OFICIAL: Acesta este noul Volkswagen Passat

de Tiberiu Safta
Joi, 31.08.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a lansat oficial cea de-a 9-a generație Passat. Noul model este disponibil exclusiv în variantă break, iar acesta primește numeroase motorizări, printre care și unități hibride de până la 272 de cai putere.

La 50 de ani de la debutul primei generații Passat, a venit timpul să facem cunoștință cu cea de-a 9-a generație a modelului german de clasă medie. Noul Volkswagen Passat va fi oferit, pentru prima dată, exclusiv în varianta break, după ce varianta sedan a fost retrasă definitiv din producție anul trecut. Alături de asta, noul model va fi produs exclusiv în Slovacia, la uzina de la Bratislava.

DESIGN NOU, DIMENSIUNI MAI MARI

Față de vechea generație, noul Passat propune un design complet nou al caroseriei. Limbajul de design al noii generații se concentrează mai mult pe dinamica modelului, astfel încât caroseria prezintă numeroase muchii și nervuri ceva mai ascuțite față de generația anterioară. Partea frontală este caracterizată de o priză de aer masivă integrată în bara de protecție, alături de un design nou al farurilor LED, unite printr-o bandă iluminată deasupra grilei de dimensiuni mici.

Părțile laterale oferă un aspect simplu dar cu efect, iar aici avem ornamente decorative cromate pentru ramele geamurilor laterale. Partea din spate are și aceasta un design complet nou, cu stopuri LED unite și cu semnătură luminoasă 3D. Aici mai avem și o priză de aer montată în bara din spate, iar imediat deasupra lunetei este montat și un eleron. Exteriorul este completat de jante cu dimensiuni de până la 19 inch.

Noua generație Passat a crescut în dimensiuni față de modelul anterior. Astfel, noul Passat are o lungime de 4917 milimetri (+144 de milimetri), o lățime de 1852 de milimetri (+20 de milimetri) și o înălțime de 1506 milimetri, la fel ca generația anterioară. Noul model este bazat pe platforma MQB Evo, de unde rezultă un ampatament lung de 2841 de milimetri, un plus de 50 de milimetri față de vechiul Passat.

SCHIMBĂTORUL DE VITEZE, MUTAT LA VOLAN

Interiorul noului Passat este și acesta complet nou. Cum intri în habitaclul noului Passat, vei sesiza imediat lipsa comenzilor fizice în favoarea butoanelor tactile. Pentru prima dată, noul Passat vine în standard cu un instrumentar digital de 10.25 de inch, iar ecranul central pentru sistemul multimedia măsoară 12.9 inch pe diagonală. Opțional, poți bifa și un ecran mai mare, de 15 inch, iar sistemul multimedia aduce o interfață nouă, simplificată.

Tot pe lista de dotări mai este disponibil și un heads-up display.

În schimb, o noutate absolută pentru Passat este mutarea comutatorului de viteze la volan. Astfel, se creează mai mult spațiu în zona consolei centrale. La fel ca la modelul ID. 7, luminile pentru semnal și ștergătoarele sunt acționate printr-o manetă multifuncțională montată în partea stângă a volanului.

SCAUNE ERGOACTIVE CU FUNCȚIE DE MASAJ

Noul Passat poate fi dotat cu scaunele ergoActive, care sunt reglabile electric în 14 direcții și conțin inclusiv funcții de masaj și de aer condiționat. Aceleași scaune sunt echipate și cu un sistem de încălzire și de ventilație. Scaunele sunt îmbrăcate în piele, iar acestea mai conțin și câțiva senzori de măsurare a temperaturii pentru a porni automat climatizarea scaunelor.

Datorită dimensiunilor mai mari, noul Volkswagen Passat este și cel mai spațios dintre toate generațiile. În spate, pasagerii beneficiază acum de un plus de 50 de milimetri în zona picioarelor, iar portbagajul are acum o capacitate de 690 de litri cu scaunele în poziție normală, adică un plus de 40 de litri față de vechiul Passat.

Odată rabatată bancheta, capacitatea portbagajului crește până la 1920 de litri, adică mai mult cu 140 de litri prin comparație cu vechea generație.

ULTIMUL PASSAT CU MOTOARE TERMICE: MILD-HYBRID ÎN PREMIERĂ

Așa cum era de așteptat, noua generație Passat va fi și ultima oferită cu motoare termice. Pentru început, noul model este disponibil cu nu mai puțin de 7 motorizări diferite. Gama începe cu motorizarea diesel 2.0 TDI, disponibilă în 3 variante de putere: 122, 150 sau 193 de cai putere. În cazul primelor două variante, puterea este transmisă către roțile din față, în timp ce motorul de 193 de cai putere este cuplat exclusiv la sistemul de tracțiune integrală 4Motion.

Urmează două motorizări pe benzină 2.0 TSI, cu 204 sau 265 de cai putere. Și aici, versiunea mai puțin potentă vine doar cu tracțiune față, în timp ce motorul mai puternic primește tracțiune integrală.

Pentru prima dată, Passat primește și o motorizare cu tehnologie mild-hybrid. Astfel, unitatea 1.5 eTSI dezvoltă 150 de cai putere și este cuplat la generator-demaror de 48 de volți, precum și la o baterie litiu-ion, tot de 48 de volți.

La final, gama de motoare este completată de două unități hibride cu încărcare la priză.

Și aici avem două variante de putere: 204 sau 272 de cai putere, cel mai puternic din gamă. Noua versiune hibridă primește acum o baterie de 19.7 kWh, de unde rezultă o autonomie de circa 100 de kilometri. Încărcarea bateriei de la 10% la 80% durează 25 de minute la o stație de încărcare rapidă.

Motorizările pur termice și cea mild-hybrid sunt cuplate exclusiv la o cutie automată DSG cu 7 trepte. De cealaltă parte, versiunile hibride PHEV primesc o cutie automată cu 6 trepte. Până acum, Volkswagen nu a dezvăluit performanțele fiecărei motorizări în parte.

ȘASIU ADAPTIV DCC PRO

Noua generație Passat va putea fi echipată cu o nouă generație a sistemului de șasiu adaptiv DCC Pro. De asemenea, noul model este echipat pentru prima dată cu sistemul Vehicle Dynamics Manager, care controlează funcțiile de blocare ale diferențialelor electronice și componentele de dinamică laterală a amortizoarelor adaptive din interiorul sistemului DCC Pro.

Pentru început, noul Passat va fi disponibil în 4 linii de echipare: Passat, Business, Elegance și R-Line. În funcție de echiparea aleasă, sunt disponibile următoarele dotări: cruise control adaptiv, asistent pentru schimbarea benzilor, frânare de urgență automată, sistem de păstrare a benzii, o funcție de frânare automată la întâlnirea unui vehicul în intersecții, asistent de parcare, cameră marșarier și recunoașterea semnelor de circulație.

Echipările de top mai pot fi dotate cu: faruri LED Matrix IQ Light, lumini de semnalizare animate, acces fără cheie, portbagaj electric, comandă vocală și sistem de asistență Park Assist Plus cu funcție de memorie.

Noul Volkswagen Passat va fi prezentat public în cadrul Salonului Auto de la Munchen. Deocamdată, nu au fost dezvăluite prețurile noului model.

via Volkswagen

Comentarii (24)

  • Cel mai tare passat ever a fost passat b4. Arata a mașina, era pătrat, bărbătesc.
    Faruri pătrate, bordul pătrat cu butoane mari pătrate.

    Astea cu linii moi, stil incert, lgbt, mă lasă rece.
    28 23
  • Octavian
    Am citi ceva ca cică Passat-ul întra în Segmentul E pentru ca are 1.91m. Și Opel Insignia Sport Tourer avea 1.98m și tot nu a întrat. In rest zici ca are fata de Bmw Seria 3 ( JUR ) și spatele este o combinație dintre Bmw și Audi
    20 4
  • Banditos
    Am zis eu bine. Modelul asta are de toate pt toti. Ultimul mohican as zice...pare foarte interesanta masina din primele review-uri. Exteriorul este anost in ciuda micilor artificii de design iar fanii VW nu vor fi socati vizual. Nu cred ca e un model care sa mizeze pe clienti noi cat pe cei care sunt de multa vreme in curtea marcii.
    8 14
  • Seriff
    Ultimul mohican inainte falimentul cu electricele care abia se vand.
    23 6
  • Lucian
    Pret de 57mii de euro ca sa se tina de promisiune si sa ajunga in sfarsit electricele la acelasi pret cu cele pe benzina?
    20 2
  • Mi se pare lung cat o zi de post, au cam exagerat cu proportiile. Nu imi dau seama de ce era nevoie de spatiu mai mult. Cu jante de 16 va arata foarte ciudat.

    La modelul alb grila arata bine, la cel albastru e prea bling din punctul meu de vedere.

    La interior doar consola aia ma zgarie pe ochi.
    17 1
  • Passatul asta e o masina excelenta, chiar daca integrarea televizorului in bord tot nu le-a iesit. O asemenea masina Diesel e pur si simplu

    Mie mi-a soptit o viorea, om din reteaua VW romania, ca la noi VW are f putine masini termice pe stoc, in schimb electrice au SUTE. Nu le mai cumpara nimeni. Acum fac discounturi de 25%(!!!!) din pretul de lista pentru revanzatori. Deci export in alte tari din Romania. Si TOT nu le vand. In Romania pentrudau acum 4500 la VW si 5000 de eur la Cupra, doar la cele electrice. Si TOT nu le vand. De asemenea, am aflat ca in Germania nu se cumpara. Stiu ce o sa spuna useristii nostri harnicutzi cu tastatura, c-o fi, c-o pati, ca statistici, ca topuri de vanzari, alea alea. Stii ce? Eu nu le cred. Pur si simplu nu mai cred nicio statistica si niciun studiu. Am incredere in oameni din sistem pe care ii cunosc si care chiar nu au de ce sa minta.
    23 10
  • Pentru mine seamana cu Golful 7 un pic mai rotunjit din fata.
    15 3
  • @PMC - ca sa adaug la ce ai spus, statisticile de vanzari sunt mincinoase, pentru ca multe asa zise vanzari sunt de fapt comenzi date de reprezentante pt showroomurile proprii si mai putine pentru ca sunt comenzi primite de la clienti. In ceea ce priveste electricele, persoanele fizice sunt extrem de putine cele care cumpara electrice. Pur si simplu sunt extrem de scumpe, si chiar in Europa unde se spune ca stau cainii cu colaci in coada (nu!) preturile la electrice sunt mult prea mari! Chiar si flotele, sunt extrem de putine companii care isi permit sa faca asemenea cheltuieli.
    16 3
  • *voiam sa spun ca Passatul asta Diesel e o masina pur si simplu bestiala, imbatabila.

    Voiam sa mai spun ca pentru persoane fizice si firme discountul actual e 4500 si 5000 de eur la VW respectiv Cupra. Numai pentru electrice. Si totusi nu se vand.

    @Fast and curious: asa este! Totul e o minciuna. Dar ca de obicei, minciuna are picioare scurte. Chestia cu fortatul pietei, impinsul produselor pe gatul consumatorului, jecmanirea nerusinata a clientului, toate chestiile astea nu functioneaza decat pe termen scurt. Pana cand se prinde lumea de minciuna.
    Singurul scenariu in care vor supravietui electricele e daca vor scadea masiv preturile si daca vor tine artificial pretul ridicat la benzina. De chestia cu scaderea pretului masiva Musk s-a prins deja. Tolomacii de la VW si altii ca ei inca nu s-au prins. Eu inca sper sa traiesc sa vad falimentul VW.
    18 6
  • Dus pe apa sambetei.
    Asta e un fel de jetta break sau nah golf break.
    Passat avea un design mai elegant, sobru, clasic, conservator.
    La asta nu mai e nimic din cele de mai sus.
    7 12
  • @Nsrei
    Nsrei are capul pătrat, ca un bărbat adevărat.
    6 13
  • Noroc ca te-ai prins tu, un fel de Mama Omida a pieței auto.

    Producătorii deja nu mai lansează nimic nou ICE. Decât ciorbe reîncălzite, platforme și motoare vechi de 20 de ani, ca și Passat-ul asta. Și asta e ultimul.
    După, vei cumpăra SH sau electrica. Asta e viata.
    6 20
  • Volkswagen ID Passat, doar ca mai are motoare pe combustie :))
    5 2
  • VW urmează drumul Nokia...

    De când Tesla a scos model 3 era clar că cine nu trece la electrice în mod SERIOS este în pericol.

    Atunci VW trebuia să facă un Golf, Passat şi Tiguan 100% electrice şi rupea la vânzări.

    Dar au stat şi s-au uitat aiurea.... şi au simulat ceva...

    IDx sunt frumuşele dar nu mai sunt impozante..

    Interior reuşit dar... au pierdut ceva... pe drum VW
    4 14
  • Interior reușit?? Sunt niște plastice tari. Sandero are interior mai bun decât ID3.
    8 6
  • Răzvan
    Motoarele acestea mai consumă ulei?
    6 1
  • Banditos
    @Razvan....cica baia de ulei e mai mare pentru o si mai mare....autonomie
    3 1
  • @Răzvan
    Și ce dacă consumă? Scrie în manual că e normal. Eu am mereu un bidon de ulei cu mine. Când se opresc fraierii ăia cu electrice să încarce, eu opresc să pun ulei.
    6 3
  • Banditos
    Eu as depune o cerere la biroul de reclamatii sa instaleze cate o pompa de ulei in fiecare statie de combustibil. Sa stau la un mic si o bere castrata, o samanta de dovleac, o cafea la 5 lei si sa i privesc pe aia cu electrotroacele cum isi numara chilovatii ar fi maxim de satisfactie.
    2 1
  • Seriff
    @Razvan eu am avut Passat 2.0 diesel si nu consuma un gram de ulei, nu toate consuma, ca ai avut tu ghinion cu vreunul nu inseamna ca sunt toate proaste, oricum cu un plin la 2.0 faci 1200 km fara batai de cap, stres, statii de incarcare, aplicatii, timp pierdut, programat traseu si tot asa.
    Consuma si putin, e o masina ideala, design-ul o strica grav, dar macar e practica.
    7 4
  • Alex D.
    Ma bucura ca au facut in sfarsit un lucru ce trebuia facut de ani buni, au redus coeficientul aerodinamic de la 0.31 la 0.25, asta se va simti atat la consum cat si la zgomot pe autostrada. In rest arata curat ca design, obsesia cu jante de 50 de inchi care se indoaie la prima groapa vad ca inca persista. Acel display putea fi pe aceeasi linie cu bordul ca sa nu incurce vizibilitatea. Nu ar fi stricat si un sistem full hybrid fara plug-in cu 2.0 benzina in gama, care este mai practic decat plug-in si mai eficient decat mild hybrid.
    4 0
  • griddr
    Pur si simplu arata ca un Mondeo din anumite unghiuri.
    Desi Mondeo reusea sa fie frumoasa, asta vrea sa fie "minimalist" si "sinuos", dar arata kitchos.
    1 0
  • Daca mai au ceva oameni pe la marketing, Un pret de pornire, chiar si simbolic, sub 30k euro pentru versiunile de baza ar fi o miscare foarte inteligenta si un semnal puternic pentru electrificare. Ceva in genul "uitati cata masina clasica primiti de 30k euro versus cat primiti la o electrica".
    Dar probabil, pretul de pornire va fi in jur de 32-33k euro.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru