Constructorii auto fac un apel către țările UE: “Dezvoltați infrastructura pentru mașinile electrice!”

de Paul Cosma
Miercuri, 31.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) susține că industria auto poate suporta norme mai dure privind emisiile de CO2, numai cu condiția ca țările UE să-și asume dezvoltarea infrastructurii de încărcare pentru mașinile electrice.

Producătorii auto cer revizuirea legislației europene privind emisiile CO2, spunând că aceasta trebuie să țină cont și de facilitarea accesului clienților la vehiculele cu emisii zero sau reduse. 

“Industria noastră face investiții uriașe în dezvoltarea sistemelor alternative de propulsie. Anul trecut, 10% dintre mașinile înmatriculate în UE puteau fi încărcate la priză. Trendul poate fi susținut dacă și guvernele încep să răspundă cu investiții pe măsură în infrastructură. De aceea, orice ținte noi privind emisiile trebuie să fie corelate cu dezvoltarea infrastructurii de încărcare,” a declarat președintele ACEA și șeful BMW, Oliver Zipse. 

Totodată, ACEA susține că Uniunea Europeană trebuie să introducă o directivă care să faciliteze instalarea de puncte de încărcare la domiciliul clienților sau la locurile de muncă ale acestora. 

Potrivit calculelor producătorilor auto, la nivelul UE sunt necesare cel puțin 3 milioane de prize pentru mașinile electrificate până în 2030, față de cele 225.000 de unități din prezent. 

Via ACEA

Comentarii (31)

  • inexorabil
    Dar cu emisiile de dioxid de carbon captive şi inspirate în miliarde de “măşti de protecţie” cum se luptă (başca de zor şi zi de zi) “organismele internaţionale” ?

    Aştept cel mai argumentat răspuns posibil.
    23 17
  • Mi se par foarte putine 3 mil de prize pana in 2030. Ar fi trebuit sa ceara 30 de mil. Si aici ma refer la statiile de incarcare publice. Impreuna cu cele private ar trebui depasite 100 mil puncte de incarcare. In 2030 un punct de incarcare trebuie sa fie la fel de banal ca un port USB in prezent, iar incarcarea masinii la fel de banala ca incarcarea unui Smartphone. Stiu ca sunt multi nemulțumiți, dar progresul nu va fi oprit de aceste nemulțumiri. Si pe mine ma deranjeaza ca trebuie sa imi incarc zilnic Smartphone-ul, dar asta nu ma face sa ma intorc la telefonul fix, care nu necesita incarcare. Sunt inconveniente cu care ne vom invata in timp. Dar sunt optimist ca ne vom adapta.
    13 24
  • Edikkk
    Mocangii renumiţi de la BMW, VW, Mercedes,...

    Cum dreak VW a pus MILIARDE EURO la bătaie în SUA, de a mărit reţeaua Electrify America !!!
    Dar în UE, de care aparţine, stă ca vaca cu mâna întinsă !!

    Tesla are ditamai reţeaua în SUA, Canada şi începe şi are şi în Europa şi China propriile reţele Tesla super charger!

    Hai că în SUA, Tesla au primit subvenţii, zice cineva (nu este adevărat), dar în Europa???

    Hai dom'le.... ce dreaq...
    10 20
  • ACE - Craiova
    Nevoia stringenta de statii electrice publice si particulare se petrece in conditiile in care MERCEDE BENZ doar ce-au anuntat:

    Mercedes-Benz announced today that according to the preliminary data, the upcoming EQS model will have a WLTP range of up to 770 km (479 miles)! That's one of the highest values we've ever seen.

    The company said previously that the 108 kWh battery pack will allow the EQS to cover more than 700 km (435 miles) on a single charge and as we can see now, the final number might be 10% higher.
    10 15
  • @Synergy
    Asta numesti tu progres? Statul cu orele prin nu stiu ce Kaufland sa-ti incarci bateria? Asta nu e progres. Asta e bataie de joc. Spui de incarcatul telefoanelor. Pai le incarcam zilnic ca nu exista alternativa. Ca daca ar exista ne-am folosi de ea. Dar la automobile exista alternativa. Ai o masina cu ICE si nu mai stai cu ochii beliti pe baterie ca sa nu ramai ca fraierul in drum. Si nu trebuie sa te mai duci la mol s-o lasi la incarcat si sa te intorci la treaba ta si apoi iara sa te duci la mol s-o iei si sa te intorci la treaba ta din nou (deci 2 drumuri inutile). Sau sa te opresti cine stie unde, nu ca vrei ci ca trebuie, ca sa-ti incarci bateria. Si sa stai acolo cu orele ca nu toate statiile sunt de putere. Esti masochist sau ai prea mult timp liber? Sunt inconveniente (eu as zice mari dezavantaje), asa cum zici, cu care nu trebuie sa ne invatam pentru ca avem alternative mai bune. Citeam pe aici pe AM pe undeva ca in Germania exista 480 masini (cu ICE) pentru fiecare punct de alimentare cu combustibil si 10 BEV pentru fiecare punct de incarcare electric. In conditiile in care aglomeratia la aceste puncte in Germania naste mari nemultumiri ma intreb ce se va intampla cand, sa zicem, un sfert din arcul auto va fi electric.
    Care e argumentul suprem care sa ma faca sa cumpar BEV care imi va cheltui mai mult timp, mai multi nervi si mai multi bani? Poate cineva sa-mi raspunda?
    25 11
  • Edikkk
    Aţi auzit vreodată să se plângă cei cu Tesla în SUA, că nu au unde să încarce?

    Sau că reţeaua electrică nu duce?

    Sau că stau cu orele?


    Mda.
    9 23
  • Adrian
    Ce inseamna masinile electrice pentru constructorii lor?
    - costuri muuult mai mici pentru cercetare-dezvoltare (motorul electric e aproape perfect)
    - costuri muuult mai mici pentru productie (datorita subansamblelor cu pana la 30% mai putine)
    - costuri muuult mai mici pentru mentenanta post-vanzare (datorita aceluiasi motiv de mai sus)
    - fabrici simplificate si, implicit, angajati mai putini. Amintiti-va ca orice schema de reducere a costurilor incepe cu reducerea numarului de angajati)
    - productie mult mai rapida
    Peste toate astea puneti statiile de incarcare si fabricile de baterii pe care le fac ... guvernele tuturor tarilor.

    Asa ca terminati cu protectia mediului si dragostea nemarginita pe care ne-o poarta constructorii auto, pentru ca adevaratul lor motiv e castigul sporit!

    Banii, banii, banii!
    29 6
  • Este normal ca Tesla investeste in statii de incarcare, ei vand doar electrice, la ceilalti producatori situatia este diferita, cine doreste interzicerea termicelor dupa 2030 ? Politicienii, autoritatile, atunci sa faca ei infrastructura mai Edikk, producatorii europeni au investit proportional cu vanzarile de electrice, adica putin, de ce trebuie sa sparga banca sa instaleze zeci de mii de statii de incarcare ? Este fix ca locurile de parcare, prima oara le construiesti, apoi dai amenda daca parchezi aiurea, dar nu constructorii trebuie sa construiasca locuri de parcare, statul incaseaza bani din taxe si mpozite, sa faca, dar stai ca de la electrice nu incaseaza, ci aduce bani de acasa sa le cumpere lumea.
    17 5
  • Adrian
    Draga Danut,
    Tu ai auzit de termenul ”lobby”? Ei bine, daca nu stiai, asta reprezinta in fapt o spaga oficiala. Referitor la afirmatia ta, cum ca politicienii si autoritatile vor interzicerea termicelor, cred ca e foarte clar ca acest lucru de datoreaza sumelor exorbitante pe care constructorii auto le pompeaza in ... lobby. Rezultatul, ce sa vezi, politicienii vor electrice si canalizeaza sume enorme din banii nostri spre infrastructura aferenta masinilor electrice. Si uite-asa constructorii se pricopsesc ci insfrastructura pe tava, din banii nostri, dar si cu profiturile muuult mai mari ca urmare a factorilor enumerati de mine mai sus.
    Coruptia ucide ! O Romanie fara hotie ! Vivat UE !
    21 6
  • Statiile de benzina tot de constructori au fost construite ?
    17 2
  • @Edikkk
    Da cat stau aia la Tesla la incarcat?
    Spune-ne si noua.
    Tu de ce nu-ti iei Tesla daca e asa de simplu?
    19 7
  • Adrian
    Nu, dar nici de catre politicieni / guverne. Le-au construit privatii direct interesati, din banii lor.
    19 0
  • Bun, atunci tot privatii sa faca si statii de incarcare, cu tot ce trebuie, cafea, mancare, la fel ca benzinariile, la noi sunt multi care au bani, in loc sa speculeze pe bursa pentru castiguri imediate, sa faca statii pentru electrice, este de viitor, nu are cum sa nu faca profit, nu ?
    18 0
  • @inexopix
    astepti degeaba.
    nu exista raspuns la o problema prost pusa.

    vezi, asa patesti daca nu lasi sa treaca suficient timp dupa medicatie si te repezi la internet
    9 16
  • Seriff
    Edikk viseaza de 10 ani la Tesla si n-are nici logan pe gpl.
    24 5
  • inexorabil
    Mai vedem, Mafioso. Ştii tu exact pe unde şi cu ce se ocupă jamesbonzii noştri? Că de penetrat, au penetrat cam tot ce mişcă în ţara asta.
    15 4
  • Edikkk
    Mi-aş lua Tesla şi mâine, dar.... Loganu CNG....



    "@la 01.04.2021, 10:29
    Da cat stau aia la Tesla la incarcat? "


    Mai caută şi tu singur, numai mură-n gură vrei
    3 13
  • Clar e progres! Nu stau sa aștept pe nu știu unde ca sa încarc mașina. O încarc acasă, in curte, in timp ce dorm. La fel cum fac si cu telefonul pe care-l incarc noaptea. De aia nu e nevoie de super-charger, ca in 8 ore de somn are timp sa se încarce. Apoi când plec cu mașina, unde ma duc? La munca unde ce sa vezi, am alte 8 ore unde ea se încarcă cat eu muncesc. Si da, in weekend ma duc la cumpărături, la Kaufland, Lidl, Mall unde se incarca cat timp imi fac cumpărăturile sau vad un film la cinema. Deci sunt atatea oportunități de incarcate incat nu vad niciun inconvenient. Smecheria cu statiile publice e alta: unele ofera incarcare gratuita. Daca pot incarca gratis masina cat sunt ocupat cu treaba, de ce nu. Dar baza e tot acasa, noaptea, pe tarif de noapte. Si in fiecare zi dorm acasa, deci si masina o pot incarca zilnic. Nici nu are nevoie de atata incarcare cat pot eu sa ii ofer. Dar stii de ce o voi pune la priza in fiecare zi? Ca preincalzirea de dimineata (iarna) sau climatizarea (vara) sa se faca de la rețea si sa imi dea un plus de confort de cum ma urc in masina. Ma gândesc serios ca următoarea mea masina sa fie KIA EV6. Acum am KIA Sportage GT care consuma 14-15% in București. Si da, Dieselul imi pute. Am avut mai multe mașini diesel si sunt numai inconveniente. Nu ma mai întorc niciodată la diesel. Benzina sau GPL, atat. Si in viitor... full EV. Mașina electrica este mai performantă, mai economica, mai ecologică față de una tradiționala. Singurul argument contra este prețul mare de achiziție. Dar prețul o sa scada in timp, pe măsura ce sunt descoperite noi tehnologii pentru baterii. Ca vorba aia, progresul vine in timp. Iar pentru neadaptati am un singur mesaj: sunteți pensionari. Trendul va fi dat de generația Z, corporatiști și evident flotele de companie. Lor le datoram progresul!
    3 16
  • @Synergi
    Tu nu vorbesti in numele celor 95% din Romani care stau la bloc. Aia nu-si vor putea incarca masina ca telefonul.
    Deci pui seara la incarcat, pui ziua la serviciu la incarcat, pui in weekend la Kaufland la incarcat. Mama! cate trebuie sa faci! Asta e progres? Nu. Hai sa-ti zic ce fac eu. Nu pun seara la incarcat, nu pun la servici la incarcat, nu ma duc la Kaufland la incarcat. Nu fac o gramada de lucruri pe care le faci tu. Nu am grija de nimic. Nu sunt stresat deloc ca raman in drum. ASTA E PROGRES. Tine minte. In plus ma pot duce la mare si la munte undeva mai departe. ASTA E PROGRES. Masina mea costa jumatate din cat a ta. ASTA E PROGRES.
    Masina electrica nu ofera nimic in plus ci doar mai multa bataie de cap. Ca masina de oras merge insa ca o masina all purpose (ceea ce romanii isi permit acum) nu.
    Mai mult decat o configuratie de Dacia Spring nu are sens pe o masina electrica si nici atunci nu s-ar vinde daca nu ar avea prima data de stat.

    PS Te voi saluta din mers in drum spre mare. Trebuie sa te trezesti mai devreme sa prinzi loc la statia de incarcat. Progresistule. ;)
    17 3
  • @Edikkk
    Ti-e rusine sa spui in cat timp se incarca Tesla.
    Zic eu atunci.
    Pai la priza in zeci de ore, deci trebuie s-o lasi vreo 2 nopti cel putin. La supercharger Tesla vreo trei sferturi de ora de la 20 la 80 %. dar trebuie sa mergi la Timisoara pentru asta.

    Eu la masina mea incarc in 2 minute de 2 ori pe luna. Deci imi ia cam 5 minute pe luna.
    18 3
  • inexorabil
    Mai sus: poliloghie tipică e-decerebraţilor. Faceţi abstracţie de patima scatofagiei la adresa “dujmanilor”.

    Ca să stabilim un truism (başca inatacabil), odată pentru totdeauna: progresul nu se împacă neam cu imperativul (pentru cine îl preţuieşte) protecţiei mediului!!! Păi, în loc să se “întoarcă la natură” (cu tot ce implică, în mod inechivoc, explicit, o asemenea iniţiativă), e-zombii caută febril şi prioritar senzaţiile aferente “dezvoltării tehnologice” şi “trendului corporatist” ?!?!

    În acest caz, le transmitem şi noi “un singur mesaj” : sunteţi nişte mistificatori/ipocriţi juraţi, veşnic invariabili! Se observă şi de pe lună!! Iar cel mai poluat este mediul vostru…lăuntric, de care nu vă îngrijiţi sub nicio formă.

    Biciclişti ai istoriei, de!
    15 4
  • Nu conteaza ca stai la bloc sau la casa, e aceeasi procedura pentru instalarea unei statii de incarcare: https://energy-center.ro/actualitate-news/ce-trebuie-sa-faci-pentru-a-avea-propria-ta-statie-de-incarcare-a-masinii-electrice/
    3 9
  • Eu vad un avantaj sa ai propria statie de incarcare pe locul de parcare de la bloc. Daca reusesti sa iti faci o benzinarie a ta, pe locul de parcare de la bloc, sa imi spui si mie cum ai reusit. Altfel cum alimentezi in 2 minute? Si oricum timpul cat bagi masina in priza e de ordinul secundelor, mult mai mic decat cele 2 minute. Ca eu nu o sa astept langa masina sa se incarce, asa cum trebuie sa fac acum la benzinarie. Iar in drum spre mare nu o sa ne intalnim ca sa ma saluti, pentru ca de obicei nu fac opriri. Mi-ar ajunge un plin de curent pana la destinatie, indiferent ca merg la mare sau la munte. Iar pentru destinatii mai lungi calatoresc cu avionul :)
    Ca ne place sau nu, rezervele globale de petrol se vor epuiza in 50 de ani. Care e alternativa voastra pe termen lung? Sa ne intoarcem la cal si caruta? Eu cred ca e bine sa coexiste masinile termice cu cele electrice, ca sa acopere toate dorintele. Acum putem alimenta cu Hidrogen, Electric, Diesel, Benzina, GPL. Daca nu va plac astea, mergeti pe jos sau cu bicicleta, ca ajuta la sanatate. Dar lasati caii in pace.
    PS: Incercati sa respectati faptul ca exista si alte opinii, diferite de ale voastre. Nu ar fi placut sa avem cu totii o singura opinie, ca in comunism. E bine sa ne expunem punctele de vedere intr-o maniera civilizata si sa discutam cu argumente PRO si CONTRA. As prefera opinii documentate, dar accept orice parere personala care poata sa tina de placeri, simtiri sau trairi. Suntem cu totii oameni si suntem diferiti. Hai sa acceptam acest lucru.
    2 9
  • Edikkk
    "@Edikkk
    la 02.04.2021, 07:07"

    Eşti patetic :))))

    De casă cu tras curentul trifazat şi charger dedicat ai auzit ?

    Câteva ore şi e gata.

    Durează mai mult, pentru că au cea mai mare autonomie.... dăhhhh...

    Da, la Timişoara, la super charger va încarca rapid, mult mai rapid.
    1 9
  • inexorabil
    @Synergy77, teoretic, sună încântător toate aceste tentaţii ale “democraţiei liberale”, care converg către cel mai umanist imperativ posibil: să ne respectăm întru duhul diversităţii de opinii! Adică pârtia spirituală a fost amenajată; acum să alunece în voie sania dialogului civilizat, nu?

    Însă ce graţie a interacţiunii “fructuoase” a “oamenilor diferiţi din naştere” (absolut de acord…de fapt, ce truism!) poate fi concepută între voi, “avansaţii înainte”, şi noi, alde…“Bă pensionarilor/depăşiţilor/neadaptaţilor/reacţionarilor etc.” ?! Aşa repede ţi-ai uitat propria afirmaţie?!?

    Pe mine, unul, nu mă poate amăgi potrivnicul îmbrăţişându-mă într-o manieră pacifistă, melioristă, “conciliantă” şi “cooperantă”. Oricât de gros ar fi stratul de miere cu care se acoperă de efect, veninul tot venin rămâne în fond…OK???

    PS. Maliţia tot îţi iese prin pori – chiar şi în textul tău “edulcorant”. Mai precis, vrei să acreditezi o…minciună, chiar sfruntată, recte cea referitoare la “epuizarea” rezervelor de petrol. Apoi, ne apostrofezi fără niciun dubiu (eterna poveste cu progresul etapizat, de la atelaj încoace).
    Aşadar, stai calm: nu va fi nicio pace…Săbiile vor scânteia şi încrucişarea lor necontenită va domina peisajul viitorului “luminos”, căci trebuie pus capăt/cruce cumva acestei parodii de viaţă socială…

    PPS. Nu există nimic “documentat” la voi…Doar prestidigitaţie de tip CTP.
    9 2
  • @inexorabil, iti apreciez comentariile inca din 2016 de cand am descoperit site-ul automarket.ro si nu vreau sa intru intr-o polemica cu tine. Iti inteleg si apreciez pasiunea ta pentru masinile americane, desi nu sunt favoritele mele. Cu toate astea am apreciat multe din comentariile tale de-a lungul timpului.
    Da, in general am un ton ironic, dar incerc sa nu jignesc si sa nu supar pe nimeni. Faptul ca nu reusesc intotdeauna, este un esec personal, de care imi este rusine. Sper sa scriu de acum incolo numai comentarii pozitive si cu argumente documentate, din surse oficiale. Atat cat imi permite timpul... o resursa mult mai pretioasa decat petrolul.
    1 8
  • Edikkk
    Synergy 77

    Trăiești în Canada, eşti mult prea politicos.

    :)

    Lăsând gluma deoparte,
    sincer, te apreciez.
    1 9
  • patetic esti tu ca propovaduiesti ceva ce tu nu o sa ai niciodata. Trifazat la casa! Da e posibil, insa dupa ce dai triplu pe o masina electrica sa mai dai apoi inca cateva mii de euro sa-ti pui statie de incarcare acasa, reprezinta o dovada de prostie si aberanta gestionare a banilor. Si ia zi. Cum iti pui statie trifazica la bloc la tine?

    Si pentru Synergy. N-ai logica frate. De ce sa-mi fac benzinarie acasa? N-are sens. Nu castig nimic. Alimentarea imi ia 5 minute pe luna in drum spre serviciu. Cat despre masina ta electrica daca o lasi 5 ore la Kaufland.... Si zi, te simti superior ca bagi stecherul (5 secunde) mai repede decat alimentez eu?
    Ha ha ha, ce m-ai amuzat. Bai de unde le scoti? Ai iq mic sau cum? Pai bagi tu stecherul in 5 secunde adica mai repede decat imi umplu eu rezervorul in 2 minute insa rezervorul meu e plin si bateria ta e in continuare goala. Stecherul il scoti maine si poate nu e plina bateria. Ha ha ha, nene vino cu chestii mai inteligente frate. ha ha ha, auzi baga el stecherul rapid, ha ha ha. Made my day man.
    10 1
  • Edikkk
    Ia zii... stai la bloc, ai maieul cu găuri mari dar un BMW SH diesel fără filtru de particule...

    Chiar dacă am ghicit sau nu, oricum tu nu vezi mai mult decât 2 minute.... atâta poţi, mai mult de 2 minute nu te ţine.... duce.... mintea.

    Ce să îţi mai spunem de geotermal de mare adâncime sau în unele zone, magma sau geotermal solar şi care sunt soluţiile la fiecare variantă şi la ce folosesc.

    Poţi să stai şi la bloc cu diesel, dar măcar să te cunoşti pe tine însuţi şi viaţa, lumea, pământul şi care sunt lucrurile bune care merită apreciate şi care sunt negative, nocive.
    1 6
  • inexorabil
    @Synergy77, nu trebuie să-ţi imaginezi vreun conflict sau vreo atmosferă tensionată între noi doi. Nu pari din acelaşi aluat ca ACEdikkk sau ca Mafănel. Pe de altă parte, este de înţeles că iubeşti electroasele şi că le aperi cauza, dar, totodată, sper să admiţi faptul cert că noi, “dujmanii” Marii Resetări, nu vom ceda decât odată cu capul…

    PS. Codul care mi se cere ca să-mi apară textul curent este: ACEA. Cum eu, unul, nu cred în coincidenţe (:D), iată laitmotivul care ne animă în tot ceea ce scriem pe AM: ACEA…normalitate de care ne va tot mai dor…Noi “măcar” că am cunoscut-o, dar posterioritatea, pardon, posteritatea va turui solemn precum tefeliştii născuţi după ’89 despre “ororile comunismului”.
    1 1
  • inexorabil
    AM, am “mâncat” infinitivul lui “a fi” (ne va fi). Şi nu mă siliţi să emit ipoteza deloc deplasată că omul desemnat cu corectura în echipa voastră nu-şi justifică leafa.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru