Hamilton va pleca din pole position în prima cursă a sezonului din Australia

de Daniel Popescu
Sambata, 14.03.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a obţinut pole position-ul pe circuitul de la Melbourne în faţa coechipierului său de la Mercedes, Nico Rosberg, în timp ce Williams a câştigat lupta echilibrată cu Ferrari pentru locul trei pe grila de start.

Esential 0.594 secunde a fost diferenta dintre Lewis Hamilton si Nico Rosberg in calificari
0.072 secunde i-a despartit pe Felipe Massa (locul 3) si Kimi Raikkonen (locul 5)
Mercedes şi-a confirmat din plin statutul de mare favorită la titlurile mondiale şi în sezonul 2015 după ce a dominat fără emoţii calificările pentru Marele Premiu al Australiei.

Lewis Hamilton a obţinut sâmbătă pole position-ul după ce a fost cronometrat cu 1:26.327 şi a fost cu aproape şase zecimi de secundă mai rapid decât coechipierul său, Nico Rosberg. Germanul a ratat primul tur rapid din ultima parte a calificărilor după ce a ieşit în decor chiar în ultimul viraj, iar ulterior s-a mulţumit cu o clasare pe locul doi care îi permite însă să lupte pentru victorie în cursa de duminică.

▶ Rosberg, convins că îl poate învinge pe Hamilton în cursă

Williams a câştigat lupta cu Ferrari pentru locul trei pe grila de start prin Felipe Massa, care a fost cu aproape 1.4 secunde mai lent decât Hamilton. Brazilianul s-a poziţionat în faţa celor doi piloţi ai Scuderiei Ferrari, Sebastian Vettel şi Kimi Raikkonen, în timp ce coechipierul său Valtteri Bottas a fost doar al şaselea după o eroare comisă chiar pe linia de start-sosire. Lupta dintre Williams şi Ferrari pentru ultima poziţie pe podium se anunţă însă palpitantă, întrucât diferenţa dintre locurile trei şi cinci a fost de numai 0.072 secunde.

▶ Ferrari şi Williams anticipează o luptă echilibrată pentru podium

Red Bull Racing şi-a trecut în cont locul sate prin Daniel Ricciardo, care a fost urmat de Carlos Sainz Jr (Toro Rosso) şi de cei doi piloţi Lotus, Romain Grosjean şi Pastor Maldonado. 

Q2: Debut modest pentru Daniil Kvyat la Red Bull

La debutul oficial pentru Red Bull Racing, Dannil Kvyat a ocupat doar locul 13 pe grila de start.


Felipe Nasr (Sauber) a ratat accesul în top 10 pentru mai puţin de o zecime de secundă şi va fi urmat pe grila de start de Max Verstappen (Toro Rosso). La debutul oficial pentru Red Bull Racing, Dannil Kvyat a ocupat doar locul 13 pe grila de start, însă a fost la doar trei zecimi de secundă de o promovare în ultima parte.

Cei mai lenţi piloţi în această secvenţă au fost Nico Hulkenberg şi Sergio Perez, element care confirmă problemele cu care se confruntă Force India că urmare a finalizării cu întârziere a noului monopost pentru 2015, care a fost testat doar trei zile.

Q1: McLaren, eliminată cu ambii piloţi

Jenson Button şi Kevin Magnussen au fost cei mai lenţi şi vor lua startul de pe locurile 17 şi, respectiv, 18.


În condiţiile în care Manor nu a finalizat încă instalarea software-ului pentru motoare, Will Stevens şi Roberto Merhi nu au ieşit deloc pe circuit, astfel că în prima parte a calificărilor au fost eliminaţi doar cei mai lenţi trei piloţi.

Temerile formulate de cei de la McLaren după ziua de vineri s-au adeverit, iar Jenson Button şi Kevin Magnussen au fost cei mai lenţi şi vor lua startul de pe locurile 17 şi, respectiv, 18. Cu pneuri soft, Button a fost cu 2.836 secunde mai lent decât liderul Hamilton, în condiţiile în care pilotul Mercedes a utilizat cauciucuri de compoziţie de medium, astfel că diferenţa reală este estimată la patru secunde. Celălalt pilot eliminat în această parte a calificărilor a fost Marcus Ericsson de la Sauber.

▶ McLaren este dezamăgită de calificări şi speră să termine cursa

Australia - Rezultate Calificări:

Loc Pilot Echipa Timp Diferenta
1 Lewis Hamilton Mercedes 1m26.327s -
2 Nico Rosberg Mercedes 1m26.921s 0.594s
3 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m27.718s 1.391s
4 Sebastian Vettel Ferrari 1m27.757s 1.430s
5 Kimi Raikkonen Ferrari 1m27.790s 1.463s
6 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m28.087s 1.760s
7 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m28.329s 2.002s
8 Carlos Sainz Jr. Toro Rosso/Renault 1m28.510s 2.183s
9 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1m28.560s 2.233s
10 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1m29.480s 3.153s
11 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1m28.800s -
12 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1m28.868s -
13 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1m29.070s -
14 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m29.208s -
15 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m29.209s -
16 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m31.376s -
17 Jenson Button McLaren/Honda 1m31.422s -
18 Kevin Magnussen McLaren/Honda 1m32.037s -

Marele Premiu al Australiei va avea loc duminică, 15 martie, la ora 07:00, ora României, şi va putea fi urmărit în direct pe postul de televiziune Dolce Sport, care poate fi recepţionat de clienţii serviciului de televiziune Telekom şi pe platforma online Telekom TV.

▶ Formula 1 în 2015.

La TV, pe telefoane, tablete, laptopuri şi calculatoare: unde poţi vedea în direct cursele din Marele Circ


Comentarii (43)

  • Florin
    Merc, Williams, Ferrari, Red Bull...s.a.m.d!
    Kimi aproape de Vettel...Bottas daca nu gresea era in fata lui Vettel. Sper Honda sa faca motorul ala pana la urma sa nu se faca de bacanie primul an.
    13 6
  • F1 Vision
    Niste calificari destul de animate, fiind prima cursa din 2015. Mercedes sunt inca in fata, as spune ca motorul furnizat celor de la Williams nu-i chiar identic cu cel folosit de ei, dar adevarul il stiu numai ei. Oricum pare sa fie o diferenta intre puterea furnizata de aceste motoare, macar 10-15 cai putere, ceea ce inseamna ca Williams nu prea are sanse sa se bata cu cei de la Mercedes pentru victorii. Ferrari, Red Bull, Williams, par sa fie can la egal, dar fara nici o cursa terminata, este greu de vazut cum sta treaba in teren. Surpriza din Q1? Lotus si Toro Rosso :). Baietii de la Sauber au cateva probleme, este posibil ca in cursa sa mearga mai bine, sa vedem cum va decurge negocierea cu pilotul X. McLaren... sfatul meu ar fi sa testeze in fiecare FP motorul la maxim pentru ca asa vor face pasii necesari, macar 20-25 de ture in fiecare FP si pe la mijlocul sezonului vor stii unde sunt si ce trebuie facut pentru restul sezonului sau pentru sezonul viitor.

    In rest, weekend placut si sa vedem cursa de maine :P
    9 5
  • Felicitari Ham si Mert , RUSINEA zilei Meclaren , la cit timp au avut , rusinos , dar sa speram ca va recupera repede ,,Kimisor va fi inca un an veriga slaba a echipei ,,,
    17 22
  • trist ,trist .hamilton la 1,4 pe tur de celelalte echipe?l am vazut la poza pe hamilton parca era si plictisit ,nu avea pic de entuziasm,parca stie in sinea lui ca are o masina din cu totul si cu totul alta liga si nu are pic de satisfactie ,in fond e si normal sa fie asa.Nu va ma entuziasmati din nimic ,ce poate fi mai trist ca dupa mult asteptatele calificari sa i vezi pe mercedes atat, dar atat de departe.Asta e ca si cand te uiti la un film de 15 ori ,ce placere sa mai ai.....
    21 11
  • Anul asta Mclaren va face teste urmand ca in ultimele 4-5 curse sa fie cu adevarat competitivi pentru ca in mod cert nu vor termina cum au inceput. Ordinea se mentine cu Mercedes si Williams in fata, Ferrari au o masina mult mai buna decat in 2014, ca pachet general poate mai buna ca Williams, ramane de vazut in ce masura pot dezvolta. Ca echipa Williams ma astept sa puncteze mai bine ca Ferrari, sunt favoriti la locul 2.
    10 7
  • @Mclaren_Mircea_1984
    Imperiu,constructii....alea,alea...?!?Daca stai ascuns sub patura nu inseamna ca nu stim unde esti :))))) !
    Zi si tu ceva,asta e...poate la anul!Sau daca nu spui,nu recunosti dezastrul,inseamna ca nu exista,ha?!
    Vorba ta: impostorule ! :))))))))))))))))
    19 6
  • acum hai sa dansam cand dupa prima sesiune de calificare a anului stim cine va fi campion mondial ,cel putin ce echipa,si sa nu mai putem de bucurie ca 3 echipe se bat pt locul 2...
    9 7
  • In 2001-2004 cand Schumacher cu Ferrari erau dominanti cum era F1? Nu era plictisitor? Sau in era Red Bull? Memorii incredibil de scurte. Bucura-te de F1 asa cum e ea, unii si-au facut temele mai bine. Tine de competitie.
    26 2
  • Florin1
    Sunt fan Alonso si imi pare rau ca a mers la astia care tot construiesc imperii...
    20 9
  • #makehistory din 98 ma uit la f1 si nu am mai vazut asa dezastru la McLaren. Istorie daa!!!
    16 2
  • @F1-Racing
    Nici Ferrari, nici RBR nu au avut niciodată mașini atât de dominante precum Mercedesul de acum. Nu mai e nici măcar amuzant. O SECUNDĂ JUMĂTATE pentru DUMNEZEU!!!
    20 7
  • In sfarsit niste calificari in care nu i-am mai auzit pe pampalaii de comentatori pupand dosul lui Alontzo al lor .... in rest, nimic nou sub soare !!! Felicitari Massa, felicitari Ferrari pentru ca au renuntat la soferul bancii in favoarea unui pilot tanar, talentat si care chiar duce echipa unde ii e locul ....
    18 15
  • Nu sunt îngrijorat , de evoluția celor de la Mclaren-Honda deoarece cei din urmă vor fi cei dintâi :))) Nu se știe însă când :)))
    15 13
  • f1 racing ,iti garantez ca nu ai injurat tu perioadele alea mai mult ca mine ,am spus acelasi lucru si atunci,nu e vorba de memorie ,am spus corect ce s a intamplat si atunci si acum,in fond nu asta e realitatea?campionatul s a terminat cu prima sesiunze de califacare a anului.Mama cat de tare ca 3 echipe se bat la o secunda jumatate pe tur de mercedes pt locul 2 !!!!!!EXTRAORDINAR!!!!!!!!!!MULTUMIT?
    6 10
  • @F1 Racing: nici Schumacher cu Ferrari, nici Vettel cu Red Bull nu dominau calificarile si cursele in halul in care o face Mercedes. Daca Schumi ar fi avut macar intr-un sezon din cele 3 petrecute alaturi de Mercedes un asemenea monstru de masina, cu siguranta acum avea peste 100 victorii si 8 titluri mondiale. In rest, ramane sa vedem cum decurg lucrurile maine dimineata. Sper, si cred ca Vettel poate termina pe podium.
    21 8
  • Soferul bancii e acum...Vetel. Deocamdata cu o masina net mai buna ca ce a avut Alonso in 2014 porneste grozav de bine, de pe locul 4. Nu vreau sa ma gandesc ce era daca in locul lui vetel venea Ricciardo.
    14 18
  • @ F1racing - În perioada respectivă 2000-2004 , cel puțin o echipă a avut mai multe victorii decât a avut RBR , anul trecut și s-a putut lupta cu Ferrari într-un mod onorabil . fără a obține victoriile în urma unor probleme de fiabilitate cum s-a întâmplat anul trecut cu RBR..și după cum se va întâmpla și anul ăsta
    8 2
  • asa e, duce echipa unde ii e locul. Pe 4.
    8 8
  • RedBull
    Red Bull au avut si 2 sec. Dar a trecut ceva vreme. Inca mai au recordurile la sertar.
    8 2
  • @RBR ... Da au avut ..Dar spre deosebire de conducătorii RBR care practic sfidau prin declarațiile lor pe toți ceilalți competitori , cei de la Mercedes nu sunt atât de aroganți..De aceea , dominația Mercedes parcă este mai ușor de îndurat...
    12 8
  • hai lasati-o mai moale cu fosta RBR. In calificari nu era mereu clar daca ia pole-ul iar Mark nu reusea sa vina pe 2, mai ales in cursa. De multe ori diferenta o facea Vettel cu timpii sai obtinuti in special in virajele lente (avea un stil aparte cu blown diffuser, mai multe va spune Horner)
    15 8
  • GrosJan
    hmm, deci Sainz e mai bun ca Verstappen
    cred ca cel mai rau ii pica asta lu' tata Jos
    8 5
  • @uzurpatorule de tronu imperial

    Nu e nici un dezastru. Lucrurile se vor regla pe parcursul anului.
    15 14
  • @Mclaren_Mircea_1984
    Am spus eu ca esti pe aici chiar daca nu prea mai ai piuit ;) !
    Bine "uzurpatorulr de tronu",cum spui tu! :)))))))))))))))))))))))))
    8 3
  • Cum bre, Massa l-a luat pe ala cu 4 titluri de mucava? Hmm.....In 2010 cu Alonso la prima cursa pt Ferrari erau primii....deci...nimic strasnic din partea plasticului vopsit in rosu.
    11 12
  • Diferența dintre Mercedes și restul este de aproximativ 7, 8 zecimi, iar cea dintre Hamilton și restul de peste o secundă. În era Rbr cea mai bună mașină nu era condusă de cel mai bun pilot cum se întâmplă acum, de aici și diferențele de timpi.
    6 10
  • Da sunt aici, dar stau pitit. Stau la cutie :)))
    24 6
  • La fel ca is Bottas si Vettel a gresit in ultima tura si nu a mai termint tura
    Vedem ce va fi maine
    Dezolant avantajul MB ... incredibil ...
    Forza Rossa!!!
    10 5
  • Mercedes
    Nu-i nimic dezolant. Ce-ar trebui sa faca Mercedes? Sa mearga mai incet ca sa fie spectacol? Sunt fan Mercedes, pentru mine exista spectacol! PA!
    12 7
  • Ha,ha,ha...
    In mod normal calificarile si cursele sunt castigate de Mercedes...si anul asta,cel putin cateva curse de acum in colo,(sa pastrez si un optimism prostesc),insa pentru restul...cred ca ritmul de cursa si strategiile schimbarilor vor face diferenta,sunt tare curios care dintre Ferrari si Williams vor avea acel ritm "snur" cap,coada?!As miza pe Williams...dar sa nu-l subestimam pe Ricciardo si RBR totusi...!Iar daca Ferrari vor reusii sa fie la bataie cu Williams,si/sau invers,atunci avem o speranta de ceva mai mult "spectacol".Defapt e atat de "simplu"...spectacol = timpi foarte apropiati intre monoposturi ! ;)
    5 4
  • Fraților doi or să se bată pentru locul 1, iar ceilalți 5 pt locul 2. In cei 5 il includ si pe Rici. Asta nu o să fie spectacol? Ah, că nu o să câștige Ferrari sau Meclaren sau pilotul favorit al fiecăruia asta e altă problemă.
    7 3
  • F1 Vision
    Si uite asa a inceput sezonul de F1, eu sunt singur ca o sa fie frumos, cel putin la fel de frumos ca cel din 2014, dar o mica bucurie este ca am scapat de comentariile demente ale unui fan cu probleme psihice. Karma bat-o vina :P
    7 5
  • @F1 Vision

    Ma apuca rasul de fiecare data cand apare individul asta. Auzi la el "F1 Vision" :))))) Bahahahaha :))))
    Eu stiu bine lepra cine esti, degeaba iti tot schimbi nickurile. Nu esti nici desptet nici prea mare specialist. Da el saracu, bata-l vina tot se maimutareste pe aici. Vai de mine, ce ne da cu burta pe spate, cand il vedem ce pareri pertinente si ce lucruri ne spune el. Acuma vine el, acuma apare si ne vorbeste de F1, de ce viziune are el din spatele celor 2 ochi buhaiti ai sai. Nu vorbi de karma pentru ca nu ai nici aura si nici stofa de budisat. Ba da scuze, de buda publica ai dar nu de budist.
    10 13
  • Raikkonen și Bottas vor fi mai rapizi decât Vettel. Ricciardo, Sainz, Grosjean și Maldonado cred că au alte lucruri de rezolvat.
    7 7
  • @ferr1: facem un pariu? Daca Vettel termina maine pe podium, nu mai scrii p-aici o saptamana, iar daca Raikkonen si/ sau Bottas termina-n fata lui, nu mai scriu eu o saptamana.Te bagi?
    7 1
  • F1 vision este Andrei F1 ..Numai el folosește ,, : P ''
    4 1
  • Alonso isi incheie cariera asa cum a inceput-o, la Minardi
    1 0
  • @Mclaren-Honda

    IL stiu, il cunosc de ani de zile, si nu neaparat dupa semne sau cuvintintele utilizate. Lasa-l in corhaz, nu-l baga in seama. Se invarte ca titirezu apoi se satura.
    5 8
  • McLaren cred ca va termina cursa cu cel putin un monopost mai mult ca sigur. Poate din Spania vom intra si in Q3 .
    1 0
  • Dragon
    Mclaren construieste imperiul lasatii in pace :))))))))))
    5 3
  • @911Schumi. Chiar 2 săptămâni. Până la cursa următoare nu mai spun nimic dacă ajunge Vettel pe podium(de fericire, evident :)) ), dar sigur nu vor abandona ambele mașini Williams...
    3 3
  • @ferr1: nici nu trebuie sa abandoneze. Am incredere deplina-n Vettel ca va reusi sa treaca de Massa.
    6 4
  • Vettel a facut o greseala in ultimul tur,altfel era calificat pe 3.Oricum la dovedit pe KIMI,deci e destul de clar in comparatie cu alonso ar fi acolo sau peste.Williams au o masina foarte buna(sta foarte bine pe pista,e foarte stabila),Ferrari e bunicica dar nu ca Williams.Impreuna cu Mercedes cam asta ar fi top 3.Depinde numai de Vettel ca maine sa iasa pe 3! Asta daca nu vine Ricci puternic fiind acasa!!!
    3 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru