Fostul pilot Jules Bianchi a încetat din viaţă la vârsta de 25 de ani

de Daniel Popescu
Sambata, 18.07.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Jules Bianchi, fostul pilot de Formula 1 al echipei Marussia, a încetat din viaţă la nouă luni după accidentul din Marele Premiu al Japoniei, în urma căruia a suferit grave leziuni ale creierului.

Esential 34 este numarul curselor de Formula 1 in care a concurat Jules Bianchi
9 este cel mai bun rezultat din cariera lui Jules Bianchi
2 puncte a obtinut Jules Bianchi pe parcursul carierei
Lumea Formulei 1 este în doliu după ce familia lui Jules Bianchi a anunţat că fostul pilot al echipei Marussia a încetat din viaţă în noaptea de vineri spre sâmbătă ca urmare a leziunilor suferite în accidentul din Marele Premiu al Japoniei din 5 octombrie.

Pilotul francez în vârstă de numai 25 de ani era internat într-un spital din Nisa şi se afla în stare de inconştienţă ca urmare a rănilor suferite la cap.

"Cu mare tristeţe, părinţii lui Jules Bianchi doresc să facă cunoscut faptul că Jules a încetat din viaţă noaptea trecută la Spitalul Central Universitar din Nisa. La fel cum a făcut întotdeauna, Jules a luptat până la capăt, dar bătălia a ajuns astăzi la final.

Durerea pe care o simţim este uriaşă şi de nedescris", menţionează familia Bianchi într-un comunicat de presă. 

Oficialii echipei Marussia au transmis de asemenea un mesaj pe contul de pe reţeaua de socializare Twitter, în care regretă dispariţia pilotului francez. "Suntem devastaţi să-l pierdem pe Jules după o luptă atât de dificilă. A fost un privilegiu să concureze pentru echipa noastră", a precizat echipa.

Bianchi a pierdut controlul monopostului Marussia în condiţii pe pista umedă şi vizibilitate redusă în finalul Marelui Premiu al Japoniei şi a lovit cu 126 km/h un utilaj de remorcare prezent pe marginea circuitului pentru a recupera monopostul lui Adrian Sutil. Pilotul a fost internat la un spital din Japonia înainte de a fi transferat la Nisa, însă nu şi-a recăpătat niciodată cunoştinţa, iar familia a admis încă din luna mai că se gândeşte la pericolul ca Bianchi  să înceteze din viaţă.

Potrivit unui raport al FIA apărut în luna decembrie, Bianchi nu a încetinit suficient de mult în zona respectivă, în ciuda faptului că pe marginea circuitului erau amplasate steaguri galbene.

Bianchi a devenit astfel primul pilot de Formula 1 după Ayrton Senna în 1994 care încetează din viaţă din cauza unui accident suferit pe circuit. Francezul este singurul pilot care a obţinut puncte pentru echipa Marussia, după ce a terminat pe locul 9 în Marele Premiu al statului Moanco din sezonul 2014.

Performanţa sa a permis echipei Marussia să supravieţuiască şi în sezonul 2015 sub numele Manor datorită banilor obţinuţi din drepturile TV ale Formulei 1.

Via Marussia

Comentarii (23)

  • Logicalbass
    R.I.P. Jules!
    5 0
  • ALEXSHAF
    Cat de trist... o mare pierdere pentru motorsport si mai ales pentru familia lui :( R.i.P...
    7 0
  • Mare pacat ca a plecat atat de tanar.
    Dumnezeu sa-l odihneasca in pace
    48 2
  • cred ca este cel mai negru moment in ultimi 20 din f1, era un pilot din academia ferarri si chiar avea un viitor, pacat . RIP
    52 3
  • Din nefericire motorsportul ramane un sport pe cat de frumos si de pasionant, pe atat de periculos. Dumnezeu sa-l odihneasca!
    31 2
  • Dumnezeu sa-l odihneasca!
    Ar fi de apreciat daca in F1 nu ar mai fi promavati piloti atat de tineri.
    4 34
  • Ride in peace!
    17 2
  • @Iulianimi - acum ai spus o prostie! in orice sport sunt generatii tineri de sportivi care vor continua sa vina. Cam ce varsta ar trebui sa aiba cei mai tineri piloti in F1? 30-35-40 ani??? Dar daca acei piloti au deja copii? Ce ne facem...exista riscul ca copiii (scuzati cacafonia) sa ramana orfani. Hai sa mai si judecam putin, inainte de a arunca cu ideile in stanga sau dreapta
    Este un eveniment foarte nefericit decesul lui Jules Bianchi, insa in acelasi timp trebuie sa vedem si progresele facute in ceea ce priveste siguranta in motorsport, atat a pilotilor cat si a celor de pe margine. Sunt sigur ca dupa acest eveniment FIA va schimba anumite reguli in ceea ce priveste siguranta, asta daca nu a si facut-o deja.
    18 2
  • Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!
    Ar fi frumos ca-n Ungaria, inainte de cursa, sa se tina un manifest in onoarea francezului ce s-a dedicat trup si suflet acestui sport...
    3 0
  • Sa se odihneasca in pace !
    15 3
  • @raduvlase: de FIA a introdus reguli, vezi virtual safety car, care are efect imediat pe tot circuitul si procesul de incetinire nu mai dureaza pana toti se aliniaza in spatele SC.
    Sportul este periculos pentru ca permanent provoci limitele, despre asta este vorba in sport. Fara asta nu ar mai capta interesul nimanui. Faptul ca Jules Bianchi a iesit de pe traseu exact in acelasi moment ca si Sutil este un conglomerat de nesanse stupide si practic cu probabilitate aproape zero, totusi s-a intamplat, in conditii care cred eu ca nu prea puteau fi prevazute si evitate. Este imposibil sa acoperi permanent absolut toate situatiile viitoare, deci orice acuza este de prisos....
    Sper ca Jules Bianchi sa ramana in istoria F1. RIP...
    18 2
  • Un tanar talentat, pe cat de talentat pe atat de lipsit de sansa......Putea fi acum la o echipa mare....RIP Jules!
    5 0
  • Dragon
    Dumnezeu sa-l odihneasca in pace ! Formula 1 a pierdut un mare talent poate un viitor campion mondial !
    20 2
  • 1994 - 2014 ...pare ca oricate masuri de siguranta se iau,cel putin la 20 de ani un pilot isi pierde viata,ma refar doar in F1.Pacat,in primul rand pentru ca putea fi evitat accidentul,acel utilaj trebuie inlaturat din practica F1,sa gandeasca un sistem tip macara!Daca se orea in parapeti traia,asa a lovid direct cu capul in coltul tractorului...nici o sansa.
    P.S. vad ca exista cel putin cate un idiot care da negativ chiar si pentru ultimile ganduri aduse unui om..."caracter(e)" ce sa mai zic !
    26 2
  • Dumnezeu sa-l odihneasca! Iulian, in general respect si apreciez comentariile tale, insa varsta n-are nicio legatura cu tragediile care se pot intampla. Senna a murit la 34 de ani.
    13 4
  • Oarecare
    Un OM a murit.
    Un JEG de ,,om" sau poate doi JEGOSI sau gandit ca poate e mai bine asa...


    Dormi in pace Jules. OFF...
    5 0
  • Acum am văzut accidentul de la Suzuka. Atâta iresponsabilitate rar mi-a fost dat să văd. Nu doar Bianchi a fost pus în pericol ci și ceilalți oameni de la locul incidentului. Nu-nțeleg de ce erau așa de mulți oameni in zona accidentului anterior tragediei. Cât despre prezența automacaralei in zona de desfășurare a cursei, e impardonabil... Când introduci alte vehicule în zona de desfășurare a cursei e obligatoriu să introduci safey-car-ul. Un om a murit din cauza prostiei altora.
    34 1
  • In calificarile de la Magni Cours 2002 o Toyota a rupt barierele. A fost oprita sesiunea de calificare dar sareau spectatorii cu gura ca de ce oprire pentru atata lucru. E, d'asta.
    F1 ramane un sport periculos, cu toata securitatea se pot intampla multe lucruri neprevazute. Asa ca privitorii care sustin ca nu mai sunt piloti barbati sa ia o pauza pana cand pericolul din F1 va fi cu adevarat eliminat.
    3 0
  • Lucian
    Pilotii de coada clasamentului niciodata nu mi-au atras atentia. Despre Bianchi insa stiam ca e pilot al academiei Ferrari, dar de, nu avea loc la echipa mare de cuplul Alonso/Raikkonen, iar Ferrari niciodata n-a adoptat politica de a lasa debutanti in echipa. Sunt sigur ca Bianchi ar fi avut o cariera frumoasa daca ar mai fi trait si indraznesc sa spun ca e posibil chiar sa fi fost campion mondial daca ar fi ajuns in masina potrivita... Pentru mine e foarte trista intamplarea asta. Urmaresc Formula 1 de 20 de ani, oamenii astia sunt aproape ca si prietenii mei....... R.I.P. Jules Bianchi...
    3 1
  • Saptamanile trecute familia dadea comunicat de presa precum starea lui e neschimbata si se gandesc la ceea ce este mai rau.

    Imi spuneam in sine ca Schumacher avusese deja progrese mari comparativ cu Bianchi dupa aceeasi perioada, avand amandoi acelasi diagnostic si imi dadusem seama ca starea lui Bianchi nu merge in directia buna.

    Mi-am dorit sa ma insel, dar din pacate severitatea accidentului lui Bianchi a fost de cel putin 3 ori mai mare ca a lui Schumacher.

    Mare pacat! Nu conteaza ce varsta avea, nu conteaza ce viitor ar fi avut in Formula 1. E pacat ca un om s-a stins, din nou, pe circuit si nu din cauze naturale, de batranete.

    Sa ii fie tarana usoara.
    16 0
  • Primul care trebe sa plece acuma este Charlie Withing. Incredibil cate greseli face in ultima perioada. Sa nu uitam ca accidentul lui Bianchi nu ii singura decizie catastrofala a sezonului. Ex: masina oprita pe linia boxelor, comisari pe circuit da el nu socate Safety car-u....
    8 0
  • Repose en Paix, Jules Bianchi!
    4 0
  • mobius
    In fiecare secunda mor multi oameni in lume. Pe Jules Bianchi, am avut sansa si onoarea sa il cunoastem si l-am apreciat ca om si ca pilot. Cu siguranta ca ar fi avut un viitor in F1 si asa cum se spunea mai sus, ar fi putut deveni campion mondial, din pacate insa sansa nu a fost de partea sa. Dumnezeu sa-l odihneasca in pace. Regretele oricat de mari ar fi, din pacate nu il pot aduce inapoi. Sunt de acord cu ce se spunea mai sus, mai ales in sporturile cu motor astfel de situatii nu pot fi reduse la zero pentru ca la fel ca si in circulatia rutiera (scuze pentru comparatie), nu se intampla nimic decat doar la viteza zero. F1 si-ar pierde audienta daca masurile de securitate ar fi astfel alese incat sa reduca complet riscurile. Ne uitam la F1 pentru a vedea depasiri uneori la peste 300 km/h si nu cred ca cineva isi inchipuie ca o astfel de situatie nu prezinta riscuri. Pe de alta parte accidentul lui Jules a avut loc in urma unui cumul de erori de tot felul, unele dintre ele inexplicabile avand in vedere masurile de securitate care se iau in ultimul timp, chiar cu riscul distorsionarii spectacolului. Pacat pentru Jules, a avut o mare nesansa.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru