Stellantis va fi numele noului constructor rezultat în urma fuziunii dintre Grupul PSA Peugeot-Citroen și Alianța Fiat-Chrysler

de Daniel Popescu, Foto: Grupul PSA
Joi, 16.07.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul PSA Peugeot-Citroen și Alianța Fiat-Chrysler au anunțat că numele noului constructor rezultat în urma fuziunii va fi Stellantis.

Grupul PSA Peugeot-Citroen și Alianța Fiat-Chrysler au anunțat în această săptămână că au ajuns la un acord cu privire la numele noului constructor care va rezulta în urma fuziunii.

Astfel, numele noului grup care va fi utilizat în comunicările oficiale va fi Stellantis. Producătorii afirmă că numele este inspirat din verbul latin "stello" care înseamnă "a străluci cu stelele", ca urmare a faptului că multe dintre mărcile implicate în fuziune au origini latine.

"Originea latină a numelui aduce un tribut istoriei bogate a companiilor fondatoare. În același timp, evocarea astronomiei simbolizează adevăratul spirit de optimism, energie și reînnoire care duce mai departe această fuziune", explică oficialii celor doi mari constructori.

Pasul următor va fi anunțarea unui logo pentru Stellantis. Cei doi mari constructori menționează însă că mărcile individuale își vor păstra identitatea, fără să apară modificări la acest capitol.

Grupul PSA și Alianța Fiat-Chrysler anticipează că proiectul fuziunii va fi finalizat în primele trei luni ale anului 2021, în cazul în care consiliile de administrație ale celor doi constructori și autoritățile anti-trust își vor da acordurile finale.

Stellantis va deveni al patrulea mare constructor auto din lume după Toyota, Grupul Volkswagen și Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi. Noul producător va îngloba nu mai puțin de 12 mărci, și anume Peugeot, Citroen, DS, Opel, Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Abarth, Chrysler și Dodge.

Via Grupul PSA

Comentarii (16)

  • 5298714
    frumos.
    eu personal le urez succes!!

    si fiindca au multe marci, dintre care unele sunt mai slabute si mai putin atractive, mi-as dori sa faca si o reasezare, o clarificare a ofertei generale combinate, sa mai elimine suprapunerile si sa avantajeze modelele cu cel mai mare potential pe segmentele relevante ale pietei. marci care mereu mi-au fost dragi (peugeot, opel, alfa romeo, chiar si fiat dupa care eram innebunit pe vremea lui bravo/brava/barchetta/coupe, jeep) sper sa prospere in noul format.
    14 8
  • netam-nissan
    wtf, stellantis ? e un nou medicament?
    si fiageot suna parca mai bine.
    pe pariu au muncit cica 3 ani la numele asta de sf prost si au tocat jde-milioane la fel ca nissan sau vw la noile lor emblemne 2d.
    dar recupereaza ei banu, o sa luati panda chel la douajdemii si wrangler la nouajdemii.
    19 11
  • inexorabil
    Traducere în română/germană: maglavais.
    23 13
  • 2 dintr-un foc:
    1) a reusit @inexorabil sa scrie o postare de doar un rand
    si
    2) chiar a dat-o bine
    :))
    21 8
  • hip hop
    Citr_Opel
    Chry_geot
    Je_at - Ro_pel
    Maser_geot_dge
    Lan_Ci_Peu
    Fi_Ch_arth
    Jee_tro_meo

    si cate alte combinatii, unele chiar sonore, s-ar fi putut face....
    11 3
  • Hunter
    Cel mai ciudat si corcit grup auto din industrie va fi adunatura asta de marci. Avantajati in primul rand vor fi cei de la PSA, pt ca vor avea acces la piata americana prin punctele celor de la FCA. Ca vor si avea succes, ramane de vazut.
    Partea mai putin placuta se va vedea in timp, pentru ca vor fi nevoiti sa ajusteze mult la platforme si modele si automat vor fi trase pe linie moarta multe modele si chiar marci, mai ales din grupul FCA, care oricum este deja un amalgam de modele.
    Lancia dispare, Fiat ramane cu gama 500, ca oricum cu altceva nu au cu ce, Alfa Romeo cine stie cum va rezista si cu ce modele (noroc momentan ca vand cat de cat bine la americani), Maserati e deja o umbra ce abia mai bantuie, Jeep si Dodge + RAM sunt branduri americane de traditie, oricat de bune sau proaste sunt, cumparatori vor avea, cel putin in SUA, Chrysler e cam varza de ani buni, si astia cine stie cat o mai duc si sub ce forma.
    PSA stim ce modele au si ce marketing promoveaza. Sunt piete unde modelele lor prind si vand foarte bine, sunt piete unde sunt ca si inexistenti.
    Iar brandul asta nou, Stellantis, nu stiu ce sa zic.....au facut ei oare studii de piata sa isi dea seama ca oamenii ar cumpara asa ceva, in detrimentul pana si unuia din brandurile din cele doua mari grupuri ? Imi vine greu sa cred. Probabil masinile sub sigla asta vor fi un amalgam de piese de la toate modelele :) Fiecare posesor se va simti ca un patron de parc de dezmembrari auto, pt ca va avea de toate, din toate, cate ceva. :)
    17 7
  • Ca marca de bere ar merge.
    16 3
  • Ad astram
    O denumire 100% artificială. S-au scremut să găsească ceva comun între francezi și italieni și n-au găsit decât latinitatea.

    P.S. Cică „multe dintre mărcile implicate în fuziune au origini latine”. Adevărul e că romanii au creat și condus multe dintre mărcile din grupul ăsta.

    P.P.S. În limba latină „stello" nu înseamnă „a străluci cu stelele".
    10 3
  • Mai greșește și el...
    :))
    7 3
  • hip hop
    din cate inteleg eu, Stellantis nu va fi o marca de masini, ci numele firmei / grupului care detine si produce pleiada aia de marci....

    e ceva similar cu Daimler (firma producatoare) si Mercedes-Benz (marca de masina)

    sau un exemplu chiar din ograda lor PSA (firma) si Peugeot (marca de masina)
    15 3
  • hip hop
    pt @Hunter in principal era mesajul de mai sus.

    Mai adaug ceva: zicea raposatul de Marchionne acum ceva ani ca in viitor se va consolida industia auto intr-atat ca vor exista doar 3-4 mari producatori in toata lumea, iar producatorii mici care nu reusesc sa se lipeasca de un conglomerat puternic vor disparea...desi zicea el si multe tampenii, aici se pare ca a nimerit-o...viitorul prezis de el a cam sosit cred eu.
    13 2
  • Edikkk
    Mult succes Stellantis
    9 8
  • Cred ca celalalt grup (Renault-Nissan-Mitsu) deja se taie pe burta de oftica si invidie ,s-ar potrivi ca manusa pt. ei : statia interstelara Stellantis unde si-ar juca rolurile epopeice personaje ca : Zandar, Qasqai, Zoe, Kadjar, Arya, Morphoz ...cu origini multistelare si ele bineinteles...scuze pt. fani dar chiar nu ma pot abtine sa nu amintesc de aceste adevarate ...inspiratii ale marketingului auto. Fiu-meu avea parca niste cartonase d-astea cand era mic pe care erau niste personaje d-astea non-umanoide razboinice.
    13 3
  • Pe cuvantul meu de onoare, cand am vazut titlul si Stellantis in thumb nail, primul lucru care mi-a venit in minte a fost: Dooaaamne Fereste!!!
    9 2
  • Practic, o adunatura de marci low-cost / furibunde.... Nimic special la grupul asta, dar chiar nimic. Nimic in zona premium, decat pentru nostalgici (vezi Maseratti)...Zici ca s-au propus sa stranga toate marcile cu grave probleme de pe piata si sa faca un grup...
    Lancia, Alfa Romeo - pe cale de disparitie;
    Fiat - sta doar in baza Fiat 500 si a nu stiu cate variante ale aceleasi masini;
    Abarth - ce sa mai tuneze asta, Fiat 500? :)
    3 9
  • Si vor avea showroom practic in Dragonul Rosu, nu? :)
    4 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru