Rosberg a câştigat cursa de la Barcelona! Hamilton şi Vettel au completat podiumul

de Daniel Popescu
Duminica, 10.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nico Rosberg a obţinut în Marele Premiu al Spaniei prima victorie din acest sezon, în timp ce Lewis Hamilton a adoptat o strategie cu trei opriri la boxe pentru a-l învinge pe Sebastian Vettel în lupta pentru locul doi.

Esential 17.551 secunde a fost diferenta dintre Nico Rosberg si Lewis Hamilton
20 de puncte este avansul lui Lewis Hamilton in clasamentul general in fata lui Nico Rosberg
4 este numarul podiumurilor obtinute de Sebastian Vettel in primele cinci curse ale sezonului
14 este numarul curselor in care Hamilton si Rosberg au terminat pe primele doua locuri, ocazie cu care cei doi au egalat recordul detinut de Ayrton Senna si Alain Prost pentru McLaren
Nico Rosberg a profitat la maxim de pole position-ul obţinut sâmbătă pe circuitul de la Barcelona pentru a-şi adjudeca fără emoţii prima victorie din acest sezon, care îi permite să reducă diferenţa care îl separă de Lewis Hamilton în clasamentul general la 20 de puncte.

Pilotul echipei Mercedes a avut un start foarte bun, în puternic contrast cu Hamilton, care a ratat plecarea şi a fost depăşit de Sebastian Vettel de la Ferrari.

După ce a scăpat cu emoţii de un atac al lui Valtteri Bottas în primul viraj, Hamilton s-a angajat în urmărirea lui Vettel. Duelul dintre cei doi a evidenţiat încă o dată dificultatea de a efectua depăşiri pe circuitul de la Barcelona, iar inginerii Mercedes au decis să adopte o strategie diferită în încercarea de a-i oferi mai multe şanse pilotului britanic.

Hamilton, strategie mai bună cu trei opriri

Astfel, în timp ce Rosberg îşi consolida prima poziţie în clasament, Hamilton a trecut pe o strategie cu trei opriri la boxe, iar la primul pitstop a pierdut aproximativ 3 secunde din cauza unei probleme la pneul stânga-spate. Britanicul a intrat din nou la standuri în turul 32 pentru a se echipa cu pneuri hard, cu care a fost mai rapid decât Rosberg şi Vettel cu cauciucuri medium uzate. Vettel a efectuat a doua şi ultima intrare la boxe în turul 41 şi a revenit mult în spatele lui Hamilton, iar acesta din urmă a reuşit să-şi păstreze poziţia a doua şi după a treia intrare la boxe, în cadrul căreia a schimbat hardurile cu pneurile medium.

Strategia cu trei opriri la boxe l-a ajutat pe Hamilton să-l învingă pe Vettel în lupta pentru locul doi al podiumului, însă a fost prea departe pentru a-l ajunge din urmă pe Rosberg, în ciuda faptului că initial era cu circa o secundă pe tur mai rapid datorită pneurilor de compoziţie mai moale. 

Raikkonen rateaza locul patru

A fost un weekend perfect.

A fost perfect să fiu în pole position şi apoi să câştig cursa în acest mod. Monopostul a fost grozav tot weekendul. În sfârşit am avut un start perfect, de mult aşteptam asta.

Nico Rosberg
Pilot Mercedes
Kimi Raikkonen i-a depăşit în primul tur pe cei doi piloţi ai Scuderiei Toro Rosso, Carlos Sainz Jr şi Max Verstappen, şi a urcat astfel pe locul cinci, însă a adoptat la rândul său o strategie uşor diferită pentru a-şi îmbunătăţi şansele la un rezultat bun.

Pilotul Scuderiei Ferrari a mizat tot pe două opriri la boxe, însă a optat pentru pneurile hard pentru al doilea stint. Acest lucru i-a permis ca în ultimul stint să fie foarte aproape de Bottas în lupta pentru locul patru, însă nu a reuşit să depăşească nici măcar cu sistemul DRS activat.

În spatele celor doi, Felipe Massa şi-a trecut în cont locul şase la capătul unei curse în care nu s-a remarcat în mod deosebit, în timp ce Daniel Ricciardo a obţinut locul şapte pentru Red Bull Racing. Australianul a fost al 10-lea la finalul primului tur, însă a progresat până pe şapte după prima serie de opriri la boxe şi a profitat de problemele lui Romain Grosjean, care nu a putut folosi a patra treaptă de viteze şi a frânat foarte târziu la a doua intrare la boxe.

Francezul a terminat totuşi pe locul opt, în faţa lui Sainz, care a reuşit să-l depăşească în ultimul tur pe Kvyat după un duel roată la roata în primul viraj. Totuşi, duelul celor doi va fi investigat de comisari după cursă.

Cursă dezamăgitoare pentru McLaren

Verstappen a ocupat în final doar locul 11 în faţa lui Felipe Nasr (Sauber), Sergio Perez (Force India), Marcus Ericsson (Sauber) şi Nico Hulkenberg (Force India).

McLaren a avut parte de o nouă cursă dezamăgitoare în care nu a reuşit să obţină niciun punct. Fernando Alonso a progresat la start două poziţii până pe 12, pe care le-a pierdut însă ulterior, iar în turul 27 a ieşit în decor. La finalul turului, spaniolul a intrat la boxe, însă a oprit cu greu monopostul din cauza unei defecţiuni tehnice la frâne în urma căreia a retras maşina la standuri.

Coechipierul său Jenson Button a ratat startul şi a coborât de pe 14 pe 18, însă britanicul s-a plâns frecvent de caracterul subvirator al monopostului şi de probleme cu acceleraţia, iar în final a terminat doar pe locul 16.

În spatele său au terminat cei doi piloţi ai echipei Manor, Will Stevens şi Roberto Merhi.

Spania - Rezultate cursă:

Loc Pilot Echipa Diferenta
1 Nico Rosberg Mercedes 1h41m12.555s
2 Lewis Hamilton Mercedes 17.551s
3 Sebastian Vettel Ferrari 45.342s
4 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 59.217s
5 Kimi Raikkonen Ferrari 1m00.002s
6 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m21.314s
7 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1 tur
8 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1 tur
9 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1 tur
10 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1 tur
11 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1 tur
12 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1 tur
13 Sergio Perez Force India/Mercedes 1 tur
14 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1 tur
15 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1 tur
16 Jenson Button McLaren/Honda 1 tur
17 Will Stevens Marussia/Ferrari 3 tururi
18 Roberto Merhi Marussia/Ferrari 4 tururi
- Pastor Maldonado Lotus/Mercedes abandon
- Fernando Alonso McLaren/Honda abandon

Clasament piloti:

Loc Pilot Puncte
1 Lewis Hamilton 111
2 Nico Rosberg 91
3 Sebastian Vettel 80
4 Kimi Raikkonen 52
5 Valtteri Bottas 42
6 Felipe Massa 39
7 Daniel Ricciardo 25
8 Romain Grosjean 16
9 Felipe Nasr 14
10 Carlos Sainz 8
11 Max Verstappen 6
12 Nico Hulkenberg 6
13 Sergio Perez 5
14 Marcus Ericsson 5
15 Daniil Kvyat 5
16 Fernando Alonso 0
17 Jenson Button 0
18 Roberto Merhi 0
19 Will Stevens 0
20 Pastor Maldonado 0

Clasament constructori:

Loc Echipa Puncte
1 Mercedes 202
2 Ferrari 132
3 Williams/Mercedes 81
4 Red Bull/Renault 30
5 Sauber/Ferrari 19
6 Lotus/Mercedes 16
7 Toro Rosso/Renault 14
8 Force India/Mercedes 11
9 McLaren/Honda 0
10 Marussia/Ferrari 0

Comentarii (49)

  • Bogdan
    Asta inseamna ca Rosberg este mai bun decat Hamilton? Sau ca Hamilton este mai slab decat Vettel pentru ca nu a reusit as il depaseasca pe circuit?

    Nu. Nici pe departe. Doar ca de data asta altcineva a fost in pozitia celuilalt, iar variabilele astea nu te iarta.
    14 4
  • @ Daniel Popescu

    Cum procedezi? Cu 10 tururi inainte de final anticipezi rezultatul si facu 3-4 articole diferite (cu toti atatia castigatori?) :))) Si daca se acroseaza primii 2 pe final, intra safety-car-ul si pilotul de pe locul 5 castiga? Atunci dureaza inca 15 minute sa rescrii totul dupa terminarea cursei? :))))
    7 7
  • bogdanel
    inseamna ca AZI Rosberg a fost mai bun decat Hamilton. De fapt tot weekendul, pole, start si cursa.
    12 5
  • Ordinarii astia de englezi, inainte sa se lege de tiganii nostri, sa se uite la ei in gradina. Astazi am avut parte de un "spectacol" marca Hamilton. O demonstratie de prost gust, o lipsa de educatie si ce e cel mai important...terfelirea spiritului britanic. Ba, tu ca si campion mondial in cea mai importanta competitie cu motor, n-ai voie sa urci pe podium ca un cocalar cu lant de 1 kg la gat si ochelari de soare pe ochi. Niciodata nu l-am vazut pe Schumacher prezentandu-se pe podium in halul in care a aparut azi Hamilton...desi pe Schumi il mai recomandau si rezultatele si isi putea permite oricand asemenea arogante.
    54 13
  • @dany: Astazi a fost simplu: se stia deja ordinea primilor trei clasati imediat dupa ultima oprire la boxe. Ceea ce intr-un fel este trist, pentru ca nu avem spectacol in ultimele tururi.
    21 2
  • Mircea, reuseste si McLaren sa ia vreun punct pana la Singapore?
    18 4
  • Bogdan
    A fost mai bun sambata in calificari. Si a avut un start bun.
    Dar este cineva dispus sa sustina ca daca Hamilton nu rata startul cursa se termina cu aceeasi ordine la final?

    Dupa cum am mai spus si alta data: este nevoie de un singur aspect - din multele care conteaza - pentru a rata castigarea unei curse. Uneori acel aspect tine de pilot, alte ori el tine de pachetul tehnic.

    Pentru a fi pe deplin clar unde bat: faptul ca Rossberg a terminat in cursele precedente in spatele lui Hamilton nu inseamna ca a fost mai slab decat el. Pentru ca uneori este, cum a fost si azi, foarte greu sa depasesti pilotul din fata ta, fata de care esti ceva mai rapid, dar nu suficient de rapid.

    Desi il sustin pe Rossberg nu sustin, INCA, faptul ca este mai indreptatit decat Hamilton sa fie pe primul loc in campionat. La fel cum anul trecut am stiut ca nu va putea sustine prima pozitie in clasament pana la sfarsitul sezonului.
    12 1
  • Condoleantele mele pentru Mircea!
    15 11
  • @91Schumi06
    Adica tu oricum esti de acord cu cocalarii ( daca facea Schumacher asa te legai la ochi sau cum?) . Pacat ca rasismul din tine iti iese prin , ochi , nari , urechi , etc...Jalnic!
    11 23
  • Felicari McLaren pentru primele puncte!!!!!!!
    11 9
  • Ups. Scuze :))
    8 5
  • Mircea is crying. Mircea is dead.
    13 8
  • Le-am scris la toti fanii Mclaren pe care ii am pe twitter urmatorul mesaj: "It's time to disband this team, Mclaren Racing, and start supporting Lewis Hamilton"
    9 26
  • APROPO DE HAMILTON VIZAVI DE CUM S-A PREZENTAT PE PODIUM PE LANGA LANTURI LA GAT SI OCHELARI DE SOARE ,UN DUBLU CASSET PE UMERI SI TOTUL ERA OK.
    4 2
  • Lasa Mircea, gandeste-te la partea pozitiva: I-ati batut pe cei de la Manor de le-ati scos cursele din cap. Felicitari!!!
    20 6
  • Quasimodo
    Tarziu Mircea , tarziu...
    8 1
  • Bogdan
    dar este cineva dispus sa sustina ca daca Rosberg lua pole si startul in cursele trecute nu ar fi castigat? Hai sa masuram cu aceeasi masura de fiecare data. Detaliile astea mici fac diferenta si cu toate astea cand favoritul castiga e fenomenal nu alta iar pierzatorul un pacalici
    2 0
  • Nu stiu daca gresesc dar pana la a doua oprire la boxe a celor de la merc, vettel nu a slabit pasul fata de ham.chiar daca ulterior nu a mai reusit sa tina pasul,nu cred ca in cazul unei strategii similare, ham ar mai fi reusit un asa avantaj fata de vet
    7 1
  • @Mircea
    tipi intruna ca McLaren orice ar fi si aproape ca te crede lumea. Ce ar fi sa sustii in continuare McLaren si pe Hamilton, macar pana astia doi vor concura cu adevarat. Deocamdata Ham nu concureaza cu McLaren. Altadata il huleai pe Alonso ca never never apoi ce te faci ca vine la tine apoi sustinere apoi iar un sut in fund. Mai multa consecventa!
    11 0
  • @andrei: Mercedes si-au dat seama ca e singura sansa sa treaca de Vettel. Pe circuit n-avea Hamilton nicio sansa.Nici cu DRS-ul nu reusea sa treaca de Vettel, iar linia dreapta de la Barcelona nu e chiar cea mai scurta din calendar.
    12 1
  • Rosberg relanseaza campionatul, in Monaco il vad favorit. Ferrari un pas inapoi, distanta prea mare ca sa mai poata face ceva anul asta. Cat despre Mclaren....au nu un munte, ci un lant muntos de excaladat.
    19 0
  • Arata chiar bine Viaggio asta, nu arata low cost si seamana mult cu Dart ( poate aceeasi masina cu unele modificari ) . Daca va semana cu Dart & Viaggio va fi un hit!
    4 2
  • Arata chiar bine Viaggio asta, nu arata low cost si seamana mult cu Dart ( poate aceeasi masina cu unele modificari ) . Daca va semana cu Dart & Viaggio va fi un hit!
    3 3
  • Mesteru'
    Este o masina "noua" din 2012 lansata pe piata din China :
    http://it.wikipedia.org/wiki/Fiat_Viaggio#/media/File:Fiat_Viaggio_03_China_2013-03-03.jpg

    http://it.wikipedia.org/wiki/Fiat_Viaggio
    3 4
  • Mircea
    Asteptam cu interes un model nou Fiat care (speram) nu e derivat din 500 :)......Bine acum, surpriza nu cred ca va fi foarte mare, cred ca va avea liniile lui Viaggio.
    2 2
  • F1-Racing
    Am uitat sa ma loghez dar comentez si asa ca trebuie sa felicit Mercedes !!! FORTA GERMANIA
    7 4
  • Mesteru'
    @F1-Racing asa e boss , forta Mergedes , forta bemve , forta audi (pe asta stiu sa il scriu corect) , forta sitroen , forta pejo , forta reno , forta gip , forta isuzu (de ce nu?) , forta siat , forta SSANGYONG mai ales ca astia sunt cei mai tari producatori de masini ! forta porci , forta ficat , forta lada
    7 12
  • Mesteru'
    Mai pun niste comentarii la misto daca imi dati idei ! Ca sa fie stirea in top cele mai comentate stiri
    4 9
  • F1-Racing
    @Mesteru' Asa e boss , hai sa facem caterinca sa ne mai distram si noi ca doar e weekend si am baut 3 kile de tuica sunt manga
    8 4
  • m-am ratacit eu pe site sau voi postati aiurea pe aria de F1?
    2 0
  • bogdan
    Foarte trist. Nu se mai depaseste nici cu DRS. Nu cred ca mai pierd weekend uri doar sa vad cursa si sa astept 2 saptamani cu sufletu la gura urmatoarea cursa. Macar cand comenta Miky ne mai delecta cu gagici. Dezamagitor si manelistu de Hamilton. De fapt era de asteptat, e negru.
    17 5
  • @bogdanel
    Fratzica , ai citit comentariile de mai sus ? esti off-topic
    5 6
  • Un fleac. Mercedes i-a ciuruit pe ceilalți. Hamilton, cu o oprire în plus, tot a avut un avans de aprox 30 de secunde de Vettel. Ce poți să-i mai ceri? Dacă nu era Vettel între el și Rosberg, câștiga cursa de azi. Bottas are ceva cu piloții Ferrari. Data trecută l-a închis pe Vettel, acum pe Raikkonen.
    7 11
  • @ferr1
    S-au gasit romanasii sa analizeze cursa si sa o dezbata , expertilor
    11 6
  • Mesteru'
    @F1-Racing doar 3 kile de tuica boss ? mai completeaza , pana nu intri la dezalcolizare nu poti spune ca esti manga !
    4 12
  • Mesteru'
    @F1-Racing doar 3 kile de tuica boss ? mai completeaza , pana nu intri la dezalcolizare nu poti spune ca esti manga !
    3 11
  • LOLITA
    si fentel a depasit la start...si pe cine...pe HAM-HAM :))) anticipam ceva ieri :))
    6 8
  • Ce glume au unii,pai daca bei 3L de tuica(L ca vb de lichide si nu kg ca la cartofi) esti in coma. Vorbiti sa va aflati in treaba.
    5 0
  • Romani retardati
    Nu putem nicaieri sa discutam despre ceva fara sa ne certam...Despre off-topic ce sa mai zic? Vorbim de tuica sau de F1? De fapt e si normal ca intr-o tara unde se ia bacalaureatul in procent de 1% sa vedem peste tot cocalari , retardati , repententi , manelisti , betivi , condamnati pentru bautura la volan , etc...Emigrati fratilor cat mai e vreme...
    6 1
  • Cursa din Spania a fost ceva mai interesanta decat ma asteptam, dar ca fan McLaren, sunt foarte bucuros pentru primele puncte castigate de echipa... Ah glumesc au fost execrabili. Pentru Alonso mutarea la McLaren a fost de bun augur singura problema este ca echipa tehnica McLaren inca nu este inchegata iar lucrul cu inginerii Honda, pentru moment, este dezamagitoare. Dar este doar a cincea cursa, mai sunt destule pentru a recupera. Toate update-urile pe care le-au adus... au fost degeaba, masina a mers din prost in prost, iar Button cred ca a avut un numar record de discutii cu echipa.. in care s-a plans de patinare, slaba aderenta pe fata/spate si multe altele.

    Despre alte echipe nu stiu ce sa spun... ah bravo Mercedes si Ferrari, restul sunt... intr-o alta liga.
    5 0
  • @Romani retardati: vedem cocalari si pe podiumul F1. Te mai mira ceva sa-i vezi si pe site??:))
    5 3
  • One of Alonso’s visor tear-offs rather bizarrely caused his retirement from today’s Spanish Grand Prix.

    The Spaniard who first ran wide at the first corner, caused a stir in the pit lane when he came in and nearly took out his mechanics like dominoes as he locked his front tyres. Alonso was wise to it though, and managed to just lift off the pedal before taking out the front jack, which luckily wasn’t being manned at the time.

    After an investigation into the incident was made, McLaren found that one of Alonso’s visor tear-offs managed to get wedged in the brake ducts, causing them to overheat and for the brake-by-wire system to fail, sending all the braking energy to the front of the car.

    Whilst these types of incidents are few and far between, we did see something similar with Hulkenberg during last years US GP in Qualifying, where a tear-off spoiled his attempt at getting into the second part of the session. As the law of murphy dictates; if anything can, it will go wrong for you in F1.

    Sursa: http://f1weekends.com/visor-tear-off-caused-alonso-brake-by-wire-failure/
    2 0
  • @bogdanel esti cumva si tu negru si manelist?
    3 3
  • F1-Racing
    Am zis "kile" la misto sa fiu in spiritul taranului de rand ! dar daca nu stiti de gluma ....
    2 0
  • Singaporezul
    Cu privire la incidentul lui Alonso eu nu inteleg de ce nu baga vizierele in masina si le arunca aiurea,cat au 2 grame..Numai reflexul de mare soferie a impiedicat o tragedieSunt sigur ca poate sa le gaseaca un loc in cockpit.Poate ma citeste FIA.
    1 0
  • Singaporezul
    Si pt. Mircea,numai tu esti de vina ca nu merge echipa ta.Ingamfarea se plateste asa ca fi mai umil si rezultatele vor venii.Cred!
    1 0
  • @Singaporezul
    Ba , la cat de inteligent esti eu zic ca poate te angajeaza McLaren sa le propui treaba asta , eventual un mic cos de gunoi in monopost n-ar strica....Dobitocu` dreaq :)))
    1 4
  • un pic mai animata cursa, nu prea am inteles startu la hami...apoi greu de depasit pe aceleasi tip de gume??? tare cum se distanteaza liderul dar ceilalti raman in urma- turbulentele aero?
    3 2
  • Singaporezul
    Botox tata, botox.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru