc ca toate marile premii au in medie 6o de tururi...
    9 2
  • teleki
    @eu,am citat dintr-un articol. Poate să fie tur de calificare. Ideea e că nu poți fi Ice man întotdeauna.
    4 2
  • @teleki Felicitari lui Raikkonen. Dar eu stiam ca Enzo Ferrari spunea ca in momentul in care un pilot devine tata este mai lent cu 2 sec pe tur. In urma cu 40 de ani cred ca vorbele lui Enzo erau adevarate, astazi pilotii sunt ajutati de tehnologie si cred ca diferenta este ceva mai mica, probabil 0,5 sec.
    Nu sunt rau, dar in pluton mereu ai probleme, daca nu-i depasesti imediat pe adversari. Ori te loveste cineva, ori ai un ritm mai lent, ori iti uzezi repede pneurile. Si Raikkonen a avut destule probleme in pluton. S-a pierdut in multe curse. Si daca ai urmarit Q2, Raikkonen a avut 2 tururi si in ambele a facut greseli in aceeasi sicana.
    Normal ca sunt subiectiv. Cine nu e?! Nu exista spectatori obiectivi.
    6 5
  • GrosJan
    In trecut erau circuite mai lungi, deci si diferentele intre piloti (timpi) mai mari pe un tur
    0 0
  • sper sa cistige HAM, e mai mare luptator decit ROS si face mai mult spectacol (cititi cum se vede) pe circiut, ar merita si titlul ! mai stiti cine detine recordul de TOP SPEED din calificari? EVER , J.P. MONTOYA!
    13 8
  • teleki
    @ferr, în pluton e dificil pentru oricine. Dar nu trebuie să fii neapărat acolo ca să apară incidente,pot apărea și în fruntea plutonului. Apropo de Enzo, poate Schumacher l-a citat, cu cele două secunde,dar Enzo a mai spus"Aerodinamica e pentru cei ce nu știu construi motoare".Ce spui?Scuze dacă te-am jignit.
    8 3
  • teleki
    Raikkonen recunoaște că a greșit de două ori în același loc dar nu știe motivul. Față de vineri au modificat o setare, modificarea a afectat mult prea mult comportamentul mașinii.Motivul nu l-au aflat încă cei de la Ferrari.
    7 3
  • @teleki Despre aerodinamica si motor e poveste lunga. Eu unul prefer motorul. Totusi nu pot sa inteleg cum anumite personaje se duc la curse de F1 si isi pun castile la ureche :))
    Din ce am citit despre Enzo Ferrari, era un om care traia pentru sportul in sine decat pentru lumea care se construia in jurul masinilor. Pentru el mirosul de benzina si sunetul asurzitor al motorului erau placerile vietii. A avut o pasiune imensa pentru masini si isi iubea "produsele". In schimb Montezemolo este un om de afaceri, iar oamenii de afaceri nu prea pun suflet, n-au pasiune, pentru ei important e sa iasa bani. Si Ferrari cu Montezemolo s-a transformat intr-o masina de facut bani.
    Parerile lui Enzo sunt de retinut, insa nu actuale. F1 a evoluat intr-un sens total diferit decat ceea ce si-ar fi dorit italianul. Nici nu cred ca i-ar fi facut placere lumea din jurul masinilor, cu toate vedetele care cauta importanta, cu toate afacerile, cu modificarile circuitelor sau cu circuite prin India. Si cred ca s-ar fi implicat mai mult in evolutia Formulei 1, lasandu-se dominat de pasiune. De fapt nu cred ca Enzo s-a impacat prea bine cu Bernie Ecclestone. Italianul punea sportul mai presus de orice, britanicul pune afacerile mai presus de orice. Si citisem ca Enzo Ferrari tocmai asta ii reprosase in trecut. Cu aerodinamica, fara teste, cu DRS, cu atatea restrictii privind pilotajul, cu circuite prin India sau Dubai, cred ca Enzo ar fi retras echipa din competitie. Era prea orgolios ca s-o lase sa se iroseasca pentru interese economice. Uite aici cateva fraze celebre ale lui Enzo: http://motori.leonardo.it/enzo-ferrari-anniversario-i-migliori-aforismi-del-drake-di-maranello/
    "L’automobile è un’espressione di libertà, e il rischio che stiamo correndo è quello di ammazzarci perché ce n’è troppa. Del resto, ci sono due modi classici di morire: di fame e di indigestione."
    Acum a facut si Enzo destule greseli, daca e sa le cautam. Dar pasiunea e a lui. A iubit masinile si a trait pentru asta. Probabil din prea multa pasiune a facut si greselile, incercand sa fie din ce in ce mai bun. Insa ramane un geniu al masinilor.
    7 2
  • world reject
    "....give me more power!!......"WTF!!!
    0 1
  • GrosJan
    Raikkonen incearca sa rasuceasca masina in apex. In Lesmo 2 e cel mai tentant sa faci asta dintre toate virajele din F1. Daca iese ai un mare castig de timp pentru ca iesi cu viteza mare si urmeaza o linie dreapta (aproape dreapta) foarte lunga. In virajul Sports Centre din Melbourne mai e un bun viraj pentru asa ceva. Fix acolo avea probleme Raikkonen daca va mai amintiti.

    A1 Ring:
    cu o masina cu configuratie veche pune usor botul pe viraj si ia toate apex-urile

    http://www.youtube.com/watch?v=CIZ-T8y9_9c

    Cu masina actuala rateaza aproape toate apex-urile si compromite si iesirea. Doar trei viraje nu le-a ratat:

    http://www.youtube.com/watch?v=ap_AOG4Bl5M
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru