Romanian Roads Luxury Edition, ziua 2: De la Castel Daniel prin Valea Verde până la Castel Haller. Plus o lecție aspră despre siguranța rutieră din România

de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai
Sambata, 24.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ziua a doua din Romanian Roads Luxury Edition ne-a purtat prin inima Transilvaniei. Am pornit de la Castel Daniel prin pasul Praid via Valea Verde către destinația finală a zilei: Castelul Haller. Pe parcurs am învățat și o lecție dură despre siguranța drumurilor din România după ce Porsche Macan GTS a devenit victima unui accident rutier.

Bruma se așternuse uniform peste gazonul perfect tuns al curții Castelului Daniel, iar ceața abia se ridica deasupra satului Tălișoara. Cocoșii erau la al doilea cântec când mașinile din Romanian Roads Luxury Edition by Michelin îți încălzeau graiul după o noapte cu temperaturi negative.

Cel mai guraliv dintre toți, V8-ul lui Mercedes-AMG G63, urmat de evacuarea cu sunet gutural a lui Macan GTS. În toată această zarvă matinală și-au făcut simțită prezența și BMW M850i cu al său V8 de 4.4 litri, dar și motorul V6 al lui Audi Q8 55 TFSI. Cei mai "linișitiți" și în ton cu dimineața calmă de la Castel Daniel au fost Volvo XC90 T8 Twin Engine și Lexus RX450h.

După un scurt briefing, am urcat în cele șase mașini care iau parte la Romanian Roads Luxury Edition by Michelin și am pornit către Miercurea Ciuc, primul punct de oprire al zilei. Lăsăm în spate liniștea satului Tălișoara, iar cei 2.538 de cai putere care stau să iasă la lumină de sub capotele modelelor din tur încep să-și dezmorțească ușor vocile. În tot acest timp, suspensiile înghit cu sete denivelările drumurilor care traversează Biborțeniul și ajung la Băile Tușnad.

Dimineața zilei secunde a pus în calea obiectivelor foto și o ceață lăptoasă care ne-a însoțit până aproape de primul punct intermediar al zilei.

În Miercurea Ciuc, prietenii de la Mol România ne-au așteptat cu răcoritoare și cafele de la Fresh Corner, timp în care cei 2.538 de cai putere au fost hrăniți cu carburant de cea mai bună calitate. Pentru ca răsfățul să fie complet, mașinile au trecut și prin periile SPA-ului (a se citi spălătoria automată), lepâdându-se astfel de praful drumurilor satelor românești.

PASUL PRAID: SIGNATURE DISH-UL TURURILOR AUTOMARKET

Pentru cei care au fost alături de noi și în celelalte tururi, următoarea porțiune pe care am traversat-o poate fi considerată "signature dish-ul" Automarket: pasul Praid.

Porțiunea de asfalat care șerpuiește prin inima pădurii rămâne una dintre cele mai cunoscute pentru pasionații de motorsport: pe sensul invers de mers se desfășoară una dintre probele Raliului Harghitei. Cu lecția învățată, cele șase mașini și-au ocupat pozițiile și au făcut cunoștință, rând pe rând, cu obiectivele foto ale lui Ciprian Mihai și Marius Dobrescu (echipa care vă oferă cele mai bune imagini și clipul zilei în acest tur).

Mercedes-AMG G63 și al său sunet baritonal a înșirat cu sete virajele din pasul Praid. Nici Audi Q8 n-a uitat să se bucure de asfaltul fin și să valseze cu tact printre pădurile țării, timp în care, agilitatea lui Macan GTS și-a spus cuvântul și ne-a încântat pe toți cu dinamica exemplară.

Un astfel de drum oferă și o acustică bună, iar cei mai norocoși au fost jurnaliștii din BMW M850i Convertible care și-au gâdilat orgoliile și timpanele cu sunetul de V8, fără ca plafonul soft-top să le mai stea în cale.

Din tot acest tablou nu lipsesc nici momentele de liniște și relaxare, iar cei care se pricep cel mai bine să ofere aceste clipe sunt Volvo XC90 și Lexus RX450h.

DESPRE SIGURANȚĂ ȘI DRUMURILE DIN ROMÂNIA

Conform raportului Comisiei Europene, România este țara din Uniunea Europeană cu cel mai mare număr de decese din accidente rutiere la un milion de locuitori, 96, în timp ce media europeană este de 51. Iar ca lucrurile să fie și mai complicate, țara noastră nu a înregistrat niciun fel de progres comparativ cu 2018. Tot anul trecut, în România s-au înregistrat peste 31.000 de accidente rutiere.

V-am pus în temă cu aceste valori pentru a înțelege următoarea situație: exemplarul Macan GTS care a luat startul în Romanian Roads Luxury Edition by Michelin a fost nevoit, din cauze independente de noi, să părăsească turul.

O clipă de neatenție. De atât a fost nevoie pentru ca un accident să se întâmple. O fracțiune de secundă în care lucrurile s-au schimbat radical. Un șofer neatent l-a proiectat pe altul pe contrasens, pe banda de deplasare a lui Macan. Dragoș se afla la volanul SUV-ul producătorului german și toate orele de conducere defensivă la care a participat l-au ajutat să aibă reacțiile necesare pentru a încerca să evite impactul. Astăzi nu s-a putut, iar Macan GTS a ajuns în șanțul de pe marginea drumului după ce a fost lovit în portieră de vehiculul intrat pe contrasens, pentru ca apoi să se oprească într-un cap de pod. Echipajul din care făcea parte și Ciprian Mihai, fotograful nostru, este ok. La fel și cei care se aflau în restul mașinilor implicate în accident. Și asta contează. Dar mai contează și faptul că o mașină cu o structură de rezistență dezvoltată și proiecată responsabil te scoate din probleme, mai ales atunci când ele apar din senin.

Dacă astăzi ar fi să învățăm o lecție, aceea ar fi că în momentul în care ești pe un drum (indiferent de natura lui) și aștepți să schimbi direcția de mers, e preferabil să lași roțile drepte până ești sigur că poți efectua manevra în condiții de siguranță.

Dacă șoferul care a ajuns astăzi pe contrasens nu ar fi avut roțile bracate spre stânga, în urma impactului din spate nu ar fi ajuns niciodată pe cealaltă bandă de mers. Iar noi nu v-am fi povestit asta, ci v-am fi delectat și în zilele următoare cu imagini minunate cu Porsche Macan GTS. 

Într-un astfel de proiect, un eveniment asemănător cu cel petrecut astăzi poate însemna finalul, dar echipele implicate au dat și vor da totul pentru ca lucrurile să ajungă la final. Altfel spus, Romanian Roads Luxury Edition continuă fără modificări majore: iese Porsche Macan GTS, intră Porsche Cayenne Coupe.

OAZA DE LINIȘTE DIN VALEA VERDE

Dacă pentru echipajul care astăzi s-a aflat la volanul lui Porsche Macan GTS și pentru echipa de organizare timpul părea că s-a oprit, restul participanților au urmat cursul traseului pregătit inițial.

Cu gândurile alterate de evenimentul petrecut, momentele de liniște au venit în inima satului Cund. Soarele încă mai avea putere când pe pajiștea locului numit Valea Verde au ajuns patru dintre cele șase mașini participante în Romanian Roads Luxury Edition. Au fost doar patru pentru că echipajul din Mercedes-AMG G63 a fost cel mai aproape de accidentul lui Porsche Macan GTS și a rămas acolo până la ridicarea mașinii cu ajutorul partenerilor de la A24 Assistance.

Ca în primul volum al romanului Moromeții, timpul avea răbdare în acest sătuc transilvănean. Gazdele ne-au așteptat cu terină de pui cu salată și supă cremă de linte cu ou de prepeliță poșat. Gustul local și-a făcut loc și într-un preparat de vită cu sos de ciocolată, cartofi țărănești și ratatouille. Iar pentru ca simțurile să evadeze complet și să scape de cotidian, desertul a fost o reintrepretare de panna cotta cu sos de zmeură proaspăt culeasă din grădină.

Ulrike și Jonas Schäfer, cei doi antreprenori care au ales viața simplă și autentică din Cund, s-au îndrăgostit de Transilvania, iar din 2005 cei doi s-au dedicat, prin proiectul Valea Verde, dezvoltării turismului rural din regiune.

Deși ne-am fi dorit să mai rămânem preț de câteva ore în oaza de liniște din Cund, ne-am mobilizat și am pornit către punctul terminus al zilei, dar nu înainte de a ilustra vizita la Valea Verde cu ajutorul fotografiilor realizate cu P40 Pro 5G, telefonului partenerilor de la Huawei.

FINALUL ZILEI SECUNDE LA CASTEL HALLER

Ne-am regrupat la una dintre stațiile Mol România din Târgu Mureș cu echipajul care astăzi a condus Mercedes-AMG G63. Ne-am bucurat că de pe scaunele din spate ale modelului german au coborât și colegii care au fost implicați în accident. Am alimentat rapid, am spălat mașinile și am pornit către destinația finală: Castel Haller.

Pășim cu pași calmi pe aleea atent împrejmuită de felinare. Drumul se îngustează sub privirile obosite ale șoferilor, iar în depărtare se zăresc vitraliile Castelului Haller din Ogra.

Istoria acestui loc situat la doar 22 de kilometri de Târgu Mureș începe în 1609, anul în care domeniile de la Ogra și Sânpaul intră în posesia familiei Haller. Imediat cum așterni pașii pe holul principal al castelului te întâmpină un tabloul cu portretul lui Istvan Haller, primul membru al familiei care a ajuns pe aceste meleaguri.

Domeniul de la Ogra a devenit reședința uneia dintre liniile familiei Haller, iar castelul de aici își are orginile din secolul al XVII-lea, forma sa actuală datând însă de la finalul secolului al XVIII-lea și începutul secolului al XIX-lea.

Primul membru al acestei linii a fost Haller Laszlo, un reprezentant de seamă al iluminismului transilvănean. Om politic, comite suprem al comitatului din Maramureș, dar și scriitor, acesta pune bazele unei biblioteci în Castelul de la Ogra. Astăzi, mai există doar 3 volume din fosta bibliotecă: unul la Oradea, unul la biblioteca Teleki din Târgu Mureș și unul, chiar aici, în castel.

Oriunde îți vei arunca privirea pe holurile castelului vei descoperi piese originale de mobilier, obiecte care au aparținut familiei, picturi cu cei care au influențat locul și, bineînțeles, blazonul familiei Haller.

Fiecare colțișor este învăluit într-un aer special, iar pe măsură ce descoperi castelul realizezi că lucrurile vechi pot fi puse în valoare și într-un mod practic. Actuala clădire este realizată în stilul post-baroc, iar după naționalizarea din 1949, ca multe alte construcții asemănătoare, a fost transformată în școală, internat sau a devenit locul de adunare a sfatului popular.

Cea mai de preț comoară se află ascunsă de privirile curioșilor. Spun asta pentru că în crama castelului se află integrate elemente din prima clădire construită în secolul al XVII-lea.

După retrocedare, Castelul Haller a fost vândut familiei Foris din Târgu Mureș, iar din 2011 a fost transformat în pensiune care include și un restaurant. Astăzi, a fost rândul nostru să încercăm preparatele tradiționale la mesele aflate în sala mare a castelului. Plafonul și vitraliile încăperii au fost refăcute după cele originale, iar intrarea este străjuită de portretul baronesei Daniel Zsofia, soția contelui Haller Janos, guvernator al Transilvaniei, și de cel al lui Haller Gabor, om politic și general în armata transilvăneană.

Stingerea s-a dat târziu în noapte, iar ziua a doua a Romanian Roads Luxuy Edition by Michelin s-a încheiat cu o lecție aspră despre siguranța drumurilor din țară.

CORNEL ȘOCARICIU (AUTOMARKET.RO) și AUDI Q8 55 TFSI

A doua zi din Romanian Roads Luxury Edition by Michelin a fost despre Audi Q8 55 TFSI.

SUV-ul coupe al nemților nu e doar despre design și statură, ci e și despre modul în care materialele de la interior au fost lucrate și integrate atent cu tehnologiile și sistemele de siguranță și asistență.

Deși cei 340 de cai putere oferiți de Q8 55 TFSI îți spun tot timpul că SUV-ul poate fi rapid, la bord există un asistent inteligent care te poate învăța să conduci eficient, iar punctul principal de atracție îl reprezintă feedback-ul oferit prin pedala de accelerație. O vibrație scurtă, dar fermă te avertizează că mai ai câteva sute de metri până vei ajunge în dreptul unui indicator în care trebuie să reduci viteze. E un mod simplu de avertizare, dar în același timp modern, și modul în care funționează îți schimbă percepția despre lucrurile de finețe pe care le poate face Audi.

În rest, ai un sistem audio gata să-ți satisfacă, fără pic de eroare, orice plăcere muzicală, dar și ecrane mari cu feedback haptic care îți gâdilă simțul tactil ori de câte ori degetele ating suprafața lucioasă.

Un alt lucru fin gândit de nemți îl reprezintă ruloul automat care se retrage ori de câte ori acționezi butonul pentru deschiderea portbagajului. Poate părea banal, dar de cele mai multe ori, bucuria stă în micile surprize pe care le descoperi.

Deși este ruda cochetă a lui Q7, mi-ar fi plăcut ca Audi să presare mai multă personalitate în rețeta lui Q8 și să pună pe tavă un V6 mai guraliv și mai dornic de aventuri ale căror reprize violente să-ți schimbe perspectiva despre lumea aflată dincolo de limitele parbrizului.

Audi Q8 55 TFSI a parcurs astăzi o distanță de 313 kilometri cu o viteză medie de 50 km/h și cu un consum de 12.4 litri/100 de kilometri. Pe o scară de la 1 la 5, ritmul de condus a fost 4.

PETRE BARAC (AUTOMARKET.RO) ȘI BMW SERIA 8 CABRIO M850i xDRIVE

Dacă Bavaria ar deveni regat - nu că ar mai putea să ne surprindă ceva anul ăsta - atunci BMW Seria 8 ar fi cu siguranță bijuteria coroanei.

Ziua a doua din #RomanianRoads Luxury Edition m-a adus la volanul lui M850i, o decapotabilă premium care îmbină elemente de o calitate incontestabilă: motorul V8 de 4.4 litri ce dezvoltă 530 de cai putere, tracțiunea integrală cu suspensie adaptivă M, interiorul de piele ivory cu dotări de top BMW și sistemul audio surround Bowers & Wilkins Diamond.

M850i Convertible e un monstru, o rachetă, o capodoperă și, pe lângă toate astea, reprezintă definiția luxului în viziunea BMW.
Mi-a fost tare greu azi, vă zic. Mai ales când a trebuit să-l las la volan și pe colegul Adrian Mitrea.

BMW Seria 8 M850i xDrive a parcurs astăzi o distanță de 317 kilometri, cu o viteză medie de 53.7 km/h și cu un consum de 17.4 litri/100 de kilometri. Pe o scară de la 1 la 5, ritmul de condus a fost 5.

CRISTIANA OPREA (PILOT DE RALIU ȘI JURNALIST EMOTICAR.RO) și LEXUS RX 450H

Ziua a doua din #RomanianRoads a fost pentru mine zen, deoarece am descoperit cu surprindere că uneori am nevoie de o călătorie lină în locul concentrării pe viraje, trase și dinamica mașinii. Am încercat să îi descopăr veleitățile sportive ale lui Lexus RX 450h, dar pur și simplu nu este făcut să fie condus așa - poate, dar nu îi place. Cu “doar” 313CP, sistemul hibrid care cuprinde motorul V6 aspirat de 3.4l este calibrat să îți ofere cea mai comodă călătorie. Implicit, mișcările șoferului trebuie să fie cursive și armonizate cu drumul. Consumul nostru mediu a fost de 10l/100km, indiferente de stilul de condus adoptat - un avantaj al transmisiei CVT.

Astfel, primul meu contact cu marca Lexus mi-a adus o nouă perspectivă asupra valențelor plăcerii de a conduce. Înăuntrul designului deja iconic al caroseriei lui RX 450h se află Omotenashi - filosofia ospitalității tradiționale japoneze - un concept care odată aplicat habitaclului anticipează nevoile șoferului și ale pasagerilor și oferă soluții pentru acestea, altfel de soluții. Întreaga experiență m-a făcut să apreciez mai mult funcționalitatea spațiului interior, de la micile detalii precum suportul vertical de telefon sau suportul de pahar optimizat pentru sticle de 0,5l, ornamentele din lemn realizate de specialiști Yamaha sau sistemul de climatizare Climate Concierge. Există senzori care măsoară temperatura la suprafața corpului uman, dar și radiațiile solare care bat în mașină, astfel încât ventilația să fie perfectă. Împreună cu sisteme de siguranță și asistență la șofat, Lexus oferă o soluție robustă pentru cei care își definesc luxul prin calitatea și confortul deplasărilor, într-un mix deosebit de pragmatism în soluții constructive și poezie în finisaje.

Lexus RX 450h a parcurs astăzi 315 kilometri cu o viteză medie de 48 km/h și un consum mediu de 10 litri/100 de kilometri. Pe o scară de la 1 la 5, ritmul de condus a fost 3.

BOGDAN MIRICĂ (LA VOLAN - DIGI24 ȘI REVISTA 4X4WHEELS) ȘI MERCEDES-AMG G63

Cadourile de neuitat vin împachetate în cutii uriașe, la fel de spectaculoase. În cazul zilei de azi, cadoul a fost un V8 cu sânge albastru de Affalterbach.

585 de cai putere nu au urlat niciodată mai melodios, iar vulgaritatea nu a fost niciodată mai nobilă. E drept că e în continuare un dulap pe viraje, dar lupta cu el și cu legile fizicii este memorabilă. N-ai cum să uiți o zi ca asta, deși sistemul multimedia (cel de dinainte de MBUX) e ceva ce ai vrea să uiți.

Mercedes-AMG G63 a parcurs astăzi 283 de kilometri, cu o viteză medie de 47 km/h și a consumat 21 de litri/100 km. Pe o scară de la 1 la 5, ritmul de condus a fost 3.

DRAGOȘ BĂLTĂȚEANU (AUTOEXPERT ȘI AUTO TEST) ȘI PORSCHE MACAN GTS

Scriu aceste rânduri la finalul unei zile grele. Am petrecut o jumătate de zi la volanul uneia dintre cele mai complete mașini din Romanian Roads Luxury Edition, dar finalul a fost unul nefericit. Așa cum ați citit și mai sus, modelul Porsche Macan GTS a fost implicat într-un accident de circulație care s-a întâmplat în județul Mureș, în timp ce mergeam spre Valea Verde, punctul de la mijlocul zilei de azi.

Petrecut într-o fracțiune de secundă, accidentul a fost provocat de două mașini de pe contrasens care s-au lovit: un Volkswagen Caddy s-a oprit pentru a face stânga, iar mașina din spatele său l-a percutat în plin, aruncându-l în lateralul mașinii noastre.

Deși am încercat să evit carambolul, am ajuns în șanțul de pe marginea drumului, unde ne-am oprit într-un cap de pod. Impactul a fost dur, dar Macan-ul s-a dovedit a fi o mașină extrem de sigură. Am testat-o la până la extrem azi, fără voia mea, iar sistemele de siguranță și-a făcut datoria cu brio. Toată lumea a ieșit din mașină pe picioare fără nici o zgârietură.

Până la secunda accidentului, Macan-ul GTS mi-a confirmat astăzi că este o mașină completă. Cu cei 380 CP produși de unul dintre cele mai impresionante motoare din oferta Porsche, propulsorul biturbo V6 de 2.9 litri împrumutat de la fratele mai mare Cayenne, Macan GTS este un all-rounder perfect. Cu o dinamică împrumutată parcă de la 911, Macan GTS se simte mai ascuțit și mai proaspăt față de modelul S. Se trezește la viață instant, răspunsul motorului și al cutiei de viteze PDK fiind impresionant, dar poate rula și perfect relaxat fără ca sunetul motorului sau al evacuării să te deranjeze. Direcția este poate unul dintre cele mai impresionante atu-ului. Este atât de precisă și comunicativă, încăt este o plăcere să negociezi viraj după viraj.

Astăzi, Macan-ul GTS a avut un consum mediul de 16 litri/100 km, iar distanța parcursă a fost de aproximativ 200 km.

DAN SCARLAT (AUTO MOTOR ȘI SPORT) ȘI VOLVO XC90 PHEV

În ciuda unei puteri de 390 CP și a unui cuplu mxim de 640 Nm, Volvo XC90 T8 nu se remarcă în primul rând prin dinamism, ci prin alte calități. Da, este foarte rapid, mai ales pentru gabaritul său, putând accelera de la zero la 100 km/h în sub 6 secunde, dar performanțele sale te ajută cel mai mult atunci când vrei să negociezi rapid orice depășire. T8 este chiar vârful de gamă XC90, dar, dacă profiți de talentul său de plug-in hybrid, se poate dovedi în același timp și cel mai economic model din gama sa. Însă, cum Romanian Roads nu este despre eficiență ci despre stil, ne-am bucurat cât am putut de acest automobil altfel ideal de familie, fără să-i încărcăm peste noapte bateria, cum ar fi normal, și fără să protejăm în vreun fel consumul - și tot am reușit un consum de circa 10 l/100 km.

În plus, SUV-ul Volvo afișează și o eleganță subtilă, mai puțin evidentă, sau chiar opulentă decât triada Audi Q7, BMW X5 și Mercedes GLE, pe care o concurează până la un anumit punct. XC90 nu transmite cu atâta emfază statutul social al proprietarului, ci mai degrabă îl îmbracă pe acesta într-o aură de seriozitate, stabilitate, încredere. Totuși, faptul că ești un familist convins poate fi de asemenea un mesaj puternic, apreciat în multe medii.

Volvo XC90 PHEV a parcurs astăzi 294 de kilometri cu o viteză medie de 53 km/h și un consum mediu de 10 litri/100 de kilometri. Pe o scară de la 1 la 5, ritmul de condus a fost 3.

***

Romanian Roads Luxury Edition este turul premium-luxury al conacelor, castelelor și restaurantelor de top din România

22-28 octombrie 2020
Un proiect Automarket.ro

Proiect prezentat de:

MICHELIN

Parteneri:

MOL România

VARTA

ORANGE

HUAWEI

SARTO BESPOKE

SERVER CONFIG

SYNLAB

A24 ASSISTANCE

Comentarii (9)

  • tribun-datsun
    Titlu mai sobru? Din start am decretat: “Clar, nu-i Bogdan” :D
    17 9
  • tribun-datsun
    “Mi-ar fi plăcut ca Audi…”. Şi mie! În irepetabilii ani ’80, Audi şi Lancia se confundau cu esenţa pură a nebuniei voluntare, încununate cu titluri în WRC…până când “înţelepciunea” managerială din propriile lor case a hotărât să le facă “mai domestice”, “mai lumeşti”, recte mai accesibile prostimii, fiindcă trebuie admis în discuţie şi un soi de totalitarism auto.

    Apropo, nu vi se pare dezolant că, în emblematicul WRC, au rămas doar trei entităţi, dintre care doar una (încă) mai reprezintă civilizaţia iudeocreştină? Chiar aveţi impresia că decurge ceva întâmplător pe lumea asta?
    19 10
  • opaaa, s-a metamorfozat inexorabilul, n-a disparut de tot.... nici covidul n-are deci efect pe otravitii astia inexorabil, tatraurs, pmc.

    singurul regret personal, e ca @kirotractor e jucat pe degete de ei, iar el saracu le tot canta in struna, pacat, om cu atata expunere in medii cu multa carte, sa nu poata dibui cu ce exemplare alunecoase se inhaiteaza virtual.

    limbile acestor serpi au fost aproape sa ma pacaleasca si pe mine. n-a fost sa fie, totusi!!
    6 23
  • Zev Zec
    “Calomniaţi, calomniaţi, ceva tot va rămâne!” (Beaumarchais – “Bărbierul din Sevilla”).

    Dragă Mickey Duţă, te rog io, nu mai încerca nimic, bre! Ai pierdut deja…Ireversibil. Slugile tale telurice se cunună tot mai pregnant cu ridicolul. În primul rând, nu ştiu să scrie! De fapt, ar trebui deja să ne oprim la acest nivel cu evaluarea exigentă. Altfel n-am face decât să “forăm” în suflete putregăioase, infirme din naştere (apropo, pe această lume nu poţi apărea decât într-unul dintre cele două moduri imaginabile: cu voia lui Dumnezeu sau cu îngăduinţa Lui…). Cu adevărat am irosi orzul pe gâşte – mă refer în special la acelea “ameliorate genetic” prin intermediul ingineriei sociale fragmentare (preponderent de factură soroşistă).
    14 4
  • @ 8===D () (ca vad ca te amuza codul asci). Vianu,calingura,antinazi,fanel,someone...imi e si sila sa iti mai enumar pseudonimele cu care balesti agresiv aici,omule vidanja!
    15 5
  • @Tatraurs
    Tu stii cel mai bine Tatraurs ce aia o vidanja. De acolo te hranesti zilnic.
    6 17
  • Catalin
    Salutare tuturor !

    Imi pare rau pentru echipajul din Porsche, si sper ca sunt bine toti si nu sunt probleme grave. Chiar m-am "petrecut" cu voi prin Pasul Bucin. Acesta este si numele corect, si nu Pasul Praid. Intr-adevar face legatura cu localitatea Praid, dar pasul se numeste Bucin. De altfel se afla si o cabana cu acest nume, pe care va recomand sa o vizitati data viitoare. :)
    12 1
  • Ma bucur sa aud ca pasagerii din masina accidentata au scapat teferi, multa sanitate ! Am putea vedea niste poze cu Porsche-le lovit si am putea porni o discutie despre circumstantele accidentului, cum putea fi evitat si care sunt invatamintele ?
    5 0
  • Totu-i bine când se termină cu bine -- nu doar norocul, ci și reflexele lui Dragoș ducând probabil la evitarea unui impact frontal.
    În rest, structura + airbagurile lui Q5 (scuze, Macan) = garanție de soliditate, dar nu una absolută.
    Sunt curios doar dacă Porsche-ul a ieșit ”daună totală” sau nu, că de costul casco la o asemenea sculă nu-s.

    Altfel, mă înduioșează grija pe care mi-o poarta unii ca să nu fiu cumva virusat de vreo (in)sectă inexorabilă.:-)
    Adevăru-i că, la naivitatea vârstei mele, pot fi ușor influențat să nu mai gândesc ”sănătos”, adică turmo-consensual ca multiplii mei critici.
    ...Cărora le doresc viață lungă și internet veșnic, convins de adevărul zicerii ”dacă nu ești înjurat nu existi”. :-)
    15 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru