IHS Automotive: "SUV-urile mici vor deveni cea mai populară clasă de automobile în Europa"

de Sebastian Toma
Joi, 12.06.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tendinţele din Europa arată că subcompactele nu vor mai fi cea mai populară categorie de automobile şi în 2014, urmând să fie detronate de SUV-urile mici.

Subcompactele, modelele care aparţin clasei mici sau segmentului B, urmează să fie detronate din poziţia de lider al pieţei auto din Europa, spune o analiză a celor de la IHS Automotive. Cea mai populară categorie de automobile de pe Bătrânul Continent o să fie SUV-ul mic, spun cercetătorii de la respectiva de consultanţă. Subcompactele au fost cea mai populară categorie de automobile din Europa în ultimii opt ani, cand au detronat compactele, iar tendinţele din piaţă arată că SUV-urile mici vor fi noua tendinţă în piaţă, lucru reflectat şi în modelele pe care le lansează majoritatea producătorilor de volum. Vestea interesantă pentru fanii subcompactelor este că această detronare va avea loc doar în 2014, spun analiştii, anul 2015 urmând să aducă numeroase lansări de modele de segment B, care vor întoarce balanţa în favoarea hatchback-urilor şi berlinelor de clasă mică.

Peugeot creşte producţia lui 2008 pentru a cincea oară

Urmareste Automarket
Vinovaţi de detronarea subcompactelor de pe prima poziţie în preferinţele europenilor nu au fost clienţii, ci producătorii, care au lansat o avalanşă de modele în speranţa că vor fructifica un segment în creştere, lucru care s-a şi întâmplat, cu tot cu o canibalizare internă în rândul anumitor game.
Spre exemplu, în gamele Renault şi Peugeot, lansarea SUV-urilor mici ale celor două mărci a dus la scăderea vânzărilor de subcompacte, după cum remarcă analiştii de la LMC Automotive studiind cifrele de la JATO Dynamics.

Grup de cercetare francez: "Toate uzinele auto din Europa ar putea fi profitabile începând cu 2020"

Ford Fiesta este cel mai popular model din segmentul subcompact. Doar în primul sfert al anului curent, au fost vândute 85.733 de unităţi, cu 10% mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Craiova nu va produce Fiesta: noua generaţie a modelului Ford va fi asamblată la uzina din Koln

Piaţa de subcompacte nu va primi jucători noi în viitorul apropiat, spun specialiştii de la IHS Automotive, deoarece marjele de profit ale acestor modele sunt prea mici pentru a atrage atenţia producătorilor premium. Vânzările subcompactelor ar putea fi din nou în pericol în 2020, când producătorii implicaţi în segment vor trebui să investească în dezvoltarea soluţiilor de reducere a consumului de carburant în vederea respectării normelor europene de emisii CO2. Acest lucru s-ar putea răsfrânge în scumpirea modelelor respective, lucru care va afecta direct consumatorii.

OFICIAL: Peugeot 308 este Maşina Anului în Europa 2014

Via AutomotiveNews (înreg.) | IHS Automotive

Comentarii (4)

  • O mare cacealma...
    SUV-urile compacte sunt cumparate de 90 % dintre clienti doar pentru imagine/aspect. Tot acelasi procent nici nu are nevoie de putinele lor calitati OFF road.
    In rest sunt cu 30% mai scumpe decat o compacta,
    consuma cu 20-30 % mai mult (tractiune 4x2-4x4),
    au in general aceiasi oferta de spatiu.
    Singurul lucru bun la acesta categorie este garda la sol mai mare, care ar fi fost realizabila
    3 4
  • Cristi C
    Nu inteleg ce este rau in faptul ca 90% din clienti aleg SUV-urile compacte doar pt aspect... Eu zic ca procentul este de fapt de 100% pt ca este normal sa aleg o masina daca .... imi place foarte mult cum arata!!!
    Si aceste masini arata ff bine, mult mai bine decat "rivalele" compacte. Oricand as alege o Kuga fata de un Focus sau un Sportage fata de Ceed sau un Duster fata de un Logan. Intr-adevar sunt mai scumpe si consuma mai mult, dar cine isi permite cumpara.... cine nu, nu. Dar in niciun caz nu este o cacialma, este ceva absolut normal.
    4 0
  • Amari sunt strugurii daca nu poti sa ajungi la ei! Eu unul as alege o Kuga si fata de un Mondeo, iar Sportage arata bine de tot, cel mai bine din toata gama Kia dupa parerea mea ... eu nu am bani pt niciuna, dar asta e o alta poveste.
    3 0
  • Cristi C
    @rov
    Mi se pare absolut normal ca cel putin 90% dintre clienti sa isi aleaga masina pentru imagine/aspect !!! Procentul poate sa fie chiar de 100%, din simplul motiv ca orice om isi cumpara masina care ii place cel mai mult!! SUV-urile compacte arata, in general, foarte bine, oricand as alege un Sportage fata de un Ce'ed, o Kuga fata de un Focus sau un Duster fata de un Logan, iar noul Qashqai arata f. bine... Stati sa apara noul Tiguan si viitoarea Skoda SUV!!! vor face vanzari foarte bune...Ramane problema pretului mai mare si al consumului, deci aceste masini vor fi cumparate de cei ce isi permit sa dea un ban in plus fata de o compacta, iar un consum cu 1-2l/100km in plus nu ii deranjeaza. Pentru banii dati in plus primesc pe langa o masina care arata f. bine (nu ne dorim toti acest lucru?!) si o tractine 4x4, o garda la sol marita, lucruri absolut folositoare si care iti confera mai multa placere cand conduci o masina... Nu vad unde este cacialmaua, eu cred ca este ceva abslut normal !!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru