Interbrand: Toyota, Mercedes şi BMW sunt cele mai valoroase branduri auto

de Mircea Meșter
Marti, 02.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Clasamentul întocmit anual de Interbrand reconfirmă Toyota pe prima poziţie a valorii brandurilor auto mondiale. Topul tuturor industriilor este condus de Coca-Cola. Kia intră în clasament pentru prima dată direct pe poziţia a 78-a

Topul anual al valorii brandurilor mondiale realizat de compania Interbrand aduce din nou Toyota pe prima poziţie a numelor din industria auto. Toyota se află pe poziţia a 10-a în clasamentul care ia în considerare toate industriile, constructorul japonez fiind urmat îndeaproape de Mercedes-Benz (locul al 11-lea) şi de BMW (locul al 12-lea). 

În Top 100 branduri mondiale au intrat 12 mărci din industria maşinilor, singura apariţie complet nouă fiind Kia, care a urcat direct pe poziţia a 87-a

Clasamentul final este condus de Coca-Cola, brand cu o valoare estimată la 77.8 miliarde de dolari, care anul trecut terminase de asemenea pe prima poziţie. Pe locul al doilea se află Apple (76.6 mld dolari - în urcare de pe locul al optulea în 2011) şi IBM (75.5 mld dolari - în scădere cu un loc).

La estimarea sumelor valorii de brand au fost luate în considerare performanţele financiare, puterea mărcii în raport cu principalii concurenţi şi poziţia brandului în raport cu grupul său ţintă.

LOC LOC
2011
BRAND

VALOAREA
DE PIAŢĂ
(în miliarde $) 

VARIAŢIE
2010/2011 
ŢARĂ SECTOR DE
ACTVITATE 
1 1 COCA-COLA  77.8  +8% SUA  Băuturi
2 8 APPLE  76.5  +129% SUA  Electronice
3 2 IBM  75.5  -8% SUA  Software
4 4 GOOGLE  69.7  +26% SUA  Servicii internet
5 3 MICROSOFT  57.8  -2% SUA  Electronice
6 5 GENERAL ELECTRIC  43.6  +2% SUA  Diverse
7 6 McDONALD'S  40.0  +13% SUA  Restaurante
8 7 INTEL  39.3  +12% SUA  Electronice
9 17 SAMSUNG  32.8  +40% Coreea de Sud Electronice
10 11 TOYOTA  30.2  +9% Japonia  Auto
11 12 MERCEDES-BENZ  30.1  +10% Germania  Auto
12 15 BMW  29.1  +18% Germania  Auto
21 19 Honda  17.2  -11% japonia  Auto
39 47 Volkswagen  9.2  +18% Germania  Auto
45 50 Ford  8.0  +6% SUA  Auto
53 61 Hyundai  7.5  +24% Coreea de Sud  Auto
55 59 Audi  7.2  +17% Germania  Auto
72 72 Porsche  5.1  +12% Germania  Auto
73 90 Nissan  5.0  +30% Japonia  Auto
87 - KIA  4.1  nou Coreea de Sud  Auto
99 99 Ferrari  3.8  +5% Italia  Auto

Topul complet poate fi consultat AICI.

Comentarii (17)

  • zarnesteanu
    Chiar nu-mi dau seama ce cauta taiota in clasamentul asta. E mama racall-urilor de cand se fac automobile. Astazi honga accordeon a anuntat 600 000 de masini rechemate in service. Ia acolo, niste maruntisuri ... Dar ie japoneze domnule, ie cele mai tari sub soare.

    Bua-ha-ha-ha!
    13 33
  • Pai daca nu stii e cauta, poate te ajut cu o explicatie: Toyota produce cele mai fiabile masini din lume, iar faptul ca sunt si lideri la recall-uri nu inseamna ca fac masini proaste, ci ca isi recunosc anumite greseli si vor sa le repare. Ia uita-te tu cate Ferarri, Porche, Lamborghini iau foc si sunt implicate in accidente. De astia ce mai zici ? Ca sa nu mai vorbesc de stirile PRO de la ora 17 in care vezi o gramada de BMW, Audi si Mercedes-uri implicate in accidente, asta desigur pentru ca cei care le cumpara nu stiu sa le conduca si pentru ca nu sunt super masini. Ar trebui un recall total la marcile astea pentru a se vedea de ce sunt implicate in accidente :)
    11 9
  • Hai sa-ti spun eu ce cauta, desi ma indoiesc sincer ca ai sa pricepi! Cauta pentru ca japonezii sunt niste perfectionisti incorigibili. Pentru cea mai mica eroare masina este rechemata in service. Vrei varianta saseasca? Se ia un motor, se construieste prost, il faci sa haleasca ulei cat incape, dupa care se trece in cartea tehnica ca e normal sa consume atat ulei intre schimburi incat sa ti se aprinda becul. Dupa asta se scrie pe el TDI si li se vinde 20 de ani unora spalati pe creier de povesti cu fiabilitatea germana. Si astia probabil ca-si baga gheara in gat la auzul vestii ca Honda e mai valoroasa decat pocnitoarea lor generatoare de fum!
    30 12
  • Ce nu spuneti voi este ca acest clasament se refera la companii si tot ce produc ele.
    Zarnesteanu, uite ce mai fac Toyota si Honda in afara de masini:
    http://www.youtube.com/watch?v=0aCI17ws0m8
    sau

    http://www.youtube.com/watch?v=O3si1BZ50w4

    sau

    http://www.youtube.com/watch?v=EzjkBwZtxp4

    etc. ;)
    9 3
  • zarnesteanu
    LauCalin, daca ai vazut vreodata roboti industriali la lucru, sunt convins ca nu ai mai fi atat de impresionat. ABB, Siemens, Kuka si multi altii le rad in nas. Si vorbim doar de roboti industriali.

    Astia doi din link-urile de mai sus, mai bine ar investi banii in produse de calitate si s-ar axa doar pe un domeniu anume. Dar nici asa nu sunt convins ca ar face mare branza.

    Oricum, a fost unul din cazurile foarte rare de cand citesc Automarket, sa ma duc pe vreun link postat in sectiunea comentarii. N-am s-o mai fac pentru multa vreme de-acum incolo ...
    1 21
  • Vai si nu e si Skoda prin top? Pardon Audi am vrut sa zic. Na ca nici nu le mai deosebesc.
    20 8
  • Zarnesteanu, nu este usor sa fabrici niste roboti industriali asa cum nu este usor nici sa fabrici niste roboti umanoizi a caror tehnologie pare sf. Diferenta este ca roboti industriali fabrica si companii japoneze si americane, si europene. Insa zi-mi si mie versiunea europeana a lui Honda Asimo. Eventual fabricata de VAG.
    Si inca ceva, Honda nu inseamna doar automobile si robotica.

    Oricum sa spui ca Honda nu face mare branza in domeniul roboticii... scuza-ma, dar :))
    16 5
  • zarnesteanu
    "Nu ar face mare branza". Ma refeream la industria auto.

    Firmele europene si americane nu s-au implicat (foarte mult) in roboti umanoizi pentru ca momentan nu sunt necesari. Iar faptul ca par SF depinde doar cat de mult ai avut de-a face cu asa ceva. Ai fi surprins sa afli cati studenti europeni contribuie anual la progresul roboticii japoneze.

    Viata e foarte intortocheata uneori. Am cunoscut personal oameni care au lucrat toata viata in domeniul asta. Sefi de departamente, cu specializari la care nu poti visa nici macar cu ochii deschis si pe care trebuie sa te concentrezi puternic sa le poti pronunta. Repet, vorbim doar de roboti industriali. Pe plan medical, aerospatiale, microbiologie, etc, sunt unii care nu prea mai conteaza. Dar deh, acesti "unii" iti pun in fata cateva plastice lucioase care canta la vioara si voila! ce tari suntem.
    3 17
  • Mai Zarnesteanu, Honda si Toyota sunt de multi ani undeva sus fie in topul companiilor, fie in topul fiabilitatii. Ok, hai sa zicem ca fentezi clasamente o data, de doua ori, de trei ori, dar in fiecare an? Nu crezi ca undeva, ceva "nu pusca"?:)
    16 10
  • Calingura
    ideal ar fi cand se sterg comentariile sa i se spuna omului de ce.
    Se poate sa fi fost considerat atac la persoana ce am spus in mesajul sters.

    Accept si invat. Dar in masura in care mi se si deschid ochii. Aveti adresa mea de mail in cont. Nu e asa greu.
    12 0
  • Giga Motors
    Topuri......ne-au napadit topurile mai ceva ca omizile. Dar nu se incumeta nimeni la un top al halitorilor de shaorma stropita cu cola? Sa inteleg ca GM n-are ce cauta in topul lu' peşte amputat? Nu obtine performante financiare?! Adica, pe langa faptul incontestabil ca a redevenit liderul mondial al vanzarilor auto, hiperconcernul din Detroit poate aloca 1,7 miliarde $ pentru cercetare-dezvoltare, construieste o pista proprie de teste de 253 milioane $ si o sponsorizeaza pe Man.Utd, dar ce sa vezi 'mneata, nu intra intre primele 100 de corporatii ale lumii ?!? Da' bine ca se afla acolo Harley-Davidson !? Ba inca GM isi face treaba si in sectorul moto, livrand permanent V8-uri pentru Boss Hoss. N-a fost luat in seama nici gigantul poli-industrial al Indiei, Mahindra ! In fine, aceste top(ing)uri cu mult cacao se inscriu pe aceleasi coordonate ca sondajele politice: abdomene la greu......
    11 4
  • Pinguinul_nuclear
    Toyota e Toyota.Not comment!
    Se pare ca nici batranul mercedes nu se pun cu ei,fapt care prevede ca Toyota are motoare la o fiabilitate mult mai ridicata decat mercedes.Ceea ce inseamna ca Lexus este in aceeasi oala cu Toyota,adica cel mai renumit brand de lux la fiabilitate,mult peste toti.
    5 9
  • zarnesteanu
    Intamplator sau nu, azi am dat peste clipul asta:
    http://www.youtube.com/watch?v=4p0DsVPkyZg

    Se pare ca taiota, honga si ceata au de fapt mult mai multi robotei decat prevede legea. Astept laudele si exaltarile gen aplaudacii lui ceausescu referitoare la "precizia japoneza" :):):):)

    Acum vreo 60-70 de ani mai era un caporal austriac cu alti robotei mai capabili si mai evoluati decat astia din clip. Asta nu inseamna ca l-a ajutat cu ceva. A sfarsit-o exact cum a trebuit.
    2 7
  • @zarnesteanu
    Prietene, intre tine si Mafia, sau pinguinul nu mai stiu cum nu este absolut nici o diferenta. Lasa-ne cu ideile preconcepute si dechide ochii!
    Daca tu ai inceput sa aberezi si sa spui prostii de genul ASIMO poate face oricine, inseamna ca nu ai ce cauta aici. La fel si Mafia.
    4 2
  • zarnesteanu
    Daca din tot ce-am spus asta e tot ce ai inteles, esti ultimul in masura sa-mi spuna vreodata unde sa scriu si unde nu.
    0 4
  • @zarnesteanu
    ´´Prietene´´, te rog mult, ia un distonocalm inainte sa te apuci sa scrii. Numara pana la 10 intr-o punga si apoi puneti ideile in ordine. Aversiunea in cantitati nemasurate nu numai ca nu te scoate intr-o lumina foarte buna, dar este total daunatoare sanatatii.
    Am inteles, nu agreezi marcile nipone, dar nu trebuie acum sa aberezi ca tot ce fac japonezii
    3 1
  • @zarnesteanu
    ´´Prietene´´, te rog mult, ia un distonocalm inainte sa te apuci sa scrii. Numara pana la 10 intr-o punga si apoi puneti ideile in ordine. Aversiunea in cantitati nemasurate nu numai ca nu te scoate intr-o lumina foarte buna, dar este total daunatoare sanatatii.
    Am inteles, nu agreezi marcile nipone, dar nu trebuie acum sa aberezi ca tot ce fac japonezii este rau. Noi deocamdata sintem cu 100 de ani in urma lor, din toate punctele de vedere.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru