Detalii despre taxa Oxigen pentru București: verificarea mașinilor se va face cu camere video în centru și prin controale aleatorii în restul orașului

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Marti, 22.10.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Plata taxei Oxigen pentru București va fi verificată printr-un sistem de camere video în centru și prin controale aleatorii în restul orașului.

Primăria Capitalei a anunțat recent o nouă formă pentru proiectul prin care intenționează să introducă așa-numita taxă Oxigen pentru circulația mașinilor în București, fără să ofere însă detalii concrete cu privire la implementarea efectivă a sistemului.

Mihai Teodorescu, șeful Direcției Transporturi din Primăria Capitalei, a dezvăluit însă pentru publicația Hotnews o serie de detalii importante.

Astfel, în zona centrală a Bucureștiului, Primăria va implementa un sistem de monitorizare prin camere video prin care va identifica automat mașinile care au motoare cu normă de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2, întrucât acestea nu vor avea dreptul să circule în această parte a orașului. Sistemul va identifica mașinile după numărul de înmatriculare.

"Sistemul se numește ANPR (Automatic Number Plate Recognition). În prima fază vom avea 50 de intersecții cu 150 de camere, iar acestea vor fi montate pe stâlpii de semaforizare", a declarat Teodorescu.

În restul orașului, cel puțin în faza inițială de implementare, verificarea platii taxei Oxigen va fi făcută fizic în mod aleatoriu de polițiștii rutieri, polițiștii locali sau "împuterniciții" primarului, fără să fie clar cum vor fi desemnați aceștia din urmă.

"În prima fază, toată lumea va fi oprită fizic.

De exemplu, dacă polițistul rutier te oprește pentru centură, poate verifica dacă ai plătit și vinieta de București și te poate sancționa. Se va face control aleatoriu", a adăugat Teodorescu.

Plata taxei va putea fi făcută la benzinării sau prin aplicațiile dezvoltate de primărie prin introducerea numărului de înmatriculare.

Proiectul prevede că toate mașinile care circulă în București, indiferent de județul în care sunt înmatriculate, vor plăti taxa Oxigen dacă au motoare non-Euro, Euro 1, Euro 2, Euro 3 sau Euro 4. Taxa poate fi plătită pentru o zi, o lună, 6 luni sau 12 luni, iar valoarea anuală a acesteia variază de la 500 de lei pentru mașinile Euro 4 până la 1.900 de lei pentru mașinile non-Euro.

Proiectul urmează să fie dezbătut în ședința Consiliului General din 24 octombrie, iar dacă va fi aprobat va intra în vigoare începând din 1 ianuarie 2020.

Via Hotnews

Comentarii (34)

  • Rudolf D.
    Foarte frumos. Ca biciclist as dori sa se puna o camera si in biroul central unde se strang banii colectati pe taxa, ca sa vad daca sunt utilizati cum trebuie. De exemplu pentru constructia unei retele de piste de biciclete asa cum intalnim in orasele din lumea civilizata.
    Altfel aceasta taxa n-are nici un rost.

    Sau parcari la capetele de linie de metrou, tramvai, autobuz.
    Sau noi linii de metrou, ocolitoare, sistematizari cu cap nu giratorii aberante...
    32 2
  • Ma oftica faptul ca exista "cu exceptia" in lege,masinile statului pot sa polueze cat pot,ma mai supara si faptul ca nu exista diferente intre motorina si benzina,un x6 diesel polueaza mai mult ca o benzina euro2.Motoretele care polueaza in draci,consuma enorm raportate la greutatea si marimea motoarelor lor iar 90% dintre ele nu au catalizator sunt exceptate si ele. Ma mai supara ca la euro3 e doar 500 de lei pe an taxa,un plin juma de benzina pe an,trebuia sa fie 500 de lei pe luna. Masina nu e un drept,e un lix,cand ti-ai luat-o sa te tarai cu 30 cu ea apoi s-o parchezi pe trotuar ,trebuia sa prevezi si asta. O sa ma amuze teribil bucurestenii care s-au mutat din Bucuresti la case pe camp,la porumb. O sa faca gat,au in medie 2 masini de familie de min 10000e dar o sa se planga ca e taxa mare si cat de rea e Firea. Asta e,nu e problema noastra.As baga taxa si pe euro6,inclusiv pe electrice.
    15 29
  • @rudolf d. Exista la Straulesti la capatul metroului parcare supraetajata ,taxa 0.5 lei pe ora. E goala tot timpul,linii de metrou ocolitoare? Stiu oameni care stau langa gurile de metrou dar nu s-ar misca 50m fara masina.
    17 18
  • @ Rudolf, daca atat te duce mintea sa faci ciclism in aerul poluat (indiferent cate taxe oxigen pui), te plang, dar nu te blamez; de unde nu e, nici dzeu nu cere.
    @ Tatraus "As baga taxa si pe euro6,inclusiv pe electrice."
    Iti sugerez sa nu te opresti aici, sa pui si pe pasta de dinti si pe laptele praf.
    21 11
  • Daniel
    Ce naivi sunt romanii...voi credeti ca-i intereseaza pe ei poluarea orasului?...adica, daca nu esti cu masina ta euro 3, 2 in centru , orasul este mai putin poluat...un ca.at...este taxa de smecheri, Asa o numesc eu...doar nu o sa se impedice ala cu ferrariul de 500cmc , de un logan de 1,4 prin centru? Taxa pe smecherie.Ei se ascund in spatele poluarii dar conduc masini de cel putin 3000cmc, care cica sunt masini cu euro 6 ,mai putin poluante decat ale omului de rand cu logan . Alta taxa pe care o inghitim, ca asa e si la altii...noi ne comparam cu altii numai la taxe nu si la conditii.Sa-i votati in continuare pe astia cu taxe occidentale , ca asa vrem si noi sa fim...o "tara ca afara" dar cu conditii de Romania. P.la vot primarito...eu votez pe cine scoate taxele si pe cine imi ofera conditii inainte sa puna taxe....atat stie statul roman...TAXE...sa va f..., pardon, uram de sanatate!
    26 4
  • @Tatraurs - de curand am vazut o masina de pompieri, de pe vremea lu' Ceasca. La ce fum scotea pe evacuare, probabil ar trebui o taxa de 500 lei pe zi pentru ea.

    Cat despre cresterea acestor taxe la valori mai mari si taxarea tuturor masinilor nu sunt de acord. Asta trebuie facuta in paralele cu imbunatatirea trasnportului in comun. Daca nu le oferi oamenilor o alternativa cat de cat buna, nu poti sa le ceri sa renunte la masina dupa ce multi ani de zile te-ai bazat pe asta.

    Nu stiu cum este in majoritatea oraselor mari europene, dar cunosc Londra destul de bine. Aici poti folosi transportul in comun fara mari probleme, sunt multe linii de metrou, overground, trenuri, DRL, autobuze, piste de biciclete, parcari langa statiile de metrou de la periferie, practic conditiile necesare pentru a pune o taxa mare pentru intrarea in centrul orasului.

    Eu ma consider norocos in Bucuresti, locuiesc in Tineretului si lucrez in Pipera, pentru mine chiar este mai rapid sa merg cu metroul la munca.

    Mi-ar placea sa se creasca pretul calatoriilor cu metroul, dar acei bani sa fie folositi pentru imbunatatirea retelei de metrouri, pentru ca nu putem avea un metrou bun si gratis sau foarte ieftin.
    16 1
  • @Noname Cand a facut Firea banda speciala pentru autobuz,toata minunea a durat fix o zi. Toti tipa ca vor ca transportul in comun sa fie dezvoltat dar au facut gat cand au vazut ca nu pot circula pe banda de autobuz. Cu biciul fiscal se potolesc bucurestenii,dupa o sa fie fortati sa dezvolte si transportul in comun. In Tokio nu iti iei masina daca nu ai parcare,nu primeati placutele de inmatriculare,stiu cum au aia transportul dar chiar si asa.
    10 11
  • @noname00: "la ce fum scotea pe evacuare" - ce elevat vorbim. Pe unde voiai sa scoata fum? Pe "admisie"?? :))))
    0 18
  • Cineva ii face campanie lui Firea si vorbeste de Tokyo, (nu Tokio ), oare primarul de acolo a infiintat zeci de companii in care a angajat cu nemiluita, toate fiind pe pierdere, dar pierderile sterse cu pixul ? Sa ai buget de un miliard de euro anual, dar capitala sa arate cum arata, nu doar ca trafic, in general.
    18 6
  • Nu ii fac campanie tarancii de Firea,nu dau doi leva pe ea. Ma refeream la altceva dar asa e cand esti analfabet functional,citesti si nu pricepi. p.S ce norma de poluare are cazanul ala de Bmw?Taxa pe an cat e,de 3 ori cat masina?
    11 14
  • Anonim
    Bravo Firea baga taxe pe mitici ca ei suporta orice . Toata ziua in ultimii 20 va plangeti de DN 1 si ???? Dormiti pe voi cati ministrii ai transportului ati scos ca minerii din birouri ? Pe Firea o mai votati o data asa ca ciocul mic si platiti ca au fost domni cu voi puteau pune si o taxa mai mare .
    8 5
  • Marius Filipescu
    In sfarsit tara asta incepe sa mearga spre bine. Prin aceasta noua lege meltenismul din RO va fi in sfarsit anihilat. Eu unul nu prea as avea de ce sa ma plang . Ca bucurestean eu conduc zilnic masina hybrid Toyota Auris 2016, asadar .....moarte cojilor germane fumegande ;-) .Desi cu toate ca mi-ar fi placut mai mult anihilarea dizălelor exact cum e in tari civilizate .


    PS: Doar pentru cealalta masina a mea benzina Euro 4 va trebui sa achit taxa.
    8 19
  • Proiectul nu cred ca va trece nici in forma asta. Sunt si eu curios cum vor plati miile de soferi cu masini din alte judete care au treaba in Bucuresti pt.1-2 zile. Benzinariile vor fi blocate pe o raza de zeci de kilometrii in jurul Bucurestiului din cauza celor care vor vigneta. Si ce faci pana la urma cu rezidentii din centrul Bucurestiului care au Euro 2 si chiar mai jos ? Sunt multe cazuri si probabil unii din ei au bagat multi bani in intretinerea unor modele deosebite dar vechi . Nu cred ca exista baza legala ca sa le interzici sa le foloseasca.
    17 7
  • hazard
    banii se duc catre o noua firma infiintata de Firea, nicio grija. Investitiile in infrastructura mai trebuie sa astepte. In rest, blocuri si mall-uri se pot construi ca sa vina lumea sa stea in Bucuresti. Asadar va fi aglomeratie de masini euro 5 si 6.
    14 0
  • Deja ma gandesc la cat de mult se va pacali sistemu asta de taxare.
    Sincer cred ca 70%-80% din masinile non-euro, e1, e2, e3, e4 vor circula fara sa plateasca pt ca astia suntem noi romani.....suntem si saraci si sistemu asta e facut in mare parte sa 'fure' tot de la omu necajit...
    Va fi o harababura
    La un euro 4 sa platesti inca 500 lei pe an doar sa te duci la lucru si la supermarket(bucuresteni de rand)
    5 0
  • Doua intrebari:
    1. Daca platesc X lei, nu mai polueaza masina cand intru cu ea in oras sau ce?
    2. Cum exact vor fi folositi banii colectati? (intrebare retorica)
    10 2
  • Logica ta mai @ tatraus s-a oprit oricum din momentul in care ai comparat Bucurestiul cu Tokyo, ca si cum compari un taran de oras cu mentalitate de dambovita, cu-n japonez, iar taxa pentru cazanul meu este de 700 de lei pe an, putin mai mult decat valoarea masinii, norocul meu este ca nu stau in Bucuresti.
    9 4
  • @dan_grc Esti exact rumanul autentic,bagatorul de seama care isi da si el cu parerea despre taxa din Bucuresti chiar daca nu sta in el si n-are nicio legatura,bravos.Ti-am explicat mai sus cum sta treaba cu intelegerea,am zis ca japii sunt civilizati pentru ca ii civilizeaza si cu forta,n-ai loc de parcare,nu e problema noastra si nici nu avem cum sa iti facem iar atunci nu iti iei masina,dar deh,e greu sa intelegi.La noi toti au cate un cazan ,e mult prea ieftin sa ai o masina,de obicei un bmw la gheara din 98 toamna pe care-l parcheaza pe trotuar in nesimtire si urla daca cineva vrea sa le impoziteze mai mult mizeria de masina.
    4 6
  • @pipo, eu unul am fost surprins ca ma asteptam sa fie mai prost scrisa legea.
    Referitor la cei cu masini clasice din centru: "taxa nu se aplica in zilele de sambata, duminica si in sarbatorile legale, dar nici pe timpul noptii". Cei cu masini de colectie le scot in principiu doar in weekend si nu are nimeni nimic cu ei.
    La fel este si pentru cei care merg cu masina la supermarket, daca sunt putin organizati nu au de ce sa o plateasca.
    Pentru mers la serviciu insa se recomanda o masina mai mica dar cu euro5 macar.Optiuni exista, cu 3-5k euro se poate cumpara un ursulet sau un "cinciar" din 1900 toamna sau un clio (de exemplu) euro 5 in stare foarte decenta.
    2 4
  • Bucurestiul e sufocat de masini,bucurestenii adora sa stea cu curul in masina prin ambuteiaje si sa piarda min 2 ore din viata stand la volan,trotuarele asijderea,nu poti sa mergi pe ele. Orice taxa care ii face sa mai scape de rable,pe mine personal ma bucura. Am tot zis,masina nu e un drept ci un lux,n.ai lovele nu conduci,cel mai democrat mod de a mai rari din ele. Boala asta e in toata romania,dau exemplu Clujul. Ca marime si numar de locuitori e fix cat cartierul Drumul Taberei din Buc.,il poti strabate pe jos de la un ca la altul in 40 de min. Ce sa vezi,in Clujul e o mare parcare la prele cu trafic intens,te misti ca melcul dar toti vor sa aiba masina lor personala. M.am saturat de fudulia asta,cel putin sper ca pe trotuare sa nu mai vad nicio masina si sa nu maibtrag diesel in nas de la toate cazanele.
    5 11
  • Intai se realizeaza conditiile, apoi se civilizeaza cu forta, asta nu inteleg unii, doar cu taxe nu se schimba nimic, nu va veni oxigenul, tot o capitala murdara va ramane.
    14 4
  • @Tatraurs
    Masina nu e lux prietene.....e o necesitate...
    Oameni au nevoie de mobilitate
    Nu te obliga nimeni sa mergi cu masina, nici cu bicicleta si nici cu RATB-ul.....e o alegere....fiecare alege pt el.
    Eu nu vreau de exemplu sa ma duc la lucru cu bicicleta pe frig sau ploaie.
    Cu autobuzu la fel...conditi mizere, asteapta in frig, ploaie dupa el....
    Gandestete ca multi bucuresteni lucreaza in zona 'cealalta' a orasului...ar trebui sa schimbe cateva autobuze diferite si o gramada de bani cu chestiile astea...
    Nu toti bucuresteni au salari de 3000 lei cash in mana....sunt multi care iau 1500-2000 in mana......adica mai nimik
    Gandestete ca mai trebe dusi si copii la scoala....i lasi sa mearga singuri 4-5-6 kilometri.....sau i trimiti zilnic cu taxi-ul...astea ajung la sute de lei pe luna....
    Nu mai gandi ca strainu ca tu nu ai mii de euro salar....
    Si cu masinile astea cazane....atat ne permitem....
    12 2
  • Majorraz
    Părerea mea este că aceste taxe sunt mici dacă te uiți la scopul lor, eu nu spun că 500 de lei pe an sunt puțini, spun doar că este o sumă care poate fi abordabilă, mai închizi odată ochii cum îi închizi când plătești celelalte taxe și impozite, respiri adânc și bagi mâna în buzunar, după care un an de zile te va durea la bască de poluarea sau non poluarea Bucureștiului...O măsură gândită prost, ca să scadă numărul de mașini, vezi doamne, dar nu o să fie nici pe departe așa..
    2 1
  • @green

    Doar masinile de colectie fara atestare istorica pot circula numai in weekend sau de sarbatori legale, cele cu atestare pot circula oricand .Scrie clar pe Retromobil Club RO ca acestea sunt scutite de la orice taxa si impozit inclusiv vinieta. Taxa oxigen este o vinieta a mediului urban .
    4 0
  • Grigoraș optuz
    Mai rar atâția proș.. pe metru pătrat! Cum au ajuns oamenii să-și dorească ca și capra vecinului să moară! În loc să-și dorească un sistem de transport în comun f bine pus la punct astfel încât să nu mai renteze păstrarea/utilizarea unei mașini, în loc să-și dorească centuri/autostrăzi ei înjură pe unul care abia a strâns 2000$ pt o mașină, care se chinuie să vină în București să muncească pe 2-3000lei, plătind poate 500 pe combustibil. Taxa asta îi afundă și mai mult pe cei cu venituri mici care sunt nevoiți să vină de la 10-100km distanță să muncească în București, neavând alternativă de transport mai ieftină. Rezultatele: vor crește prețurile la orice în București, deci veți plăti nu numai taxa ci și creșterile pe orizontală. Da', na, bucuresteanu' are obraz ținut, nepoluat
    8 3
  • @tzenu_bmw. Ma lasi cu povestile astea lacrimogene? Zici ca nu e unnlux? Ce zici de asta ?http://m.tvrmoldova.md/social/aglomeratie-pe-transfagarasan-si-balea-lac-in-romania.%20/
    3 8
  • Romanul cand da de baninisi ia masina,sta la doua camere dar are x5. Fac ceva pe bunastarea si masina lui. Sper sa se taxeze drastic toata basina romanului pe care o are cu masinile,daca ar putea,romanul ar dormi in ea
    3 10
  • @Tatraurs
    E un lux sa mergi pe Transfagarasean? E un lux sa mergi o data pe an la mare? E un lux sa te mai si distrezi din cand in cand?
    Omule eu cred ca tu suferi din cauza imaturitarii...
    Locuiesc in zona Sibiu...aproape de Trans...
    Vara asta am fost de 2 ori si nu am avut parte de aglomeratie(poate lucky me)
    7 1
  • Fane Spoitoru
    Norocul tau e ca NU stai in Bucuresti ci la Tecuci amigos , altfel mergeai cu troleul ;-)
    2 0
  • Exact, cu putin mustar trec peste zilele mai grele, mustarul n-a omorat pe nimeni.
    6 1
  • @tzen Nu e vorba de lux aici,voiam sa scot in evidenta cat a spurcat soferul roman cu rabla lui toate locurile din romania pe care le-a transformat intr.o mare parcare. Alt lux,e disperare sa stea blocati bara bara si sa urce cu masina la babele in wekenduri,a dracu necesitate,a dracu bunastare. Inca o data,vreau toate trotuarele eliberate de masini si banda de autobuz sa merg eu calumea cu el iar voi sa stati in trafic pana lesinati. Si sa va taxeze la sange pentru asta ca meritati.
    7 9
  • Lucian
    Rezultatul lobby-ului producatorilor de masini... O masina noua de 500CP nu plateste pentru ca nu polueaza, nu? Sau polueaza mai putin decat un euro 4 de 100CP?...
    Hai sa mai scoatem niste bani din buzunar, sa mai consumam ceva din planeta si sa o numim "salvarea planetei"...

    Asa cum termitele consuma lemnul, asa si oamenii consuma planeta lasand in urma un imens morman de gunoi...
    5 0
  • mircea badea
    sa arda dizalul separat! la remat cu ele!
    4 8
  • User Deactivated
    Du-te ba tatrarus dreq. Sper sa te ia dreq ca asta meriti.
    4 9

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru