Şeful Daimler: "B-Klasse Electric are specificaţii apropiate de BMW i3, dar a fost mai simplu să-l dezvoltăm"

de Sebastian Toma
Marti, 04.11.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dieter Zetsche, şeful Daimler, declară că versiunea electrică a lui B-Klasse, dezvoltată cu tehnologie Tesla, reprezintă o variantă comparabilă cu BMW i3, realizată cu un efort semnificativ mai mic pe partea de dezvoltare.

Esential 200 de kilometri este autonomia lui Mercedes-Benz B-Klasse Electric Drive.
190 de kilometri este autonomia lui BMW i3 în versiunea 100% electrică. Varianta hibridă a modelului anunţă o autonomie totală de 300 km.
Mercedes-Benz B-Klasse Electric Drive a fost lansat pe piaţa din Europa şi în versiunea electrică, modelul fiind cea mai recentă creaţie a colaborării nemţilor de la Daimler cu americanii de la Tesla Motors. Şeful Daimler, Dieter Zetsche, declară că noul B-Klasse Electric Drive are specificaţii comparabile cu BMW i3, principalul său competitor, fără ca acesta să fi necesitat acelaşi efort din partea constructorului. Diferenţa principală dintre B-Klasse Electric Drive şi i3 este la nivel de concepţie, BMW proiectând de la zero un model electric complet diferit de restul gamei, în timp ce Mercedes-Benz a preferat o platformă diferită pentru B-Klasse, căreia să-i poată integra un sistem de propulsie electric. Această soluţie le aduce celor de la Mercedes-Benz posibilitatea producerii noului B-Klasse Electric Drive pe aceeaşi linie de fabricaţie cu versiunile cu propulsie convenţională, lucru care reduce semnificativ costurile. Nemţii de la Mercedes-Benz vor lansa treptat pe pieţele importante din Europa noul lor B-Klasse Electric Drive, iar preţul său va fi apropiat de cel al lui BMW i3, acesta din urmă costând 35.000 de euro pe piaţa din Germania.

Mercedes-Benz: "Viitorul B-Klasse electric îl va bate pe BMW i3"

Oferim o maşină cu specificaţii similare, la un preţ apropiat, cu mai puţin efort pentru dezvoltare.

Dieter Zetsche
Şeful Daimler AG
Versiunea electrică a lui B-Klasse se bucură de tehnologia americanilor de la Tesla Motors, fiind echipat cu o baterie şi un motor electric dezvoltat integral de marca din California. În ciuda faptului că Daimler şi-a vândut participaţia la Tesla Motors, compania americană va rămâne furnizor al Mercedes-Benz pentru componentele folosite de B-Klasse Electric Drive. În raport cu un B-Klasse cu propulsie convenţională, versiunea electrică este cu 200 de kilograme mai grea, deoarece aceasta nu foloseşte componente din fibră de carbon pentru reducerea masei şi adaugă un set de acumulatori şi motorul electric direct pe caroseria aproape standard a modelului pe care este bazată versiunea electrică a lui B-Klasse. La nivel estetic, diferenţele dintre un B-Klasse standard şi unul electric sunt destul de mici, fiind vorba doar despre o grilă frontală schimbată, care prezintă un ornament albastru, oglinzi laterale albastre şi un set de sigle montatep e caroserie.
În plus, maşina este complet silenţioasă în funcţionare, dar Mercedes-Benz l-a echipat pe B-Klasse ED cu un sistem de generare a sunetelor artificiale la exterior, care emite un sunet specific la viteze de până la 30 km/h pentru a atenţiona pietonii de prezenţa unui vehicul silenţios.

Daimler şi-a vândut participaţia la Tesla Motors, dar nu renunţă la colaborare

Versiunea electrică a lui B-Klasse nu se diferenţiază prea tare de modelul standard. Grila este albastră, iar capacele oglinzilor au şi ele aceeaşi nuanţă.

BMW: "Le oferim cu plăcere celor de la Mercedes tehnologia bateriilor pentru maşini electrice, dacă ei îşi doresc asta"

E foarte important ca o maşină electrică să aibă o identitate unică, doar aşa se pot diferenţia clienţii săi de şoferii obişnuiţi. E ca şi cum ar avea un Ferrari.

Anjan Hemanth Kumar
Analist Frost & Sullivan

Prin evitarea diferenţierii versiunii electrice a lui B-Klasse de modelele standard, cei de la Mercedes-Benz riscă să piardă o parte din publicul vehiculelor electrice, format din clienţii care doreau să atragă atenţia tuturor cu vehiculul lor futurist, consideră un analist pe nume Anjan Hemanth Kumar, care lucrează pentru Frost&Sullivan. Din fericire pentru B-Klasse Electric Drive, părerile privind acest model sunt împărţite, mulţi analişti citaţi de Automotive News considerând că B-Klasse are un număr mare de potenţiali clienţi şi că sistemul de propulsie electric i se potriveşte de minune şi că Daimler l-a adaptat cu succes într-o manieră cât mai simplă, spun analiştii de la Commerzbank şi Fairesearch.

Test drive BMW i3

Deşi ambele sunt modele premium electrice, i3 este dezvoltat de la zero, iar B-Klasse primeşte un sistem de propulsie electric de la Tesla.

20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... BMW i3

Urmareste Automarket

Cei de la IHS Automotive estimează că strategia celor de la BMW, considerată mai riscantă de analiştii citaţi mai sus, este varianta câştigătoare pe termen lung.

Pentru că au dezvoltat un vehicul electric cu o platformă complet nouă şi un design inedit, cei de la BMW sunt aşteptaţi să obţină vânzări de 12.800 de unităţi i3 în 2020, comparat cu 6.400 unităţi B-Klasse Electric Drive prognozate pentru Mercedes-Benz. Altfel spus, cei de la IHS Automotive estimează că BMW va vinde în 2020 câte două i3 pentru fiecare B-Klasse Electric vândut în lume în anul respectiv, luând în considerare doar versiunile 100% electrice ale celor două modele. Versiunile hibride ale lui BMW i3 vor urca vânzările acestui model la 32.400 de unităţi pe an în 2020, anunţă acelaşi studiu.

Via AutomotiveNews (înreg.) | Sursă foto: Car&Driver

Comentarii (9)

  • Pretul unui clasa B electric este apropiat de i3, intrebarea este de ce? i3 este facut de la zero, cu materiale scumpe, clasa B electric este considerabil mai ieftin de produs, deci pretul ar trebui sa nu fie apropiat de i3, macar 5000 euro intre ele era justificat.

    Concluzia mea este ca Bmw reuseste sa ramana in fata pe majoritatea segmentelor, cu platforme originale, cu motorizari proprii, demonstrand ca se poate si fara imprumuturi masive de platforme, aliante peste aliante si nesfarsite reduceri de costuri.
    15 3
  • nu i-as plange nici pe cei de la BMW. anul asta le-au crescut veniturile cu 3 si un pic la suta, iar profitul cu peste 16%. deci umflatul pretului e o moda, mai ales in segmentul premium
    5 0
  • @Dan, ai dreptate, dar cati dintre cumparatorii de Mercedes/BMW crezi ca se intereseaza de aspectele astea? Daca vreau un vehicul electric, tot ce ma doare sunt performantele, cost, taxe, scutiri de taxe, accesul pe HOV lanes, accesul in centre suprepopulate (vezi Londra), etc. Prea putin ma doare ca au dezvoltat automobilul pe o platforma dedicata sau nu. Atata timp cat platforma este actuala si moderna, chiar e intre ultimele aspecte pe care le-as lua in calcul.
    Pozitionarea ca pret se face in functie de clasa si concurenta, nu de costuri :)
    Oricum, bafta amandoura :) (sau amandurora, nu mai stiu care e correct)
    4 2
  • Este posibil sa te doara putin, sau mai mult, depinde, peste 10 ani un Mercedes cu platforma comuna cu Infiniti de exemplu, cum ar suna? Ce este Mercedes, ce este Infiniti? Tot ce vreau sa zic este ca nu merge oriunde, oricand, cu reduceri de costuri si compromisuri " impotriva firii" , pe termen lung e posibil sa te intereseze.
    4 0
  • @Dan, mai zic odata. In afara de cativa ca noi care se mai intereseaza de detalii tehnice, cati dintre economisti, bancheri, patroni, etc crezi ca intreaba la reprezentanta pe ce platforma e construit modelul x.? :)

    In plus, Mercedes are anumite standarde. Indifferent de clasa nu va cobora stacheta sub limite suportabile/acceptabile. Poti sa tai costurile, dar daca asta incepe sa afecteze decizia de cumparare a clientilor, te asigur ca si cel mai avar contabil va pune frana la un moment dat. De aceea este o arta sa gasesti punctul de echilibru intre calitate si reducerea costurilor. Ca vorbim de platforma, motor, transmisii etc eu am incredere ca pe orice isi pune Mercedes semnatura nu e gunoi. Si nu e nici de nivel mediu, ci undeva mai sus.

    Uita-te la aspectul motorului cand ridici capota la un Mercedes si la o toiota (de ex). Si iarasi intreb. Cati din clientii Mercedes stiu macar unde e levierul de deschidere al capotei?
    3 0
  • Eu unul nu cred ca performantele vor fi comparabile si aici nu ma refer doar la viteza maxima si acceleratie sau consum. Am avut sansa sa vad caroseria si sasiul lui I3, am vazut cu ochii mei ingineria si know-how-ul investit in modelul asta si nu vad cum o caroserie si sasiu conventional pot egala cu unul construit de la zero din materiale usoare. Trebuie sa luam in calcul si faptul ca productia lui I3 este foarte ecologica, materialele folosite in multe componente sunt reciclate si usor reciclabile. Asa cum s-a spus mai sus, faptul ca Mercedes foloseste o platforma "banala" , ar trebui sa-l faca mai competitiv ca si pret dar atata timp cat pretul cerut este acelasi cu cel cerut de cei de la BMW, eu as alege I3-ul.
    Pana si uzinele in care componentele sunt construite si asamblate sunt gandite in jurul lui I3 cu un singur tel: sa fie ecologice.
    Uzina din Leipzig foloseste cu 50% mai putina energie si 70% mai putina apa in procesul de productie, iar energia necesara productiei si prelucrarii fibrei de carbon este in cea mai mare parte energie provenita din hidrocentrale, drept urmare costurile sunt de 7 ori mai mici. De aici trag o concluzie: nu Mercedes-ul e scump, ci BMW-ul este ieftin.
    Apoi materia prima ramasa in urma productiei este reciclata printr-un proces complex creat de BMW pentru ca aceste "ramasite" sa fie reutilizate in alte componente. Interiorul este in mare parte construit din fibre textile si magneziu rezultand o masa cu o treime mai mica. Doar capota spate cantareste cu 30% mai putin.

    Cu astea fiind zise, e destul de greu sa egalezi performantele obtinute de cei de la BMW neinvesting intr-un proces nou si regandind intreg procesul de productie.
    Stiu ca pentru noi poate nu inseamna mare lucru ca uzinele sunt mai ECO, dar pentru Planeta inseamna foarte mult si in mod cert aceasta ideologie ar trebui sa fie un model pentru orice constructor in secolul 21.
    5 0
  • @mowgli, total de acord. B-ul e dezvoltat pe o platforma clasica dar eu zic sa asteptam "valul" care trebuie sa iasa de la Mercedes in urmatorii 5-6 ani. Pana acum Chevrolet Volt si i3 au dat tonul la conceptul actual de motor electric alimentat direct de unul cu combustie interna. Sunt curios sa vad raspunsul celorlalti, Mercedes inclusiv.
    3 0
  • @zarnesteanu

    Ai si tu dreptate, dar mai ales pe segmentele mai pretentioase, daca se adeveresc predictiile cu i3 vs clasa B, in 2020 Bmw va vinde dublu fata de Mercedes, deci e posibil ca pe unii sa-i intereseze ce este sub capota, la preturi apropiate, deci investitiile mai mari aduc rezultate mai bune pe termen lung, practic de aici am pornit, Bmw este mai eficient, are profit mai mare, fara prea multe colaborari, cel putin deocamdata, nu se stie peste 10-15 ani ce va fi, dar pt urmatorii cativa ani nu se va schimba mare lucru.
    3 0
  • Cu 3500 de euro am transformat un oltcit in masina electrica, cu panou solar montat pe masina .Prima masina electrica din Constanta , deci se incarca de la soare.Ar putea si mari producatori de masini electrice sa incastreze in caroserie celule fotovoltaice , dar ei nu , macar sa mai vanda curent daca nu benzina si motorina.Detalii si poze pe facebook , Cezar Mihail. Apropo, alimentez si casa cu un invertor de 2000W.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru