Ferrari a lansat noul monopost F14 T pentru sezonul 2014 al Formulei 1

de Daniel Popescu
Sambata, 25.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari a publicat sâmbătă primele imagini cu noul monopost F14 T cu care speră să lupte pentru titlurile mondiale în sezonul 2014 al Formulei 1.

Esential F14 T este numele noului monopost Ferrari pentru sezonul 2014 al F1
Ferrari a publicat sâmbătă pe site-ul său de internet primele imagini şi detalii tehnice ale noului monopost cu care va aborda sezonul 2014 al Formulei 1.

La fel ca şi în cazul celorlalte echipe care şi-au prezentat deja monoposturile, principala noutate din punct de vedere vizual este forma mai puţin obişnuită a nasului.

Ferrari a adoptat însă o strategie complet diferită de rivalii de la McLaren, Williams sau Force India, întrucât nasul are o formă unică, mai bine închegată, în formă de cilindru amplasat orizontal. Această abordare vine ca urmare a noului regulament tehnic, care a obligat inginerii să scadă şi mai mult înălţimea părţii frontale din considerente de securitate, în timp ce înălţimea şasiului nu a suferit modificări la fel de dramatice.

Cred că Schumacher a câştigat abia în al cincilea an cu Ferrari. Sunt în al cincilea an, aşa că sper să repet o parte din succesul pe care l-a avut el.

Fernando Alonso
Pilot Ferrari
De asemenea, sistemul de evacuare al noului monopost este amplasat, la fel ca şi în cazul celorlalte echipe, foarte aproape de pneurile spate, pentru a împiedica obţinerea unui avantaj aerodinamic.

În plus, Ferrari a confirmat că va utiliza şi în acest sezon suspensii faţă şi spate de tip pull-rod, la fel ca în ultimii doi ani, deşi celelalte echipe, cu excepţia rivalilor de la McLaren, mizează pe suspensii frontale de tip push-rod. O altă modificare se evidenţiază la nivelul radiatoarelor, care acum sunt mai mari pentru a face faţă căldurii superioare generate de motorul turbo şi cele două sisteme generatoare de energie electrică.

Ferrari F14 T - explicaţii tehnice

Pe lângă imaginile cu monopostul F14 T, Ferrari a publicat şi fotografii din toate unghiurile cu căştile pe care le vor purta Fernando Alonso şi Kimi Raikkonen în sezonul 2014.

Spaniolul rămâne fidel culorilor albastru, galben şi roşu, în timp ce finlandezul a optat pentru o nuanţă predominant roşie cu inserţii albe.

Noul monopost Ferrari, al cărui nume a fost ales în urma unui vot public, va debuta pe circuit în cadrul sesiunii de teste de la Jerez, care va avea loc în perioada 28-31 ianuarie. 

Cum s-au aplicat stickerele pe monopost

Interviu cu Fernando Alonso

Interviu cu Kimi Raikkonen

Interviu cu Stefano Domenicali

Interviu cu Luca di Montezemolo

Ghidul lansărilor noilor monoposturi din 2014:

▶ 22 ianuarie: Force India: prima fotografie cu noul monopost

▶ 23 ianuarie: Williams: imagini digitale cu FW36

▶ 24 ianuarie: McLaren: lansarea noului MP4-29

▶ 24 ianuarie: Lotus: imagini în premieră cu monopostul E22

▶ 25 ianuarie: Ferrari;

▶ 26 ianuarie: Sauber;

▶ 27 ianuarie: Toro Rosso;

▶ 28 ianuarie: Red BullMercedesWilliams şi Caterham;

▶ 19 februarie: Lotus

Teste de iarnă 2014:

▶ 28-31 ianuarie: Jerez;

▶ 19-22 februarie: Bahrain;

▶ 27 februarie - 2 martie: Bahrain.

Via Ferrari

Comentarii (37)

  • Parca ii ceva specie de racanetz .... uart cu spume!
    25 14
  • nici asta nu rupe gura targului in materie de frumusete
    26 13
  • da, uratel...vedem ce poate pe circuit..
    e cumva mana lui rory byrne aici??
    7 9
  • https://pbs.twimg.com/media/BexBmLkCUAAMvWm.jpg:large
    aici mi se pare mai aproape de normal..:)
    9 1
  • mugurel
    parca ar fi ,,calcat '' cineva pe nasul monopostului de anu` trecut.
    E urata rau. Parca e modificat monopostul 2013 in 3dMax cu o seara inaite.
    14 10
  • Dintre Lotus, William's, McLaren si Ferrari, asta mi se pare cel mai reusit monopost de pana acum
    20 19
  • GrosJan
    credeam ca mai urat ca la McLaren si Lotus nu se poate. M-am inselat. Mai sunt cateva, RBR, Mercedes, dar acum sunt pregatit, ma astept la orice de la ele
    14 13
  • ciclistu
    mai, macar la Mclaren arata bine pentru o scula. La Ferrari nu arata bine nici ca bot de masina nici ca bot de rata
    17 11
  • Partea din fata a masinii arata mult mai bine ca la Mclaren si Williams, dar fanii Ferrari atat pe forumurile britanice cat si italiene sunt ingrijorati ca aceasta forma a nasului nu permite atat de mult aer sub masina precum cel de Mclaren si Williams. Se vorbeste chiar de o varianta B deja a nasului pentru Bahrain. Dar sa recunoastem, arata cel mai bine din punct de vedere estetic pana acuma.
    17 15
  • F1alonso
    Constructorii au lucrat foarte mult si s-au dedicat pentru masina dar parca cand a venit vora de bot au spus :Uite o cafenea draguta peste drum... oricum asta nu conteaza asa mult . Sper sa fie destul de rapida pentru titlul mondial
    18 5
  • Nu cred ca vreo echipa urmareste sa intruneasca aspecte de frumusete. Cu totii mizeaza pe aerodinamica. Acum conteaza cum se comporta motorul Ferrari.

    P.S. Chinezii sunt din ce in ce mai prezenti pe monoposturile Ferrari. Tot asa si in 2-3 ani vedem F1 Made in China.
    7 2
  • pablo256r
    Iar au avut rezultate incorecte din tunelul de vant.
    Foarte ciudata arata partea din fata!
    Mult mai fluid arata McLaren sau Lotus.
    Altfel monopostul arata foarte asemanator cu cel de anul trecut.
    Probabil si din cauza culorilor asemanatoare.
    7 2
  • @ion, da este si mana lui Rory Bryne, a fost consultant special la constructia acestei masini
    6 0
  • si filmul cu prezentarea:http://www.youtube.com/watch?v=UM6Np4o2myg
    0 0
  • O parere tehnica referitoare la partea din spate a masinii.

    "I am concerned with the placement of the radiator exits, it is a traditional design with Ferrari opting for outside airflow to still be directed in the area of just under the beam wing which of course no longer exists. We've seen Mclaren and Lotus move the hot air vents just adjacent to the exhaust pipe freeing up airflow closer to the floor which obviously leads to this possible new 'mini beam' wing we've seen near the floor, Mclaren/Lotus' also creates a type of thermal beam wing which Ferrari do not at all seem to be doing. They've also retained pull rod on the front end whilst Mclaren dropped theirs. Mclaren's arrangement specifically at the rear end really takes advantage of the thermal energy and their rear suspension is specifically designed to take advantage of this potentially well-placed energy whilst Ferrari have done nothing to move in this direction. I am not confident in the F14T so far"
    6 7
  • Mircea si in ianuarie 2013 postai tu pe aici pareri tehnice ale unor "specialisti" care criticau ceilalti constructori, si ii dadeau pe aia de la McLaren mari genii ai motorsportului. Iar cand au venit cursele... Au disparut si specialistii, si tu. Mai tii minte "Anul asta(2013) va spargem(cu referire la Ferrari)."? Si pentru ca Button sa-l vada pe Alonso in 2013, ii trebuia un binoclu.
    19 5
  • pana acuma din ce s-a prezentat arata cel mai bine ...
    ramane de vazut ce face pe circuit
    eu nu-mi fac probleme cu "nas mai outin fluid" sau lipsa acelei "thermal beam wing" nu stim daca cei de la Ferarri nu au gasit alte solutii ... vedem
    sunt foarte curios ce va prezenta RBR si AMG MB

    sunt intersante interviurile cu Alonso, Kimi, di Monte si Domenicali, merita de urmarit, sunt scurte

    eu sunt confident ca este o masina care va aduce victorii pentru Alonso si Kimi ... dar cum spune Kimi in toate interviurile "O sa vedem"
    9 2
  • Singaporezul
    Dintre monoposturile prezentate pana acum a fost singurul care m-a facut sa rad si e un lucru bun.Arata haios si cred ca e si rapida.La negative cred ca e cam mult negru pe un Ferrari.Kimi are o casca frumoasa si multa bafta la curse(lui Kimi,normal).Atat
    10 11
  • este clar-aspirtatorul FERRARI o sa bata mar furculitele McLaren si LOTUS
    1 0
  • Adrian
    Toata echipele se feresc sa arate spatele monopostului. Spre deosebire de altii care nu au fotografiat spatele monopostului, Ferrari a acoperit difuzorul spate cu o placa din fibra pentru a nu se vedea detaliile (poza 5). Cel mai bine se vede aici acel difuzor mascat http://f14tvirtual.ferrari.com/
    5 0
  • Nastase
    da, si RBR sunt si mai secretosi, nu arata monopostul deloc pana nu este strict necesar (teste)
    4 1
  • Ferraristule, si James Allen si Gary Anderson si Ted Krawitz au spus la prezentare ca mp4-28 arata ca faiind cel mai complex si mai rafinat monopost din 2009. Problema lui Mclaren va fi anul acesta ca nu au primit suficiente informatii de la Mercedes, si va fi vizibil in prima parte a sezonului, dar Mclaren va dezvolta mai puternic masina decat Ferrari pana la sfarsitul sezonului. Vei vedea. In 2013 ati avut cea mai buna masina probabil in Australia si ati terminat in genunchi cu a 4 masina valorica, caci Lotusul fara tradarea lui Kimi, probleme de fiabilitate a avut o masina mai RAPIDA decat Ferrari. Rusinos acest lucru, ca tot ce pui pe masina sa te duca inapoi cand toti merg in fatza. Mclaren a avut o masina mai slaba si desi a blocat dezvoltarea masinii inca din iunie 2013, spre sfarsitul anului erau aproape de Ferrari ca si performanta. Anul acesta va conta cel mai mult viteza cu care dezvolti masina de-a lungul sezonului, si lasa-ma sa iti spun ca vi se vor vedea foarte puternic limitele datorita faptului ca nu stiti dezvolta o masina de-a lungul sezonului. Sa nu mai aud scuze cu tuneluld e vant sau corelatia pt ca nu tine.
    Peste Mclaren a-ti fost pentru ca Alonso era mai bun decat Button si mai pragmatic decat Hamilton, dar recunoaste ca strict legat de masina, cu exceptia lui 2013, Mclaren a avut permanent masini mai bune decat Ferrari, dupa 2009.
    7 26
  • Un Fan Cat De Cat Obiectiv
    Personal nu inteleg de ce va chinuiti sa discutati cu tanarul "McLaren_Mircea_1984" cand saracul nici macar nu este capabil de a purta o discutie bazata pe argumente. Faptul ca el in fiecare sezon tot spune ca "veti vedea", dar nu stim ce sa vedem cand nu se intampla, a devenit cel putin penibil. Ce mi se pare ciudat este ca nu este in stare sa aiba o parere fara a aduce in discutie ce spun "experti" ca James Allen, care reuseste sa aiba dreptate doar cand doarme sau cand il asculta acest tanar. La fel si expertii "Gary Anderson" care anul trecut dadea masina castigatoare, masina McLaren urmata de masina Lotus pentru ca probabil asa primise bani, o donatie cine stie. Realitatea este cea din teren, si pentru moment nu am vazut decat niste masini care nu parcurs un km pe pista. Ce mare smecherie ca McLaren va dezvolta (candva se va intampla acest lucru), mai repede decat Ferrari, daca cei de la Red Bull castiga cursele? Ce mare smecherie este ce spun "expertii" daca nici ei nu au acces la aceste masini, nu le-au vazut in teste si... nu s-a terminat inca nici o cursa? McLaren a pierdut ingineri buni, a recrutat altii, dupa minim doi ani o sa vedem rezultatele noi echipe, asta daca nu cumva "talentatul" Whitmarsh nu este concediat, iar Sam Bird nu este si el pe duca. La Ferrari, au recrutat diferiti, buni nu neg, dar sa vedem rezultate, probabil anul viitor daca au noroc. La fel, fara rezultate cred ca Domenicali o sa zboare pentru ca oricum nu le are (deh s-a vazut ca la strategie si planificare sunt pe nicaieri).

    Anul acesta vor conta multe, in principal va conta sa termine in puncte, si mai ales sa ii tina motoarele si sa nu termine curse in pana prostului. Va conta si cat de bine vor intelege comportamentul motorului in functie de consum si va conta, cine gandeste bine acele 8 trepte de viteza pentru ca deh, sunt o chestie noua. Dupa care vor conta pilotii, sunt curios cat de repede se schimba acest nas nou, si cum vor evolua aripile fata (sunt foarte importante), plus... cat de durabile sunt. Ah si nu am zis nimic de pneuri nu-i asa? Sau de sistemul de recuperare al energiei... sau de evacuare, si mai sunt inca cateva chestii interesante. Idea de baza este simpla: am vazut cateva poze, cateva monoposturi, nu stim nimic despre cum merg si nici despre ce sanse au la victorii. De ce sa ne dam lungi daca nici macar nu a inceput inca prima cursa? Parerea mea? Tacerea este de aur, iar unii sunt foarte saraci.
    16 6
  • Un Fan Cat De Cat Obiectiv
    Am observat ca baiatul asta, geniul necunoscut in alte Formulei 1 (se pare ca se pricepe cam la orice, dar nu intelege nimic), tot spera in masina aia McLaren care sa spulbere concurenta, eh nu vreau sa fiu rau dar nu este mai bine sa vezi cum o sa fie in teste si in cursa masina si dupa aia sa incepi sa o dai cu prostii si jinginirile? Macar asa, restul fanilor se vor putea bucura de lansari si de sesiunile de testare in liniste fara aberatiile pe care cu "mare bucurie" ni le impartasesti aici.

    P.S. "Veti vedea", candva, daca are dreptate. Eu personal cred ca se inseala de acuma dar deh... nu-i nici macar cat de cat de inteligent incat.... sa taca si sa astepte prima cursa. Nici macar atata nu-l duce bibilica.
    12 5
  • @Un Fan Cat De Cat Obiectiv

    De unde a aparut si individul acesta, mare povestitor? Cred ca l-au adus conditiile meteo nefavorabile
    8 26
  • @@Un Fan Cat De Cat Obiectiv

    Uite ca vine pe o coada de matura si noul Einstein al Formulei 1. El saracu n-are nici o treaba. Ninsoara si vantul din ultimele ore i-au provocat o aterizare fortata pe acest forum.
    6 26
  • Abia astept sa vad ce face Kimi, imi pun mai multe sperante in el decat in Naldo, care pere cumva lipsit de ambitie si motivatie...
    10 6
  • @mog

    Mai bine ti-ai pune sperante in @Un Fan Cat De Cat Obiectiv, deoarece cu siguranta va "inventa" o dracovenie de masina
    5 27
  • Mirciulica, las-o moarta! A avut dreptate omu'.
    17 1
  • Daaaaa!!! zici ca are in loc de nas o coada de balena, nu alta. De geaba ziceti, Lotus are cea mai frumoasa forma privita lateral.
    2 7
  • Rabdare...cine spune ca asa vor arata in primele teste,si cine garanteaza ca asa vor ramane la prima,primele curse ?!Una peste alta,parerea mea ca sunt mai aspectuase decat in ultimii 2-3 ani,parca e ceva mai rafinat,cu toare ca nu asta au cautat inginerii ;) !
    1 0
  • din lateral, ca silueta, force india arata cel mai bine. Pana acum al williams e nasul cel mai ok, dar si McLaren stau bine la estetic, e fin, e fluid
    5 6
  • pablo256r
    Prezentarea oficiala a F14 T pe net (un filmulet dragut):
    http://f14t.ferrari.com/en/?MID=401574088&UID=4156327594&utm_campaign=140124_F1_EN+%255Bgruppo%253A+F1+eng+%257C+contenuto%253A+Save+the+date%255D&utm_content=4156327594&utm_medium=email&utm_source=newsletter&utm_term=401574088
    2 1
  • @DEAD
    stii cumva, e in cadrul echipei sau doar a fost chemat special ptr a pune si el umarul la constructia monopostului..?
    0 0
  • pablo256r
    Poate va intereseaza cateva intrebari si raspunsuri ale celor doi piloti Ferrari:
    #AskAlonso: the answers
    https://www.youtube.com/watch?v=12LyjlAX-po&feature=c4-overview-vl&list=PL72CDEE455CD2F28F
    #AskKimi: the answers
    https://www.youtube.com/watch?v=928skNvR3WI&feature=c4-overview-vl&list=PL72CDEE455CD2F28F

    Alte intevriuri gasiti aici:
    https://www.youtube.com/user/ferrariworld
    2 1
  • @ricu..cum poti sa spui ca Williams are nasul cel mai ok? sau McLaren? kmi se par cele mai nereusite....
    0 1
  • Forza Alonso
    Forza Kimi
    Forza F14 T
    Forza Rossa 2014!
    8 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru