Hamilton a câştigat la Monza după o dublă greşeală comisă de Rosberg!

de Daniel Popescu
Duminica, 07.09.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
03 - 05.07
10 - 12.07
17 - 19.07
31.07 - 02.08
07 - 09.08
14 - 16.08
28 - 30.08
04 - 06.09
11 - 13.09
25 - 27.09
09 - 11.10
23 - 25.10
31.10 - 01.11
13 - 15.11
27 - 29.11
04 - 06.12
11 - 13.12
Lewis Hamilton a recuperat terenul pierdut la start după o defecţiune tehnică şi a câştigat Marele Premiu al Italiei în faţa coechipierului său Nico Rosberg, după ce germanul a pierdut de două ori timp preţios prin frânarea târzie în prima şicană.

Esential 6 este numarul victoriilor obtinute de Lewis Hamilton in sezonul 2014
22 de puncte mai are de recuperat Lewis Hamilton pentru a-l ajunge pe liderul clasamentului general, Nico Rosberg
5 este numarul podiumurilor obtinute de Williams in acest an (Valtteri Bottas - 4, Felipe Massa - 1)
182 de puncte este avansul celor de la Mercedes in fruntea clasamentului constructorilor
1 puncte este diferenta dintre McLaren si Force India in lupta pentru locul cinci in clasamentul constructorilor
Marele Premiu al Italiei a oferit o nouă luptă pentru victorie intre Lewis Hamilton şi Nico Rosberg, însă de data aceasta fără ingredientul picant al unei confruntări roată la roată.

Speranţele lui Hamilton de a reduce diferenţa de 29 de puncte care îl separau de Rosberg în clasamentul general păreau năruite după un start dificil în care a coborât de pe primul pe al patrulea loc din cauza unei defecţiuni tehnice. Britanicul a reuşit însă rapid să recupereze terenul pierdut prin depăşirile succesive asupra lui Kevin Magnussen (turul 5) şi Felipe Massa (turul 10) şi a revenit la numai două secunde în spatele lui Rosberg la finalul unicei intrări la boxe pentru echiparea cu pneuri hard.

Deşi inginerul de cursă i-a transmis să se menţină la două secunde în spate pentru a iniţia un atac abia spre finalul cursei, Hamilton a redus rapid diferenţa, însă fanii au fost privaţi de un nou duel roată la roata.

În turul 29, Rosberg a frânat prea târziu în prima şicană şi a fost nevoit să ocolească pancartele de carton amplasate pe drumul alternativ, la fel cum procedase şi în turul 9. De data aceasta, cele două secunde pierdute din cauza greşelii i-au permis lui Hamilton să treacă în frunte. Britanicul şi-a consolidat rapid poziţia cu un avans de aproximativ patru secunde, a avut un final liniştit de cursă şi a trecut primul linia de sosire în faţa coechipierului său. Astfel, avansul lui Rosberg din clasamentul general s-a redus la 22 de puncte cu şase curse înainte de final. 

Cursă cu peripeţii pentru Bottas

Williams şi-a adjudecat locurile trei şi patru, însă cei doi piloţi ai echipei şi-au inversat poziţiile faţă de sesiunea de calificări. Felipe Massa a avut parte de un start dificil în care a fost depăşit de Kevin Magnussen, însă şi-a recăpătat rapid locul trei, pe care ulterior l-a păstrat până la finalul cursei.

Coechipierul său Valtteri Bottas a fost unul dintre piloţii care s-au remarcat cel mai mult pe parcursul cursei.

În ziua în care şi-a prelungit contractul pentru 2015, finlandezul a ratat complet startul şi a coborât de pe locul trei pe 10, pentru ca apoi să înceapă o cursă de recuperare în cadrul căreia i-a depăşit pe Sergio Perez, Fernando Alonso, Jenson Button şi Magnussen.

A pierdut din nou trei locuri imediat după revenirea de la boxe, însă în a doua parte a cursei istoria s-a repetat şi i-a depăşit succesiv pe Magnussen şi Sebastian Vettel pentru a termina pe locul patru, în spatele coechipierului său. 

Ricciardo, o nouă cursă bună în detrimentul lui Vettel

Insinuaţi că i-am spus lui Rosberg să rateze frânarea şi şicana pentru a-i permite lui Hamilton să-l depăşească? Nu, în niciun caz. Vorbim de titlul piloţilor. Rosberg era sub o mare presiune din partea lui Hamilton, care a meritat să câştige. Ritmul sau a fost grozav şi de aceea a câştigat.

Toto Wolff
Director Mercedes Motorsport
Daniel Ricciardo a fost celălalt pilot care s-a remarcat la Monza prin depăşiri. Pilotul echipei Red Bull a căzut la start de pe nouă pe 11, iar după primul stint ajunsese pe locul 10. De aici a început însă o serie impresionantă de depăşiri în ciuda motorului Renault mai slab decât cel al rivalilor de la Mercedes sau Ferrari.

Rând pe rând, australianul i-a depăşit pe Kimi Raikkonen, Button, Perez şi Magnussen pentru a ajunge chiar în spatele coechipierului său, Sebastian Vettel. După un duel relativ echilibrat, Ricciardo a reuşit să-l depăşească pe german printr-o manevră surprinzătoare şi a obţinut locul cinci, cu Vettel pe locul şase.

Magnussen a terminat cursa pe locul şapte, însă a primit o penalizare de cinci secunde pentru că l-a forţat pe Bottas în afara primei şicane în timpul unui duel. Secundele s-au aplicat la finalul cursei în clasament, astfel că danezul a coborât până pe locul 10. De această situaţie au profitat Perez, Button şi Raikkonen, care au încheiat pe locurile 7-8-9.

Fernando Alonso ar fi putut obţine o clasare în poziţiile inferioare care aduc puncte, însă spaniolul a fost nevoit să abandoneze în turul 29 din cauza unei defecţiuni tehnice apărute la finalul liniei drepte de start-sosire. Cel mai probabil, cutia de viteze a monopostului a rămas blocată într-o treaptă superioară, iar pilotul nu a mai putut aborda şicana. Acesta a fost primul abandon mecanic suferit de Alonso după Marele Premiu al Malaysiei din sezonul 2010.

Pe lângă Alonso a mai abandonat şi Max Chilton (Marussia), în timp ce Hamilton şi-a trecut în cont şi cel mai rapid tur de circuit, după ce a fost cronometrat cu 1:28.004 în turul 29.

După cursă, comisarii vor investiga şi un incident petrecut între Romain Grosjean şi Esteban Gutierrez, însă verdictul nu va avea o influenţă majoră asupra clasamentului final, întrucât cei doi au terminat pe locurile 16 şi, respectiv, 19.

Marele Premiu al Italiei - Rezultate cursă: 

Loc Pilot Echipa
1 Lewis Hamilton Mercedes
2 Nico Rosberg Mercedes
3 Felipe Massa Williams/Mercedes
4 Valtteri Bottas Williams/Mercedes
5 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault
6 Sebastian Vettel Red Bull/Renault
7 Sergio Perez Force India/Mercedes
8 Jenson Button McLaren/Mercedes
9 Kimi Raikkonen Ferrari
10 Kevin Magnussen McLaren/Mercedes
11 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault
12 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes
13 Jean-Eric Vergne Toro Rosso/Renault
14 Pastor Maldonado Lotus/Renault
15 Adrian Sutil Sauber/Ferrari
16 Romain Grosjean Lotus/Renault
17 Kamui Kobayashi Caterham/Renault
18 Jules Bianchi Marussia/Ferrari
19 Esteban Gutierrez Sauber/Ferrari
20 Marcus Ericsson Caterham/Renault
- Fernando Alonso Ferrari
- Max Chilton Marussia/Ferrari

Clasamentul pilotilor:

Loc Pilot Puncte
1 Nico Rosberg 238
2 Lewis Hamilton 216
3 Daniel Ricciardo 166
4 Valtteri Bottas 122
5 Fernando Alonso 121
6 Sebastian Vettel 106
7 Jenson Button 72
8 Nico Hulkenberg 70
9 Felipe Massa 55
10 Kimi Raikkonen 41
11 Sergio Perez 39
12 Kevin Magnussen 38
13 Jean-Eric Vergne 11
14 Romain Grosjean 8
15 Daniil Kvyat 8
16 Jules Bianchi 2
17 Adrian Sutil 0
18 Marcus Ericsson 0
19 Pastor Maldonado 0
20 Esteban Gutierrez 0
21 Max Chilton 0
22 Kamui Kobayashi 0

Clasamentul echipelor:

Loc Echipa Puncte
1 Mercedes 454
2 Red Bull/Renault 272
3 Williams/Mercedes 177
4 Ferrari 162
5 McLaren/Mercedes 110
6 Force India/Mercedes 109
7 Toro Rosso/Renault 19
8 Lotus/Renault 8
9 Marussia/Ferrari 2
10 Sauber/Ferrari 0
11 Caterham/Renault 0

Comentarii (35)

  • mimi de la aprozar
    asta a fost pedeapsa secreta pe care a primit-o Rosberg de la conducerea echipei: sa lase maimuta plangacioasa sa castige in aceasata cursa!
    24 66
  • mimi de la aprozar
    un mare BRAVO pentru Masa, Bottas si Ricciardo,
    Button o mare varza ca de obicei,
    Ferrari ......... dezastru,
    35 20
  • Button vs Perez, cu ar arata F1 daca masinile ar fi aproape egale. Ferrari ar trebui sa se apuce sa faca altceva, cel putin pana se schimba regulamentu ca motoarele sa poata fi updatate in timpul sezonului. E aiurea F1 .
    28 2
  • Ferarri a cam zbircit-o pe teren propriu.Cred ca deja se lucreaza la masina pentru 2016.
    34 7
  • malasorte
    cred ca niculae era deja caca la cur cand la vazut pe Ham in retrovizoare...de atata caca si emotii a scapat masina buu. Apropo...la ce "aplauze" a primit nicusor de la public, mai are un pic si invata si limba portugheza, japoneza, rusa etc
    36 15
  • Ferrari e o continua rusine, lipsita de orice reactie, intr-o cadere libera. Si in 2013 au lucrat la masina din 2014 si uite ce a iesit. Asa ca asta nu e nici o veste buna.

    A fost o cursa frumoasa, cu dueluri interesante. Se pare ca Magnussen se transforma in Magdonado. Nu se invata minte. Ar fi trebuit totusi sa faca oprirea si pierdea vreo 30 de secunde, ajungand pe locurile 13-14. Asa ce rost are acea penalizare?
    Vettel a fost in alta cursa. Nu are nici o scuza pentru faptul ca-l bate Ricciardo.

    Oare cum vrea Rosberg sa fie campion daca nu e in stare sa franeze cum trebuie? Nu sunt rautacios, dar alea sunt greseli de GP2, cum a gresit si la Spa. Isi doreste titlul, a avut curse bune, dar Hamilton ii este superior vizibil si o demonstreaza pe circuit. Nu cred ca Rosberg ar fi avut sanse sa castige cursa. Britanicul a fost mereu mai rapid.
    Public de la Monza ramane acelasi. Nu inteleg de ce Hamilton si Rosberg se agitau, dar oamenii aia il aplaudau pe Massa, la un moment dat ii strigau si numele :)) Daca era un ferrarist pe podium, toti ceilalti ar fi fost huiduiti.

    Si prostanacii de la Dolce raman prostanaci. Sunt ca niste adolescenti aflati la pubertate care si-au facut radio pe internet si vorbesc ca sa nu adoarma. Mai bine ar adormi, cursele ar fi mai frumoase. Cum naiba sa spui "Monza" in loc de "Monța„ sau „Măclaren”? Si numeroase greseli catastrofale. Prostanaci. Ba, n-ai cu cine, ba! Niste tarani.
    47 10
  • Felicitari pt Hamilton ,Massa si Bottas. Vettel inca o data neputincios in fata coechipierului.( cred ca dupa aceasta cursa Vettel se gandeste mai bine la oferta Mclaren). Felicitarile mele pt Alonso( din nou ma face fericit ,oricum el se multumeste si cand abandoneaza ). Raikkonen ,ca de obicei( macar el are un titlu castigat cu Ferrari, ceea ce il lipseste lui Alonso din palmares ). O zi buna tuturor!
    23 21
  • malasorte
    ferr1 ...legat de analfabetii de comentatori, cred ca toata lumea este de acord cu tine
    28 2
  • O cursa acceptabila.

    Hamilton foarte rapid si cam asta e diferenta intre ei cand nu se intampla incidente. Felicitari pentru el, pentru modul in care a condus dar rusine pentru modul in care s-a comportat la finalul cursei, nici macar putin respect fata de Ros, a stat mereu cu spatele la el. Asa ceva nu se face e pur si simplu rusinos, lipsa de respect fata de cineva pe care il intalnesti aproape in fiecare zi.
    32 12
  • claudiu
    Rosberg a greșit intenționat la frânare pentru a nu- i da sansa lui ham sa- l depășească pe pistă. În acest caz era o umilință prea mare pentru el sa fie depășit corect pe pistă. Apropo cica incidentul dintre groj si gutierez e analizat după cursă pentru că i-a tăiat pneul. Asa spuneau cei de la sky.
    5 7
  • Valeriu
    Lui Rosberg i s-a impus, ca pedeapsa, sa pastreze locul 2 asa ca a rezolvat-o el. Avea deja textul pregatit dupa cursa, un "Mea Culpa" executat ca la carte. In rest, masinile cu motoare Mercedes au facut ceva spectacol. Ferrari nu puteau mai mult aici. De abandonul unui pilot se pot bucura numai idiotii, dar in Romania nu ne plangem, avem destui.
    8 7
  • Astia doi de la Mercedes isi arata perfect originile. Unul are gene nobile, comportamentul lui este unul pe masura. Celalalt....face tumbe si scandal. E chiar comic cum, din 5 in 5 min tot are ceva de spus echipei. A fost mai rapid astazi, dar inca drumul e lung pana departe.
    7 12
  • Sincer, nu stiu ce respect sa mai ai fata de coechipierul care te scoate intentionat din cursa taindu-i cauciucul. Vroia sa demonstreze "ceva", adica sa bage un pic frica in Hamilton. Asta i-a rezolvat probleme legate de start si Nico ii taie cauciucul, frumos. Mercedes iar era sa ii strice cursa lui Hamilton, de 2 ori chiar, la start si apoi "stai in spatele lui nene si incerci pe final". Serios? Cand se duc pneurile?
    29 15
  • Mereu inginerul ala ii spune lui Ham sa tina distanta (cica sa aiba grija de pneuri) cand se afla in spatele lui Rosb... bine ca de data asta nu a mai avut rabdare si l-a atacat
    9 2
  • mirel_f1
    o cursa frumoasa la Monza si ma bucur pentru victoria lui Hamilton in fata lui Rosberg care a si gresit de 2 ori in acelasi loc sa nu fiu rautacios dar dar o merita mai ales dupa ce ia facut lui Ham in Belgia. Dezamagirea mare a fost Ferrari cred ca au nevoie de mari schimbari in cadrul echipei din Maranello...
    11 1
  • Depasirea cursei de departe, Ricciardo la Vettel. Australianul a simulat pe ambele parti depasirea, l-a zapacit pe neamt.
    9 3
  • Destul de plictisitoare cursa asta. Mergeau niste pneuri mai moi sa-i mai bage pe la boxe. Un trenulet mai mult sau mai putin linistit.
    6 5
  • Este clar ca Vettel este neputincios cu masina de anul asta. Dar sa zici ca a fost depasit de Ricciardo pe bune inseamna sa fii orb...s-a vazut de la o posta, ca depasirea "dificila" a fost ordin de echipa.
    In rest, felicitari Massa! Care acum, cand nu mai este locotenentul lui Alonso, poate in sfarsit pilota pentru el.
    10 2
  • aranjament iar Rosberg zambitor stia ca trebuiea sa cedeze pozitia... asta a fost pedeapsa :)
    18 25
  • Am impresia ca am trecut prin fata unei banci ... culmea este ca *functionarul* dormea ....
    7 5
  • Acesta a fost primul abandon mecanic suferit de Alonso după Marele Premiu al Malaysiei din sezonul 2010.

    2013 vreti sa spuneti... :)
    8 5
  • Ma che cazzo fac tiffosi nostri? :)
    Va fa in culo Ferrari a te in Italia :))
    13 28
  • Singaporezul
    In turul 10 Vettel avea 8 sec. avans fata de Ricci.La final avea Ricci 9 sec. avans intr-o cursa cu aceeasi strategie pt. amandoi.Jalnic.Mai rau de atat nu se poate.Ar fi cazul sa plece la finalul sezonului.Cu coada intre picioare.Arivederci.
    22 9
  • logicalbass
    Cursa asta a demonstrat inca o data ca Vettel a fost un produs artificial. In continuare cred ca Riccardo nu e un pilot stralucit ci doar ca Vettel e un pilot submediocru. In toata cariera lui a facut 2 curse spectaculoase, Italia 2008 cu toro roso si Brazilia 2013. Trist e ca am stat cu totii 4 ani in fata televizoarelor discutand despre cine e cel mai bun pilot cand Formula 1 nu mai are de loc de a face cu asta. Anula asta insa vom afla cine e mai rapid intre Hamilton si Rosberg, Kimi si Alonso si respctiv Vettel si Riccardo. IN 2 cazuri stim deja raspunsul...
    11 8
  • Webber
    Rici i-a dat din nou peste nas championului de plastic, ce grozav ma mai amuz eu acum :))))))-in seara asta analizeaza oferta de la Mclaren ;)
    10 7
  • @Mircea, lasa italiana si sa vedem ce face mclada, masina nu e de locul 1,2,3 dar nici piloti de locul 1,2,3, nu are, cred ca la anul tot asa o sa fie, cu parere de rau, sunt fan mclada dar unde e acum , isi linge ranile in tacere, asa cum fac si alti, cand o dau in bara, in rest numai bine la toti
    9 2
  • Sunt de acord cu userul eu... Cred că asta a fost pedeapsa lui Rosberg pentru accddentul de la Spa..Deja în presa străină au apărut și speculații pe această ... Asta nu înseamnă că Hamilton nu rămâne cel mai bun driver din f 1
    7 6
  • V Johann - Problema celor de la Mclaren o reprezintă monopostul nu piloții ..Button a dovedit că poate câștiga un titlu mondial cu un monopost mai bun decât celelalte echipe..
    7 0
  • @vasileo
    Daca depasirea lui Ricciardo a fost ordin de echipa inseamna ca tu ori esti un infocat fan al lui Fetel ori esti chior! A incercat cu dintii sa tina de pozitie dar se pare ca-i sunt tociti rau! L-a tricotat Ricci ca pe macrameu :)))
    12 3
  • Rosberg suspect de relaxat, ceva n-a fost curat la greselile repetate ale lui Rosberg, culminand cu declaratia lui spasita in care recunoaste tot....Sper ca nu i-au bagat sula in coaste, sper sa avem competitie pe bune in interiorul Mercedes altfel e un sezon trist.
    5 7
  • Brasoveanu
    Foarte valoros Vettel, nu degeaba are 4 titluri mondiale.
    10 3
  • Felicitari Ross Brown ca ai facut dintr-o echipa mica, Honda F1 o echipa mare Mercedes AMG Petronas, fara acest monopost am discuta de Rosberg & company cat discutam acum de Kamui Kobayashi sau de Max Chilton.
    9 1
  • suspect iarasi startu lu hami...e dubios rau ce pot face nemtii astia. nu cred ca era programat rosbergus pe 2...putea sa iasa de tot pe aratura la cum s-a vazut
    suspect iarasi mecanicul care zicea sa atace la sfarsit...e clar ca echipa e contra. nasol aiurea si cam trist pt ham
    cam specialisti nemtii astia in campioni de carton' dupa cismar, vitel vine si rosenfeld...popor parolist, cinsti, onest- pe care-l admira toata europa
    :(
    7 1
  • Nu stiu cum sa te numesc, pentru ca ai preferat sa te ascunzi dupa taste. Nu sunt fan " Fetel" am fost fan Schumacher, de la retragerea lui ma uit la F1 doar din placere, nu mai am un favorit.
    Dar sa fii atat de tamp sa crezi ca un pilot poate deveni campion mondial, de 4 ori... doar asa printr-o conjuctura, inseamna ca trebuie sa fii frustrat rau!
    Nu stiu cum ai fi vazut tu depasirea aia...probabil ca Vettel trebuia sa se dea pe dreapta si sa faca si semn cu mana ca poate trece Rici. Nu stiu daca ai observat (in cazul in care te uiti la curtsa ca sa si pricepi ceva) ca Vettel a pierdut teren constant pana la venirea lui Ricciardo, apoi brusc a ramas pe pozitie, fara sa mai piarda vreun loc.
    4 0
  • noi care mai credem ca f1 este un concurs al indemanarii pilotului si performantelor masinii suntem naivi. cine baga cei mai multi bani conduce f1. asa a fost cazul dominatiilor succesive de mai multi ani ale echipelor ferrari, redbull, poate mercedes acum...
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru