General Motors a primit o amendă de 900 de milioane de dolari pentru tratarea necorespunzătoare a unei rechemări în service

de Sebastian Toma
Vineri, 18.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Compania americană General Motors a fost penalizată cu o amendă de 900 de milioane de dolari pentru răspunsul inițial necorespunzător la o campanie de rechemare în service pentru remedierea unor defecte la contactele unor mașini produse de corporație.

Esential 2.6 milioane de mașini au fost rechemate în service din cauza unei piese necorespunzătoare la nivelul contactului de pornire a unor modele General Motors.
General Motors a anunțat semnarea unei înțelegeri cu Departamentul american de Justiție, prin care compania din Detroit se angajează să plătească o amendă de 900 de milioane de dolari și să asigure despăgubiri familiilor victimelor accidentelor cauzate de modelele GM care au fost implicate în accidente din cauza unei defecțiuni la nivelul contactului. Situația a ieșit la lumină la începutul anului 2014, când General Motors a demarat o campanei de rechemare în service pentru mai multe mărci care i-au aparținut în portofoliu și care a implicat inițial 800.000 de unități în Statele Unite ale Americii, dar a fost extins ulterior la mai multe milioane de unități. Problema exemplarelor rechemate în service a fost cauzată de o piesă slabă la nivelul contactului, care nu opunea suficientă rezistență încât să țină cheia în contact odată ce a fost pornit motorul.
În situații extreme, cheia putea să cadă din contact, ducând la oprirea motorului și blocarea volanului prin aplicarea imobilizatorului mecanic anti-furt din coloana de direcție.

Scandal la GM: recall-ul de 2.6 milioane de unităţi, cauzat de o piesă pentru care compania a economisit un dolar pe maşină

Departamentul american de Justiție i-a penalizat pe cei de la General Motors pentru reacția inițială la situația rechemărilor în service, înainte de recunoașterea publică a problemei prin emiterea unui buletin de rechemare în service. Numărul oficial al victimelor accidentelor nu este încă definit, dar fondul GM dedicat despăgubirii familiilor victimelor accidentelor cauzate de contactele defecte a compensat financiar 124 de decese până în martie 2015, de zece ori mai multe decât erau raportate de directorii companiei din Detroit în aprilie 2014. Specialiștii din industrie estimează că numărul deceselor survenite în urma accidentelor cauzate de defecțiuni ale contactelor la modelele GM afectate de rechemarea în service este mult mai mare, numeroase plângeri fiind respinse de compania americană pe motivul implicării acestora într-o procedură federală complexă din punct de vedere legal, specifică proceselor ce țin de cazuri speciale, cum ar fi accidente aviatice.

Urmareste Automarket
Mary Barra, CEO-ul General Motors și femeia cu cea mai înaltă funcție din industria auto, a promis să schimbe felul în care corporația americană tratează aceste cazuri pentru a evita repetarea unei situații de acest tip.
“Greșelile care au dus la recall-ul pentru înlocuirea contactelor de pornire nu ar fi trebuit să aibă loc. Ne-am cerut scuze și facem asta din nou astăzi. Ne-am înfruntat problemele cu hotărâre și vrem să facem lucrul corect atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. Cred că răspunsul nostru la problemă a fost fără precedent în materie de cooperare, transparență și compasiune”, a declarat Mary Barra în comunicatul emis în 17 septembrie 2015.

Via GM | Sursă foto

Comentarii (2)

  • FaneButon
    In America legea e lege,oare de ce nu se aplica si in Europa??
    10 1
  • Scorpionul_negru
    A aparut Jag XF nou si nu spuneti nimic de el !
    3 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru