Societățile de asigurări: Polițele RCA se vor scumpi din 2016

de Sebastian Toma
Luni, 21.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Anul 2016 va aduce majorarea tarifelor RCA cu până la 15%, spun asiguratorii. Situația este cauzată atât de falimentul Astra, cât și de noile reglementări europene în domeniu.

Polițele RCA vor suferi o majorare a tarifelor din 2016, anunță specialiștii societăților de asigurări. Potrivit Digi24, tarifele RCA vor crește din cauza noilor standarde europene din domeniu, care obligă la majorarea capitalului firmelor de asigurări, dar și din cauza falimentului Astra. Creșterea tarifelor RCA în 2016 este estimată la 15%, iar reprezentanții companiilor de asigurări estimează că va fi făcută în două sau chiar trei etape. Situația apare după ce tarifele RCA au crescut deja la scurtă vreme după falimentul societății Astra.

CALCULATOR RCA

Noile reglementări europene în domeniul RCA vor duce la o reducere a fraudelor în acest domeniu. Din păcate, nu vorbim despre o reducere a fraudelor pe partea de despăgubiri, ci despre fraudele comise la momentul înregistrării mincinoase a datelor tehnice ale vehiculelor asigurate. Eliminarea fraudelor la acest capitol va fi făcută prin acordarea accesului asiguratorilor la baza de date RAR, prin care vor putea avea acces la capacitatea cilindrică și la masa maximă totală autorizată a unui vehicul, fără ca brokerul să se bazeze pe declarația clientului.

Schimbări la RCA în 2015: comisionul de intermediere va fi menţionat obligatoriu pe poliţă

Urmareste Automarket
Majorarea tarifelor RCA din 2016 vine după mai mulți ani de creșteri consecutive a tarifelor asigurărilor de acest tip.
Singura excepție în lungul șir de creșteri a venit în februarie 2015, când mai multe companii de asigurare și-au revizuit tarifele pentru anumite categorii de asigurați, cum ar fi șoferii tineri, cărora li se aplicau tarife semnificativ mai mari decât în cazul altori categorii de șoferi. Reprezentanții societăților de asigurări acuză la rândul lor cote ridicate ale despăgubirilor, care nu sunt acoperite de cuantumul încasărilor polițelor RCA, de unde și necesitatea majorării tarifelor pe această categorie.

Autoritatea de Supraveghere Financiară: "Tarifele RCA vor creşte, în medie, cu 3% în 2015"

Via Digi24

Comentarii (34)

  • someone
    reglementari europene? faliment astra? de ce nu ziceti adevarul? si anume ca e vorba de profit, si anume ca nu va mai ajunge cat castigati? bleah
    19 1
  • Niste hoti ordinari! Imi fac RCA pe numele lu' bunicu' decat sa va platesc voua zeci de milioane!
    16 1
  • Eu deja am făcut pe numele lui tata și tot am plătit 329 lei pentru doar 6 luni. Deci aproape 700 lei pe 1 an. Imaginați-vă cât ar fi fost pentru mine dacă acum 1 an îmi cereau cam 950 lei pentru 6 luni. Între timp s-au scumpit și mai mult.

    Ăsta e jaf pe față. O să ajungem să nu ne mai permitem mașini.

    Adică, unul peste 30 ani care are poate doar 1 an de experiență plătește de câteva ori mai puțin ca mine, iar eu, la 25 ani cu 7 ani experiență conducând 15-20.000 km pe an și fără incidente din vina mea sunt jecmănit.
    8 1
  • P.S. 950 lei pe cea mai ieftină!!! Pentru un motor de 1.8.
    5 1
  • @Moldovean Conteaza statistica, nu un individ in parte. Statistic cei sub 30 de ani provoaca mai multe accidente grave (daune materiale considerabile, spitalizari lungi sau chiar decese). Plus ca majoritatea isi iau permisul in intervalul 18-25 de ani, deci rar cei la 30 de ani sau peste cu 1 an de experienta.

    De acord ca s-au marit prea mult. In cazul unor societati de asigurare chiar s-au dublat de la an la an ceea ce nu e tocmai normal. Oricum fata de ce e afara sunt inca foarte ieftine si probabil ca vor mai creste pe viitor...
    8 2
  • Taxa de înmatriculare au tot ferit-o de infringement doar ca s-o lase în cârca românilor.
    Mizeria asta de RCA creşte măgăreşte pentru că fostul P$D-ist Negriţoiu şi alţi corupţi din ASF au doar şpăgi în cap, de asiguraţi nu le pasă.
    În condiţiile astea mă simt pur şi simplu împins către un număr cu BG.
    Mai lipseşte un impozit exagerat, pe care Moliceanu l-ar pune mâine dac-ar putea pentru prietenii cu reprezentanţe, şi ne facem naibii bulgari toţi.
    Că de proteste văd că ne arde doar pe net.
    7 0
  • O sa se ajunga ca polita rca sa coste un salariu mediu din RO, adica 1800ron pe an. Daca nu ne permitem, mergem cu metroul. De ce sa bagam banii in hotii de la rafinarii si de la asigurari? Ati facut calculul cu cat ar iesi mai scump cu taxiul? Daca puneti casco, rca, carburant rovigneta...
    Pentru companii ar trebui sa fie cel putin 5000ron pe an rca. Acuma toate secretarele au masina de servici.
    6 3
  • Tara de conducatori retarzi. Ca de obicei, poporul sufera.
    Sa va explic cum sta treaba: cumpar in 2011 masina si o asigur pentru suma de 1600 Euro ce cuprinde RCA + FullCasco. Dupa care an de an asigurarea RCA creste si cea Casco ramane aproape la fel, desi valoarea masinii scade si ajunge acum la jumatate dupa 4 ani. I-am intrebat pe cei de la asigurari: "Cum explicati faptul ca desi nu am produs niciun accident si nu am folosit Casco pe parcursul celor 4 ani, iar valoarea masinii a scazut constant, asigurarea creste in loc sa scada, considerandu-se si cei 7-8 ani de Bonus-malus ?". Raspunsul lo: "desi dumneavoastra nu produceti accidente, altii produc chiar si 2-3 accidente pe an si trebuie sa acoperim daunele lor". Deci noi toti platim si pentru toti cei cararora nu le pasa de cate accidente fac.
    Intr-o alta tara civilizata, in baza celor 8 ani de bonus malus se primeste 77% reducere la asigurare.
    Cam asa stau treburile cu RCA si Casco in Romania in 2015: pentru o masina evaluata la 20.000 Euro platesti vreo 1500 Euro asigurari, iar pentru o masina evaluata la 65.000 Euro intr-o tara din vestul Europei platesti doar 1200 Euro RCA+Full Casco.
    9 1
  • someone
    @ andy: statistic, sa defavorizezi pe cineva pe criterii de varsta ( sau sex, sau religie, sau orientare sexuala etc )se numeste discriminare. scuze, DISCRIMINARE . intr-un stat european, cu conducatori cu pretentii de mare scula in bascula. daca aveam sub 30 ani ma duceam la o firma de asigurare cu avocatul, sa imi explice ei mie cum si de ce pt ca am sub 30 ani trebuie sa platesc mai mult decat aceeasi masina, acelasi motor, dar o alta persoana peste 30.
    5 0
  • Posesor Corsa B 1.2 benzina... varsta 28 ani permis de 10 ani asigurare 634 lei(pe an).....cum explicam?????? Pt. ca Romania......
    3 0
  • Hotilor nu va mai ajung banii?Cum explicati faptul ca in Spania asigurarea auto bazica acopera 100 de km asistenta in voiaj plus geamurile masinii si costa aproape cit in Romania la un salar minim pe economie de apx,800 euro?
    3 0
  • falimentul astra e o prostie inventata de cei care au furat-o si noi platim . dc?
    de ce nu se recupereaza banii de la fraudatori cat mai batjocoriti poporul asta?
    3 0
  • Într-o țară civilizată fiecare individ plătește valoarea poliței în funcție de câte daune și prostii a făcut în trecut. Așa îi mai și civilizezi forțat când îi ustură la buzunar.
    4 0
  • mishazaitev
    Stiu ca o sa fiu considerat avocatul diavolului dar nu observati ca acele companii care ofereau cele mai ieftine RCA-auri (Astra, Carpatica, Euroins, Astra) sunt topul celor actionate in instanta pentru ca nu platesc daunele? Voi credeti ca de unde li s-a tras falimentul ce ii paste pe cei de la Astra? De la sute de mii de polite ieftine si nedespagubite care au generat procese si executari silite!
    Cum va explicati ca cele mai serioase companii de asigurari, adica alea care cand te duci cu RCA-ul si constatul amiabil semnat, chiar te despagubesc, fara sa-ti impuna o panarama de service, au cele mai mari tarife? De ce aproape nimeni nu-si face asigurare RCA la Generali, la Tiriac sau la Groupama????


    In Germania RCA este de 4-5 ori mai mare decat in Romania! Bine inteles la aceasta afirmatie mi se va replica cu celebra "Bine , dar ce salarii au nemtii?!!!"" Si ce relevanta are? Capota de Passat e la fel de scumpa in Germania ca si in Romania. Efortul pentru asigurator e acelasi.

    O sa inceteze si chestia asta cu asigurarea parintilor, atunci cand in contracte vor fi introduse clauze conform carora asigurarea nu opereaza daca se constata ca soferul are sub varsta celui care a incheiat polita, fara costuri suplimentare.

    Pana atunci ne facem asigurari de doi lei pentru ca nu ne intereseaza soarta aluia pe care-l lovim atunci cand ii dam polita. Insa, in momentul in care suntem loviti si ni se pune sub nas o polita emisa de un asigurator de doi lei care refuza sa ne plateasca despagubirea, ne revoltam si dam vina pe stat.
    7 6
  • RCA-ul lu' ...peste...
    Nu sunt "cozile de topor" de la ASF niste vanzatori de tara in conditiile au preferat (!) sa falimenteze o companie romaneasca pentru a lasa locul liber celor straine pe o piata si asa disfunctionala ??? De fapt, asta era problema companiilor vestice, pretul la RCA-ul romaneasc era prea mic, acum pot sa-l mareasca cat vor...Bravos, NATIUNE, halal CONDUCATORI... Ceausescu poate fi un MODEL DE PATRIOTISM pentru conducatorii de ieri si de azi ai Romaniei ...!!! Aici ne-au adus politicienii de tinichea de dupa 1990 !!!!
    4 1
  • mihaita, si cine i`a lasat pe euroins&co sa vanda polite la un pret mult sub "piata"? cine le`a tolerat politica de refuz a platilor? nu tot staul/ASF ul? e un cerc vicios aici. ce vine are ghita soferul cand vede rca la euroins&co cu 500 ron vs tiriac la 1500? stii f bine ce o sa aleaga
    7 0
  • Eu am altă problemă, polița nu este pe șofer, ci pe mașină, dacă ții o mașină 7 ani, nu ai accidente, ajungi să plătești mai puțin, foarte bine, problema e că dacă îți schimbi mașina o cam apuci de la capăt, singura reducere venind de la vârsta, dacă ai peste 30 de ani.
    1 0
  • mishazaitev
    Mog, o polita este un produs si atat. Statul nu poate interveni in stabilirea preturilor unor produse financiare. Poate interveni in sanctionarea asiguratorilor care nu-si indeplinesc obligatiile. Ceea ce s-a si intamplat. Efectul? Scumpirea politelor. Chiar saptamana trecuta am primit o oferta de RCA dela un broker pentru Loganul parintilor. Ce sa vezi? Oferta celor de Euroins era la fel ca si cea a Generali! Pana acum Euroins erau cunoscuti pentru preturile extrem de mici si intarzierile la plata despagubirilor. Principiul era urmatorul. Vindeau multe polite a caror plata o refuzau. Un numar foarte mic din cei pagubiti apelau la justitie! Prin urmare, chiar daca acestora din urma compania de asigurari era obligata sa le plateasca daune, penalitati, cheltuieli de judecata si cheltuieli de executare, numarul celor tepuiti care nu recurgeaul, din diverse motive la judecata, facea ca profitul sa fie urias. Insa acum, cand ASF a dat exemplul cu Astra cerand direct falimentul acestei companii, ceea ce nu mai tine de ceea ce trebuie sa faca o persoana fizica, iata cum inecep sa-si alinieze preturile.

    dan_grc

    Sunt 100% de aceeasi parere cu tine. Pretul politei ar trebui sa fie bazat exclusiv pe calitatea soferului si bonitatea acestuia ar trebui sa fie pastrata indiferent cate masini isi cumpara.
    2 0
  • alexey
    am platit 830 LEI pe 6 luni avand 22 ani cat mai urmeaza??? JEGOSILOR
    1 1
  • gresit Mihai, gresit. ASF ul controleaza piata asigurarilor, de asta exista. ei nu au luat nici o masura impotrivia asiguratorilor astia ani de zile si acum se sparge buba tot in capul nostru. noi vom plati ca ei nu si au facut treaba
    2 0
  • Bulgarus
    Daca sunteti prosti platiti! Bulgaria ce are va sta in gat? plus ca acum exista nenumarate societati de asigurare care au biroueri in ro. ca sa iti faci asigurarea dureaze4 30 minute si te costa 1/2 din ce platesti in Romania.
    1 2
  • mishazaitev
    mog

    A exercita un control, nu inseamna a putea stabili un pret minimal sai maximal pentru un anumit produs. ASF nu are nicio atributie in acest sens. Repet, sa ne fereasca Cerul sa platim asigurari ca in Germania!
    1 1
  • mishazaitev
    @Bulgarus

    Da frate, io-s mai prost. Prefer sa am masina inmatriculata pe numele meu in Romania. Chestie de gust, ce sa faci? Ti-e ciuda?
    1 2
  • ASFul asta unde sefii sant platiti cu cate 7-8000 de euro pe luna,a fost infiintatt ca sa puna parte sisa accepte tot ce doresc asiguratorii.Daca si ei ar avea salarii ca ale noastre,atunci ar aprecia ce inseamna salariu mic si taxe mari.
    1 0
  • Cine va pune sa cumparati masini????Pai daca ai bani sa dai pe masina,pe RCA,ca consumabile,pe revizii,pe benzina zi de zi,pai insemana ca aveti bani mai oameni buni!ce va mai plangeti de 100,200 sau 400 de lei in plus pt o polita RCA,cand voi scoateti sute si sute de lei lunar pt masina,dupa ce ati dat o roaba de bani pe ea???eu de exemplu de 3500 de euro,mi-am cumparat un tv si un sistem audio,in loc de masina!luati-va tv-uri,nu mai dati bani pe masini,cauciucuri,revizii,benzina si RCA....vreti masina,da va plangeti de bani!!!!
    4 3
  • Total de acord cu @hmmm:

    Intr-o lume civilizata, abia atunci cand ai un salariu suficient de mare, incat sa iti poti permite sa intretii o masina cum trebuie (si aici vorbesc de: revizii, anvelope, accesorii, piese de schimb, consumabile, toate de calitate, fara sa fii surprins de preturi), sa platesti benzina (care e totusi, scumpa, nu contest) si niste asigurari de calitate (fara sa stai sa te chibzuiesti sau sa mori de foame, ca sa le poti plati), abia atunci cumperi o masina noua. Pana atunci folosesti RATB-ul. Scenariul perfect pentru Germania.

    In RO, e cu totul diferit, fiecare om isi cumpara o masina SH (ca nu ii da la firma), dupa ce face foamea un an sau mai multi, plateste cea mai ieftina benzina (si ia painea copilului de la gura, apoi se plange ca ii pica motorul), asigurari ieftine (in cel mai bun caz), piese de schimb din Obor si bineinteles ca se vaita ca toti cer bani mai multi, si ramane si fara masina. Pur si simplu, masina o fi o necesitate, dar consuma multi bani, iar daca nu ii ai, mai bine nu ii investesti.
    Si cine sa "investeasca" in RATB, ca sa poti sa ai transport la fiecare 5 minute si conditii de calitate europeana, cand banii se fura si oricum nu ajung unde trebuie.
    6 1
  • mishazaitev
    @hmmm &lorinzi

    Total de acord cu tine. Din pacate mentalitatea romanilor e tributara perioadei de dinaintea lui '89, cand, a avea masina mica reprezenta dovada suprema a bunastrarii, Realitatea cruda este aceea ca un procent important dintre proprietarii de masini de la noi, nu-si permit acest bun de larg consum. De aici miile de rable care au invadat Romania, de aici masinile cu numar de Bulgaria care fac accidente si sunt greu de identificat, de aici masinile scumpe pentru care proprietarii cumpara cauciucuir sh, de aici marile orase aglomerate si poluate.
    5 2
  • am un Mercedes 240 D cu motor de 2,4 L diesel , achizitionata inainte de criza, transcrisa la un an dupa (mare greseala) , am ajuns acolo, cu costurile multiplicate incat polita RCA ajunsese daca doream sa fac prin 2013-2014 aproape de 1000$ / an,(am 25 ani) asa ca am abandonat-o intr-un garaj inchiriat . Nu doresc sa platesc masina de 2 ori in fiecare 5 ani. Am renuntat la ea , acuma ma plimb cu vehicul de servici (acopera ei costurile- culmea mult sub cheltuielile mele neglijate.). Company car , company life , company man in a Company world.
    1 0
  • [mentalitatea] romanilor este data de conditiile in care se circula cu transporturile publice in Romania trenuri murdare ,intarzieri uriase ,bilete scumpe ,maxi -taxi :toate liniile de maxi sunt date unor firme conduse de persoane dubioase puse pe capatuiala si jegmaneala lipsiti de orice bun simt ,circulati pe traseele din afara oraselor si o sa intelegeti de ce romanii prefer sa aiba un auto personal chiar si inscris pe Bulgaria .da suntem in Europa dar aceste reglementari trebuiesc gandite pentru niste oameni care au niste salari foarte mici .domnilor parlamentari va invit sa circulati pe un traseu de maxi din afara orasului si sa vi se spuna (bosule nu mai e loc dar te poti inghesui putin)dar cred ca sunt prea ocupati cu luatul spagii care este trecuta in fisa postului de ceva vreme la unii din ei.de acea zic eu de ceva vreme se napusteste asupra romanilor soferi tot felul de legi bizare fara acoperire in realitatea romaneasca incepand cu schimbarea codului rutier de cateva ori pe an si culminand cu imfama taxa,timbru mama lui ce o fi acestea ducand la situatii bizare a celor care incearca sa eludeze legea facuta prost schimbata de cateva ori si (inbunatatita )an de an de la aparitia ei.avem nevoie de reglementari eficiente ,simple,fara costuri suplimentare adaptate unor cetatenii cu venituri medii spre mici pentru a nu mai fi nevoiti sa inscri masina in Bulgaria, sa o treci pe numele tatalui pentru a plati o asigurare mai ieftina .
    0 0
  • Cosmin
    Salutare.

    Dragilor, toti copiati aceeasi stire si mai bagati ceva de la voi, asa, doar sa fie o "noutate".

    "...RAR, prin care vor putea avea acces la capacitatea cilindrică și la masa maximă totală autorizată a unui vehicul, fără ca brokerul să se bazeze pe declarația clientului."

    1. Brokerul nu face calcul dupa declaratia clientului (Poate daca o faci online, desi nu este recomandat), face calcul dupa CIV/talon si carte de identitate a proprietarului + asigurarea RCA (Nu obligatoriu).

    2. Toti au marit prima de asigurare la tinerii sub 30 ani, cu un procent mai mare in decembrie 2014 si jumatatea lui ianuarie 2015, apoi au mai scazut (Stirile de anul acesta, au fost si anul trecut, numai ca sa se ingramadeasca oile sa faca asigurari din decembrie sau cei ce nu aveau sa o faca anul acesta in caz ca vor avea nevoie anul viitor de ea. Doar pentru ca societatile de asigurare au de atins un prag, cred eu.)

    3. Asa cum au obisnuit de cateva decenii sa ne minta si sa dea legi in favoarea celor care detin monopol, si asigurarile obligatorii sunt facute in asa fel incat sa stoarca cat mai multi bani din buzunarele romanilor, si anume: implementarea sistemului de bonus/malus (Ok, nici o problema pana aici), dar ce au facut ei, indiferent de bonusul pe care il ai pe asigurare, reducerea este de maxim 10% din valoarea politei reinnoite cu conditia ca asigurarile sa nu se mareasca.
    -Ce am observat eu pana aici?
    Ca intre B1 si B6 se tine cont de majorare orice ar fi, deci politele in proportie de 90% la fiecare reinnoire se maresc, dupa pragul B6 asigurarile raman la fel, se maresc cu un procent de pana la 4% si scad cu pana la 10%, dar niciodata nu vor scade cu peste 10%, desi tu nu ai avut evenimet de 20 de ani de cand ai permis). iar atunci cand ai eveniment polita RCA sa se mareasca cu peste 40% cu pana la 100% sau chiar mai mult ceea ce este bine. Acum intrebare:
    -De ce la malus se poate marii asigurarea cu peste 100% si la bonus reducerea sa fie maxim 10% si cand sunt majorari sa tina cont doar la unele categorii de vehicule?

    In concluzie asigurarile in vederea inmatricularii se vor majora cu siguranta, mai ales detinatorilor de vehicule cu capacitate de peste 1800/2000 cilindri.
    La autoturisme cilindri influenteaza pretul, iar la autoutilitare masa maxima autorizata->cilindri->kw
    0 0
  • Adrian
    Aici în Norvegia plătesc 350lei pe luna, nu am nimic contra ,sa le scumpească dar sa faca salariul de 3000e, asta e uite așa îmi mai trece dorul de romania
    0 0
  • FLORIN
    astazi 29.12.2015 am platit RCA pe un an de zile la OMNIASIG si am ramas uimit cand am vazut o marire de 50% . La Skoda octavia 1.9 am platit 660 lei de la 480 lei si fara sa am evenimente rutiere de 4 ani cand
    fac RCA-ul la ei.
    1 0
  • Va rog sa-mi spuneti ce conditii trebuie sa indeplinesc pentru ca sa platesc cel mai ieftin rca pentru un audi A4 di 1999 pe benzina ?
    0 0
  • Societățile de asigurări să dispară de pe piață că iau bani de pomană.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru