Feedback

Avancronica Raliului Italiei - Lupta pentru salvarea onoarei

Publicat Joi, 18.10.2012
de Daniel Popescu
Comenteaza 0
Avancronica Raliului Italiei - Lupta pentru salvarea onoarei - Poza 1
Mikko Hirvonen speră să obţină prima victorie din 2012, iar Jari Matti Latvala, Petter Solberg şi Mads Ostberg luptă pentru locul trei într-un Raliu al Italiei care nu mai are nicio miză pentru Sebastien Loeb.

Esential 2004 este primul an in care Raliul Italiei s-a desfasurat in Sardinia
4 victorii a obtinut pana acum Sebastien Loeb in Raliul Italiei
Sebastien Loeb abordează Raliul Italiei de la sfârşitul acestei săptămâni din postura de nonuplu campion mondial, după ce şi-a asigurat trofeul şi în acest an în urma victoriei obţinute în Raliul Franţei.

Chiar dacă şi cei de la Citroen şi-au adjudecat matematic titlul la contructori, penultima etapă a sezonului rămâne una atractivă pentru fani, în condiţiile în care ceilalţi piloţi aspiră la performanţe majore.

Primul vizat este Mikko Hirvonen, care a stat permanent în umbra lui Loeb în această campanie şi, chiar dacă a avut la dispoziţie apreciatul Citroen DS3 WRC, nu a obţinut nicio victorie în 2012. Acesta ar putea fi primul an după 2005 în care finlandezul nu câştigă niciun raliu într-un sezon întreg, iar întrucât ultima etapă va avea loc în Spania, pe un traseu pe asfalt unde Loeb este de departe cel mai bun, cea mai bună şansă a lui Hirvonen pentru a salva onoarea este Raliul Italiei.

Nu va fi însă o misiune uşoară, întrucât nu mai puţin de trei piloţi mizează pe rezultate bune în Italia pentru a-şi adjudeca poziţia a treia în clasamentul general. Este vorba despre cei doi piloţi de uzină ai echipei Ford, Jari Matti Latvala şi Petter Solberg, care sunt despărţiţi de 12 puncte, dar şi de Mads Ostberg, care concurează ca pilot privat tot cu un Ford Fiesta RS WRC şi are de recuperat doar şase puncte în faţa lui Latvala.

Miza este cu atât mai importantă cu cât Ford a anunţat cu numai trei zile în urmă că se va retrage din WRC la sfârşitul acestui sezon, astfel că aceasta este penultima ocazie de a obţine o victorie. Aparent, Latvala este avantajat din punct de vedere al statisticii de victoria obţinută în 2009, însă cele mai bune performanţe au fost obţinute tot de Loeb, care a obţinut aici patru victorii.

Latvala este principalul favorit sa termine sezonul pe locul trei

TRASEU: DRUMURI RAPIDE ŞI ÎNGUSTE PE MACADAM

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Raliul Italiei este ultima etapă desfăşurată pe macadam în acest sezon şi este unul dintre cele mai dificile raliuri din Europa. În general, drumurile sunt rapide şi înguste, însă nu lipsesc denivelările, săriturile spectaculoase şi trecerile prin bălţile de apă. Nu lipsesc nici pietrele de pe mijlocul traseului, iar toate aceste elemente tind să trasforme etapa din Sardinia într-una spectaculoasă. Ca de obicei în cadrul raliurilor pe macadam, startul va fi precedat de o sesiune de calificări la finalul căreia piloţii îşi vor alege poziţiile pentru probele speciale de vineri.

Totuşi, raliul propriu-zis va începe chiar joi după-amiază cu primele două probe speciale, urmate de şase probe speciale pe parcursul zilei de vineri, dintre care Castelsardo va fi utilizată pentru prima oară. Sâmbătă, piloţii vor ajunge în pădurile din regiunea Monte Acuto, în timp ce ziua de duminică a fost scurtată semnificativ din raţiuni economice. Astfel, organizatorii au renunţat la o probă specială de 50 de kilometri, iar ziua de duminică va include doar două probe speciale de 8.24 km. În total, Raliul Italiei cuprinde 16 probe, iar piloţii vor parcurge în total 306.04 kilometri cronometraţi.

În mod obişnuit, misiunea piloţilor este îngreunată de ploile frecvenţe din această perioadă a anului, însă pentru acest weekend se aşteaptă o vreme frumoasă cu temperaturi de aproximativ 20 de grade.

PROGRAMUL RALIULUI ITALIEI

Raliul Italiei va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României:

Proba Nume Distanta Start
Ziua 1 - 18 octombrie 2012
SS1 Terranova 1 28.14 17:13
SS2 Terranova 2 28.14 19:16
Ziua 2 - 19 octombrie 2012
SS3 Monte Lerno 1 29.68 09:43
SS4 Castelsardo 1 14.12 12:34
SS5 Tergu-Osilo 1 14.88 13:24
  SERVICE PARK    
SS6 Castelsardo 2 14.12 15:46
SS7 Tergu-Osilo 2 14.88 16:36
SS8 Monte Lerno 2 29.68 18:50
Ziua 3 - 20 octombrie 2012
SS9 Coiluna-Loelle 1 29.35 10:28
SS10 Monti Di Ala`1 14.49 11:35
SS11 Monte Olia 1 14.12 12:37
  SERVICE PARK    
SS12 Coiluna-Loelle 1 29.35 15:48
SS13 Monti Di Ala`2 14.49 16:55
SS14 Monte Olia 1 14.12 17:57
Ziua 4 - 21 octombrie 2012
SS15 Gallura 1 8.24 10:20
SS16 Gallura - Power Stage 8.24 12:00

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru