Feedback

Revenirea campionului: Hamilton a obţinut la Monaco prima victorie a sezonului. Ricciardo şi Perez pe podium

Publicat Duminica, 29.05.2016
de Daniel Popescu
Comenteaza 60
Revenirea campionului: Hamilton a obţinut la Monaco prima victorie a sezonului. Ricciardo şi Perez pe podium - Poza 1
Revenirea campionului: Hamilton a obţinut la Monaco prima victorie a sezonului. Ricciardo şi Perez pe podium - Poza 2
Lewis Hamilton a câştigat la Monaco după o strategie excelentă cu o singură oprire la boxe la capătul unei curse care a început pe un circuit umed, dar s-a terminat pe pista uscată. Daniel Ricciardo şi Sergio Perez au completat podiumul.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Marele Premiu al statului Monaco a oferit un spectacol peste aşteptări, în special datorită ploilor din prima parte a zilei care au făcut ca circuitul să fie umed la start, iar Lewis Hamilton a fost autorul celei mai bune strategii pentru a se impune în Principat, în ciuda faptuilui ca a plecat doar de pe locul 3.

Ploile puternice din prima parte a zilei au determinat organizatorii să înceapă cursa sub Safety Car, iar maşina de siguranţă a ieşit de pe circuit abia la sfârşitul turului 7, când circuitul începuse să se usuce suficient de mult pentru pneurile intermediare.

Ricciardo şi-a păstrat cu uşurinţă prima poziţie în clasament şi şi-a creat un avans consistent de peste 10 secunde în faţa rivalilor de la Mercedes. Lewis Hamilton s-a apropiat ameninţător de Nico Rosberg în mai multe rânduri, nu a reuşit să iniţieze un atac decisiv, însă în turul 17 germanul a încetinit în mod misteriors şi i-a permis britanicului să urce pe locul 2.

Piloţii au început treptat să intre la boxe pentru a se echipa cu pneuri intermediare, singura excepţie fiind Hamilton, care a continuat să obţină timpi competitivi cu cauciucurile de ploaie chiar şi când traiectoria ideală s-a uscat în anumite zone.

Urmareste Automarket F1
Această strategie i-a permis lui Hamilton să rămână lider cu Ricciardo pe locul 2. Pilotul echipei Red Bull a pierdut însă timp preţios la boxe din cauza faptului că mecanicii nu aveau pregătite pneurile corespunzătoare. Australianul a fost urmat de Rosberg, în timp ce Sergio Perez (Force India) a progresat până pe locul 4 în detrimentul lui Sebastian Vettel, care a pierdut un loc după ce a rămas blocat în spatele lui Felipe Massa după prima intrare la boxe.

Hamilton a reuşit să rămână pe circuit suficient de mult timp pentru a intra la boxe în turul 32 direct pe pneuri slick de compoziţie ultrasoft. Pilotul echipei Mercedes a "sărit" astfel peste una dintre intrările la boxe, iar în aproximativ acelaşi tur au intrat la standuri numeroşi alţi piloţi de top pentru a trece de asemenea pe pneurile de uscat. Surpriza a fost însă că piloţii au optat pentru o gamă variată de pneuri în încercarea de a intui o strategie cât mai bună pentru finalul cursei.

Ricciardo a trecut pe pneuri supersoft şi şi-a păstrat locul 2, însă Rosberg a fost marele pierzător al intrărilor la boxe, întrucât a coborât pe locul 6 la volanul unui monopost cu pneuri ultrasoft. Perez a progresat astfel pe locul 3 cu pneuri soft şi a rămas în faţa lui Vettel (soft) şi a unui surprinzător Fernando Alonso (supersoft), pilotul echipei McLaren fiind propulsat pe locul 5.

Pe parcursul celui de-al doilea stint, Ricciardo s-a apropiat ameninţător de Hamilton, care la un moment dat a tăiat şicana de după tunel şi apoi i-a blocat calea pilotului Red Bull, fără însă să fie penalizat în vreun fel de comisarii de cursă. Ulterior, australianul a blocat pneurile şi a pierdut aproape o secundă în favoarea lui Hamilton. 

Piloţii de top au reuşit să rămână pe circuit până la finalul cursei fără să mai fie nevoiţi să intre la boxe, iar ultimele tururi au fost animate doar de o palidă ameninţare a unei noi ploi. Astfel, Hamilton şi-a trecut în cont prima victorie din acest sezon, care îi permite să urce pe locul doi în clasamentul general, în timp ce Ricciardo şi Perez au completat podiumul de premiere.

Vettel s-a mulţumit doar cu locul 4 în faţa lui Alonso, în timp ce Hulkenberg a reuşit în ultimul moment să-l depăşească pe Rosberg pentru a urcat pe locul 6. Pilotul echipei Mercedes a fost retrogradat astfel pe locul 7, în faţa lui Sainz, Button şi Massa.

Caracteristicile speciale ale circuitului de la Monaco, cu barierele metalice de protecţie foarte aproape de circuit, au generat numeroase incidente pe parcursul cursei. Kimi Raikkonen (Ferrari) a fost prima victimă celebră după ce a lovit parapeţii în acul de păr, pentru ca ulterior Kevin Magnussen (Renault) şi Daniil Kvyat (Toro Rosso) să se acroşeze în finalul turului.

La rândul său, Max Verstappen lupta pentru ultimele puncte puse în joc după ce luase startul din pitlane, însă pilotul Red Bull a comis o eroare şi a suferit un accident în urma căruia a fost nevoit să abandoneze. Ulterior, Felipe Nasr şi Marcus Ericsson s-au acroşat după ce brazilianul a respins ordinele de echipă de la boxa Sauber de a-l lăsa să treacă pe coechipierul său suedez. Un alt duel interesant s-a petrecut între Rosberg şi Alonso. Germanul a depăşit prin tăierea şicanei, dar a fost nevoit să-i cedeze poziţia spaniolului pentru a nu fi penalizat. 

Monaco - Rezultate cursă:


Comentarii (60)

  • Rusine Pirelli ! Ce drac de cauciucuri dati ... ultrasofturile rezista 47 de tururi , au depasit cu mult durata estimata de Pirelli . Inseamna ca softurile ar fi trebuit sa reziste toata cursa .
    17 19
  • Rosberg a incetinit in mod misterios........hahaha ala merge cu frana de mana trasa pe ploaie...
    29 10
  • Marin Boldeanu: Cand este preconizata aparitia unui Opel Grandland X cu tractiune integrala... Raspunde
  • razvan
    A castigat unul din primii trei de la start asa cum am scris anterior.De ce mi-ati dat manute rosii retarzilor ?Monte Carlo este un circuit in care au importanta strategia si mana pilotului nu forta motorului.Eu fara sa fiu fan Ham sau Mercedes cred ca acesta va fi iar campion mondial
    26 24
  • O cursa plina de surprize... Totusi am ramas cu un mare semn de intrebare: de ce in turul cand se anunta retragerea safety car-ului, N.Rosberg rula la aprox.10 lungimi de monopost fata de Ricciardo? De-a lungul primei jumatati de cursa am trait cu gandul ca Nico avea banuiala ca va fi depasit si a incercat in felul ala sa-i bage bete-n roate lu' Hamilton.
    15 8
  • agone si extaz
    Max mai are multe de invatat. N-am comentat nimic dar in cursa din Spania echipa i-a facut cadou victoria in detrimentul lui Ricci. In rest.....nimic notabil.
    21 3
  • bernie
    Finlandia sa se duca acasa! Cu tot cu vodca! Daca cu masina aia nu se descurca e jale.
    16 17
  • Mclaren F1
    Cursa bine jucata de Hamilton si echipa la cap strategie! Frumoasa victorie! Alonso pe 5 Un rezultat f bun pentru Mclaren in conditiile date.
    35 3
  • Go Hami...
    18 16
  • Prima chestie si Rosberg si Hamilton au avut probleme cu alimentarea in calificari de aia au iesit asa califacarile. In cursa Rosberg a avut probleme cu franele de aia statea la distanta de Ricci si l-a lasat la indicatiile echipei sa treaca pe Hamilton.
    Acuma sa nu mai existe teorii ale conspiratie gen Hamilton sabotat sau Rosberg sabotat. Ca orice masina impinsa la extrem si Mercedes are limite.
    In rest se vede clar ca Mercedes nu are rival chiar pe circuite unde nu conteaza motorul
    PS Happy Mclaren Mircea vis devent realitate.
    http://www.bbc.com/sport/live/formula1/35947053
    http://www.bbc.com/sport/formula1/36408471
    9 5
  • In mod evident Rosberg a avut unele probleme cu masina. Fanii lui Ham se cam grabesc.....mai e mult pana departe.
    19 22
  • Ham inteligent (el sau echipa lui), Ricci insistent (dar echipa a fost perfect depasita), Hulk bataios, Rosberg zi proasta, Alonso "in sfarsit", Raikk "lasa i locul lui Ricci"...
    11 3
  • Nazistul de Marko nu-l sufera pe Ricci deloc, probabil; de cand i-a administrat lui Vetel lectia din 2014. Acum are un alt favorit si asta se vede in strategiile d kkt pe care Red Bull i le face astralianului. Au pierdut pe mana lor.
    20 8
  • Marius: Un a6 3.0 si nu intra turbo . Se aprinde motorasi si bujile Raspunde
  • serban
    Trebuie să recunosc, eu, fan Ferrari, m-am bucurat pentru victoria lui Hamilton, în primul rând pentru că a gestionat cursa în stil de mare campion, pilotaj, strategie, recuperare, în al doilea rând pentru că nu vroiam să mai văd câștigător un nou baby-Newey ! Despre Ferrari ... ura și la gară ! Despre Kimi ... ura și la pensie !
    26 15
  • Sa-i mai aud de-acu inainte pe pacalicii care se lamentau ca negroteiu e sabotat la Mercedes!
    17 28
  • @serban
    Tu cand te penseionezi?
    11 13
  • Dintr-un calut cabrat a ramas doar o martoaga parallitica de caruta si nimic mai mult! O echipa condusa de incompetenti care are in componenta un fost pilot si o umbra de fost pilot si o echipa de mecanici si un management care stie doar sa povesteasca prin presa in speranta ca nu le pier laudatorii si masina devine spectaculoasa singura!
    11 8
  • pif666
    ferrari face ce stiu ei mai bine: sa se faca de ras. de cand a plecat brawn este vai de capul lor.
    pun la conducere numai macaronari slab pregatiti, ca sa nu mai zic de partoaga de masina care au dezvoltato.
    daca red bull aveau motorul ferrari din 2016 ereau cu mult peste mercedes.
    din pacate la capitolul aerodinamica si sasiu sunt varza italieni.
    sa se milogeasca de ross b. ,poate isi face mila de ai si se intoarce .sau sa il aduca pe sarlatanul de briatorre .
    ca da bine acolo impreuna cu vijai malia si eclestone-intrei ei afaceristi cinstiti.
    a ajuns si f1 o mocirla . si cam pute !
    20 7
  • Ricciardo ar trebui sa se duca la Ferrari.
    12 7
  • Andrei
    De ceva vreme Ferrari nu mai prind nici podiumul.....
    12 4
  • Pe bune, ce sa caute Ricci la Ferrari??? Azi trebuia sa câștige, a avut o mașina superioară, se vedea clar ca hamilton se chinuia in fata lui ...si ce a făcut??? ...o brânza. Dacă echipa ia greșit strategia el chiar nu a avut vreo strategie, păcat. Azi a fost mai bun ca hamilton dar doar ca mașina, ca pilot... Branza
    6 25
  • Alonso avea dreptate cand isi explica plecarea de la italieni......mare dreptate. Anul trecut l-am luat in zeflemea da.....
    29 4
  • @@dany
    Dupa neuronul tau ce trebuia sa mai faca Ricci? Pleci in pole, esti cel mai rapid pe wet, te baga la boxe cand nu era cazul, Ricci putea sta f bine pe pneurile de ploaie era mult in fata lui ham, te baga a doua oara la boxe si iti gresesc pneurile, stai 2-3 secunde in plus si pierzi prima pozitie. Halal! Victorie oferita pe tava lui ham!
    32 5
  • Dany: LaCiti km se schimba distributia la pegeot partener 2l hdi Raspunde
  • cursa lu'peste
    Dacă aș putea, Monte-Carlo ar dispărea din calendar. Una dintre cele mai plictisitoare curse, dacă nu ar fi imaginile cu Marina as adormi.
    Orice tartareata este în fața la un moment dat are șanse la podium. Nu contează masina, nu contează pilotul, daca ai prins un loc mai în față singura ta grija este să stai pe mijloc si sa nu iesi de pe traseu.Să zicem că hamilton a castigat pentru ca i-a ieșit strategia, deși nu era cel mai rapid, dar care-i meritul/ contribuția lui Perez la această cursă? Vetel, Alonso nu au niciun merit în pozițiile ocupate, doar ca nu au dat cu masina'n parapet.
    17 23
  • Hamilton nu a dovedit deloc ca ar fi un mare campion, cel putin in aceasta cursa. A primit cadou un loc doi de la coechipierul sau (cu siguranta la ordinul echipei), lucrul a fost cat se poate de evident. Un mare intrigant acest Lauda, pacat de trecutul sau glorios. Hamilton a mai primit din partea RBR un alt mare cadou prin retinerea lui Riciardo la boxe nu mai putin de trei secunde (nu am inteles niciodata aceasta atitudine de a submina interesele echipei pentru a ridica cu orice pret un favorit, din pacate favoritul in aceasta cursa nici macar nu a confirmat). Tot Hamilton a mai primit un al treilea cadou din partea FIA, prin nesanctionarea sa la taierea sicanei (mi se pare foarte clar ca taierea acelei sicane l-a ajutat decisiv in mentinerea primului loc). As mai mentiona, gandindu-ma la antecedentele relatiei Mercedes - Pirelli, ca acele cauciucuri de senzatie supersoft au fost facute special pentru el, prea numai el a stiut cu siguranta despre calitatile lor. Oricum Mercedes sunt in declin avand in vedere doar acest fapt ca au fost nevoiti sa apeleze la o strategie cu doar o oprire la boxe. As mai spune si ca pe marele Hamilton l-a mai ajutat si circuitul, altfel nu i-ar fi rezistat lui Riciardo nici doua tururi cu toate piedicile pe care acesta le-a avut. Pacat, asa cum spunea cineva mai sus, F1 a devenit o mare mocirla si asta la vedere. Nu am putut sa ma bucur pe deplin de al doilea loc cinci ocupat in acest sezon, de Alonso cu McLaren.
    20 31
  • mobius
    comentariul de mai sus este al meu, scuze.
    4 19
  • @m....tu esti o mocirla si un frustrat......
    10 18
  • @shark, nu ca as fi fanul lui mobius... dar are mare dreptate.
    Rosberg a avut un monopost lent azi, cu probleme. Din cauza asta, Mercedes i-a cerut neamtului sa ii faca loc lui Hamilton.

    Faptul ca Hamilton a tinut monopostul in fata lui Ricciardo cu Wet-uri nu denota mare pilot, denota doar faptul ca acest circuit i-a venit pe manusa la strategie.

    Faptul ca RBR a gafat-o in mod cras (nu comentez de sabotaj pentru ca eu mi-am exprimat f clar ideile ca sabotajele in interiorul echipelor sunt puerile, orice echipa doreste maximul de puncte intr-un sezon) si l-au scutit pe Ricciardo de victorie.

    Astept o reactie oficiala Mercedes, cu privire la ritmul de cursa al neamtului.
    15 20
  • florin
    lui Ham nu i se poate reprosa nimic, a mers perfect
    7 2
  • Ricci va ramane la Red Bull si va deveni campion mondial. Asa sper. La Ferrari nu are ce sa faca, pe Vetel l-a mai batut o data rau de tot. Iar la anul, cu schimbarile de regulament nu-i vad pe macaronari in pole position pentru o masina invingatoare.
    16 10
  • nikipierce
    Ala cu lantu la gat a castigat-o azi, da cu largul concurs al comisarilor de cursa care nu l-au faultat cand a taiat sicana. Si cu un noroc chior multumita echipei tehnice rbr. Sa fie sanatos oricum campion anul asta nu iese.
    20 23
  • Dupa cum te exprimi cu "patos" nu e greu de stiut ca mclaren19toamna e acelasi personaj cu nikipercea. Dupa gaura din limba cu care scuipa il poti recunoaste foarte bine.
    4 7
  • personal cred ca Monte Carlo este un kkt de circuit ... mai bine s-ar tine cursa pe un stadion ! Cat priveste echipele , ma lasa rece ,,,, o cursa fara miza si fara valoare tinuta in calendar in ciuda altor circuite cu adevarat pentru F1 ....
    6 5
  • Alex: Nissan X-trail 2018 se poate face upgrade soft pentru a spurta Apple... Raspunde
  • mai vb ,,,
    2 4
  • @dany are mare dreptate cu privire la Ricci si Ferrari
    3 2
  • @nikipercea...
    dar tu de ce esti neam prost? Te-a insultat pe tine cineva, personal?

    Hamilton e cumva tac-tu sa fii atat de oripilat de ceea ce am zis?
    9 8
  • Vreau sa intreb cati au cei care comenteaza pe aici? In regulamentul F1 din totdeauna se spune ca sunt sanctionati cei care taie sicana numai cei care isi creiaza un avantaj spre o depasire, nu si cel din fata. Cati nu au taiat sicana si nu au fost penalzati. Cum a facut Rosberg cu Alonso da, a depasit, a taiat sicana si apoi i-a lasat locul lui Alonso, aia e alceva. Dar nu cel din fata. Si Alonso daca o taia nu era penalizat, pentru ca era in fata lui Rosberg. Cel din fata e socotit ca nu isi creiaza avantaj. Comentariile care apar de la habarnisi nu ma intereseaza.
    19 5
  • valente
    daca voi care comm dece nu conduceti voi sa vedeti cu este
    la o viteza din 300de km crd ca faceti pe voi de frica
    ps eu conduc un kart si merg cu 120km
    nu comm aiurea
    punetiva putin in locul unu pilot oricare ai fi el
    cel mai bun e care castiga cursa restu nu cont
    4 3
  • serban
    @@serban O să mă "penseionez" când n-o să mai infectezi tu, cu postările tale de cacao, spațiul de pe aici !
    2 5
  • Multă lume este suparata pe aici ca a câștigat Hami, chiar nu va înțeleg rautacismele, dacă v-ați intâlni in realitate, oare va v-ați bate??? Una peste alta a fost o cursa palpitanta pana s-a uscat pista, pe urma intr-adevăr a devenit monotona, dar tot nu va înțeleg ...ar trebui un chat special aici unde înjurăturile sa fie lăsate libere, poate așa se detensionează lumea.
    6 2
  • Ok am inteles Mercedes, Red Bull si acum de ce nu Force India... sper ca a fost doar circuitul care nu a permis depasiri... per total a fost o cursa decenta.. whatever ne vedem in Canada.. Forza Ferrai!..
    8 2
  • Salut all!
    Da, am apucat-o si pe asta, sa vad niste gume de ploaie ruland pe uscat sau niste ultrasofturi cu care sa parcurgi 47 de tururi si inca mai mergeau vre-o 10 tururi!
    Mare pacat de Rici, merita din plin aceasta victorie, dar vorba lui " Ricciardo 'feels like he has been run over' after Red Bull error"
    Cat despre strategii, poti spunea ca Toto Wolff a fost de doua ori inspirat sa-l lase pe Ham pe teren, odata cu anvelopele wet pe un circuit aproape in totalitate uscat si a doua oara sa ruleze cu acele .....nu stiu cum sa le mai denumesc, >47 de tururi.
    Si da, vorba cuiva de aici, de ce dracu nu scoate acest circuit din calendar?
    11 11
  • Nu stiu de ce nu ai scris corect Schumi, in fine, poate din greseala ai mancat h-ul. Cat despre Toto Wolff, nu e meritul lui cu strategia 100% informatiile le primeste de la pilot, nu uita ca anul trecut strategia lui Wolf la privat pe Hamilton de victorie, Ieri cred ca strategia a fost meritul lui Hamilton si mai presus de toate eroarea celor de la rbr care sunt din ce in ce mai slabi vis-a-vis de o masina care ieri trebuia sa castige.
    9 2
  • benzina: pret scoda yeti ultimul model Raspunde
  • Sunt foarte multe puncte de scos in evidenta:
    1.A fost o cursa destul de frumoasa comparativ cu alti ani.
    2.Hamilton,Ricciardo,Perez si Alonso au fost mult peste concurenta si oricare dintre ei merita victoria.
    3.Red Bull au gresit pt. ca erau sub presiune sa respunda strategiei Mercedes.Paradoxal daca nu greseau se putea spune ca Ricci a castigat pozitia la boxe dat fiind ca inainte de ultimele intrari la boxe Hamilton era in fata.Adevarata gafa a fost prima oprire peste care trebuia sa sara.De obicei Hamilton pierdea cursele la boxe ieri in sfarsit s-a intors roata.
    4.Hamilton nu avea de ce sa primeasca sanctionare pentru taierea sicanei din simplul fapt ca era in fata si nu si-a creat un avantaj.Daca va amintiti in 2014 Canada rosberg a castigat o secunda dupa ce a taiat sicana si tot nu a fost penalizat.
    5.Hamilton merita toate aprecierile pentru cum a gestionat pneurile.Strategia lui aminteste de perioada lui Kimi la Lotus cand iesea mereu pe podium avand o intrare la boxe in minus.
    6.Atmosfera actuala din cadrul echipelor Red Bull-Toro Rosso pare sa le dauneze rau pilotilor si asa vin si gafele.
    7.Ferrari au fost fraieri ca nu l-au luat pe Perez acum 3-4 ani,McLaren au fost fraieri ca au renuntat la el.Sergio Perez este la ora actuala peste Raikkonen si Button si in plus este tanar.
    8.Pot sa inteleg ca rosberg a avut ceva probleme si poate s-a lasat intentionat depasit desi nu am auzit nici un team-radio,pot sa inteleg ca nu a trecut de Alonso din cauza circuitului desi avea masina mai rapida dar sa fii depasit de Hulkenberg in ultimul tur pe circuitul tau preferat si pe care nu se depaseste este prea de tot.Asa cum am mai spus rosberg va fi un campion nemeritoriu.
    9.Palmer este cel mai slab pilot,Raikkonen nu agreaza sampania de Monaco si nu si-a mai batut capul degeaba,Kvyat este afectat de retrogradarea la Toro Rosso,Verstappen este prea tanar pentru Monaco,Ericsson si Nasr au oferit circul zilei.
    10.Hamilton a avut dreptate cand a declarat ca promoveaza f1 mai mult ca oricine.Sa te sustina Bieber chiar e promovare desi la cat de putin creier are canadianul mi-e greu sa cred ca a inteles ceva din cursa.
    18 6
  • Ei si tu acum Hami ( de la Hamilton?), asa ne strigam intre noi, prietenii, "Sumi".
    Chiar trebuie sa pui botul la tot?.
    8 4
  • @fanului hamilton
    Nu iti contest dorinta de a fi fan al lui ham dar chestia cu strategia facuta de ham e o prostie. In zilele noastre strategia este facuta de echipa. De ingineri care raspund de asa ceva. Pilotii sunt anuntati ce si cum sa faca, cand sa intre. Comunicarea radio este restrictionata la maxim. Acum ce sa mai inteleg, ca atunci cand ham avea strategii proaste era vina lui? Pur si simplu echipa lui care monitoriza timpii pe tur a putut sa simuleze o strategie alternativa cu trecerea direct pe slicuri. Doar nu crezi, tu fan hamilton, ca britanicul in timp ce conducea si-a facut si socoteala cu timpii/tur si uzura pneului. La fel cum lui Ricii-au gresit strategia cei de la Red Bull tot la fel, dar in sens invers, cei de la Mercedes au gasit formula castigatoare prin Ham.
    7 9
  • Pe sky Ham a fost întrebat cine a avut acea strategie. A spus că echipa a vrut sa îl cheme la schimb imediat după Rici și el nu a vrut deoarece are încă aderență si oricum după 10 tururi trecea pe slicuri. Toto a confirmat cele spuse de Hamilton.
    14 0
  • @fanul ...sa fim serioși, este hilar ...dacă pilotul spune ca :exemplu, pneul stânga fata are aderentă zero, mașina este necontrolabilă, subviratoare excesiv etc etc etc, marii ingineri, experți, etc ii spun, stai acolo, mergi la maxim, nu știi nimic, ești anti-talent, forțează ...mori, du-te in parapeți, mașina ta e Number one, ce naiba, razi de tine nene cu afirmația ca inginerii si nu știu cine decid 100% cred ca nu ești la curent ca nici nu mai au voie sa ii anunțe timpii realizați si ce fac alți piloți in spatele sau in fata celui in cauza. Mai documentează-te. Cel mai mare cuvânt de spus i-l are pilotul. Dacă greșește, poate găsește alta echipa, dacă scoate rezultate este un plus pentru echipa.
    2 2
  • Din pacate dupa cursa de ieri pot spune doar doua lucruri:
    - 95% din cei care posteaza pe aici, posteaza degeaba, iar cursa de ieri a fost bestiala!

    Ricciardo a inceput cu dreptul dar echipa nu a fost pe masura, si victoria a fost pierduta la boxe, shit happens guys. Hamilton a inceput cu stangul, dar dupa ce Rosberg a inceput sa aiba probleme, bravo lui pentru ca l-a lasat pe primul in fata, invers n-o sa se intample niciodata din pacate.

    Totusi scuze, Hamilton si-a facut treaba, strategia lui Ricciardo n-a mers, restul au fost la noroc. Cine a iesit mai bine de la boxe s-a descurcat mai bine, ca dovada ca Vettel n-a putut trece de Massa, si nici de Perez si bine ca nu s-a stresat pur simplu nu se merita. Rosberg n-a putut trece de Alonso, au fost doar trenulete si nimic altceva.

    La greseli... Raikkonen este evident ca nu-i stresat de puncte, o cursa merge bine, doua curse prost, idea de constanta ii este complet necunoscuta. Verstappen... idem, dar este tanar si are multe de invatat. De Palmer nu zic nimic, are nevoie de practica, Magnussen... cred ca era ocupat cu altceva, baietii de la Sauber... au incurcat cursa cu ringul de box. Pacat de Grosjean, sau de Massa, dar deh Williams sunt... realmente pe nicaieri in acest moment.

    Si pe fina, bravo lui Hamilton si Ricciardo, Perez merita doar o mentiune.
    10 0
  • Ce ar mai fi de spus despre diferenta de pilotaj dintre Rosberg si dintre Hamilton? L-a lasat echipa sa treaca pentru ca pierdeau victoria si la distanta mareeee, Rosberg era deja la 20 secunde dupa 15 ture...
    12 1
  • @Alex:
    Daca tu consideri ca Rosberg nu se pricepe sa mearga pe Monaco, te inseli amarnic sau nu ai urmarit F1 in ultima perioada.
    S-a vazut din avion ca monopostul nu putea fi pilotat la viteza maxima.
    Asa ca diferenta de pilotaj, la Monaco din acest an e irelevanta, atat timp cat o masina a schiopatat si una a rulat.
    1 8
  • Jugare, Rosberg niciodata nu a excelat pe ploaie, a avut noroc ca s-a uscat si nu este un circuit unde poti depasi, nu stiu daca mai prindea macar 6...la inceput, pe ploaie, toti cei care ar fi fost in spatele lui, l-ar fi depasit pe un circuit ce permite depasiri.
    Si inca ceva, nu, nu mi-a confirmat calitatile cele mai bune ale lui Rosberg prin prisma ultimelor curse, 6 curse, toate cu probleme tehnice pentru Hamilton...
    In antenamente Ham a fost clar peste Rosbrg dar hop in calificari, are probleme tocmai in q3, asta dupa ce in q1 si q2 a fost iar peste Rosberg.
    Cursa asta s-au simtit lezati sa fie depasiti de Rbr si l-au lasat pe Ham in fata, care deja se agita in spatele lui Rosberg.
    Si luandu-o ca atare, Ham a fost mai rapid ca Ricci imediat ce a trecut de Rosberg, asa ca nu stiu ce ar mai fi castigat Rici daca il lasa Rosberg pe Ham sa il depaseasca cu mult timp inainte. Fac pariu ca Ham era langa Ricci si asta pentru ca nu il putea depasi pe un circuit ca asta, mi se pare cea mai plictisitoare cursa, urmata de Singapore.
    Legat de pneuri, se stie dintotdeauna ca Monaco si Singapore au un asfalt mult mai putin abraziv decat alte curse. In trecut tot cu un schimb terminai cursa. Nu stiu unde s-a vazut ca Ham s-a zbatut in fata lui Rici, omul si-a conservat pneurile si forta un pic sa se distanteze cand devenea agresiv Daniel, in rest mergea la conservare. S-a vazut pe final, diferenta intre Ultra soft si supersoft si cred ca si diferenta intre cele cele 2 monoposturi. Intr-adevar poate si Rici s-a lasat pagubas. Uitati-va ca cei cu soft aveau timpi egali sau chiar mai buni decat cei cu ultrasofturi, nu era clar ca cei cu softuti fortau iar cei cu ultrasoft nu?
    16 1
  • Rosberg este bun, dar nu exceleaza, pe cand Ham forteaza mai mult, pentru ca stie ca poate dar mai si greseste, pe cand Rosberg forteaza dar nu la fel, nu greseste tocmai pentru ca nu are acel ceva. Bineinteles, sunt curse unde unul poate fi mai bun decat celalalt, nu neg asta insa pe ansamblu Ham este mai bun chiar daca greseste, o fi el cu cercel in ureche, lant la gat, ma rog, treaba lui, mai putin ma intereseaza viata lui privata, in timpul cursei il vad ca sportiv.
    Apreciez ca dupa atatia ani de formula 1, Rosberg s-a decis sa isi micsoreze urechea stanga, la banii lui, a asteptat atat sa arate si el ca un om normal. Anul acesta va deveni campion, se pare ca si Mercedes isi doreste asta. Anul trecut a castiat ultimele 3 sau 4 curse(parca atatea au fost, nu stau aum sa caut) pentru ca a fost lasat sa faca asta, la un moment dat se afla Vettel in fata sa si au preferat sa nu riste, sa isi arate muschii Mercedes in fata Ferrari, Rosberg isi pierdea de tot increderea in el daca termina pe 3 campionatul. Oricum in ultimele 3 curse, nu avea cum sa castige Vettel sau sa iasa macar in fata lui Rosberg ca la finalul campionatului, Vettel sa iasa pe 2.
    Repet, Rosberg este bun dar dintre ultimele 3 curse la Monaco, minim 2 curse erau ale lui Hamilton, imi aduc aminte de calificarile din 2014 sau 2015 cand Rosberg s-a prefacut ca are probleme cu monopostul si a decis sa incurce calificarile si sa parcheze intr-un loc periculos, Hamilton deja era mai rapid pe acel tur... aia a fost bataie de joc, de atunci nu mai pot sa il sufar pe Nico. Ca sa nu mai zic, Spa din 2015 cand i-a taiat anvelopa fata a lui Hamilton, de l-au huiduit toti suporterii aflati langa circuit, mai ales la finalul cursei.
    16 0
  • Si inca ceva, eu cred ca daca Ham nu avea probleme cu motorul in q3, era mai rapid ca Rici, poate, nu zic sigur.
    14 1
  • o cursa draguta; rasturmari de situatie datorita schimbarii strategiilor de schimbare pneurilor; pacat ca nu prea se poate depasi
    rsb la lasat pe ham sa treaca fiind f lent
    curaj nebun si poate stiinta la ham care a mers atatea tururi cu pneurile de ploaie
    ceilalti au mers pe strategii invechite, neadaptate la conditiile din teren si performantele pilotului
    5 0
  • Si ca totusl sa fie clar: Hamilton was marooned behind Rosberg during the wet early phase of the race, with the German falling back from Red Bull's Daniel Ricciardo at a rate of two-three seconds per lap.

    Under a pre-existing agreement, Mercedes requested Rosberg improve his pace but a lack of confidence meant he was unable to do so, triggering an order to allow Hamilton past.

    Rosberg accepted the request and moved over, allowing Hamilton to progress into second, before the Briton profited from strategy and a mistake from Red Bull's pit crew to emerge in the lead.

    "I knew when I was behind Nico I was much, much quicker than him but couldn't see anything being in his spray," he said."
    8 0
  • Ctlnmihai
    @Alex: Fara suparare, dar semeni rau de tot cu un fan McLaren de pe aici. Nu zice nimeni ca-i rau sa comentezi, dar undeva trebuie sa existe un final. Sau macar o idee generala cu un final frumos. Comentariile tale nu au asa ceva, sunt confuze. Ba esti fan McLaren si speri sa fie pe podium, ba esti fan Ferrari si zici ca au avut o sansa la victorie si pe final... esti fan Mercedes.. sau fan Hamilton, nici tu nu stii al cui fan esti.

    Pentru mine nu conteaza ce spun altii, uita-te si tu la cate comentarii stupide si irelevante mai sus... conteaza daca ti-a placut sau nu cursa. Nu-i nevoie sa te creada lumea, nu-i nevoie sa stie al cui fan esti, conteaza daca ti-a placut sau nu cursa.
    2 5
  • Eu imi exprim opinia si o fac intr-un mod corect fara a jigni pe vreun pilot, ba mai mult decat atat, chiar am scris mai sus ca Rosberg este un pilot bun, iar in ceea ce priveste ce scriu eu, uita-te cate aprecieri am pentru cele 3 posturi fata de tine care ti-ai oferit singur vot ca sa pari beton. Nu sunt fan Mclaren, nu sper la vreun podium, sunt fan Ferrari dar imi place specatacolul si ceea ce au oferit Rbr si Mercedes a fost ok si chiar as aprecia daca si Mclaren si-ar reveni, mi-e dor de cursele Schumi vs Coulthard vs Hakinnen, mi-e dor de acel suspans in curse, de aia ne uitam cu totii la formula 1, asa ar trebui sa fie, pentru ca este varful sporturilor cu motor pe 4 roti.
    Ideile mele nu sunt deloc confuze si mai mult decat atat, am apreciat anumite personaje din formula 1, daca ntu nu vezi asta, inseamna ca tu esti cel confuz!
    Ps: nu conteaza sa ma creada lumea, nu conteaza sa stie al cui fan sunt, asa ca pe tine de ce te intereseaza si incerci sa iti impui cuvantul despre mine? Du-te linistit si vezi-ti de treaba, nu am atacat vreun utilizator, eu am privit totul obiectiv, asa ca stai linistit, daca nu iti place ce vezi pe aici, atunci de ce mai stai? Du-te in alta parte!
    6 1
  • Nu scriem povesti si basme pentru copii asa ca nu iti trebuie sa iti placa ce citesti sau daca nu iti convine, fiecare are dreptul la opinie, nu am nevoie de introducere, cuprins, punct culminant si deznodamant ca sa scriu ce cred si de fapt ce este si adevarat totodata in ceea ce priveste cursa, tu de ce ataci o alta persoana? DSin cate vad, tu esti singura persoana care agita spiritele pe aici.
    5 1
  • Anul trecut pe ploaie rosberg l-a prins din urma pe ham, care a intrat la boxe ......
    0 0
  • Stiu cursa de anult trecut, insa te intreb, unde a terminat dupa schimb, cumva la 30 secunde? Pista semi-uscata cu slick-uri, s-a vazut diferenta dintre cei 2, abia dupa ce s-a uscat complet, Rosberg a avut timpii lui Ham care deja nu mai forta. Nu ai sorti de izbanda, vino cu ceva concret, nu doar un scenariu din timpul cursei.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru