Ferrari domină topul echipelor cu cel mai rapid monopost pe liniile drepte

de Daniel Popescu
Joi, 06.03.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari ocupă prima poziţie într-un clasament al echipelor cu cele mai rapide monoposturi pe liniile drepte în cele două sesiuni de teste de pe circuitul din Bahrain.

Esential 339.6 km/h este viteza maxima atinsa de Ferrari pe linia dreapta a circuitului din Bahrain
317.6 km/h este viteza maxima inregistrata de un monopost Red Bull pe acelasi circuit
26.6 km/h este diferenta dintre cel mai rapid si cel mai lent monopost pe linia dreapta a circuitului Sakhir
La finalul celor trei sesiuni de teste premergătoare noului sezon competiţional, Mercedes s-a evidenţiat drept constructorul cu cel mai rapid şi fiabil motor de pe grila de start, prin prisma performanţelor înregistrate de echipa de uzină şi de cei de la Williams.

Totuşi, există cel puţin un aspect la care rivalii de la Ferrari sunt superiori: viteză maximă atinsă pe linia dreaptă circuitului din Bahrain. În ultima zi de teste, Scuderia a reuşit să atingă o viteză maximă de 339.6 km/h pe linia dreaptă a circuitului Sakhir, în timp ce Williams şi Mercedes ocupă următoarele două poziţii în acest clasament, cu peste 5 km/h mai puţin.

Motorul nu este principalul furnizor de viteză

Aceste valori nu depind însă doar de performanţele motorului, ci şi de calitatea monopostului, fapt evidenţiat de plasarea celor de la Sauber, care utilizează de asemenea motoare Ferrari, doar pe locul nouă al clasamentului, cu o viteză maximă de numai 314.8 km/h.

Cei de la Renault au avut de asemenea rezultate contradictorii.

În timp ce cvadrupla campioană mondială Red Bull Racing a fost înregistrată cu cel mult 317.6 km/h pe linia dreaptă şi ocupă locul opt în clasament, Caterham, care anul trecut a fost cea mai slabă echipă din competiţie, este pe poziţia a patra cu 331.2 km/h.

Loc Echipa (motor) Viteza maxima (km/h)
1 Ferrari 339.6
2 Williams (Mercedes) 334.3
3 Mercedes 332.3
4 Caterham (Renault) 331.2
5 McLaren (Mercedes) 330.2
6 Toro Rosso (Renault) 324.3
7 Force India (Mercedes) 322.3
8 Red Bull (Renault) 317.6
9 Sauber (Ferrari) 314.8
10 Lotus (Renault) 313
#10 Marussia (Ferrari) 313


Viteze maxime mai mari decât în 2013

O altă concluzie importantă a acestor date este că monoposturile din acest sezon sunt semnificativ mai rapide pe liniile drepte decât cele de anul trecut.

Astfel, în cursa din Bahrain din sezonul 2013, cea mai mare viteză înregistrată pe liniile drepte a fost de 314.2 km/h, trecută în dreptul lui Paul di Resta (Force India) şi Felipe Massa (Ferrari). Practic, datele preliminare arată că monoposturile din acest an sunt cu circa 25 km/h mai rapide pe liniile drepte decât cele din sezonul precedent.

Via Auto Motor und Sport

Comentarii (10)

  • Ha,ha,ha...
    Deci practic...decat sa fie rau,eu zic sa fie bine :))) !In anii trecuti nu a castigat monopostul cu viteza de top pe liniile drepte,mai bine spus a castigat monopostul care a abordat virajele si mai ales iesirile din acestea mai rapid!Nu este o competitie in linie dreapta si nici macar pe "oval",ramane de vazut alternanta performantelor pe diferite tipuri de circuit,plus ca pentru mine ramane un mare semn de intrebare fiabilitatea,nu numai a motorului,sunt multe componente ce pot functiona prost sau deloc...ERS de ex...!!?

    Au un numar redus de propulsoare si chiar daca teoretic pot scoate mai mult de la ele,vor fi precauti...cel putin in primele curse,trebuie sa afle fiecare unde se afla in comparatie cu rivalii.Degeaba trag si castiga o cursa si la a 2a schimbia motorul,sau mai rau,cedeaza !

    Sau...vor fii atat de fiabile incat ne vor surprinde?! :P
    8 3
  • @Alonso si Kimi

    Da-I sa sune!!!!

    FORZA ROSSA!!!!
    23 6
  • e bine ca avem viteze (de top) mai mari ca anul trecut dar nu-i destul. Ar trebui macar un 365 la finalul unei linii drepte lungi, e F1 ce drq
    11 3
  • sa tineti cont si de faptul ca Massa nu mai este sa-i fie schimbate cutiile sau mai stiu eu ce si cum sa-l avantajeze pe marele si inegalabilul samurai .....
    10 18
  • Inseama ca la Monza ia 370
    16 1
  • @ Sepu - Daca Massa va face o figura frumoasa insemna ca Williams este cel mai performant monopost de pe grila. Doar asa poate castiga.
    19 3
  • sepucu
    Nici Webber caruia sa-i schimbe aripile cand se afla in clasament in fata championului prefabricat nu mai este. Si mai rau este ca nici supermasina Red Bull nu mai este cea fost. Doza fasaie.
    15 8
  • pablo256r
    Cam irelevanta viteza maxima atinsa pe linia dreapta. Depinde foarte mult de cum foloseste un pilot ERS. Anul asta ERS are o importanta exagerat de mare (160CP e mai mult decit exista pe masinile de serie normale).
    Oricum diferenta este mica, prea mica ca sa poata face diferenta.
    Sa vina prima cursa!!!!
    12 1
  • Masina care va fi cea mai rapida pe virajele lente va castiga anul acesta. Downforce. O astfel de masina nu are nevoie de viteze de top pe liniile drepte.
    2 1
  • gun cometa
    Nu ziceti nimic de consum? :)... Pentru ca la romani consumul de carburant este un subiect abordat aproape la fiecare masina... Hmmm...cat o consuma in oras, la mers sportiv ???
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru